Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Nogle der har haft en lignende oplevelse?
Afstemning sluttede 18 dec 2005 01:13
Ja, har jeg 35%  35%  [ 6 ]
Nej, aldrig og har ikke hørt om det før 24%  24%  [ 4 ]
Nej, har aldrig prøvet det men har hørt eller selv oplevet andre gøre det før 41%  41%  [ 7 ]
Afgivne stemmer : 17
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Randers
Hej jeg er en ny bruger...

Jeg har en smule bekendskab med MDMA, og ryger hash ca 4 gange om ugen. Og har lige nogle spørgsmål omkring hash som jeg meget gerne vil have svar på.

Jeg har haft et utal af gode oplevelses med hash, men her for 2 måneder siden havde jeg en anderledes og for mine venner en skræmmende oplevelse...

Et par kammerater og jeg havde fyret en pind efter skoler med 1g alm. ryger, vi var 3 om at dele jointen og den ene person fik ikke mere en 3-4 hiv, mens min anden ven og jeg sugede resten. da vi stod og ventede på bussen fra skolen ned til byen, havde jeg stået lidt i egne tanker da jeg pludselig besvimede, og slog mit hoved direkte ned i asfalten bag mig.

Min ven som er nogenlunde hærdet ryger fik mig til at vågne og spørge om jeg var okay. Samtidig kom bussen og jeg fik mig halvejs støttende til min ven ind i bussen (efter hvad jeg har hørt.)

Derinde sad jeg og spurgte hvordan jeg var kommet ind i bussen og hvad der var sket, havde fået total blackout, og havde ikke nogen kortids hukomlse de næste 4-5 timer hvor jeg bare sad i et solcenter og drak vand. Jeg må havde drukket en del for efter en halv time der oppe gik jeg ud og knækkede mig, og der kom nok med op.

En ven fulgte mig hjem og da jeg var hjemme lagde jeg mig på gulvet og sov med det samme.

Næste dag i skolen havde jeg det fint nok, udover en dunken i hovedet som fra en alubat.

Efter episoden holdte jeg lige en lille pause en uges tid. Men er stadig i tvivl om det var fordi jeg var en smule dehydreret i forvejen, eller hashen bare slog mig meget hårdere end normalt (Plejer normalt at kunne ryge 2g std. og stadig kunne komme hjem og snakke med mor og far uden de kunne mærke det synderlig på mig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Et godt bud kan være, som du selv nævner, dehydrering eller lavt blodsukker. Det kan ganske enkelt også være fordi du har røget for hurtigt og er blevet så skæv at du "gik kold"(i mangel på et bedre udtryk).

Det er mit bud.

Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
<LaZzE> skrev:

Næste dag i skolen havde jeg det fint nok, udover en dunken i hovedet som fra en alubat.

Ved du hvordan det føles når man har fået slag med et alubat eller? :P

Nej spøg til side.
Tror det er noget lignende det Gaia snakker om. Jeg har selv fået blackout af at ryge for meget. Det var bare nikotin. Jeg havde suget voldsomt på en vandpibe og pludselig fik jeg det bare dårligt.
Jeg gik ud på terrassen for at suge noget frisk luft, og derfra kan jeg ikke rigtig huske noget, for jeg drattede om. Og det næste jeg kan huske, er at jeg vågnede ind i min seng. Mine kammerater havde åbenbart fulgt mig derind.

Så det kan sagtens ske.

Hygge.

Mvh DH

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Når jeg ryger, mens jeg sidder ned, eller ligger halvt, og rejser mig hurtigt uden at trække vejret, bliver jeg svimmel, sortner for øjnene, og hvis det er rigtig slemt så svigter benene, men normalt når jeg at vågne igen.

Her for nogle dage siden sad jeg på min seng, og fyrede et par hoveder sammen med en ven, blev tør i kæften, og ville ud efter en øl. Rejste mig op, det begyndte at sortne lidt, og så går der noget tid, hvor jeg var ude af bevidsthed, det første jeg husker derefter, er en KRAFTIG smerte i både panden og baghovedet. Aner ikke hvordan jeg har slået baghovedet.

Konkluderede at jeg faldt ned på alle fire, da mine ben knækkede sammen, mens min overkrop og hovede var i fuld fart mod gulvet, prøvede at tage fra med armene, men de knækkede også sammen, og kunne ikke holde mit hovede oppe. Bang! Hovede ned i gulvet.
Jeg vætede i dørkarmen, så jeg har nok slået baghovedet da jeg faldt på en eller anden måde

Men i dit tilfælde kan det være en kombination af mange ting. For lavt blodsukker, du rejste dig hurtigt op, kombineret med en god dosis tjald, så kan det godt gå galt.

Nogen gange så er jeg mere følsom eller hvad det nu hedder, overfor tjald, og bliver voldsomt påvirket. Det er generelt hvis set & setting ikke er i orden, meget larm, mange mennesker og folk du ikke kender. Kaffe og smøger kan forværre det. Især smøger. Hvis jeg er godt skæv, og ryger en smøg, kan jeg godt få det dårligt

Får svedeture, kan knække mig (sjældent). 90% af gangene har det været på istjubang med ikke godt nok ristet smøg...

Det har bare været en blanding af uheldige omstændigheder. Sørg altid for at drikke og spise godt når du skal ryge... Eller endnu bedre, drik og spis efter du har røget ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har en ven, som røg hver dag. En dag stod han og ventede på en pizza - SLAM, så lå han der. En tur på skadestuen.

Du ryger 4 gange om ugen. Det er pænt meget i min verden. Overvejet, om ikke din krop prøver at fortælle dig noget?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Har også en anden oplevelse.

Det var for nogle måneder siden, på Teknisk skole, vi var lige ude og skulle ryge lidt hjemmedyrket skunk, men i mangel på paper lavede vi en bong.

Mig og en af mine venner derudefra tændte op, og slammede det ene hovede efter det andet. Min ven havde ikke røget i 4 mdr. da han holdt pause, og skunken var rigtig mild og rar at ryge, men havde den fordel/ulempe at effekten først kom efter ca. 5-10 min. efter man havde suget det sidste.

Så vi går tilbage til skolen, og pludselig ud af øjenkrogen bagved mig, at min ven spasser helt ud, hans arme og ben bevægede sig hurtigt frem og tilbage, og han dejsede om, ned på græsset og var ved at kysse en metalskilt

Han var så blæst så blæst, det endte med at vi sad i 1 time i kantinen og stenede, hørte musik og frådede dyr mad. Bagefter sad vi i 2 timer og hørte på vores lærer fortælle om det amerikanske uddannelsessystem, marinekorpset og hvor slappe danske elever var. (alt sammen på engelsk) Det var utrolig griner, i hvertfald i vores tilstand. Jeg var bare normal blæst, men han var blæst til atomer ! :twisted:

Han havde heller ikke drukket og spist ordentligt den dag, og vi røg rimelig heftigt...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Da jeg var 14 år, røg jeg en pind med en ven en dag. Jeg havde været syg, ikke noget slemt, bare hovedpine og øm hals. Men pinden blev røget, og jeg vendte hjemad. Jeg satte mig op i stuen til mine forældre, og så TV-avis. Pludselig blev jeg helt ramt, mit syn var forsinket og stemmer virkede dybe og langsomme. Det var lidt som om alting gik i slow motion.
Jeg kunne mærke at jeg skulle brække mig, så jeg gik ud på toilettet. Jeg var knap nok nået derud da alting sortnede og jeg faldt om på gulvet. Jeg vågnede kort tid efter, smurt ind i opkast :shock:

Måske skyldtes denne reaktion sygdommen eller også var der blandet et eller andet i tjalden? Jeg ved ikke om dette er muligt, men jeg har ihvertfald aldrig oplevet det siden, selvom jeg ryger en god sjat tjald.

Men det er sgu en uhyggelig oplevelse

Titel:
Junior medlem

Jeg må hoppe med på asfalt-bølgen.
Havde siddet hos et par kammerater og røget lidt pinde, da jeg skulle nå den sidste bus hjem. Var egentlig ikke synderligt skæv, men efter at ha' stået og stenet i busskuret en fem-ti minutter begyndte det at sortne for mine øjne. Den slags plejer normalt at gå over, men denne gang sortnede det pludselig helt og jeg dejsede forover og fik hilst på fortovet. 4 sting i næsen og lidt løse tænder. Sån' er det jo. :?

Var til lægen for at få målt blodsukker og den slags, da de fleste mente det var der skoen trykkede. Det viste sig dog at være helt fint, så en anden forklaring må jo ha' været, at jeg hvilede for længe på hælene.. Lidt for lidt blod i omløb = *pow*

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Som Zakarias siger så kan en grund til at i for blackout være blodomløbet.. Tror det er blodomløbet i de fleste tilfælde.
Hvis det var pga. blodsukkeret ville du/man være i lidt alvorligere problemer. Selvom det sikkert kan lade sig gøre.

Det er jo også derfor man bliver svimmel hvis man rejser sig for hurtigt eller derfor ens lemmer går amok hvis de "sover" (mangler blodtilførsel).

Tror disse blackout kan undgås hvis man bevæger sig lidt langsommere efter man har røget, eller hvis man får det dårligt (sortner).

Som det er blevet hentydet til så er det altså ikke hashen der gør dig ør i hovedet på den måde mht. blackout. Men derimod nikotinen.

Jeg har røget i mange år, har aldrig nogensinde fået en blackout. Fik en da jeg var 8 da jeg løb ind i en dør der blev åbnet :?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hash kan virke blodtrykssænkende (også selv om det hæver pulsen og kan give hjertebanken). Så det er nok det bedste bud. Prøv at få testet dit blodtryk hos lægen (mange læger udlåner også apparater til selv-test, og det kunne du jo evt bruge derhjemme og se om rygningen påvirker dig).

Hash påvirker trods folkevisdommen og den velkendte fråder ikke blodsukkeret, se f.eks. Henrik Rindoms "Rusmidlernes Biologi": http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio ... .htm#58064

Hvorfor hash giver fråder ved man ikke, men det er ikke samme mekanisme, som f.eks. alkoholen benytter sig af (blodsukkersænkning via en øget følsomhed på insulinreceptorerne på blodbanernes sukkerpumper).[/b]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]