Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej!
Jeg mener at have læst i Peter Eges "Hamp - en bog for nøglepersoner", at hash/pot generelt svækker immunforsvaret. Jeg har aldrig selv konstateret nogen sammenhæng mellem f.eks. forkølelse og rygevaner. Jeg ville ikke selv være betænkelig ved at blande hash og antibiotika.
Jeg tror problemet med alkohol er, at det nedsætter virkningen af penicillin. Men jeg ved det ikke med sikkerhed - der er sikkert mange myter om det.

Venlig hilsen

Nietzsche

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
jeg har aldrig hørt at hamp skader immunforsvaret (har måske bare ikke læst/undersøgt emnet nok [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ).

Har dog hørt at det fucker med vejrtrækningssystemet (sikkert skadelige partikler i røgen), så man lettere pådrager sig sygdom i bl.a. halsen.

Jeg har selv oplevet nogle gange hvor jeg har været forkølet og røget (hamp-produkter) at jeg blev mere "stoppet" i næsen og at min forkølelse blev værre. Ved dog ikke om dette kan skyldes ændringer i min kropstemperatur, svækkelse af immunforsvaret, placebo eller noget helt fjerde.

Insane psychedelia user!

THC sætter sig på de hvideblodceller som bekæmper fremmedlegemer, men i forsøg er det vist at når der er thc på dem så vælter de bare rundt (pisseskæve?) uden at de gør noget ved fremmedlegemerne.....og jeg synes der er en sammenhæng mellem når jeg har røget og når jeg er forkølet....

In our memories
Brugeravatar

Jeg syntes generalt at det er godt at ryge en lille fed når man er forkølet, så bliver det nemmere at holde ud. Men hvis man har problemer med halsen skal man holde sig langt væk fra bonger (bong=det perfekte sted for bakterier)...

Medlem

Geografisk sted: Århus Syd
Jeg kan ikke være mere enig med Stonez, Jeg har det på næsten samme måde. Jeg hoster næsten aldrig når jeg ryger, hvis jeg er forkølet.
Det med bakterier i en Bong, kommer det ikke af at man ikke renser den. Okay Jeg er heller ikke for god til det med at rense Bongen, men så må man jo bare tage sig sammen.

Når jeg er forkølet, så er Bongen det bedste medecin. Jeg synes Joint's river alt for meget i halsen når jeg er forkølet.

Hilsen Ryger'n [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Jeg synes joints er til at holde ud -
BONG vil jeg slet ikke røre når jeg er forkølet, det er sgu for NASTY!

Dedikeret medlem

hehe ... forkølelse eller bare kroppen som forsøger at komme af med alt det lort som flyver med ned i lungerne når man ryger, små partikler. så prøver lungerne at producere mere slim og snask for at få lortet op af lungerne...

og derfor tror jeg mange tror de er forkølede,, men faktisk er det bare deres luftveje som er stoppet med slim og snask

har det ofte sådan ..
eneste ting man kan gøre er at lade være ...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]