Harj Malkavian..

Jeg tror ikke jeg vil kunne dele de forskellige a,b,c,d problemer i henholdt til 1-6 skalaen, da jeg helt klart mener det hele kommer an på,
hvad man laver til dagligt, hvilke krav der bliver stillet til en, hvilke krav man stiller til sin hverdag og livstil. Og også hele oplevelsen af rusen for den enkelte har vel en betydning for hvor meget det skader psyken.
Men jeg ryger bonghoveder hver dag lige nu, det har svinget lidt de sidste 5 år.. har været stoppet mange gange, hvor jeg bare er begyndt igen da jeg har været overbevist om at jeg kunne stoppe. Føler ikke det er så svært vis jeg endelig vil. Og har aldrig mærket nogen efter virkning, og da det aldrig er bevist at det skader hjernen og modbevist at det gør, er jeg aldrig gået ud fra at det gjorde på længere sigt. bortset fra lidt fraværende konsentrationsevne, hvor man måske også bare har for mange bolde i luften samtidigt med hashen.
Citat:
http://www.marijuana.com/Exposing_08_1095.html
"massive doses of THC - up to 200 times the psychoactive dose in humans - had to be given . In fact, studies employing 100 times the human dose have failed to reveal any damage".
"while behavioral and neuroendocrinal effects are observed during marijuana smoke exposure in the monkey, residual neuropathological and neurochemical effects of marijuana exposure were not observed seven months after the year-long marijuana smoke regimen
abstinenserne ved rygestop har ikke været noget problem at overkomme vis jeg har haft viljen. Og viljen har været der vis det har været noget der rigtig betød noget (f.eks. uddannelser/eksamener og familie kom-sammen, skal ikke ødelægges fordi man tænker på at man skal hjem og ryge, eller ligefrem er skæv på dagen..).
Har oplevet sociale problemer i det at jeg har fået en lidt anden instilling til livet, som jeg egentlig selv ser som positiv, lever lidt mere i nuet, og er ikke så svær at tilfredstille

. Og jeg kan da bestemt have sociale problemer når jeg er skæv, hader telefoner når jeg ryger.

føler tilgændgæld ingen problemer overhoved socialt når jeg ikke er skæv, måske kun lidt under perioder hvor jeg ryger meget, kan jeg få en mærkelig følelse af at mange mennesker omkring mig (der ikke ryger hash), ikke forstår hvad jeg mener når jeg siger at det er nice at ryge den fede. Hvor jeg derimod kan snakke om hashen og være skæve sammen med andre der også ryger. Men den følelse af at nogle mennesker er "dumme" fordi de aldrig har rørt stoffer, af uvidenhed, lov, religion, og snæversynethed føler jeg godt man kan få kontrol over, ved at forstå at mange mennesker selvfølgelig retter sig efter lov og orden (nogen er jo ligesom nød til at gøre det), men nogle mennesker har jo bare ikke den nysgerighed som vi finder en gave. Og det skal man jo nok bare acceptere og glæde sig over..
Det er da selvfølgelig ikke smart at ryge 2-3 gange hver dag (6) vis man går på en gymnasiel eller universitets uddannelse. En vær kan mærke at man bliver lidt sløv i bolten af det, og det er lidt svært at lave lektier når man er skæv. men vis man kan klare det man skal, er det vel fint! Lige nu går jeg bare og nyder at jeg har fået en lejlighed og har et lille job på 15 timer om ugen, og en kæreste, kan godt være det ik er meget, men jeg syns det er rigeligt i en alder af 19. Hashen er vel for mit synspunkt måske lidt en personlig nysgerighed der altid har været der, selvom jeg har boet i ikke-ryger hjem, sad jeg og sugede på pinde da jeg var lille, og da jeg blev ældre røg jeg alt hvad jeg kunne finde i naturen, med en naiv ven der lagde lunge til alt fra peber til bambus, på diverse bong'er og piber. så interessen og facinationen ved selvmedicinering/nydelse har været der fra starten af en underlig grund.
Men efter man har røget hash i nogle år, lære man jo hvordan det er at være skæv. og syntes man bliver skæv på en anden måde end man gjorde i starten. Kan bedere nyde det. Ligger jo ikke og raller på gulvet mere (kun ved dosis jeg ville kalde "for meget"). Danskere ser helt mildt på folk der kommer hjem og knapper en kold tuborg op eller en god flaske rødvin efter en arbejdsdag, og kan ikke se nogen skadelig forskel fra det, og så til at fylde sit slidte bonghoved op med en god klump sort nepal eller en lækker slim joint

..
Helt konkret skal man vel bare finde en Naturlig balance, der nogle gange godt må svinge lidt mellem: meget røg og lidt "liv", og lidt røg og meget liv.. men altid går tilbage til udgangspunktet: nok røg og nok liv..
Håber det ævl ku bruges til noget..