Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 20:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Skal muslimerne har lov til at opføre en moske i Århus?
Ja 69%  69%  [ 35 ]
Nej 25%  25%  [ 13 ]
Ved ikke 6%  6%  [ 3 ]
Afgivne stemmer : 51
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
dankdawg skrev:
Infected Cope skrev:
Jeg er imod religion, jeg imod kulturer (kan uddybes men gider ikke lige nu), og jeg er imod fordomme.

Ergo... Er jeg dobbeltmoralsk :?

Det tror jeg så at de fleste mennesker er i en vis grad, men det kan godt ske jeg er det på netop dette punkt.

Jeg ER ikke rasist! og *TheBo* og *dankdawg* ved tydelig vis ikke hvad der er grundlæggende for mine holdninger. Jeg vil nødig åbne op for hvorfor jeg er en smule kritisk overfor ekstremistiske mulismer. Det er ret personligt, og hvis jeg røbede det vil min anonymitet hurtigt "viskes væk".

Jeg er af den opfattelse at folk der går for meget op i sin religion, har en tendens til at blive "blinde", og synke ned i deres egen lille opfattelse af hvor forkerte andre er, fordi de ikke overholder de regler som deres religion indeholder.
Og jeg vil som Ali sige at kirker heller ikke er min kop the..
Men kirkerne er mere "offentlige åbne" og er en del af vores hjernedøde kultur, så den har jeg ingen mulighed, for at gøre noget ved.
To religioner i et land er som jeg ser det starten på det der skete i Indien, hvor folk fjernede sig fra hinanden pga. religion.

Daaa... jeg orker ikke denne snak mere.. Jeg er træt af at diskutere med folk om mine synspunkter. Men det er mine meninger, men hvis der er nogle der meget simpelt kan bevise eller overtale mig til at jeg er galt på den og bør skrifte mening, så lytter jeg gerne..

/Cope

du er ikke en smule kritisk, for det erjo helt i orden. du siger at du er imod at man skal have lov til at bygge sin egen kirke og det viser at den der er blind er dig. det kan umuligt være din sag at bestemme om folk skal have deres egen kirke, så længe du ikke skal betale for den.
hvis folk skal kunne sameksistere fredeligt er det NETOP vigtigt at man tolererer hinandens forskelle og det gør du ikke..dermed er du lige så blind som de religiøse der ikke tolererer andre.

Jeg er imod religion og kulturer fordi de sjældent kan opløses sådan at mennesker kan finde sammen.
Jeg er ikke blind, jeg er bare imod folk der mener at det de tror på er det rigtige og at de andre tager fejl.
hvis man ikke tænker sårn er man ikke rigtigt troende.

så simpelt er det. Men det kan godt ske jeg er dobbelt moralsk, og hvis jeg så er det, så kan jeg nok godt leve med det.

/Cope

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Infected Cope skrev:
jeg er bare imod folk der mener at det de tror på er det rigtige og at de andre tager fejl.

Jeg kan sagtens følge dig - jeg har det selv sådan, men jeg tolererer det. For tænk over det: Gør du egentlig ikke det samme selv?

Folk skal have lov til at tænke, synes og gøre lige præcis hvad de vil, så længe det ikke går udover andre.

Hvorfor vil du fratage dem retten til at synes at du er på urette spor? Så har de også lov til at fratage dig retten til at synes at de er på urette spor. Min mor synes jeg er på urette spor, og siger at jeg vil brænde op i helvede for evigt og altid - men det gør ikke at hun elsker mig mindre, hun siger det fordi hun vil mig det bedste. Det er hendes mening, og respekt for den.

Det er det der er så komlekst i denne verden... vi ved aldrig om vi tager fejl eller ej. Det eneste vi har at sammenligne med, er andre mennesker - men hvad så hvis hele menneskeheden er gal på den? Så har vi spildt vores tid med at påtvinge andre mennesker vores holdninger, istedet for at leve side om side med tolerance og nyde vores liv og denne (indtil videre) smukke verden.

Med andre ord:
"Stop treating variety as a symptom of illness, accept it, merge with it, enjoy it."

"I may disagree with what you have to say, but I shall defend to the death your right to say it."

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Infected Cope skrev:
dankdawg skrev:
Infected Cope skrev:
Jeg er imod religion, jeg imod kulturer (kan uddybes men gider ikke lige nu), og jeg er imod fordomme.

Ergo... Er jeg dobbeltmoralsk :?

Det tror jeg så at de fleste mennesker er i en vis grad, men det kan godt ske jeg er det på netop dette punkt.

Jeg ER ikke rasist! og *TheBo* og *dankdawg* ved tydelig vis ikke hvad der er grundlæggende for mine holdninger. Jeg vil nødig åbne op for hvorfor jeg er en smule kritisk overfor ekstremistiske mulismer. Det er ret personligt, og hvis jeg røbede det vil min anonymitet hurtigt "viskes væk".

Jeg er af den opfattelse at folk der går for meget op i sin religion, har en tendens til at blive "blinde", og synke ned i deres egen lille opfattelse af hvor forkerte andre er, fordi de ikke overholder de regler som deres religion indeholder.
Og jeg vil som Ali sige at kirker heller ikke er min kop the..
Men kirkerne er mere "offentlige åbne" og er en del af vores hjernedøde kultur, så den har jeg ingen mulighed, for at gøre noget ved.
To religioner i et land er som jeg ser det starten på det der skete i Indien, hvor folk fjernede sig fra hinanden pga. religion.

Daaa... jeg orker ikke denne snak mere.. Jeg er træt af at diskutere med folk om mine synspunkter. Men det er mine meninger, men hvis der er nogle der meget simpelt kan bevise eller overtale mig til at jeg er galt på den og bør skrifte mening, så lytter jeg gerne..

/Cope

du er ikke en smule kritisk, for det erjo helt i orden. du siger at du er imod at man skal have lov til at bygge sin egen kirke og det viser at den der er blind er dig. det kan umuligt være din sag at bestemme om folk skal have deres egen kirke, så længe du ikke skal betale for den.
hvis folk skal kunne sameksistere fredeligt er det NETOP vigtigt at man tolererer hinandens forskelle og det gør du ikke..dermed er du lige så blind som de religiøse der ikke tolererer andre.

Jeg er imod religion og kulturer fordi de sjældent kan opløses sådan at mennesker kan finde sammen.
Jeg er ikke blind, jeg er bare imod folk der mener at det de tror på er det rigtige og at de andre tager fejl.

så simpelt er det. Men det kan godt ske jeg er dobbelt moralsk, og hvis jeg så er det, så kan jeg nok godt leve med det.

/Cope

Du tror jo selv at du har sandheden, siden du vil forbyde mennesker at bygge deres egen kirke. Du er ikke et hak bedre end dem du frygter, tværtimod. De muslimer jeg kender er ganske moderate og ville aldrig drømme om at tage din ret til at skabe et rum hvor du kan komme med dine ytringer eller sprede din mening.

Jeg finder dine synspunkter kvalmende, og det er mig en gåde hvordan man bliver så snævertsynet som du er.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
FarmerFy- skrev:

Hvis vi støtter den danske kirke og en masse andre religiøse institutioner i Danmark, så skal vi også støtte opførelsen af en moske - alt eller intet!

I så fald, intet.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Cope, og andre der er imod moskeen paa det samme basis grundlag:
Det er vigtigt at i i denne sammenhaeng skelner mellem Islamisme og folk der er muslimer. Ideologien Islamisme kan vaere en farlig en, ligesom kristen dogmatisme, nazisme, kommunisme og kapitalisme etc. er det. Men folk der er muslimer, som bare vil have et sted at kunne samles og praktisere deres religion sammen, er nok ikke dem man skal frygte.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hvorfor skulle man ikke give muslimerne lov til at bygge en moske? Det ville da kun gøre forholdet mellem danskere og muslimer bedre hvis vi accepterer deres tro og giver dem samme ret som alle andre. Jeg er selv opvokset tæt op af indvandrerer og nogle er flinke og andre er idioter, præcis lige som danskere. De fleste af dem som laver ballade kommer fra et hjem hvor forældrene er fattige/slår dem og/eller de har en dårlig barndom, har jeg erfaret. Vi gør det heller ikke bedre af at fjentliggøre dem, så er det da klart hvis de gør oprør eller ikke kan lide danskere. Jeg synes vi skal være mere åbne over for muslimer og ikke dømme dem før vi kender dem.

Og den frygt for at blive invaderet af muslimer, synes jeg også er noget være pis. Og hvad så hvis der kommer flere muslimer? Det er til at brække sig over hvor stolte folk er af deres land. Vi stammer allesammen fra Afrika alligevel!

peace!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
dankdawg skrev:
FarmerFy- skrev:

Hvis vi støtter den danske kirke og en masse andre religiøse institutioner i Danmark, så skal vi også støtte opførelsen af en moske - alt eller intet!

I så fald, intet.

Jeg går også selv ind for en adskillelse af kirke og stat, men eftersom det (endnu) ikke er sket, synes jeg ikke det er rimeligt, at det kun er folkekirken, der støttes.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
ManFromAnotherPlace skrev:
dankdawg skrev:
FarmerFy- skrev:

I så fald, intet.

Jeg går også selv ind for en adskillelse af kirke og stat, men eftersom det (endnu) ikke er sket, synes jeg ikke det er rimeligt, at det kun er folkekirken, der støttes.

Jeg går også ind for en totalt sekulariseret stat, og derfor synes jeg da også, det ville være fuldstændig tåbeligt at yde offentlig støtte til byggeriet af en moske. Det må nødvendigvis gå den anden vej: en afgivelse af økonomisk støtte. Det nytter sgu da ikke noget at opgradere andre religioner på statens budget.

Muslimer kan bygge alle de moskeer, de vil. Bare de selv klarer at rejse pengene til formålet.

OG ,så til Fenriz: hvad er det for en gøglerargumentation, du kommer med? Der er da ikke noget islamisk over de optøjer i Rosenhøj. :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
dankdawg skrev:
Jeg finder dine synspunkter kvalmende, og det er mig en gåde hvordan man bliver så snævertsynet som du er.

Jamen jeg synes da også at din og mange andre fortaleres mening har en rigtighed i sig, men jeg har det sådan at når jeg tripper på stærke psykedelika, så ser jeg ofte verden uden snærten af kultur og religioner.

Jeg starter ofte trippene med at se at det er den samme gud mennesket ber til, og det er det samme ego, der ikke kan løsnes, som binder grupper sammen i kulturer, i stedet for at finde sammen.

Senere i mine trips ser jeg ofte hvordan verden ser ud helt uden kultur, og religion. Ja kald mig ekstrem eller hva du nu vil, men jeg ser en perfekt verden hvor folk starter op forfra, og finder sammen, for at sikre fremtiden, i ét rationelt samfund.
Lidt som i star wars, hvor hver eneste planet kun kaldes for planetens navn og ikke omtales som lande, grænser, religioner, kulturer ect. ect.. Men derimod, en klode, med ét land, godt nok flere racer.

Jeg ser jordkloden som ét stort teknokratisk/utopisk samfund.

Jeg er ikke imod på en måde der vil gøre mig synlig i medierne eller noget.. Jeg har bare en kritisk holdning mod religioner og kulturer.
Hmm jeg vil godt trække min udtalelse om at jeg vil demonstrere mod opsætningen af en moske, for det kommer ikke der hvor jeg bor, og hvis der gør, så flytter jeg ganske enkelt bare. Jeg vil ikke brokke mig, men tilpasse mig.
Jeg er alligevel mere til småbyer, end storbyer, så moskerne eller kirkerne bliver aldrig en del af mit liv anyway... Jeg har visse planer om hvor jeg vil bo, og der er ingen af de nævnte ting jeg er kritisk overfor.

/Cope

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Cope, hvis du vil droppe kultur, skal du droppe din opførsel, din tankegang, din lejlighed, dine kontakter til vennerne og familien, din computer, internettet, dit tøj, dine psykedeliske stoffer, dit (krops)sprog, musik, kunst... ja, alt det hvad der betegner mennesket i dag.

Alle de ting har du lært at elske og omgåes er sket på baggrund af kultur.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Syntes det er iorden at oprette en moskee.. Så længe den ikke bliver en samlings sted for ekstreme fundementalister, eller at der bliver taget større afstand til det danske samfund. Syntes desværre man har set tildenser til det.. :?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]