Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 dec 2005 00:55 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
FAQ: Ritalin

Billede
Jeg ved ikke, om der er belæg for en officiel FAQ om Ritalin, men der er megen god info om Ritalin, spredt rundt omkring i forummet - måske skulle jeg samle det lidt, og så kunne det blive en fast "sticky" post?

Anyway, der spørges tit (jeg gjorde det selv) om Ritalin her på forummet, og når al den info man søger garanteret er besvaret tre gange før, så vil jeg tillade mig at skrive denne prøve på en FAQ, og så høre om der er belæg for at skrive den fiks og færdig?


Billede== SØG, og du skal FINDE =====
Brug søgefunktionen, og søg på ordet 'Ritalin' - der har du dit info :)
Men hæng lige på, lidt endnu.

Søg evt. også selv efter Ritalin på:
http://www.sundhed.dk/ --> Lægemiddelkataloget
og
http://www.sundhed.dk/ --> Lægemiddelkataloget --> Medicinhåndbogen

... for mere info.

----------------------------------------------------------------

Billede== OM denne FAQ =====

Her er samlet nogle generelle spørgsmål og svar om Ritalin, og denne sektion udbygges løbende.
Dette er skrevet af en erfaren bruger af diverse stimulerende stoffer (specielt Ritalin, Amfetamin og Kokain), muligvis mens han har dem i blodet, og er tænkt som en hjælp til alle, der har spørgsmål vedr. Ritalin og dets brug, virkning og farer.
For lad os slå det fast, én gang for alle: Ritalin er ikke for børn ... eller ... det er det så, men ikke når det bruges rekreativt, så skal man passe på og tænke sig om!

----------------------------------------------------------------

Billede== Q & A: Spørgsmål om Ritalin =====

Q: Hvad er Ritalin?
A: Ritalin er betegnelsen for stoffet "Methylphenidat", og uden at komme ind på de kemiske sammensætninger (det er der mange her, der er langt bedre til at forklare end jeg), kaldes det populært "medicinsk speed", hvilket er meget dækkende, om end kemisk set forkert.
Ritalin bruges i behandlingen af sygdommene DAMP/HKD/ADHD hos børn og unge, populært kaldet "Damp-børn" eller ”Attention Deficit Disorder”, hvor det virker fokuserende på børnene, de kan simpelthen bedre koncentrere sig om én ting af gangen. Derfor virker børnene roligere, og deraf kommer den populære misforståelse om at "Damp-børn bliver rolige af speed".

Ritalin bruges også ved behandling af sygdommen Narkolepsi, der ikke er så sjov som den lyder.

----------------------------------------------------------------
Billede
Q: Hvordan virker Ritalin, og hvorfor er det fedt?
A: Om det er fedt, er der mange meninger om, det vil jeg lade være op til den enkelte at bedømme, her kan jeg fortælle hvad jeg ved om Ritalin, og det er så det.

Ritalin virker - på de fleste - som Amfetamin eller speed. Jeg plejer at kalde det Amf'ens jomfruelige søster, da det - fordi det er medicinsk fremstillet - er helt rent, i modsætning til "gade amf", der tit er cuttet med alt muligt sært (nej, ikke rottegift - skrøne!) eller bare cuttet op i mængde, for den sags skyld.
Med andre ord, man ved hvad man får, og kan dosere det i 10 mg. skridt.

Begynder dosen, vil jeg sige (igen, masser af meninger, YMMV) er 4 x 10 mg. der skulle give en virkning, som en bane god amfetamin. Man kan endda være heldig, at opleve den dejlige "Hallo, der rejste mit hår sig lige, og gik ind af det ene øre og ud af det andet, og satte sig igen" -følelse.
(Put DEN følelse på Ronson’s de blå, så skal jeg sgu nok sniffe gas, ikke før :-)

Jeg selv skal have en hel blister med 10 x 10 mg. plus en seks stykker cuttet til pulver, før der sker noget, og andre igen kan måske nøjes med to.

På mig virker det som amfetamin, man bliver i godt humør, kan ikke sove, har ikke lyst til at sove, kan snakke hele natten om en pæn dug man engang har set, og man bliver noget så uhyggeligt horny.
På mig har det så ikke Amf’ens normale kendetegn: ”Mega Horny, Tiny Prick (tm)”, men kun ”Mega Horny” delen, så der har vi endnu en ”lille” fordel :)

Andre igen, kan ikke føle det store, og synes Ritalin er overvurderet.
Det er meget individuelt, og man må gøre sine egne erfaringer. Gerne med en mindre dosis end man selv vurderer "sikkert". Man kan altid knuse/sniffe, tygge eller sluge flere, og selv om Angina Pectoris som regel går over igen, så er det nu da en særdeles ubehagelig oplevelse, som man gerne vil være foruden.

----------------------------------------------------------------

Billede
Q: Er Ritalin bedre end alm. amf/speed/coke?
A: Priserne er sky-høje, så jeg vil ikke anbefale at købe det, hvis man ellers har adgang til en stabil leverance og kvalitet af amf/speed/coke/whatever, men har man ikke andre muligheder, kan det altså lade sig gøre at skaffe.

----------------------------------------------------------------

Billede
Q: Hvad koster Ritalin?
A: Den slags diskuterer vi ikke på Psychedelia. /Mod

----------------------------------------------------------------
Billede
Q: Hvordan skaffer jeg Ritalin
A: Få din læge til at skrive en recept. Nå, ikke? Man skal enten have børn med ovennævnte skavanker, selv lide af dem, fake at man har Narkolepsi (og man BLIVER testet på et søvnlaboratorium, før nogen udskriver en recept) eller købe dem på nettet.
Jeg har så benyttet mig af sidstnævnte, med stor succes. Jeg vil ikke skrive noget om, hvilke on-line stores der er gode, det ligger uden for dette forums rammer, og vil nødigt have nogen til at blive forargede og skabe røre - nu kører det lige så godt - men det kan altså lade sig gøre at købe on-line.
Forvent problemer med tolden og/eller lang leveringstid, da det skal sendes langvejs fra, oftest fra lande som Pakistan.

Til gengæld for den høje pris, kan man forvente ”re-shipment” via alm. brevpost, hvis pakken forsvinder i tolden. I øvrigt er kundeservice, betaling og så videre utrolig professionelt, og der er helt styr på, hvad der er betalt, og at der ikke trækkes på betalingskortet, før varerne afsendes.
Langt fra de spam-mails man ellers har indtryk af, at on-line drugstores ligner. De store drugstores spammer slet ikke, de har alle de kunder de kan håndtere. Og man kan føle sig helt tryg – det er i hvert fald den erfaring jeg har, måske var jeg bare heldig med at ramme en af de professionelle, hvem ved?

----------------------------------------------------------------
Billede
Q: Hvad hvis min pakke snuppes i tolden?
A: Så kommer der et fint brev fra Lægemiddel Styrelsen (søg på ’Lægemiddel*Styrelsen’ via søgefunktionen. Husk stjernen i midten, så får du resultater uanset om det er stavet i et eller to ord) der fortæller, at det måtte du godt nok ikke, og her er en kopi af den lov, der forbyder det. Se trygt bort fra første brev men ...

Ritalin er på liste B over den slags ”fy, slemme” stoffer, sammen med bl.a. amfetamin. Så det er noget værre noget, og jeg vil da ikke anbefale at blive snuppet mere end en enkelt gang.
Kommer det fra mig, der er snuppet mindst 3 gange, og bare venter på, hvad de kan finde på med det faktum :)

Se links-sektionen til sidst i denne post, for links til Retsinfo, lovgivning, Sundhedsstyrelsen og så videre.

Du kan dog trygt kontakte din online-forhandler, og f.eks. bare lige gøre opmærksom på det og anbefale dem, at de skifter deres indpakning.
Hvis det er en ordentlig forhandler, skriver de tilbage med et tilbud om at ”re-shippe” dine varer pr. brevpost. Sig ”Yes, please!” til det tilbud. Du har så rigeligt betalt for det.

----------------------------------------------------------------

Billede
Q: Er det OK at tage Ritalin alene?
A: Generelt vil jeg fraråde nogen, at tage Amfetaminer eller Amfetamin-lignende stoffer alene. De indbyder til, at skulle deles i flok, og med mindre man er lige så sær som mig (not likely), så skal man tage den slags sammen med venner, ellers risikerer man en total nedtur. At jeg så elsker at være i mit eget selskab, er 100% B-menneske, og generelt nyder at tage den slags alene, er så en anden sag.

----------------------------------------------------------------

Q: Er det sandt, at der er brækmiddel på overfladen af Ritalin?
A: Nej, ikke længere - det er et spørgsmål om der nogensinde har været det? Men de Ritalin der typisk er i omløb, er Novartis' 10 mg. i blisterpakker af 10 stk. og de har ikke brækmiddel på sig. Man kan godt få lidt kvalme, når man spiser eller sniffer dem, men det er "normalt" og ikke på grund af tilsat brækmiddel.
Citat fra Lægemiddel Styrrelsens produktresumé: "Abdominalsmerte, kvalme og opkastning er almindelige bivirkninger ..."

Hvis du kan skaffe Emperal eller lign. kvalmestillende midler, virker de fortrinligt sammen med Ritalin.

----------------------------------------------------------------

Q: Kan Ritalin sniffes?
A: Ja, virkningen bliver lidt kraftigere og den kommer i hvert fald hurtigere. Men det er næsten umuligt at knuse piller så godt, at det ikke gør ondt i snydeskaftet. Vær omhyggelig hvis du gør det, og husk; De virker fint hvis du bare knuser dem i munden eller blot synker dem. Men altså, det kan lade sig gøre, og det virker fint.

----------------------------------------------------------------

Q: Bivirkninger, hvad med dem?
A: Slå dem op, som nævnt ovenfor, i LMK eller Medicin Håndbogen, men her er de hyppigste:
Angina Pectoris, brystsmerter (stop med dem, hvis du får brystsmerter!), Hjertebanken, Opstemthed, Hedeture, Paranoia, Psykoser, Søvnløshed, Umådeholden brug af kommaer og – indskudte – sætninger, Voldsom trang til at dokumentere ting ... øhhmn ...

Nej, det er ingen spøg, man skal ikke lege med nogen stoffer, uden sin sunde fornuft i behold.
Hvis du synes det går lidt for hurtigt, både i hjerne og brystkasse, så hold en pause. Sund fornuft, sgu!

----------------------------------------------------------------

Q: Hvad skal jeg passe på?
A: Bland ALDRIG Ritalin med antidepressiv medicinsk behandling, ALDRIG! Og jeg taler af personlig erfaring. Ritalin er i forvejen god til at fremkalde paranoia, hallucinationer (ikke de sjove, dem der er 100% realistiske og onde), og til sidst psykoser. Den egenskab ti-dobles ved kombination med antidepressive midler, og det er INGEN SPØG!

Alle er i mod dig, de taler om dig og – og her krydser det min personlige grænse – du ser dem, pege fingre og tale om dig. Tro mig, det lyder skørt, det ER skørt, men når man er i det, er det 100% realistisk. Jeg kan leve med stemmer, men når jeg pludselig ikke kan stole på de visuelle indtryk min hjerne giver mig, så vil jeg ikke være med mere!

Men selv uden antidepressiv behandling, er Ritalin en farlig fætter. Man har slet ikke lyst til at sove, og da 1 x 10 mg. hver anden time, er nok til at holde én kørende i dagevis, bliver det farligt.

BilledeDet er ikke som amf/speed/coke, hvor man som regel ikke har mere dagen efter, med Ritalin har man som regel 60 eller 120 piller, og så kan man køre løs i dagevis. PAS VILDT MEGET PÅ HER!

Min egen rekord - der ikke er noget at prale af, det var dumt - er seks dage uden ET sekunds søvn. Efter tre dage fik jeg mega paranoia, og efter seks tændte jeg totalt af over for alle jeg kendte, fordi de ”overvågede” mig konstant.

Mangel på søvn er direkte proportionalt stigende med paranoia og psykoser. Længere tid vågen = mere paranoia og/eller tendens til psykoser.

Min grænse er nu to døgn, så SKAL der soves. Derfor er et godt råd, når man nu ”er i butikken alligevel” at købe nogle Valium eller lignende beroligende midler. Men der er selvfølgelig også en bagside af medaljen, ved den slags midler, se f.eks. dette glimrende indlæg.

Der er måske andre der kender bedre midler, men Valium har én ting gående for sig, nemlig; ”It’ll get the job done!”, man får noget søvn!

Og det er nødvendigt efter en tur på Ritalin. Tro mig, please!

----------------------------------------------------------------
... flere Q&A her, som de løber ind ...
----------------------------------------------------------------


== TIPS & TRICKS =====

Tip: Ved alle slags amfetaminer, kokain, Ritalin eller lignende, er mangel på apetit et gennemgående problem. For man belaster kroppen hårdt i forvejen, og når man så heller ikke får noget næring, så er faren for kollaps endnu større.

Men, der er en let løsning. På apoteket kan man købe såkaldte "Protein-drikke" f.eks. af mærket Fortimel. De er beregnede på, at et "standard-menneske" skal kunne overleve, kun på dem. Og det kan man, undertegnede har selv levet over en måned i en sygeseng, kun på Fortimel.

De fås både som saft-lignende og mælke-lignende, det sidste er så absolut at foretrække. De andre smager som plastic og kemikalier, de mælke-lignende af vanilie eller jordbær.

Og de indeholder alt man har behov for, i en lille handy drikkekarton.
Læs mere om protein-drikke her!

Del 2 af Proteindrik-snakken med lidt mere info + opskrift til en hjemmelavet:
Der er Fortimel og Nutridrik der smager dejligt, og er mælke/shake agtig. Let at få ned, selv når man er strung out på fjerde døgn. Drikkes is kolde. Energi 630 kj, protein 6,0 g.

Der er Ensini som jeg vil fraråde. Er saft-baseret og smager som petroleum.
Drikkes is kold, hvis man kan få det ned.

Og så er der Den Hjemmelavede som er ren luksus, man kan næsten føle den lægger sig som en blød hinde over ens blottede nervebaner, lige hvad man har brug for, hvis man er kørt lidt i over-gear. Den laves sådan:

Kærnemælk
Ymer
Past. æg
Appelsinjuice
Fløde 38%
Sukker
Energi Plus
Atpro

Energi 415 kj, Protein 6.0
Prøv jer frem med mængderne :)

-----------------------------------------------------------------------------

== Links: =====

Faktisk mener jeg, at den bedste, mest korrekte information om Ritalin, og stoffer generelt, allerede findes her i vores egne fora, men for at dække emnet så bredt som muligt, er herunder links til info andetsteds.

Ydermere bør Henrik Rindoms bog "Rusmidlernes Biologi" være "barnelærdom" for alle, der begiver sig ud i eksperimenter med stoffer af enhver art. Den er ikke perfekt, men f.eks. kapitlerne om De centralstimulerende stoffer bør sidde som paratviden hos alle, fra "Weekend-junkier" til mere "øvede" :)

-----------------------------------------------------------------------------

Links vedr. Ritalin:

- NetDoktor: Ritalin

- Producentens hjemmeside: Novartis.dk

- Så er der også den anden lejr. De der mener at Ritalin er noget Mørkets Fyrste har skabt, for at ødelægge vor ungdom og fremtid:
Ritalin: Et af de farligste og mest vanedannende stoffer
For mig lyder de nu mest, som om de selv har ædt en tolv-fjorten blisters, og glemt at "powernappe" et par uger i streg. Men, alle har ret til deres mening, og den modsatte af min er nu også repræsenteret her.

-----------------------------------------------------------------------------

Links vedr. Amfetaminer og stoffer generelt:

- Benneke.dk - masser af info om alle former for stoffer

- Benneke.dk - Amfetaminer, specifikt

-----------------------------------------------------------------------------

Links vedr. Valium, sovepiller o.lign + link til de enkelte midlers "levetid" i kroppen:

-Liste med midlernes "halveringstid"

-Wikipedia: Benzodiazepines

- Benzodiazepine.org

-----------------------------------------------------------------------------

Links til lovgivning, support-grupper, diverse... :

- Retsinfo: Liste over forb. euforiserende stoffer

- Lægemid. Styr. Liste over forb. euf. stoffer

- DepNet - viden og indsigt i sygdommen depression

Info om proteindrikke


Billede

== changelog ===================

v. 0.1: Original post den 10-12-2005
v. 0.2: Tilføjet links til links-sektionen. (han er kvik!)
v. 0.3: Flere links, Tilføjet link til LMK -> Emperal. Info om proteindrikke, lovgivning. Slettet "test" fra titlen, det lader til den er godkendt :)
v. 0.4: + "Fun" kategori til sidst. + links til Ritalin-info. + link til narkolepsi-info. + link/info om Angina Pectoris.
v. 0.5: + link til Henrik Rindoms bog "Rusmidlernes Biologi"
v. 0.6: + smukkesering med diskrete ikoner.
v. 1.0 + Rettet ikonerne så de virker igen, det var "faldet ud".
----------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------

Just for fun :

Rita du er dejlig
For evigt min
Og hvis du ikke vil ha mig
Er du alligevel min

Rita mit hjerte
Banker kun for dig
I den lyse sommernat
Det svimler for mig


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
The icons used to brighten up this FAQ, is part of the Silk icon set, created by Mark James.
The icon set is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.


Senest rettet af OxyContinuum 21 jun 2010 09:31, rettet i alt 52 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2005 02:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 nov 2004 16:09
Indlæg: 98
Geografisk sted: Mars
lækker post!
Elsker når folk gør et stykke godt arbejde for folket!

/me nusser dig lidt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2005 02:59 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
Dr. proX skrev:
lækker post!
Elsker når folk gør et stykke godt arbejde for folket!

/me nusser dig lidt.



ooooog DER redede han lige dagen, og natten :)

Tak min ven, var mig en fornøjelse!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2005 06:46 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
Glemte at sige ...

Dr. proX skrev:
/me nusser dig lidt.


Purrr, spinde, purrrr, brumme :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2005 11:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 sep 2004 12:59
Indlæg: 266
Geografisk sted: the K hole
hehe.. man sku nok ha været der :roll: .., udover det en fed post :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2005 21:09 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
ARK skrev:
hehe.. man sku nok ha været der :roll: .., udover det en fed post :wink:


Takker, det er sgu dejligt at høre :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2005 21:33 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Tak for dit indlæg, dejligt at se psychedelia-brugere der gider bidrage med nogle værdifulde ting til siden.

Dog burde dette indlæg være i Leksikon-forumet :)
http://www.psychedelia.dk/forum/viewforum.php?f=22

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2005 23:04 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
aliaarhus skrev:
Tak for dit indlæg, dejligt at se psychedelia-brugere der gider bidrage med nogle værdifulde ting til siden.

Dog burde dette indlæg være i Leksikon-forumet :)
http://www.psychedelia.dk/forum/viewforum.php?f=22


Ja, det beklager jeg. Faktisk troede jeg ikke "menigmand" kunne poste der direkte, og da jeg startede var det faktisk ikke meningen, at jeg også næsten ville færdiggøre det i ét hug.

Men du ved, når "Inspirationen" lige er der, så er det med at få det udnyttet.
:wink:

Men, dem med lidt mere sildesalat på brystet end mig, kan jo flytte den hvis det er, jeg lunter bare bagefter, går bare efter lyden af Rita's Niende Symfoni: "Barberblad og MasterCard mod CD-cover - Percussion og suge-rytmer for let-øvede" 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2005 15:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Top nice post...

Ville det ikke være en idé at lave sådan en med andre stoffer, så kan vi måske med tiden helt undvære søgesmaskinen :lol:

Det ville i hvertfald nedbringe antallet af copy tråde med samme indhold som tidligere...

Derudover ville det hele være samlet der, og folk ville kunne få bedre og hurtigere information.

Sikkerheden for at infoen er rigtig, bliver også større hvis der er ét sted man skal kigge, med links der bekræfter fakta, i stedet for at der er 20 personer i 6 forskellige tråde der skriver "...er skadeligt fordi xxxxx, tror jeg nok"

Det ville jeg da ikke have noget imod at bruge en del tid på, hvis det kan udrydde myter og forhindre andre i at komme galt afsted... ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2005 16:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004 18:09
Indlæg: 6
Jeg gentager hvad der allerede er blevet sagt, dejligt gennemført arbejde.

Jeg syntes det der gir den et rigtigt stort plus er at det netop er en der selv har prøvet det på egen krop der har skrevet den. Er selv (mis?)bruger af amfetamin og kan genkende meget af det.

Du får et skulderklap herfra og lur mig om du en sen nattetime ikke får lavet noget mere der er ligeså gennemført.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2005 17:39 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 13 mar 2005 22:09
Indlæg: 654
Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Fedt arbejde, thumbs up...
Er ikke selv "fan" af amfetamin, ritalin osv, og har ikke i sinde at konvertere, men lækkert med lidt info om sagerne...
Er selv igang med et afsnit om ghb, og regner med snart at blive færdig.. Har en vision om at blive ved indtil de fleste, og mest gængse stoffer (selvfølgelig dem af dem jeg har prøvet) er dækket...
Så jeg synes det er fedt der er andre der arbejder på det, og håber at der kommer mere :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2005 17:41 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
sphere skrev:
Jeg gentager hvad der allerede er blevet sagt, dejligt gennemført arbejde.

Jeg syntes det der gir den et rigtigt stort plus er at det netop er en der selv har prøvet det på egen krop der har skrevet den. Er selv (mis?)bruger af amfetamin og kan genkende meget af det.

Du får et skulderklap herfra og lur mig om du en sen nattetime ikke får lavet noget mere der er ligeså gennemført.


Mange tusind tak alle, det er helt sikkert jeg vil være med, hvis der skal laves mere af den slags. En ting jeg i øvrigt kun kan tilslutte mig, Xp3rt's ide er helt genial, efter min mening.

Nu var det her et emne, jeg vidste ALT om. Det er nok begrænset hvad jeg kan komme med, ud over amf og coke erfaringer, men så kan jeg da lave det trælse arbejde med at få det til at se overskueligt ud, kun med BBcode til sin hjælp :)

Det gør jeg gerne, lidt sjovt synes jeg jo det er! Jeg har det store handicap, at være uddannet typograf i sin tid, så jeg kan rette og rette og rette indtil jeg er tilfreds. Og så retter jeg lige lidt mere en time senere :)

Jeg er i øvrigt ikke færdig, der kommer flere rettelser i aften. Vi skal f.eks. ha' denne med i linkssektionen Valium, medaljen bagside

Og så skal de små ikoner jeg har brugt laves pænere. De var SMUKKE som PNG filer, men dem kan IE ikke vise ordentligt. Så de grimme GIF'er der er der nu, skal der gøres noget ved, ellers kan jeg ikke sove (som om DET er grunden, *fnis*)

Anyway, jeg er klar: I skriver det (eller vi kan hjælpes ad) så skal jeg nok få det sat pænt op.

En idé eller helt ude i hampen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2005 18:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2003 02:01
Indlæg: 549
Geografisk sted: Aalborg
Citat:
Ikke Rohypnol (check links-sektionen nederst for vigtige links!) eller Stesolid, tag nogle af de ”pæne”, f.eks. Valium eller Valaxona.

Her modsiger du lidt dig selv, da Stesolid og Valium indeholder det samme virksomme stof, nemlig Diazepam. Men er enig med dig i at det er godt som sovemiddel eftet stimulanset :)

Totalt lækker post ellers! Har lige læst det hele igennem og føler mig ihvertfald noget mere sikker på Ritalin. Har ikke prøvet det endnu, men kommer nok engang :)

Keep up the good work!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2005 22:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 jun 2005 05:20
Indlæg: 619
Nu er det jo ikke meningen at du skal få blæst dit ego helt i vejret, men jeg bliver nødt til at sige: Godt gjort!
Det var en lækker lille gennemgang af stoffet. Jeg er desværre (eller måske heldigvis) ikke nok inde i noget stof til at kunne gøre det samme, men det er fedt at du kan give nogen gode råd, ikke bare teoretisk, men også fra personlig erfaring.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2005 23:10 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
BRB skrev:
Citat:
Ikke Rohypnol (check links-sektionen nederst for vigtige links!) eller Stesolid, tag nogle af de ”pæne”, f.eks. Valium eller Valaxona.

Her modsiger du lidt dig selv, da Stesolid og Valium indeholder det samme virksomme stof, nemlig Diazepam. Men er enig med dig i at det er godt som sovemiddel eftet stimulanset :)


Argg, ja jeg retter det ASAP!

Tak ellers, dejligt at høre jeg - ellers - var på rette spor :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2005 23:12 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
Lukasino skrev:
Nu er det jo ikke meningen at du skal få blæst dit ego helt i vejret, men jeg bliver nødt til at sige: Godt gjort!
Det var en lækker lille gennemgang af stoffet. Jeg er desværre (eller måske heldigvis) ikke nok inde i noget stof til at kunne gøre det samme, men det er fedt at du kan give nogen gode råd, ikke bare teoretisk, men også fra personlig erfaring.


Tak du. Og bare rolig, der er så meget andet der er blæst i vejret, at der slet ikke er plads til egoet :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006 05:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 jan 2006 23:57
Indlæg: 75
Geografisk sted: Helvede
super fedt indlæg, det giver virkelig én svar på alt, er virkelig glad for al den information, det har ihvertfald hjulpet mig med en masse.

tusinde taknemmelige og fortjente klap til dig. (:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006 11:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 maj 2002 01:01
Indlæg: 160
Geografisk sted: baskerlandet
tommyknockers skrev:
Men, dem med lidt mere sildesalat på brystet end mig, kan jo flytte den hvis det er, jeg lunter bare bagefter, går bare efter lyden af Rita's Niende Symfoni: "Barberblad og MasterCard mod CD-cover - Percussion og suge-rytmer for let-øvede"


ROFLMAO tommy! :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006 12:01 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Nogen burde sætte den ind i HR Wiki'en... :!:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2006 17:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2005 19:54
Indlæg: 13
Geografisk sted: heaven
Ved ikke om det er det rigtige sted/tidspunkt at spørge, men får man "mindreværkskomplekser" af ritalin ? Altså bliver ens ædlere del mindre?
Og undskyld hvis det rent faktisk står der. Så har jeg misset det!

Eller rigtig godt arbejde. Ikke mindst for os 'newbs' !

/Sune


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team