Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej drenge og evt. piger

Jeg er fast besluttet på at starte mit eget grow... iiih hvor jeg glæder mig
Jeg har et lysstofrør med 18 watt, som skal anvendes i et "skab" der ca. måler 70x70. Det er nu ikke for de jeg har planer om det helt store, men kunne sådan godt tænke mig, at ryge mit eget hjemmedyrkede hemp.
Er det så helt hen i hempen(vejret) med en sådan lampe?

Jeg har selvfølgelig læst samtlige andre forumer, der omhandler dette. Men jeg ønsker blot at vide, om det kan lade sig gøre at få et nogenlunde udbytte med den pågældende lampe?

Hvis i synes at mit indlæg er dumt, så undlad blot at svare... jeg ønsker ingen sure miner, da jeg vidterligt er meget begejstret for dette forum :D
[/i]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Pigen alene i grow-verden skrev:
Jeg har selvfølgelig læst samtlige andre forumer, der omhandler dette. Men jeg ønsker blot at vide, om det kan lade sig gøre at få et nogenlunde udbytte med den pågældende lampe?

Nej, men det ved du allerede da du har læst samtlige andre fora.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Det kan du ikke nej. Med 18 watt får du ikke nogen ret seje planter...

Køb dig en 400 watts hps lampe

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Senest rettet af Optimus Crime 12 nov 2005 15:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Random skrev:
Det kan du ikke nej. Med 18 watt får du ikke nogen ret seje planter...

Køb dig en 400 watts hps lampe (Eller hvis du bor på fyn, så er de jo gratis pga. min mor er en slut..)

(Jeg trækker den tilbage) ..

Senest rettet af guldsky007 11 nov 2005 17:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Opfordring til kriminalitet er ikke lovligt og derfor må det selvfølig heler ikke forgå her på lige fod med alt muligt andet, som salg af stoffer osv. det står måske ikke direkte i vores disclaimer, men er det ikke lidt logik?

Så drop jeres snak om tyveri af lamper!

@Pigen alene
En 18 Watt lampe vil gøre det fint som lys til dine cloner, men du kan ikke vegge eller blomstre med sådan et lys. Så læs du bare videre på alle de der forumer, du kan evt. kigge lidt i in signature og finde link's på div. internationale forumer jeg har fundet gavnlige.

70x70 cm skulde være fint at dække med en 400 Watt lampe som andre har nævnt, men kunne du evt. afsløre hvor højt dit "skab" er?

Citat:
Hvis i synes at mit indlæg er dumt, så undlad blot at svare... jeg ønsker ingen sure miner, da jeg vidterligt er meget begejstret for dette forum

Sikke noget crap at lukke ud, for dit indlæg er sq lidt dumt som KK pointere i det første svar på tråden. Du har ikke læst en skid seriøst på emnet, for så havde du ikke stillet et spørsmål om man kan dyrke under 18 Watt fluro. Når alle os andre bruger special lamper til vækst, det er efter hånden et meget belyst område og der kan ikke herske meget tvivl om hvor vidt man kan dyrke under 18 Watt lys (om det så var HPS eller MH)

LOL en 18 W HPS kunne være for cool, så kan man måske dyrke en enkelt joint af gangen hvis man ikke er den store ryger. :roll:

Så hvis vi skulde lytte til dig, ville det jo ikke være nogen svar på dine spørsmål andet end fra folk der ved lige så lidt om at dyrke noget som helst som dig selv, det kommer du jo ikke videre af eller få dyrket noget rygbart hamp.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem

@Piercer, tag den da med ro! Med den hadske og irettesættende tone ufatteligt mange indlæg ender ud i, er det sgu da forståeligt nok, hvis man som helt ny bruger skriver, at man ikke gider nogle sure miner. Det kan sgu godt ske, du er irriteret over, at der ikke er blevet læst nok på lektien, men i stedet for at flegne af og netop skabe sure miner, kunne du måske gøre det på en lidt mere imødekommende måde.
Det andet laver bare dårlig stemning.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Der er en på overgrow der har dyrket "fine" planter med 60 watt.. De er næsten gratis, så hvis dit budget er i bund, "kan" det lade sig gøre...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Piercer skrev:
Når alle os andre bruger special lamper til vækst, det er efter hånden et meget belyst område

Lol...

Random skrev:
Køb dig en 400 watts hps lampe (Eller hvis du bor på fyn, så er de jo gratis pga. min mor er en slut..)

Piercer skrev:
drop jeres snak om tyveri af lamper!

Hmm, jeg opfattede den mere sådan her; "Min mor er dum, og jeg må ikke dyrke... Hun har tænkt sig at smide min hps ud... Vil du have en gratis lampe?"... Kan godt være det bare er mig der er helt forkert på den (plejer det jo at være)...

Tilbage til topic, hvis du vil have en billig lampe, så gå på ebay!!!
Ellers følg de andres forslag...
Ellers drop det! :D
Du får sku højest en muggen oprejst agurk med 18watt...

[eBay eks.]

1. 1000 Watt HPS Ballast Coil
2. 1000 Watt starter
3. 1000 Watt capacitor
4. 1000 Watt bulb
5. 1000 watt Mogul Socket
6. 18 Inch White Batwing Reflector

Buddet er nu på 1$... Efter 3 dage...
Og portoen er på ca 20$ (120kr,- ca.)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hold nu kæft og lær at skelne mellem alvor og ironi. Jeg opfordrer selvfølgelig ikke til tyveri.
3 års småbørn...

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
@TheBo tjaaa sådan er jeg lidt og sys enlig ikke jeg er flejnet over Pigen alene's post, jeg har ikke sagt noget synderligt negativt der andet end komenteret hvad hun skriver og givet min mening til kende.

@Flex måske fordi jeg har rettet i de posts der omhandler tyveri, ironi eller ej så er det ikke acceptabel at opfordre til tyveri!

@Random for sjov eller ej, så jo din post havde undertoner af at man bare kunne stjæle sig til noget udstyr. Men jeg føglte ikke for at skrive en masse om det eller sende dig en PM omkring det, da du er gammel bruger og ikke burde tage det ilde op.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

TheBo skrev:
@Piercer, tag den da med ro! Med den hadske og irettesættende tone ufatteligt mange indlæg ender ud i, er det sgu da forståeligt nok, hvis man som helt ny bruger skriver, at man ikke gider nogle sure miner. Det kan sgu godt ske, du er irriteret over, at der ikke er blevet læst nok på lektien, men i stedet for at flegne af og netop skabe sure miner, kunne du måske gøre det på en lidt mere imødekommende måde.
Det andet laver bare dårlig stemning.

Hørt,, og kan det at "læse" på lektien ikke også være at spørge folk der ved noget om emnet :?
Det er jo lidt sjovt at de folk der ved noget om et emnet godt gider skrive lange klage breve om manglende brug af søgemaskine/lektie læsning ovs, men ikke gider bruge meget få ord på at besvare noget de måske har svaret på før :|

Jeg er sq pisse træt at udtrykket UTFSE,, Forum er ikke en emne specifik google erstatning men et sted for debat..

Titel:
Junior medlem

Beklager at jeg sådan alligevel har pisset nogle af, det var ikke hensigten.
Jeg var egentlig godt klar over det, da jeg bl. a. har læst hele grow-guiden på cdfonline.dk, men jeg havde alligevel et lille naivt håb om at det kunne lade sig gøre. Jeg bor godt nok hjemme, men jeg har fået lov af min mutti...
Men for lige at opdatere, så har jeg lige bestilt en 400w HPS lampe...
Jeg har ikke anskaffet skabet endnu, men som sagt regner jeg med 70x70 muligvis nærmere 1x1m... I højde regner jeg med omtrent 1,7-1,8 meter... går det an?
P.s. jeg forsøger at plante white widdow, gold widdow samt alm. hemp.

Tak for de mange rare beskeder :D

Titel:
Medlem

Held og lykke med dit projekt. :D
Lad os håbe du får noget super-røg ud af det
og husk at smide billeder når det er :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]