Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 08:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: æter
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
kan æter opbevares i plastikflasker? f.eks ½liters sodavandsflaske eller vil plastikken smelte/gå i opløsning?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke en sodavandsflaske ville holde mange minutter, men det er muligt at der findes nogle plasttyper som kan holde til det. Jeg har dog aldrig set ether blive opbevaret i en plastflaske, så test det hellere med en lille mængde først inden du hælder 1½ i en flaske som måske er opløst 10 minutter senere.

En ting du skal huske når du har med ether at gøre er at det ved belysning eller kontakt med ilt kan danne peroxider som kan eksplodere ved den mindste gnist, eller blot ved stød eller rystelser. Derfor er det tilrådeligt at undgå omhældning hvis det er muligt, og det bør i hvert fald opbevares i en beholder som lys ikke trænger uhindret igennem.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Mørkt glas, eller metal er den eneste rigtige måde at opbevare organiske solventer på.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Ville det være acceptabelt at spørge om hvor man anskaffer sig æter?
Det er jo ikke decideret narko :)
Har været en del steder på nettet hvor salget er ophørt af ukendte årsager :S

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Prøv at tjekke forskellige hobbyforhandlere ud, jeg ved, at der er nogle sider, hvor det kan bestiles hjem fra.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
hvad med apoteket?

nå men er der nogen gode forslag til beholdere? jeg fik det i en sådan flaske af mørkt glas men proppen var i stykker så det fordampede lisså stille. Nu har jeg hældt det over i en vodkaflaske, skruet låget på og pakket den ind i sorte plastikposer - burde det ikke holde? Jeg har iøvrigt fået at vide at man bør skrue låget af en gang imellem fordi der opstår et tryk i beholderen...kan det ha sin rigtighed?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Æter udvikler ikke højt nok tryk til at du behøver at have ventil/åbne i ny og næ, faktisk vil jeg tro, at det gør det hele mere farligt, fordi du lufter flasken så muligheden for peroxiddannelse er større.

Lad være med at blande nogen form for plastik ind i opbevaringen, ingen plastposer udenom. De bliver opløst og ender formodentligt som en klistret masse uden på din beholder.

Som sagt, så er mørkt glas eller metal den eneste måde at gøre det ordentligt på, og hvis din flaske er gået i stykker, jamen så må du finde en ny. Ikke så svært...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ether kan købes her, [leverandørlink slettet - Prometheus] det er billigt :D

ether skal helst beskyttes mod sollys/UV-lys feks brune flasker eller men helst alu beholder da de ikke går i stykker hvis du skule tabe den i en koger. efter flasken er åbnet opbevares den i køleskab og bør ikke anvendes efter den har været åbnet i et år.

pas på med statiskelektrisitet, det kan antænde dampe eller de dannede peroxider..

hvis du har et alternativ til ether så vil jeg anbefale det istedet, da men skal være forsigtig med ether..

kan købes på apo, men koster ca 70 for 125ml.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]