Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej.
Jeg tænkte på, hvis nu man lavede et Alkohol udtræk, af Pot/Hash, og drypper et par dråber på en smøg. Ville det så virke? :o

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

I høj grad. Det ville jo i et sådant tilfælde være nol'en du har, og den er aldeles virksom.

Der er dog bare lige det med nikotinen i smøgen. Den vil de fleste jo helst gerne undgå...

Titel:
Medlem

Man kan vel bare lige køre lighteren hurtigt under smøgen nogle gange. Det fjerner da en del af nikotinen. :o

Titel:
Rist du en smøg og smør den ind i lidt cannabis olie, det vil give dig en helt ny oplevelse af at ryge cannabis.

Det er langt fra den mest velsmagne metode at ryge sin olie på, men uha da du kan være sikker på det virker og det er der ingen tvivel om.

Pesonligt syndes jeg det virker som om meget af olien bare fordamper op i luften, frem for når man laver et mix og ruller det i en joint. Det er som om den ryger meget mere og det tror jeg ganske simpelt er olien der fordamper og brænder, inden man får chancen for at suge det ned i lungerne. Dog er der stadig ingen tvivel om der også kommer massere THC og cannabinol med ned i lungerne :D

Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

Lyder herligt :)

Bruger man bare alm. husholdnings sprit?

Titel:
Medlem

his jeg var dig ville jeg ikke lave en alkoholisk ekstraktion, men heller frembringe nol via lightergas, for så bliver det jo en del lettere at inddampe osv, så har jo jo bare olien....

hygge og god ryger
ob

ps, skriv lige en rapport om dit forsøg hvis du fremfører det :D

Titel:
Du kan godt bruge husholdnings sprit, men du skal ikke lade det trække mere end nogle få minuter. når det så er fordampet bør du varme dun olie op en smule, så du er sikker på at få alt sprit og detoneringmidel ud af din olie.

Butan gas er klart at fortrække som nævn oven over

Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

Jamen.. Hvordan får man spritten til at dampe væk? :S

Titel:
Medlem

smid den ud på altanen eller terrassen og sæt en arkitektlampe eller halogen lampe henover (anything to raise the temperature) og vumpti, efter nmoget tid er det væk.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg fårstår ikke rigtig hvorfor folk gider riste deres smøger..
Folk siger de får hovedpine af ikke at riste dem, men det gør jeg ikke.. Eller er der noget helt andet bag at riste sine smøger? Jeg føler også det er nemmere at rulle, når tobakken ikke har været ristet, da den er blødere og mere medgørlig..

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
TPL skrev:
Jeg fårstår ikke rigtig hvorfor folk gider riste deres smøger..
Folk siger de får hovedpine af ikke at riste dem, men det gør jeg ikke.. Eller er der noget helt andet bag at riste sine smøger? Jeg føler også det er nemmere at rulle, når tobakken ikke har været ristet, da den er blødere og mere medgørlig..

Jeg kan nogen gange få det dårligt, hvis tobakken ikke er ristet ordentligt. Jeg tror primært det er pga. at nikotin og thcs virkninger ikke går særligt godt sammen, så jeg bliver svimmel og får kvalme. Det er især slemt hvis jeg har drukket. Så kan jeg blive så svimmel at jeg bliver nød til at ligge ned.

Røgen bliver desuden meget mere behagelig og mild (den krasser ikke i halsen), og man kan smage hash'en bedre, når tobakken er godt ristet.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
TPL ryger du til daglig?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg kan da sagtens ryge en joint uden at riste tobakken, men jeg synes så også det smager forfærdeligt, og det er lidt ærgerligt for jeg kan faktisk godt lide den rene smag af hash/pot skunk/nol osv. Så om ikke andet end af respekt for den kære urt: Rist tobakken!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Entheo skrev:
TPL ryger du til daglig?

Altså smøger? Så ja..

Jeg har aldrig fået det dårligt af at ikke riste mine smøger.. Synes heller ik' der er nogen forskel på en high..

Den eneste grund til jeg engang imellem rister, er så man kan høre tobakken gnistre.. Det er fedt engang imellem, hvis jeg gider lave en rigtig lækker jay..

Titel:
Junior medlem

Jeg tror dem der får det dårligt når de ikke rister, er dem som udsætter sig for den tortur "at holde røgen inde så længe som muligt". Sådan virker det i hvert fald for mig. At holde nikotin inde for længe giver mig altid en fandens hjertebanken og en tur på tønden (don't ask).

Dog foretrækker jeg at ryge mit ellers så mislykkede hjemmedyrk rent.

Pirate@stiv

Titel:
Medlem

Jeg tror der er ret stor forskel på om man ryger til dagligt (smøger), eller ej. Ofte når mine venner laver joints der ikke er ristede så godt, bliver jeg helt vildt nikotinskæv mens de ikke kan mærke noget, fordi deres nikotin-tolerance er højere.
Jeg synes personligt det er ret ubehageligt, og en nederen måde at starte sin skævert på, så jeg plejer at riste tobakken rigtig godt igennem først.

Titel:
Medlem

Lidt offtopic, men hvorfor er det egentlig at alle bruger tobak? altså.. man kan vel ligeså godt bruge Damiana :O Det gør jeg altid, da jeg synes tobak gør ondt at inhalere, sammenlignet med Damiana. Og Damiana braender faktisk utrolig godt.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
qreax skrev:
Lidt offtopic, men hvorfor er det egentlig at alle bruger tobak? altså.. man kan vel ligeså godt bruge Damiana :O Det gør jeg altid, da jeg synes tobak gør ondt at inhalere, sammenlignet med Damiana. Og Damiana braender faktisk utrolig godt.

Hvor køber du det? Jeg får det nemlig altid herre dårligt af nikotin.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fafler skrev:

Hvor køber du det? Jeg får det nemlig altid herre dårligt af nikotin.

Damiana kan købes hos den største danske ethnobotaniske forhandler. :P
:wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]