Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Heysan alle i dyrkere...

Jeg har lige anskaffet mig en ordentlig stak frø af noget kanon godt hamp - bare normal pot - jeg kan ikke dyrke dem udendørs nu - men jeg kan vel godt indendørs ikke???

Nu har jeg kun dyrket en gang før - det blev en ganske god plante - men den var ikke mere end max 35cm høj - og den gav ikke mere end omkring de 20g topskud - såeh - hvordan fanden får jeg den til at blive størrer..

Hvad gør jeg...

Guide me through this - jeg vil nemlig have weed til engang i januar/februar...

Har hørt noget om de skal ligges i vand eller sådan noget inden man planter dem...

Sig hvad jeg skal gøre - det er uden vækstlamper - det er bare plain elven thingie - det skal nok lykkes - kom nu... HILPHE

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
hey elv put dine frø i en ikke for nærings rig jord der er let fugtig (jeg ligger aldrig frøende i vand) og placer dem et ikke for varmt men meget lyst sted (ca. 15-20 grader) når de spire må temp. ikke overstige 15 grader pga. du ikke bruger kunst lys vis det er varmere bliver de for ranglede, har ikke tid til mere nu fortsættes mandag. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Takker - jeg har kigget lidt i en guide - men jeg vil squ helst have hjælp løbende fra en dyrker der ved hvad han snakker om *gg*

BTW - det er en sativa af en eller anden art jeg dyrker - måske meget lidt hybrid - bliver lidt stenet til sidst - men de første par timer er man high....

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
hehe så fik ego også blod på tanden.

du kan ikke dyrkke dem nu, ( synd )

men du kan jo smutte ind på den side der hvor tallman sælger hans lamper og så køb en eller 2.

men så igen kan du da lige så godt købe nogle go'e frø til at starte med og så gem dem du har til næste sommer,

Dedikeret medlem

hey forresten bare lige for at pine dig ego så har jeg netup lige høstet her i dag,

skunk#1 coming up

Hmm - jeg kan squ da sagtens dyrke nu - det er faktisk muligt at dyrke indendørs og så høste en 4-5 gange om året *gg* såeh - til januar/februar der ligger der hammergod udendørs pot dyrket indenfor efter skunk regler - overvejer osse lige at købe en 10 northernlights - men efter at jeg skal have nye højtalere og lamper - well - så kommer de nok først igang i november/december - men det er osse fint nok - jeg har planer om at have en 2-3 sæt til at køre med 5 planter i hver - måske endda flere sæt - så jeg kan høste hver måned næste år - det er squ da en fed plan - bare meget krævende så jeg starter med 2-3 sæt - det kan sagtens lade sig gøre...

Hør guffe - har du et link til den side???

Junior medlem

Geografisk sted: Inside
Det der med at putte frøene i vand er nok egentlig en maget god ide, så er der flere der bliver til noget.

Hvis du pakker dem ind i en stump køkkenrulle og putter det hele i en underkop med nok vand til at oversvømme det og stiller dem et mørkt sted indtil der er kommet nogle små hvide stikkere ud og så planter dem ud, så er du næsten sikker på at de alle kommer op.

Husk at putte de hvide stikkere nedad.

Så, eftre en måneds tid, må du overveje om du vil producere flere frø, for hvis ikke, skal du fjerne hannerne. Det er dem af planterne der er højest og har færrest blade.
Du kan ogå kende dem på at de laver nogle 'nosser' under bladene som senere vil blive til blomster.

Hvis du ikke fjerner dem, bestøver de hunnerne som så sætter frø og udvikler mindre THC.

Held og lykke med dit projekt.

Insane psychedelia user!

Snak om lamperne:

http://www.psychedelia.dk/forum/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=3&t=000263

Billeder af lamperne: http://tallman.20m.com/trade.html

Tallmans email adresse:
<A HREF="mailto:TallManX@hotmail.com">TallManX@hotmail.com</A>

[ 20 Oktober 2001: Besked ændret af: !Officer Pervert! ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

>Elv<
Du behøver ikke flere enheder,for at høste hver 2 måned.Men du skal bruge 2 rum.Det ene med en (eller flere HIDs),og det andet med nogen lysstofsrør.De er fede til at ha mom planter under.Og hvis du virklig vil producere,skal du kigge på nogen af "clone guiderne".SOG vil give dig mest guf,på det kortest mulige tid.SOG=Sea of green.
Så lader du moderplanterne stå under rørene,og blomstrer clonerne under HID lamperne.Bare se at komme igang.Når du først starter,stopper du ikke igen.Det er utrolig vanedannende,at gå og hygge om planterne. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Gonzo det du mener er at jeg skal have en 3-4 store planter til at stå og hygge sig under lysstofrør som så snyder dem til at tro at de skal vokse meget langsomt aight - så skal jeg så tage stiklinger af dem og dyrke dem op til dem der skal ryges - mit eneste problem er at jeg kun har et rum - men det er tilgengæld osse delt op i to - en del hvor jeg opholder mig og den anden del hvor mine planter er/skal være - kan jeg ikke bare have 2 "mødre" til at stå i den del der ikke kan mørklægges og så bare have dem til at hygge sig der - så har jeg jo osse noget pænt at se på *gg* og så i den anden del af rummet have stiklingerne til at stå - så kan jeg jo bare binde dem ned så de busker - så de ikke fylder så meget?

En ting mere - de 2 mødre som jeg får til at stå - de dør ikke efter 1 år vel - jeg læste noget om at Pot var en 1års plante - men når man dyrke den kunstigt - ville det så ikke være muligt osse at binde de 2 ned og får dem til at blive til nogle onde buske - læste noget om at hvis man klippede de øverste topskud af og bandt dem ned så kunne man få den der buskeeffekt - som jeg egentlig gerne vil have - og det der med at hvis man giver dem 24 timers lys i 2 måneder - så bliver det nogle store planter ikke - kan man ikke bare lade dem blive i den vegetative fase i kortere tid og så lade dem blomstre i en 2-2½ måned - ville det ikke give den ondeste blomstring aka - de vildeste topskud?

Jeg spørger nok meget - men jeg er typen der ikke kaster sig ud i noget uden at vide en del om det inde...

P.L.U.R

E.R

Nåeh ja - kan de tåle techno????? *gg*

Angående lamper - koster det ikke cirka 100-120 kroner om måneden at have sådan en 400w sjover til at køre????

Fordi det må squ helst ikke være dyrer - men de stiklinger der - de skal ikke have lyst fra blåt spektrum på noget tidspunkt vel? de skal kun have det orange/røde ikke?

HÆ HÆ lige igen

kan sådan nogle griselamper bruges - de der røde nogle der hænger over pattegrisene - ved ikke helt hvad det er for nogle - men de giver fandme meget varme - kan de bruges fordi så har jeg gratis lamper - kender et par gutter som kan "låne" dem på en gård....

Gider ikke have dette topic går kold så dette er bare en refresher - like - der er nogle rimelige vigtige spørgsmål i de 3 posts over mig....

Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Nope, griselamper er bare varme (infrarød lys) Det får dine planter absolut intet ud af.

Medlem

Jeg synes det virkede meget godt at lægge frøene på et stykke fugtigt vat, indtil de spirer. Så kan du jo sortere dem der ikke bliver til noget fra. Men de skal i jorden hurtigt efter de spirer, ellers har de ikke nok energi til at slå rod...

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Elven Raver:
Hmm - jeg kan squ da sagtens dyrke nu - det er faktisk muligt at dyrke indendørs og så høste en 4-5 gange om året *gg* såeh - til januar/februar der ligger der hammergod udendørs pot dyrket indenfor efter skunk regler - overvejer osse lige at købe en 10 northernlights - men efter at jeg skal have nye højtalere og lamper - well - så kommer de nok først igang i november/december - men det er osse fint nok - jeg har planer om at have en 2-3 sæt til at køre med 5 planter i hver - måske endda flere sæt - så jeg kan høste hver måned næste år - det er squ da en fed plan - bare meget krævende så jeg starter med 2-3 sæt - det kan sagtens lade sig gøre...

Hør guffe - har du et link til den side???
<HR></BLOCKQUOTE>

hey ego, det jeg mente var udendørs,saføldig du kan da saktens dyrkke dem indendørs under hid/hps men gider du virklig at investere i det bare for at kunne så nogle "skumle" udendørs frø som du sikkert har fået af en "skumel" fætter fra by'ens bodega,
men klart de lamper koster jo heller ikke en skid tak til tallman,så hvis du virklig vil dyrkke så få da fat i nogle baddd ass frø fra holland, istedet for de der indostri frø???
'

damm havde ikke lige læst det hele af hvad du skrev så jeg over så at du ville dyrkke dem indendørs sorry

blah blah blah

Gør ikke noget guffe - nej de før jeg har fået fat i har jeg selv pillet af en gren pot jeg købte - rimelig kanon god pot - bare lidt mange frø - og det må jo betyde at hanner og hunner har stået sammen og THC niveauet er faldet drastisk i planten aka den jeg købte - men stadigvæk kunne jeg blive hamrende pothøj på under 1gram - hvilket jeg normalt ikke bliver af pot - så hvis jeg nu hiver de der onde onde onde hanner fra så må jeg jo få en rigtig led plante - og når jeg så kloner kællingen så bliver hun jo monster led aight *gg*

Har da osse tænkt lidt på at lege med noget skunk - men jeg gider ikke spilde penge på frø før jeg ligesom har set om jeg duer til det....

Insane psychedelia user!

Hvis dine venner kan "låne" griselamper, så kan de vel også låne nogle lamper fra et garneri eller sådan noget, ik?

Tak jensus det havde jeg ikke helt tænkt på - skæve mig *gg*

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]