Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jul 2025 18:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
hey, ville høre om der er nogen der kender til de her stød? kan ikke helt finde ud af om det er i kroppen eller i hjernen, tror mest det er i hjernen...
har hørt nogen kalder det lyn, men ved ikke helt om det er det samme, dem jeg har mødt der får "lyn" får dem også mens de er påvirket vist nok kun på kiks.. men jeg får dem efter..
jeg har prøvet det nogle gange når jeg har været blæst flere dage i træk, så får jeg dem gerne dagene efter, og de er der gerne ca 2 dages tid, lige i starten får jeg dem rimelig tit ca hver eller hver anden time, og så mindre og mindre til de tilsidst er helt væk..
i starten var det kun kiksene jeg fik dem af, men nu kommer de også af andre ting.. det skal lige siges at det ikke altid har været sådan, det startede for ca et års tid siden..
jeg har ikke rigtig spekuleret så meget over det fordi de jo forsvinder efter et par dage, og jeg lærte lidt at ignognere dem..
men nu har jeg haft en rimelig vild sommerferie den sluttede i mandags og har så ellers været på den siden slutningen af juni, tror jeg tog min sidste streg søndag aften... og siden der har jeg fået de her stød, det er så 4 dag nu...
lige i starten kom de hele tiden hvert 2 minut eller noget, det var helt sindsygt, jeg vågnede om natten fordi jeg fik dem, nogen gange kom der også flere i træk osv. nu er det så faldet rimlig meget til ro igen, nu er der ca 2 til 3 timers mellemrum og jeg er ved at vænne mig lidt til det, det er dog stadig ubehageligt!
det jeg ville spørge om, er om der er andre der har prøvet det?
om det evt er farligt?
hvad man evt kunne gøre ved det?
og hvorfor jeg får det?
ved godt det er pga af stofferne og jeg burde holde en lang pause osv. men der må da også være en anden grund...
tænkte der måske var noget min krop manglede? da jeg har indtrykket af det ikke er helt normalt..
det undre mig også at jeg ikke får dem mens jeg er påvirket men først efter...
håber der er nogen her inde der kender lidt til det..

(vidste ikke om det var her eller i fuckforummet jeg skulle poste, men så må i jo flytte den hvis det er)

venlig hilsen.. :shock:

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hypnogogia?

Medlem
Brugeravatar

Psyko skrev:
Hypnogogia?

og det er?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
J. Mann skrev:
Psyko skrev:
Hypnogogia?

og det er?

http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnogogia

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
Hypnogogia, also spelled Hypnagogia; and Hypnopompia, are the names of experiences a person can go through when falling asleep in the case of hypnogogia, or waking up, in the case of hypnopompia. When in a hypnogogic or hypnopompic state a person can have lifelike auditory, visual, or tactile hallucinations (known as hypnogogic hallucinations), perhaps even accompanied by full body paralysis. The individual is aware that these are hallucinations; the frightening part, in many cases, is the inability to react to them, even being unable to make a sound. In other cases one may enjoy truly vivid imaginations. The term was coined by the 19th century French psychologist Alfred Maury.

It is not an uncommon occurrence with 30 to 40 percent of people experiencing it at least once in their lives. However, it can be a sign of other problems such as narcolepsy or temporal lobe epilepsy.

It is thought to happen when a person enters or leaves REM (rapid eye movement) sleep too quickly. During REM sleep the brain blocks the signals that allow the limbs to move to ensure that we do not act out our dreams. However, when experiencing hypnogogia or hypnopompia, the individual is still conscious of their surroundings, effectively dreaming while still awake. This fact enables lucid dreamers to enter the dream consciously directly from waking state (a Wake Induced Lucid Dream technique).

One method of getting out of this state is to stimulate a sensory nerve. Depending on the level of paralysis this can prove to be difficult. However, the eyes are still able to move and simply rolling them around can help. One suggestion is to blink rapidly and then attempt to move the facial muscles or wiggle the toes and then the feet. Targeted motion can help alleviate the state of full body paralysis.

The cause of hypnogogia and hypnopompia is usually associated with the varied sleep disorders, primarily insomnia.

Men jeg synes ikke, at dine symptomer peger helt i retning af dette, eftersom du oplever disse "lyn" om dagen?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg har oplevet noget lignende... Det er som de små stød, man kan få i albuen, når man støder ind i noget, blot disse er i hjernen. Jeg får dem altid efter at have taget meget mdma eller et par enkelte kix... Det kan reduceres med 5-HTP og masser af c-vitaminer

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Vestjylland
Hypnogogia ...

Nogen der kender noget til det.. altså når vi snakker om efter sådan en tur på xtc?

har fundet det selv på siden, er ny herinde så skal lige lære det at kende...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

xun skrev:
Jeg har oplevet noget lignende... Det er som de små stød, man kan få i albuen, når man støder ind i noget, blot disse er i hjernen.

ja det er præcis det jeg mener...
har også prøvet det andet når man skal sove osv, men det er slet ikke det..

Xun: Hvad er 5-htp?

Titel:
Dedikeret medlem

Fra http://en.wikipedia.org/wiki/5-HTP

Citat:
5-HTP and L-tryptophan are both important in the synthesis of serotonin. 5-HTP, as a therapeutic supplement, has an advantage over L-tryptophan in that it can cross the blood-brain barrier easily.

[edit]
Research
Some studies of 5-HTP have been completed which indicate that 5-HTP has potential in the treatment of depression and possibly anxiety, panic disorder, sleep disorders and obesity. As a result of these studies, there is a reasonable indication that 5-HTP may not be effective for those who haven't already responded well to an SSRI antidepressant. Additionally, one open study suggests that people with anxious depressive syndrome may see better results from 5-HTP.

Unfortunately, the studies to date are incomplete, even if promising, for the treatment of mild to moderate depression. Reviews of these studies do indicate potential still remains for 5-HTP in the treatment of depression, though further trials are stressed as necessary before arriving at any firm conclusion. Some caution and diligence should be exhibited regarding 5-HTP barring further study and review.

[edit]
Uses
In recent years 5-HTP has been sold by health food companies as an alternative treatment for depression and mood disorders. Its role as an intermediary in the biosynthesis of serotonin indicates that this chemical may indeed be effective in treating these and other serotonin-related disorders, but there is some debate on the conclusions of the clinical trials which have been carried out using the drug.

5-HTP has also been used as a supplement by users of Ecstasy to help replenish depleted serotonin, thus alleviating the depression and overall mental unsettlement in the days following MDMA usage. MDMA and 5-HTP information and advice

[edit]
Side Effects
Promoters of 5-HTP claim that it causes fewer side effects than traditional antidepressants. Side effects of 5-HTP may include nausea, constipation, gas, drowsiness, or a decreased sex drive. It can also have adverse interactions with other natural and traditional drugs. [1] Others warn that the long term effects of 5-HTP are not known, and point out that people using any psychiatric drug, natural or otherwise, should be under a doctor's supervision. [2]

Opslagsværker er nu en gang så gode at have ved hånden. ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
jeg har selv lidt af 'stød' i kroppen/hjernen i temmelig voldsom grad. Det bliver oftest triggered af mdma, men kan også startes af hvis man spiser sig meget mæt i fed mad (Ved ikke helt hvorfor).

Det jeg oplevede var meget voldsomt. Over en lang periode oplevede jeg stød mange gange dagligt med midlertidigt tab af syn, hørelse og i det hele taget kontakt med omverdnen. de varede i 2-5 sekunder.

Det jeg fandt ud af på det tidspunkt var, at det går over med tiden for 90% af dem der oplever det.

Hvis man hyppigt tager mdma, kan disse stød komme i 'sæt' af mange stød på meget kort tid. Hvilket kan være tilnærmelsesvis invaliderende. - Så skal man ganske bestemt holde en pause.

Well det var lige hvad jeg havde af input for nu.

Det er og bliver et faresignal, lyt til din krop.

Relativistisk båthorn

J. Mann skrev:
hey, ville høre om der er nogen der kender til de her stød?

Hvis du er ok med engelsk-sprogede tekster, så prøv eventuelt at kigge her: http://www.google.dk/search?hl=da&ie=IS ... zaps&meta=

J. Mann skrev:
om det evt er farligt?

Det er et par år siden jeg sidst læste op på det, så jeg er ikke bekendt med eventuel nyere viden, men dengang var konklusionen at det ikke var farligt i sig selv.

De fleste jeg læste om, som fik disse symptomer, var personer der var igang med ned-trapning af SSRI'er (så måske skyldes de mangel på serotonin? Det ville vel også passe godt med at du får dem _efter_ E, og ikke _mens_ du er på E? Det er dog bare et gæt fra min side altså)

Det værste tilfælde jeg læste om, var en mand der havde symptomerne 1 år og 3 måneder efter han sidst havde brugt SSRI. Men i de fleste tilfælde jeg læste om, gik symptomerne over af sig selv indenfor 3 måneder efter sidste SSRI-dosis.

Jeg fandt ingen tekster der pegede på at de ga' skader af nogen art, andet end selve Ubehaget af at blive zappet altså (hvilket dog selvfølgelig ikke er en garanti for noget-som-helst)

J. Mann skrev:
hvad man evt kunne gøre ved det?

Det du allerede er igang med; educate your-self :)

@Speedy; godt at høre du stadig er i fin form :)

Titel:
Junior medlem

De "lyn" kender jeg alt for godt... Har dog hørt dem blive kladt " suset". Første gang jeg fik dem, var ca halvt til et helt år efter jeg startede med kiks. Nogle dage var de der ikke, andre fik jeg dem måske et par gange i timen. Det var ikke fordi det var ubehageligt på nogen måde, men man mistede lige overblikket et øjeblik. Men det holdt pludselig op igen. Selvom jeg ikke holdt nogle pause. Og har ikke haft dem siden. Og det er vel 4-5 år siden nu..

Jacob

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Nu har jeg læst lidt op på det og noget jeg finder mærkeligt, er at der er utrolig mange, som ikke mener at det er ubehageligt at få disse "stød" i hjernen. Jeg synes det er noget af det mest ubehagelige jeg har oplevet. Det er som om at blive slået med en "stun-rod" til tyre, lige i skallen. Har en gang prøvet at de blev ved i 5 minutter i træk. Når man bliver nød til at lægge sig ned og tage sig til hovedet, og man ufrivilligt bider kæberne sammen af smerte, er det ikke så skide sjovt mere. Det føles virkelig som om ens hjerne skal eksplodere...

Titel:
Junior medlem

Jeg oplever disse brainzaps når jeg har glemt min SSRI dosis. Det var især værst på Seroxat.

Jeg blev sgu også bange i starten, da jeg tænkte: "Hvad fanden er der nu galt med mig."

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Hmm... Jeg oplevede det i går. Jeg havde spist en meget mild dosis svampe, og røget noget skunk - en kombi som giver mig en ganske stor effekt - og da jeg så ville lægge mig til at sove, og jeg nåede til det punkt, hvor man nogle gange giver et spjæt, fik jeg ligesom et stød i hjernen. Som et (ikke så kraftigt) elektrisk stød. Det var ret ubehageligt, men jeg kunne ikke helt finde ud af, om det var indbildning, indtil jeg prøvede at sove igen, og det skete igen. Sært... Og altså kun svampe og skunk.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Avanti skrev:
Hmm... Jeg oplevede det i går. Jeg havde spist en meget mild dosis svampe, og røget noget skunk - en kombi som giver mig en ganske stor effekt - og da jeg så ville lægge mig til at sove, og jeg nåede til det punkt, hvor man nogle gange giver et spjæt, fik jeg ligesom et stød i hjernen. Som et (ikke så kraftigt) elektrisk stød. Det var ret ubehageligt, men jeg kunne ikke helt finde ud af, om det var indbildning, indtil jeg prøvede at sove igen, og det skete igen. Sært... Og altså kun svampe og skunk.

Jeg får det hver gang jeg tripper på svampe, men det irriterer mig så lidt at jeg glemmer det 1 min. efter..

Men Psilocybin ~ Serotenin?? Giver ikke helt mening synes jeg ikke.....

/Cope

Titel:
Medlem

Jeg har selv oplevet disse stød / lyn, det føltes ekstremt ubehageligt.
Første gang var, som andre nævner, efter en tur på ecstasy, den meget omdiskuteret "grøn folkevogn".
Jeg hvavde stød i kroppen i ca. en uge efter indtagelse af pillerne, jeg kunne næsten ikke sove hele den uge pga. stød i kroppen, det kom mange gange om dagen, og forhindrede mig i at sove da jeg vågnede med en ekstremt høj banken for ørene, spæjt i kroppen og følsen af elektricitet der løb igennem mig, følelsen varede et par sekunder af gangen.
Siden da har jeg fået noget i samme stil et par gange, dog ikke så voldsomt, alle gangene har også været under påvirkelse af euforiserende stoffer.

EDIT: det føltes ikke som noget mildt stød de første gange jeg fik det, nok kraftigere end de 230V fra stikkontakten, hvis nogle af jer ellers kender den følelse.

Titel:
kender godt de stød og emnet har været her før, for nogle år siden..

Nu er jeg så heldig ikke at have haft de stød i meget lang tid, og jeg ved osse hvad det er de kommer af, ihvertfald i mit tilfælde, de kommer efter periodisk forbrug af MDMA og benzodiazepiner, jeg kan være helt sikker på at hvis jeg spiser MDMA og bruger noget benzo på mit come-down så får jeg "spjæt" eller "lyn" som nogle kalder dem, igennem min krop, det er temmelig ubehageligt men det er heldigvis noget man vænner sig til, dog efter "vilde" perioder har jeg osse haft "hallucinationer" når jeg sov/halvsov - viste sig mest som fornemmelsen af ikke at kunne bevæge sig og at jeg ikke kunne trække vejret, jeg fik dog bevist overfor mig selv at det bare var meget realistiske "drømme" fordi da jeg vågnede en morgen - hvor jeg var helt sikker på at jeg havde losset til min dame i et forsøg på at hun skulle "redde" mig fra den sikre kvælings-død - men hvor hun så siger at jeg squ ikke havde sparket hende, well, det er psykis og det kan bekæmpes, et godt våben er at glemme sin frygt for det ukendte....

Men det er bare min mening - et andet alternativ er at man kan revalidere sit narko-forbrug og måske finde en lidt anden mere fornuftig måde at være forbruger på..

Må indrømme at jeg til sidst bukkede under og gjorde det sidste, det har kun været sundt og jeg har haft det mindst ligeså sjovt som hvis jeg havde fortsat og jeg har nok reddet mig fra en pseudo-psykose eller måske det der er værrer.........

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Jeg har lige siddet og søgt på "stød i hjernen" fordi jeg har døjet med netop det fænomen her i ugen. Det kom efter jeg både har taget knaller fredag og lørdag. Lørdag virkede de ikke selvom jeg indtog 2x6 piller indenfor en time, men det er jo nok fordi jeg havde taget dagen før. Jeg plejer aldrig at tage 2 dage i træk netop af den grund. Her i mandags begyndte jeg så at få de her stød i hjernen, kvalme og trykken i hovedet. Jeg tager kun piller max en gang om måneden, og har kun oplevet det her en gang før. Jeg har også døjet med en del mareridt her i ugen. Jeg ved godt det ikke er særlig smart at redosere eller tage 2 dage i træk...og det her har givet mig en lærestreg. Så der vil jeg tænke mig om en anden gang. Men vil det hjælpe at spise noget 5-htp? og er det lovligt at købe i danmark??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Et godt råd ville være at nøjes med at tage MDMA max en gang hver tredje måned..

Og 2x6 styks :shock:

Det kunne godt ligne noget tolerance..''Sorry lidt offtopic..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]