Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
rolig nu rolig nu,

der er ingen grund til at gå ud og gøre sig selv kriminæl??? på grund af et per lamper som du aligevel kunne have købt for 350 af tallman.

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeg kender da 2 som syntes at 350 kr. var for meget så de gik ud i et gartneri og nakkede en 3 stykker

Gøre sig kriminel - *lol* guffe vi er allerede allesammen kriminelle - vi er på stoffer - det må man ikke i danmark *gg*

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af FlashBack:
jeg kender da 2 som syntes at 350 kr. var for meget så de gik ud i et gartneri og nakkede en 3 stykker<HR></BLOCKQUOTE>

hvor klog er man så flashback,
hva så når pærene brænder ud nakker de så nogle nye lamper,

hvad er det for nogle mennesker du kender,

det svare vel til at stjæle en cykel hver man punktere,

ego:jeg ser ikke mig selv som krimminæl ved at tag stoffer så længe at det ikke går ud over andre end mig selv

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Elven Raver:
Gonzo det du mener er at jeg skal have en 3-4 store planter til at stå og hygge sig under lysstofrør som så snyder dem til at tro at de skal vokse meget langsomt aight - så skal jeg så tage stiklinger af dem og dyrke dem op til dem der skal ryges - mit eneste problem er at jeg kun har et rum - men det er tilgengæld osse delt op i to - en del hvor jeg opholder mig og den anden del hvor mine planter er/skal være - kan jeg ikke bare have 2 "mødre" til at stå i den del der ikke kan mørklægges og så bare have dem til at hygge sig der - så har jeg jo osse noget pænt at se på *gg* og så i den anden del af rummet have stiklingerne til at stå - så kan jeg jo bare binde dem ned så de busker - så de ikke fylder så meget?

En ting mere - de 2 mødre som jeg får til at stå - de dør ikke efter 1 år vel - jeg læste noget om at Pot var en 1års plante - men når man dyrke den kunstigt - ville det så ikke være muligt osse at binde de 2 ned og får dem til at blive til nogle onde buske - læste noget om at hvis man klippede de øverste topskud af og bandt dem ned så kunne man få den der buskeeffekt - som jeg egentlig gerne vil have - og det der med at hvis man giver dem 24 timers lys i 2 måneder - så bliver det nogle store planter ikke - kan man ikke bare lade dem blive i den vegetative fase i kortere tid og så lade dem blomstre i en 2-2½ måned - ville det ikke give den ondeste blomstring aka - de vildeste topskud?

Jeg spørger nok meget - men jeg er typen der ikke kaster sig ud i noget uden at vide en del om det inde...

P.L.U.R

E.R
<HR></BLOCKQUOTE>

Jo du kan godt have moderplanterne stående under lystofsrør,i din stue.Det der er vigtigt,er at den "anden" del,kan mørklægges totalt,når de(clonerne) blomstrer.

Så længe planterne får ihvertfald 18 timers lys,forbliver de i vegetativt stade(i teorien uendeligt!)
Jo du kan godt holde em korte(specielt Indicas),ved at nippe,og binde dem ned.Det du skal bruge,er jo en busk,så start med at nippe tidligt.
De vokser lidt hurtigere når du kører 24/7,men det bedste er clonerne.
Håber du kan bruge noget af dette.

[ 24 Oktober 2001: Besked ændret af: Gonzo ]

Klart tak Gonzo - men kan jeg smide dem direkte i blomstring efter f.eks 2 måneder??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tog nye cloner af mom planterne 14 dage,før de blomstrende cloner var færdige,så de både havde fået rødder og vokset lidt(de nye cloner).På den måde høster du hver 2 måned ca.,og det gir altså ret godt.
Lykke til [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Hvis du mener moderplanterne,jo,men så ryger ideen jo.

[ 25 Oktober 2001: Besked ændret af: Gonzo ]

Nej ikke moderplanterne men de små nye sataner - hvis nu jeg bare blæser dem afsted i 2mdr med 24/7 lys og så hamrer dem direkte i 12 timers lys - ville de så ikke blive nogle små kraftige planter - aka buske - efter at man har nippet dem og bundet dem ned?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du lader "de små nye sataner"vokse 2 mdr.vil de blive så høje,når de bliver sat i blomst,at du virklig får brug for at bøje dem.En veg.tid.på et sted mellem 2-3 uger,vil være fin.
Det kommer også an på,hvor mange du gror.Hvis du ikke har så mange,lad dem buske lidt ud,men det jeg gjorde,var at sætte 25-35 tæt sammen.Så skal man ikke nippe,for så får man en røvfuld af små skodskud,der tager lyset fra de store.Med det antal,skulle de have en uge i veg.før de røg direkte til blomstring.Clon måden ER den mest(SOG) produktive,og når man har prøvet et par gange,er det ikke svært.Bare find en god cloneguide.

Det er squ godt der findes mennesker som dig gonzo *gg* hvad fanden skulle jeg ellers gøre - *lol* - jeg har planer om at dyrke på 1kvm - og cirka 70cm i højden er det nok fordi jeg har pladsmangel - men jeg skal fandme have dyrket noget røg - jeg er SÅ træt af at smide penge ud til det når jeg ved at det ikke koster en skid *gg* men 2-3 uger i vegetativ fase - og så ellers over i blomstringen - uden at nippe siger du - jamen klart - så kan jeg da bare have en 20 planter til at står på den 1kvm - fordi det er ikke meningen at de skal blive til store planter - det skal bare være små planter med et fornuftigt yield af topskud - og så skal de buske - men du mener at jeg ikke behøver at binde dem hvis jeg kun giver dem 3 ugers 24/7 lys - kan jeg så lade dem blomstre i f.eks 2 måneder eller kan jeg lade dem blomstre i længere tid for at få et "bedre" resultat eller har det ikke nogen forskel?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis det er cloner,skal du muligvis ikke engang give dem så længe.Du skal bare huske,at når de bliver sparket i blomst,så fordobler(og nogen tredobler)de i højden.
1kv.m.er lige hvad en 400w HID kan dække effektivt.
Det er en fed hobby.
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Ok så - jeg prøver mig frem og lavr noget ondt pot *gg* og noget skunk når jeg når dertil

Dedikeret medlem

okey la lige mig komme med her,

la os lige tag et regne stykke her,

vækst = 7/8 uger
blomst= 6/10 uger alt afhængig af sort og omstendigheder ovs.

hvis man man har dem i vækst i 6 uger så tager cloner fra dem og la dem stå i vækst intil at cloner har lavet rødder der efter smider man dem i blomst, og sætter clonerne i vækst,

så går der jo de 2 måndere før man kan høste de ferdige øko produckter, der efter har man så lavet nye cloner så det passer med at de dem der var i vækst de kan komme i blomst og clonerne kan komme i vækst.

men for satan på de 7 uger de er i vækst der vokser de jo som død og hælvede og bliver alt alt for store.
skal man så sætte dem i dvale med at give dem mindre lys måske fjerne 2 af lystoff rørne og så evt give dem mindre gødning for at få regne stykke til at gå op,

eller skulle man tag noget af vækst fasen under hps'en også og så det mindre tid under lystoff rørne, for at få det til at passe med tiden,

man kunne som også er nevnt i en tidliger post købe en metal halid pære til hps amrtur

og så byt pærene om

hvad er det mest normale at gøre ???

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hi Guffe
Det har virket bedst for mig,at have dem(moderplanterne), under rør,og så "nippe"dem lidt,hvis der var for megen vækst.På et tidspunkt,lod jeg dem komme ind under HIDèn,i yderkanten af haven,da det giver dem et boost,men jeg fandt,at de klarede sig fint under rørene.
2 gode moderplanter,var nok til at forsyne mig,med nok cloner hveranden måned.:0) [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

okey jeg har også tænkt på det med rør'ne der så evt smæk dem ind under hps'en hvis det går sløvt den anden vej,

hvor mange lysstof rør vil du mene vil være nok til sådan 2 moderplanter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg brugte 6,men 8 er måske bedre.4 i toppen,og de andre i siderne.
Rør er helt fine til moderplanter. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

hvor meget strøm er det nu de tager hvis man nu antager at jeg vælger at bruge 6/8 og at de skal køre en 18 til 24 timer i døgnet,

kan du evt linke mig til nogle steder hvor de har nogle billige lysstof rør,

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De bruger ikke ret meget strøm,selvom man lader dem køre 24/7.Jeg har ikke nogle links,men prøv Phillips,eller Osram.
Det mest effektive cost/benefit,med hensyn til strøm og lys,er de lange(halvanden 2 meter).
Hygge

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]