Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 12:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hampdyrkning
Junior medlem

Geografisk sted: Christianshavn
Hello!
En af mine venner stak mig linket til dette site i dag og WOW! Her er jo for fedt!
Nå men til sagen jeg kunne godt tænke mig at dyrke hamp selv jeg ved sådan ca. ingenting om det. Grunden er at jeg stort set altid får neder på når jeg ryger standard læste også lige den artikel om standard (http://www.schmoo.co.uk/soapcak.htm) og det kunne jo være en af grundene [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg elsker at ryge god hash, fik noget galt noget af en veteran på Roskilde i år og BANG det var godt. Det jeg bedst kan lide er smagen og den positive påvirkning. Derfor spørger jer til råds hvordan dyrker man noget dejlig SMAGSFYLDT hash?

jeg burde måske også lige få styr på de forskellige fagtermer så hvis i ville poste en masse links til hampdyrkning og forklaring af forskelle mellem skunk, hash og pot ville det være super fedt! Håber i vil hjælpe en nybegynder [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
på forhånd tak
gidkcuf aka simon

Insane psychedelia user!

OVERGROW.COM.... eller smurf3000.com oxo hampguiden...

Medlem

Geografisk sted: RØDOVRE
overgrow

mellowgold

hydrophonics

[ 30 Juli 2001: Besked ændret af: ANALOG ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hash er harpiks kirtlerne fra hunplanten,og afhængigt af kvalitet,mere eller mindre plante rester.Pot er for det meste,knap så god Cannabis,selvom noget af det kan være rimeligt.Skunk,er den form for Maryjane,som de fleste idag beskæftiger sig med.Hvis det er gode frø,er det meget bedre end hash.
Det bliver kaldt skunk,fordi planterne er krydset med Cannabis Indica,som har en meget kraftig lugt.Det var den plante,der i 70 erne gav os grøn,brun og diverse Afghan sorter,der så vidt jeg husker,er noget af det stærkeste hash jeg har røget,sammen med nepal.
Det er for sent at starte udendørs planter,i år,men du kan også dyrke inde(?)
Lamper kan fås,her på siden,og spørgsmål besvares med glæde.
Bare på med vanten. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Jeg troede godt nok det hed skunk, fordi folk dyrkede i deres skunke på deres værelser! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

betyder skunk ikke stinkdyr [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
jo netop. Det er også der for at skunk hedder skunk, fordi det har en karaketeristisk duft
Venlgi hilsen
Fråder

Medlem

nemlig skunk=stink dyr fordi det stinker(på den gode måde [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
en af mine venner var i canada for et par år siden og han kom kørende ud af den her landevej sammen en canadier og pludselig lugter der bare som om at hele verden er lavet af skunk og han tror så at de er i nærheden af en mark ind til han får at vide at det bare er et stinkdyr der er blevet kørt over, men det er meget sjovt at det lygter ens fordi hvis man ser en film hvor der optræder et stinkdyr så stikker alle folk af fordi det lugter af helvede til men skunk lugter jo godt.

Medlem

hmmm det er meget sjovt min dame syntes at planter i blomst lugter af sved [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Denmark
Det kan jeg faktisk godt følge hende i!!
Jeg synes dog det er mest udtalt ved sativaer!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ADB det kan du ikke mene?Sativaer har da for det meste en sød,frugtagtig,eller lidt krydret duft,hvorimod Indica erne,netop har den der sved rævepis agtige lugt?
Mente du ikke omvendt? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Denmark
Nej sgu da!!
Måske er det et enestående tilfælde meen...!
Jeg har en næsten helt ren sativa ude i min have, og den stinker faktisk af sved. Skummelt men sandt. Jeg har også en næsten ren indica i driv, den lugter bare næsten slet ikke!!! Lidt af rygeren men ikke særligt meget!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis der bare er 1/8 Indica i den,kan det lugtes,men nu ved jeg jo ikke hvad det er for noget du har stående.Sativaer har næsten altid en sød frisk duft.Prøv at sammenligne en Sativa fra ækvator området,med en Indica,og du vil kunne se hvad jeh mener.
F.eks Northern light#5 over for en Thai.Eller en Skunk#1(og den har enda næsten 75% Sativa)mod en ren Colombian gold. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]