Psyborg skrev:
Min historiske viden fejler ikke en skid - jeg har bare min indstilling til hvordan man lever, at der så er nogle der er stik modsatte, burde ikke lægge op til regulær flaming af min person - jeg har vel ret til at mene hvad jeg mener, ligeledes har i jeres ret, men i har måske glemt at der er ytringsfrihed i vores land, hvilket giver mig ret til at tage et hvilkensomhelst standpunkt jeg lyster.
Ja... Er der nogen som har forhindret dig i at have de meninger du nu engang har?? Når du skriver noget på et DEBAT-forum må du da forvente at det bliver debatteret?? Eller skulle folk bare tage hvad du skriver for absolut sandhed? Hvis dine synspunkter ikke kan holde til at blive kritiseret burde du måske genoverveje dem?
Psyborg skrev:
...- fordi lad os lige huske at der er nogle der er så stupide at undervise børn til at være anti-vestlige, well, så kommer vestens store kødhammer og smasker dem lige midt i fjæset - fordi nu skal vi heller ikke glemme at Amerikanerne faktisk er fra europa og de mennesker som i sidder og sviner faktisk er en del af os selv.
Kan det ikke være RET ligegyldigt om folk man sviner til er "del af en selv" - hvis man mener at deres holdninger og handlinger er dybt usympatiske? Faktisk synes jeg at det giver så megen mere grund til at kritisere dem, for jeg synes IKKE at folk der repræsenterer mig skal opføre sig som hensynsløse egoistiske svin.
Psyborg skrev:
...dem jeg har noget imod er de fucking folkslag der har en så primitiv religion at de ligefrem lægger op til krig imod vesten i deres egne "kirker", hvornår har vi sidst hørt en protestansk præst stå og prædike om at vi skal rense verdenen for de vantro?
Tjaaeh... Jeg er sikker på at det ikke skulle være så svært endda at finde en... F.eks. Søren Krarup (DDF) kommer foruroligende tæt på at udtrykke den slags holdninger af og til. Specielt kærlig og medmenneskelig kan man i hvert fald ikke benævne ham.
Psyborg skrev:
Overvej lige hvor jeres værdier er inden i kommer med sådanne, i mine ører, latterlige udtalelser om verdens-situationen - fordi rent historisk er det fandme ikke os der er nogle narhatte - godt nok har vi altid været eroberne - men det er nok fordi at vi har fat i noget af det rigtige - hvor mange demokratier tæller vi uden for den vestlige verden???? nok ikke mange hvad?
Synes du det virker specielt "rigtigt" hvis man er nødt til at overtale andre folkeslag ved erobringer? Aggresion avler aggression. Med mindre en nation har intentioner om at fungere som hoved for et verdens-diktatur, virker angrebskrig ikke umiddelbart som en måde at opnå verdensfred på. Du må med dine holdninger til hævn kunne indse at familierne til de tusindvis af uskyldige mænd, kvinder og børn der er dræbt i bl.a. Irak som følge af amoralske soldater og bombninger næppe lige med det samme bliver idealistiske amerikanere? [/quote]
Psyborg skrev:
Tilgiv mig for mine meninger og tak for flaming det er squ altid fedt at vide man kan have sine meninger i fred........
Du skal være ganske velkommen til at have de holdninger du har - men du må sgu finde dig i at folk med andre holdninger kritiserer dem. Var det ikke netop på grund af at du havde andre holdninger end JEL at du skrev i denne tråd? Skal han ikke "ha' ret til at ha' sine mininger i fred"?