Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 23:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg opretter dette topic for at høre, hvordan egodøds-oplevelser har påvirket folk, og om nogle andre har oplevet det samme som jeg har.

Efter min sidste meget voldsomme oplevelse på svampe (en rettet og mere detaljeret udgave er på vej), er jeg blevet påvirket så meget, at jeg har fået en hel anden indstilling til tingene i mit liv (på en positiv måde!). Men der er en bestemt ting, som har gjort ufattelig meget indtryk på mig. Så meget, at det er kommet fuldstændig bag på mig.

Jeg har nogle gange små problemer med fluer i min lejlighed, da en af mine dejlige planter tiltrækker dem og dermed deres æg. Det har betydet, at jeg tit er stødt ind på små fluer, som jeg har slået ihjel. Efter svampeoplevelsen har jeg ikke kunnet gøre det, men det har ikke rigtigt strejfet min tankegang. Indtil i morges...

Jeg vågnede op, utrolig søvnig, og gik ind på toilettet for at gå i bad. I min sløve tilstand og tankegang så jeg en lille flue på spejlet, som jeg prøvede at slå ihjel. Da min hånd var få cm væk fra den, blev jeg fuldstændig lysvågen fra det ene sekund til det andet. Jeg begyndte at ryste let i kroppen (mest i hænderne), fik koldsved og var meget tæt på at brække mig voldsomt i lokummet. Jeg trak straks min hånd til mig igen uden at gøre fluen fortræd, og satte mig på lokummet for at falde til ro. Aldrig har jeg oplevet at vågne så brat før.

Da jeg satte mig ned, kunne jeg huske at jeg havde set en flue i trippet før og efter jeg døde. Jeg kunne huske hvordan et så lille dyr som en lille flue gjorde så meget indtryk på mig under rusen - jeg havde tænkt at min sjæl ikke var mere værd end dens. Jeg tænkte på, at min oplevelse med at lade min fysiske krop dø og komme væk fra den, nok var ret ens med alle andre mennesker, dyr og planter der blev dræbt.

Jeg har aldrig oplevet sådan en reaktion, når det er kommet til at slå fluer og myg ihjel. Jeg tænkte, at jeg nok aldrig nogensinde kan få mig selv til at gøre det igen, og fortrød at jeg havde slået så mange fluer og myg ihjel i løbet af mit liv.

Er der andre der har oplevet det samme eller noget lignende?

Undskyld den evt. dårlige formulering. Jeg er ikke særlig gode venner med sproget i dag.

Senest rettet af syreperlen 17 nov 2005 22:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg forstår ikke hvordan man kan tale om lige ret til at leve. Det er kill or be killed i naturen. Hvis du får en infektion med fx. malaria, miltbrand, eller lign. vil du så også undlade at tage antibiotika, da bakterierne har ligeså meget ret til at leve, som du har? Eller mener du at det kun er organismer, der overskrider et bestemt celleantal, som har en sjæl?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jeg tror jeg vil kunne dræbe hvis mit eget liv stod på spil. Men at dræbe fluer er mere af underholdning og irritation fremfor livstrusler.

Og jeg har jo ikke formet en holdning oppe i hovedet omkring det... det er mere min kropsreaktion - højst sandsynligt grundet de omstændigheder drabet sker i. Vi kunne kalde det underholdningsdrab.

Titel:
Insane psychedelia user!

aliaarhus skrev:
Men at dræbe fluer er mere af underholdning og irritation fremfor livstrusler.

Det kan jeg ikke se noget forkert i. Det kan tænkes at du bidrager til at evolutionen favoriserer fluer, som ikke er irriterende :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Rocco Siffredi skrev:
aliaarhus skrev:
Men at dræbe fluer er mere af underholdning og irritation fremfor livstrusler.

Det kan jeg ikke se noget forkert i. Det kan tænkes at du bidrager til at evolutionen favoriserer fluer, som ikke er irriterende :)

Hehe, det er rigtigt.

Men for at være ærlig, så har jeg ikke tænkt over det... Det er mere min voldsomme reaktion og trang til at kaste op, der er kommet bag på mig. Det har optaget min tankegang hele dagen, og jeg kom frem til at det måske er den situation det skete i.

Men jeg kan jo ikke være sikker. Derfor er jeg meget interesseret i at høre andre folks oplevelser og fortolkninger af dem.

Senest rettet af syreperlen 17 nov 2005 22:14, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Du tror ikke bare at fluen triggerede et flashback (hvor fjollet det så end lyder)? Jeg må indrømme at det lyder en del, som de flashbacks jeg har haft.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jeg har det på samme måde.. Jeg tager ikke noget liv med mindre det skulle være for at sikre min egen overlevelse, og det har heldigvis ikke været nødvendigt endnu..
Det har dog ikke været noget som er kommet efter en egodødsoplevelse, faktisk er jeg ikke sikker på hvornår jeg begyndte på det, men det har sikkert været noget tid før jeg holdt op med at spise kød.. Og at jeg valgte at holde op med at spise kød, har afgjort noget at gøre med psykedeliske stoffet, især mit første LSD trip.. Jeg har ikke læst din rapport endnu, men vil da lige gøre det..

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Rocco Siffredi skrev:
Du tror ikke bare at fluen triggerede et flashback (hvor fjollet det så end lyder)? Jeg må indrømme at det lyder en del, som de flashbacks jeg har haft.

Det kunne vel godt tænkes. Synes ikke det lyder mærkeligt... det er jo det der er så fascinerende ved psykedeliske oplevelser - mange ting i ens hverdag kan associeres med en psykedelisk rus man har haft.

Jeg har jo tænkt på oplevelsen de andre gange jeg har set de fluer, for jeg har undgået at tage livet af dem, selvom de er så irriterende. Men mere har det ikke optaget min tankegang. Har haft en medfølelse og empati med fluerne, og følt jeg var i total balance med mig selv - og på den måde undgået at slå dem ihjel.

Først da jeg skulle til at lægge hånd på i min trætte tilstand, fik jeg den følelse af at jeg ingen grund i verden havde for at gøre det. At jeg ikke havde en grund til at udsætte den for en egodøds-oplevelse uden at den var klar til det eller at mit eget liv stod på spil.

Jeg har set flere små fluer i lejligheden efter i morges, men reageret som før i morges - med empati og forståelse. Om jeg vil kunne fremkalde reaktionen igen ved at prøve at tage livet af en uskyldig flue, skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Der var ikke noget decideret negativt over reaktionen, blot en følelse af at jeg fik en smagsprøve af retfærdigheden, hvor mærkeligt det end så lyder.

Senest rettet af syreperlen 18 nov 2005 23:45, rettet i alt 1 gang.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
aliaarhus skrev:
Da jeg satte mig ned, kunne jeg huske at jeg havde set en flue i trippet før og efter jeg døde. Jeg kunne huske hvordan et så lille dyr som en lille flue gjorde så meget indtryk på mig under rusen - jeg havde tænkt at min sjæl ikke var mere værd end dens. Jeg tænkte på, at min oplevelse med at lade min fysiske krop dø og komme væk fra den, nok var ret ens med alle andre mennesker, dyr og planter der blev dræbt.

Jeg har aldrig oplevet sådan en reaktion, når det er kommet til at slå fluer og myg ihjel. Jeg tænkte, at jeg nok aldrig nogensinde kan få mig selv til at gøre det igen, og fortrød at jeg havde slået så mange fluer og myg ihjel i løbet af mit liv.

Er der andre der har oplevet det samme eller noget lignende?

Undskyld den evt. dårlige formulering. Jeg er ikke særlig gode venner med sproget i dag.

Soo true... Jeg har det på samme måde.. Jeg kan ikke få mig selv til at dræbe bevidst hvis jeg har et valg... Selv hvis han bille eller drukner i toiletet kan jeg finde på at rede den

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, interessant... Er du blevet vegetar så? Eller, egentligt burde du være veganer. Noget du har overvejet?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
sorry of topic, men blir nødt til at skrive et indlæg ind om det her

synes det lyder lidt halv tåbeligt i mine ører, ik at jeg morer mig ved at slå nogen som helst livsformer ihjel, men hver dag du/i/jeg går udenfor døren så dør der utallige insekter osv pga du/i/jeg uden i overhovedet lægger mærke til det :?:

hvad man ik ved har man ik ondt af eller ??

;)

synes bare det er noget pjat at gøre så meget ud af det :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Jeg har heller aldrig kunne få mig selv til at slå insekter ihjel.. Ved ikke hvorfor.. Har jeg bare ikke kunnet..
Og sådan har det altid været..

Titel:
Medlem

ConfusioN skrev:
sorry of topic, men blir nødt til at skrive et indlæg ind om det her

synes det lyder lidt halv tåbeligt i mine ører, ik at jeg morer mig ved at slå nogen som helst livsformer ihjel, men hver dag du/i/jeg går udenfor døren så dør der utallige insekter osv pga du/i/jeg uden i overhovedet lægger mærke til det :?:

hvad man ik ved har man ik ondt af eller ??

;)

synes bare det er noget pjat at gøre så meget ud af det :)

Så meget er det jo heller ikke at gøre ud af det.. Det er ikke noget som betyder nogen særlig forandring i ens hverdag, om man maser insekter eller ej..

Og ja, der dør sikkert en masse insekter ved at man kommer til at træde på dem, det er ikke noget jeg har det synderligt skidt med, men jeg kan ikke se nogen grund til bevidst at dræbe dem..

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Aliaarhus> :D Jeg har fået et "problem" lidt lignende dit... Som følge deraf har jeg fået mig en kødædende plante (venus fluefælde), som jeg så "fodrer" med ofret når jeg en sjælden gang er kommet til at klaske en myg eller svirreflue. Jeg undgår det selvfølgelig helst, men når det så sker kan jeg sørge for en passende "begravelse" og anvendelse af insektet.
Det er nu pudsigt som kraftige psykedeliske oplevelser kan inducere en aversion mod at slå ihjel... Jeg havde selv en oplevelse lidt i stil med din for nogen måneder siden, og det har ændret min empati med dyr og mennesker markant.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg kan sagtens følge dig Ali... Jeg har ikke kunne dræbe insekter ved mindre de direkte irriterer mig så synderligt, at jeg bliver nød til at "fjerne" dem. Men kan jeg fange dem og smide dem ud af vinduet, gør jeg hellere det.

Der er kun et dyr jeg ikke har noget tilovers for, og det er stankelben..

Anyways.. Jeg har også gået længe og overvejet at blive vegetar. De dyr vi spiser kør, og grise er meget følelsesladede dyr, og de er ganske bevidste om deres skæbne når de når slagterierne.

Kyllinger (høns) og fisk derimod.. Dem tror jeg nu at jeg vil fortsætte med at spise.

godt topic btw.. jeg synes det er interessant alle de ting der ændrer en under en stærk oplevelse.

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!

Infected Cope skrev:
De dyr vi spiser kør, og grise er meget følelsesladede dyr, og de er ganske bevidste om deres skæbne når de når slagterierne.

Er det en af de sandheder om universet, som psykedeliske stoffer gir dig?

Titel:
Medlem

Rocco Siffredi skrev:

Hehe.. Skal ikke kunne sige hvad Cope mente, men har læst i et eller andet dyreværnsblad, at når køer står og venter på at blive slagtet, og ser at koen foran dem bliver myrdet, skulle de blive meget stressede da de godt kan forstå hvad der skete med koen foran dem..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Mere spændene syntes jeg ville være om din nye tankegang er permanent eller blot forbigående?

Ali keep us posted :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

TimeKiller skrev:
Rocco Siffredi skrev:

Hehe.. Skal ikke kunne sige hvad Cope mente, men har læst i et eller andet dyreværnsblad, at når køer står og venter på at blive slagtet, og ser at koen foran dem bliver myrdet, skulle de blive meget stressede da de godt kan forstå hvad der skete med koen foran dem..

I holstebro, er der er gade kaldt "struervej" her kommer mange lastbiler med køer, og grise som skal slagtes på slagteriet.
Men dyrerne "skriger" ikke først når de ankommer i slagteriet. De starter skrigeriet i samme øjeblik lastbilen tager svinget i krydset rettet mod struervej. Dvs. dyrerne er fuldt bevidste om hvad historien om netop dette område indeholder.
Derfor er jeg begyndt at have ondt af dem, da de som Timekiller siger er klar over hvad der venter dem. En fisk, høne... De er knap så følelsesladede dyr, og derfor her jag nemmere ved at spise dem, da de ikke går gennem det samme som køer og grise gør.

Ved ikke om nogen herinde kender til samme fænomen, men det er ikke rart at høre disse dyr når den lastbil drejer af :(

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rocco Siffredi skrev:
Infected Cope skrev:
De dyr vi spiser kør, og grise er meget følelsesladede dyr, og de er ganske bevidste om deres skæbne når de når slagterierne.

haha :roll:

Nej det er en lille moralsk ide jeg har fået inde i mit hoved, som bliver bekræftet som værende "rigtig moral" når jeg tripper.
Hvilke sandheder har du fået ud af universet siden du nævner universet jensus?

/Cope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]