Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej med jer.

Jeg har et par spørgsmål om E jeg gerne vil have besvaret, og istedet for at spørge nogle af mine venner som udemærket kan have deres egne private illusioner om stoffets virkning og anbefalede dosis vender jeg mig til jer med et nytårsspørgsmål.

Ville nytårsaften være et godt valg til min første oplevelse med mdma?.
Jeg planlægger ikke at være 102% blæst men vil da gerne prøve noget nyt på en sådan højtidelig aften.

Anbefalet dosis til en sådan aften (hvis eventuelt)?.
Jeg har selvfølgelig tjekket erowid for anbefalet dosis men jeg ville høre hvad i mener er en god dosis til en nybegynder.
Det kunne selvfølelig være lidt af en oplevelse at tage en bane når alle popper champagneflaskerne, klokken 24:00 år 2006 men jeg har hørt at det skulle være alt for intenst at sniffe E, sin første gang.
Med "dosis" mener jeg også mærker for en fyr der bor i århusområdet. Eventuel redosering senere på aftenen hvis mit E ikke giver det forventede boost eller stopper sin virkning tidligere end forventet?

Jeg vejer cirka 60-65 kilo og er 1.75-1.78 høj.

Min nytårsaften kommer til at foregå sammen med en masse venner jeg kun har kendt i 4-5 måneder. Men der kommer sandsynligvis endnu flere folk som jeg aldrig før har mødt.
Jeg planlægger at have en vild aften med masser af fest osv. men har da indlysende nok ikke lyst til at være så meget oppe i ansigtet på alle folk at jeg kommer i problemer.
Der er højst sandsynligt een anden udover mig der er på E.

På forhånd tak.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
som alle andre stoffer ville jeg ikke anbefale en fest aften med mange mennesker til at prøve et nyt stof for første gang, det sagt kan mdma være en god oplevelse sådan en aften. Du skal bare regne med det bliver meget svært ja nærmere umuligt at holde skjult du er på det, pga. af de store pupiller, og din trang til at trashe talke om dit livs intime detajiler.
En god begynder dosis vil efter min mening ligge på omkring 80 mg mdma - vis du får det i form af kiks så kan det være ret svært at sige hvilken dosis du rammer men ville i så fald starte med ½.

men som sagt vil anbefale dig at prøve det i trygge rammer først så du ved hvordan du reagere på stoffet og så kan du altid bruge det til fest lejligheder når du kender det.

Titel:
Junior medlem

Tak for dit svar hyene.

Jeg er skam ikke ude på at skjule at jeg er på stoffet da der højst sandsynligt vil være en masse andre mennesker der ikke har noget imod stoffer og ham jeg gerne vil tage stoffet sammen med er ham der holder festen.

Jeg har intet imod at tale om mit livs intime detaljer men jeg har ligesom alle andre mennesker hemmeligheder jeg vil foretrække ikke at fortælle til nogen.
Er dette et problem?

Jeg forstår godt det med at starte med et nyt stof i trygge omgivelser men E er bestemt ikke et stof jeg har tænkt mig at tage ofte eller mange gange.
Jeg stoler 100% på mange af folkene til festen men som sagt har jeg hemmeligheder jeg ikke har lyst til at afsløre.

Jeg kunne bede min ven om at sørge for der er et rum uden en masse mennesker, vi kan trække os tilbage til hvis det bliver ubehageligt.

Titel:
Junior medlem

Nåå ja forresten.

Er tjald og mdma en fornuftig kombination?.
Jeg kan godt undgå at ryge til en sådan fest men ville nu foretrække at nyde mit yndligsstof da jeg normalt er kronisk skæv.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

altså mdma og hash er en god kombination ja men igenvil jeg ikke anbefale det første gang det kan godt blive ret psykadelisk og vis du ikke er parat til det er det en dårlig kombination. og ja et rum med dæmpet belysning og blød musik vil være en fin ide så kan i altid gå derind vis det bliver for meget. og sørg for at have lidt frisk frugt. og noget vand med. og drop så for guds skyld alkoholen.

Titel:
Junior medlem

Tak for rådene.

Jeg holder mig selvføgelig fra champagnen.

Jeg overvejer at ryge når jeg ankommer til festen (ved 9 tiden) og så sluge min halve kiks klokken 12.

Jeg vil få fat i nogle kiks som er medium stærke så jeg ikke bliver overvældet af en alt for intens oplevelse og samtidig ikke bliver skuffet.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: heaven
Citat:
Jeg vil få fat i nogle kiks som er medium stærke så jeg ikke bliver overvældet af en alt for intens oplevelse og samtidig ikke bliver skuffet

Det er desværre svært/umuligt at sige hvilke der er "medium"!

Mine erfarringer siger mig at mere eller mindre alle slags( hvis vi snakker kicks) har forskellig virkning fra mand til mand. Og desuden hvordan vil du vide hvilken der er medium?

De fleste pushere mener jo self. at deres er det vildeste, hvor imod at det (desværre) er de færreste der er ærlige omkring deres stof.

Men gør som hyene siger, og start med en halv. Hvis du bliver skuffet, tag en halv mere.

Og for guds skyld. Det kan ikke siges ofte nok....

.... Hold dig fra alkohol samme aften!

Titel:
Junior medlem

Jeg kommer til at købe mine kiks gennem en ven der selv tar dem.
Så dem jeg vil få fat i vil (efter hans mening) være medium stærke.

Hvor stor forskel er der fra pille til pille fra den samme batch?.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

du kan aldrig vidde om pillerne virkeligt er fra samme batch selvom de har samme logo og de er købt samme sted, derfor kan du aldrig vide om de indeholder det samme eller den samme mængde uden du selv tester dem.

Titel:
Junior medlem

Det forstår jeg godt men hvis min ven har prøvet flere fra den pose han har købt med nogenlunde samme virkning vil jeg føle mig mere sikker.

Er fuldstændig klar over du aldrig er 100% sikker.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg vil råde dig til at spise en hel tablet til at starte med... Hvis du spiser en halv, kommer du alligevel til at spise den anden halvdel før eller siden.

Og hvis din ven mener at de er medium-stærke, så skal det nok passe med en 80-90 mg. MDMA, at dømme efter sidste års analyser fra SST.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

var mest for en sikkerhedes skyld jeg ville starte med ½ dex for at se om han reagede dårligt på noget indholds stof , emn ja du har ret 1 er nok den bedste dosis rent rus mæssigt :) og ville passe fint

Titel:
Junior medlem

Vi må se hvordan aftenen udspiller sig.

Tusind tak for jeres hjælp.

I er velkomne til at slette mit indlæg hvis i føler for det.

Titel:
Dedikeret medlem

Slet ingen grund til at skulle slette det (siger jeg som ikke-admin). Det har jo en dejlig skadesreducerende vinkel :-)

Jeg har ingen erfaringer med kiks, men hvis du kan få fat i noget ren MDMA, vil jeg mene, at det er klart at foretrække første gang. Jeg mener bestemt(!), at MDMA roligt kan indtages første gang til en fest, da det ikke giver sære visuals eller "mind fuck." Og der ville jeg mene, at 120mg er en fin dosis.

Men når det gælder kiks, må du hellere tage de andres råd - de ved bedre :-)

Angående at ryge tjald oveni... Jeg synes, du skulle lade være, for den rene MDMA-rus er simpelthen så dejlig, netop fordi den er så klar.

Hov, lige en ting! Husk 5-HTP og godt med frugt :-)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg vil også anbefale dig at droppe hashen. MDMA og hash er ikke specielt oplagte partnere, selvom de godt kan blandes.

IMO svarer det lidt til at drikke cola til gourmet-mad. Man kan godt, men det er ikke noget oplagt match.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ikke for at få manden til at gøre noget dumdristisk. Men vil altså også give dex ret. Hemmeligheden bag mdma ligger i at starte med en god dosis. Æder man halve kiks hele aftenen bliver man aldrig ordentlig stegt.
Og skulle også mene at de fleste kiks i dag langt fra indeholder mere end 120 mg. Men vil ik hænges op på noget :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er så delvist enig... Ha' en masse tjald parat til comedownet, der er ikke noget der slår en stor fed joint på vej ned fra MDMA!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ikke for at være nogen partydræber, men jeg vil umiddelbart mene at det følgende taler imod at tage MDMA for første gang den aften:

Citat:
Min nytårsaften kommer til at foregå sammen med en masse venner jeg kun har kendt i 4-5 måneder. Men der kommer sandsynligvis endnu flere folk som jeg aldrig før har mødt.
Jeg planlægger at have en vild aften med masser af fest osv. men har da indlysende nok ikke lyst til at være så meget oppe i ansigtet på alle folk at jeg kommer i problemer.
Der er højst sandsynligt een anden udover mig der er på E.

Du har ikke kendt vennere ret længe, der er mange mennesker, en stor del af dem kender du ikke, det skal være en vild aften. Det harmonerer IMO ikke ret godt med at tage et psykoaktivt stof man ikke har prøvet før. Det med at ham du vil tage det sammen med er ham der holer festen skurrer også lidt i mine ører, da det kunne tænkes at medføre at hans opmærksomhed er spredt i alle retninger, hvilket godt kan være belastende hvis man regner med at have en fed oplevelse sammen.

Jeg vil foreslå at du holder dig til ting du kender nytårsaften, og finder en anden dag at prøve MDMA første gang. Og prøv om du kan få MDMA i pulver/krystalform i stedet, det er som regel, i modsætning til piller, uden andre aktive stoffer iblandet(ingen garanti, men jeg har aldrig hørt om eksempler på det).

Hvis du alligevel gør det, så lav en aftale med din makker på forhånd om at I prioriterer hinanden fremfor festen hvis det skulle blive nødvendigt. Det er ikke sikkert at der bliver brug for en sådan aftale, men den er meget rar at have alligevel.

Under alle omstændigheder må du i hvert fald have en god aften! :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Yeah, det er for lækkert med noget marianne at falde ned på...
Men man kan dog godt brække sig af at ryge for meget, når man samtidig har et stort bodyload fra e (ved ikke om det gælder alle mennesker, taler kun af egen erfaring)...

Titel:
Junior medlem

Skulle gerne have et sted imellem 20-45 gr. hash nytårsaften så jeg tror jeg ryger igennem til jeg besvimer når jeg er nået til comedownet.

Skal nok tage det roligt.

Jeg skal nok klare mig.

Køber: frisk frugt, piller, tjald, saltsyre og sølvpapir (til lidt fyrværkeri inden kiks).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]