Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: cymbalta
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
Jeg har en kammerat som får cymbalta på recept og en dag fortalte mig om hvor fedt det var at lamme sig på....

Nu er jeg efterhånden begyndt at google/ læse lidt om hvad jeg propper i mig (tak til psychedelia.dk :D ) og undrer mig over at der står det er et antidepressivt middel...
mener at han fortalte at han fik det for svære smerter... kender ham ikke så godt, så ville lige høre her...

* kan det anvendes som smertestillende middel?
* er det muligt at blive påvirket af det og i så fald hvor "fornuftigt" er det?

jeg har umildbart ikk i sinde at hapse de piller, især fordi de vist er i gelantine-kapsel med indhold til (siger han), at gøre en ordentlig kleppert som ham blæst så det vil noget. jeg har trods alt ikk samme størrelse og tollerance.

håber på lidt svar... *s* tiffany

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er et SNRI dvs. hæmmer for genoptagelsen af nor-adrenalin. Jeg har lidt svært ved at forstå, at det ligefrem giver en rus (tager din ven normal dosis? og at det i det hele taget kan virke smertestillende. Hvis det havde været smertestillende ville det også være betegnet som et analgetika, hvilket det ikke er. Jeg har lidt svært ved at hjælpe her tror jeg, men jeg ville være lidt påpasselig med dem, specielt fordi de gør så blodgennemstrømningen i nyre/lever nedsættes, hvilket i sjældne tilfælde kan give nyre/lever svigt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
My honest opinion? Jeg ville ikke tage imod stoffer, slet ikke medicin, fra en jeg ikke kendte særlig godt. Det kan jo gå grueligt galt hvis man bliver fejlinformeret.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
thafreak@

Det er jo heller ikke det hendes spørgsmål går ud på.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

treasure>> går lidt mere på nu om han lyver mig lige op i ansigtet (ikke en god ide hvis man har tænkt sig at lære mig bedre at kende).
Han sagde at han på normal dosis (600 mg? hæng mig ikk op på det... er en skovl til den slags) var lam i 24 timer indtil han vænnede sig til det... lyder sq lidt underligt... :?

at han omtaler sig selv som erfaren stofbruger og ikk ved hvad dexofan er undrer mig, men det er jo hvad det er.... begynder bare at studse over lidt for mange ting synes jeg... kommer ikk til at tage de piller der, men har lyst til at tage en lille snak med ham om hvad han deler ud af... er jo trods alt først efter at jeg er begyndt at komme her på psy at jeg sætter mig bare en lille smule ind i hvad jeg fylder i mig... :)

Titel:
Insane psychedelia user!

600 mg!? Det er ihvertfald ikke normal dosis.

Prøv at kig her hvad lægemiddelkataloget skriver om cymbalta

http://www.lmk.dk/(lb0ps4zkvz42mmmyuen0ff45)/show.aspx

Citat:
Doseringsforslag
Voksne. 60 mg 1 gang dgl.

Pillerne fås i 30 og 60 mg, så jeg synes ikke det lyder særlig forsvarligt at tage 10 gange normal dosis.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

treasure>> sagde jo også at du ikk sq hænge mig op på det.... :oops:
60 lyder meget rigtigt så....

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: KBH, Valby
det ska lige siges jeg engang "for sjov" prøvede at æde noget antidepressiv medicin.. og man ka altså blive RIMLIG påvirket af det.. ikke på den fede måde dog..

jeg vil tro at når man æder det så mærker man alle bivirkningerne som pillen har og ikke det "positive" ved pillen da der som regel ska 2-4 ugers brug til før det virker..

spørg ham hvordan rusen er ? jeg havde det som om jeg gik på skyer og var svimmel søsyg kvalme osv oven i hatten.. ik specielt behageligt ;)

ved ikke om det overhovedet hjælper på spørgsmålet men sidder og keder mig :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg tror mere det er fordi han ikke vil være ved at han er på anti-deprisiv, og lyver sig derfor til at det er smertestillende piller. På den måde kan han også "prale" med at det er fedt at lamme sig på, så man bedre tror på løgnen, da man såvidt min logik rækker, ikke lammer sig på SNRI..

Har haft en veninde som har sagt præcis det samme, om hendes anti-deprisiver :?

/Cope

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

infected cope>>> holder da slet ikke at dele ud af det så!

skriver hvad han siger til en konfrontation når jeg lige har ham one-on-one en dag....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]