Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 10:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
en lille update på mine planter bare for at blære mig (hvorfor skulle jeg være den eneste der ikke gjorde det), indtil videre er der kommet følgende planter op af jorden:

6 stk. "Blue african extreme" dette er en virkelig utrolig plante, meget kraftig og tæt, har virkeligt et potientiale for at blive meget stor, allerede fra første rigtige bladpar har bladene været 5 delte og de er ved at være oppe på 7-9, det bliver virkelig vinder planter ca. 15 cm.

5 stk. "Neville´s haze" meget ranglet minder mest om en vinranke, den mindste af planterne har den mest herlige hash/nol lugt, planterne er ca. 15 cm.

9 stk. "California Orange" KÆMPE planter bladende er mega store og brede, det bliver virkelig også kæmpe planter ligesom "blue a e" men mere ranglet, meget indica i udseenet, dufter dejligt af hash med en syrlig efter "duft", planterne er ca 15-20 cm.

13 stk. "Zamaal" en lille skummel plante fra den afrikanske ø "La Reunion" der ligger lidt øst for madagascar, planter er ikke mere end 10 cm. høje men er tilgændgæld meget tætte og de har allerede gode sideskud, det skulle være en ren sativa, meeen jeg syntes nu at bladende er lidt for brede til at det kan være en ren sativa, men god ser den ihvertfald ud, den ene af dem får tre bladpar istedet for to.

3 stk. "Jamaica" jeg såede 6 frø og halvdelen kom op, de er nu ca. 3 cm. og ser meget sativa ud, det kunne godt gå hen og blive noget rigtigt godt pot.

3 stk. "Nepal" stort set det samme som ovenover.

så mangler der at komme 10 "lady G" op af jorden, "lady G" skulle være en meget kompliceret G 13 hybrid, der er vist også lidt fig widow i.
og så mangler vi også 10 stk af mota´s "Fig widow x Durban" det skulle være PLANTEN, vi får se.

Så er der selfølgeligt også en masse Div. pot som jeg selv har gået og krydset på de sidste mange år, jeg har blandt andet nogle appelsin sativaer som jeg glæder mig meget til.

slut for nu, men der kommer nok lidt update senere, Sir Haze.

PS. er der nogen af jer der bor i odense og som har et digital kamera, jeg evt. kunne låne så kunne i nemlig også se nogle billeder. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: RØDOVRE
hva kan jeg sige [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

nice

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
damn that's a lot of smoke [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Ryger du det hele selv sådan hen over året eller hvad?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
nej sir haze er en flink person,(han deler saføldig med mig) hehehe (bare han gjore)

hey sir haze har du dem uden dørs eller under den omtale hps'er

Medlem

De står i drivhus men man kan fandme lugte det flere kilometer væk, jeg plejer egentligt selv at ryge det, på utrolig kort tid jeg fatter ikke hvordan det kan lade sig gøre, men jeg har en plan i år og den hedder RATIONALISERING fy for den lede et ulæggert ord, jeg tvivler på at det vil virke for jeg har garanteret glemt det når jeg høster, og kommer først i tanke om det når der ikke er mere. Hey fætter guf sjæfølgelig deler jeg med hvem der kommer forbi.

lidt opfølgning på nogle af planterne:

mine Blue african extreme er vokset til ca. 40-50 cm og har fåe en vidunderlig sødlig bærlugt, jeg kan stå med næsen nede i den i flere timer og blive hypnotiseret af duften.

Neville´s hazeene er nu mellem 30 og 50 cm høje og er delt op i fire phenotyper som jeg vil beskrive nærmere når jeg har mere tid, men nogle pragtfulde planter.

California Orange Tja de er ikke begyndt at vokse langsommere ikke den store forskel fra sidst bortset fra at de nu er mellem 50 og 80 cm høje og flere af dem har gode sideskud, indtil videre kan jeg kun anbefale denne plante. jeg glæder mig til at ryge dem og se om de nu også smager så meget af appelsin/citron som rygtet siger.

Zamal og ikke Zamaal jeg er blevet rettet af en afrikaner så det er nok rigtigt nok, den har så store side skud at det er helt vildt og den er stadig ikke særlig høj kun ca.30 cm, men det er en 100% Sativa plante og man skulle blive vanvitig skæv af den (ifølge Uncle Ben på Cannabisworld.com) og den har en blomstrings tid på ca. 14 uger lidt voldsomt men ikke atypisk for en ren sativa.

jeg kan stadig ikke se forskel på mine Nepal og mine Jamaica men det er også begge to rene sativaer så det er nok derfor de ligner hindanden, de vokser også relativt langsomt i forhold til mine andre planter men de skal egentligt også kun bruge som krydsnings partnere.

Lady G er en hurtig voksende næsten 100% indica skunk de er dog ikke mere end ca. 15 cm så jeg kan ikke rigtigt sige noget om dem endnu.

Fig widow x Durban også en hurtig vokser næsten ren sativa (70-80% tror jeg)10-15 cm en af mine små juveler

og så er der også kommet en del Vietnamese Black op af jorden, dette er en 100% sativa en af de kraftigste i verden meget sjælden og en virkelig udfordring at dyrke i danmark, nok den plante jeg glæder mig mest til at prøve ryge, jeg tror jeg vil krydse den med en neville´s babe det kan kun blive ondt.

og så er en del af mine pot planter gået i blomst ingen hanner endnu, men jeg har et par stykker mistænkt for at være farisærre.

hygge hejsa fra sir haze

Dedikeret medlem

satans mine planter lader ikke til at vokse,jo der er kommet lidt mere skud på planten men det er ikke blevet ret tyk endnu og den vokser laangtsomt,har lige give den noget næring.håber på de vil tage ved lære af det.jeg startet dem i en vindues kam i muld og kompost da de var høje nok til at blive plantet ud,plantet vi dem ud med en pind fordi det var så ranglet,men det er førdste gang vi skal til at gøde dem.det er lidt underligt det er lige som om de ikke har vokset regtik siden de kom ud,de er blevet dog blevet "lidt højere" mere busket men det ser underligt ud høj og ranglet.så var der jo også det med at bladne var begyndt at blive hvide. ikke krøllet på gund at over gødning da vi jo over hovdet ikke har gødet dem intil nu,

jeg vil lige skrive når jeg ved noget mere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hejsa SH.
Mine balkon planter,har det også godt.Jeg har lige sexet dem,5 hunner ud a 9,det var godt nok,det er rart,at slippe af med de hanner.Desværre var en a hannerne,en AK47,men det er bare ærgeligt.
Det er fedt at dyrke udendørs,på grund af den fede sol,men jeg må indrømme,jeg savner min lampe.Heldigvis er mit gro rum snart færdig,ihvertfald til vinter.
Hvis nu bare solen,ville skinne rigtig meget...
Gonz [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Guffe du skulle prøve at "pisse" på dine planter dvs. pis i en beholder og tilsæt ca. 1 liter vand og vand planterne med det, det lyder måske ulækkert men det er den bedste kvælstof gødning du kan få, planterne får en virkelig god farve, du skal vande med det kort tid efter at du har blandet det.

Gonzo kunne du ikke sende lidt pollen fra den AK47 til odense jeg har et par afganere jeg godt kunne tænke mig at krydse med den, jeg vil godt betale lidt.

håber i alle får masser af sol.

Dedikeret medlem

Heh Afghanere og AK47....*LOL* Det lyder som noget gammelt russisk historie med Opium og James Bond!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja,det er helt internationalt.
Sir Haze,den er røget ud med skraldet,men vi kan finde ud af nogen hun cloner,når jeg starter indendørs.Jeg har et kuld AK47,så det skulle ikke være noget problem,men jeg vil først starte dem,når jeg kan gro indendørs igen.
Iøvrigt,den med at bruge pis på sine udendørs planter,er et skide godt råd.Det(Kvælstoffet)kan bruges af planterne øjeblikkelig,og skal ikke først brydes ned.
Jeg kan bare ikke li at bruge den på indendørs planter,for de begynder at stinke,som et tyrkisk horehus,efter kort tid...
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

det var satme for lidt gødning.jeg fik sådan nogle blomster pinde. man skal stikke ned i rødderne,jeg fik 3 af en af mine venner.han bruger dem selv til en højstue plante,de 3 der fik sådan en vokset 4/5 centimeter på under en uge og der kom ca 10 blade og et skud. og det var der kun på dem med de blomster stinger.men vi har jo lavet sådan en spand med brændnæller og vand så vi vander dem med det i morgen.

Medlem

n_dk det har faktisk også noget med opium russere og james bond at gøre, det hele startede med at sovjetunionen invaderede afganistan og vi ved jo alle at de har noget godt pot (og hash) i afganistan, men det bedste voksede i et område der hedder Mazar-i-shariff og netop i det område var krigen meget voldsom og planterne var i stor fare for at uddø, det er der en man ved navn nevil schoenmaker (tror jeg nok) der finder ud af så han springer på et fly til afganistan rejser ud og finder nogle mujahedin krigere og forhandler med dem om at de skal hente nogle frø til ham efter et stykke tid bliver man enige om en pris og mujahedin folkene tar afsted en tur på et par 100 km igennem sovjetisk teritorie, de vender så tilbage med 2 kilo frø og nevil rejser hjem starter et frø firma og tjener kassen fordi i dag er der ingen hamp planter i Mazar-i-shariff bjergene, dem udryttede sovjeterne, men det er grundstenen i AK47, min afganer har en meget mere indviklet historie men den stammer oprindeligt også fra Mazar-i-shariff.

Medlem

Mine Zamal er begyndt at vise hun blomster jeg tror at det kun er "preflowers" og ikke den rigtige blomstring der allerede starter.

der er en af Nepalerne der er begyndt at blomstre og det er rigtig blomstring, det er bare helt forkert den burde først begynde at blomstre i oktober måned, men det er en ren Nepal for den kommer direkte fra nepal og de af dem jeg såede sidste blomstrede alle først i oktober.

ellers bliver planterne bare større for hver dag, jeg skal have et kammera så i kan se dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja,det var en flippet historie.Men jeg syntes det var sejt af ham,at hente de 2 kg. frø.Det er nok nogen af de sidste der er sluppet ud,før der gik helt kage i det.Det sjove er,at krigerne han var hos,syntes han var underlig at han ikke ville købe hash eller opium,som de havde i kilovis af.Men Neville vidste hvad han gjorde,hvilket han beviste,da han kom hjem.Han er idag en holden mand.Cool [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Gonz

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
guffe>> hvorfor ikke bare købe noget gødning det nærmeste supermarked??? altså det koster jo kun en 20 for en dunk [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] og tror altså det virker bedre end brændenællerne [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

TO keep it natural, vi skal ikke have nogle klamme kemikalier til at ødelægge vores super røg, hvad fanden i helvede tar du os for, LOL [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] just kidding.

Ja hvorfor går du egentligt ikke som den pæne mand siger, men tjek lige NPK tallene en god gødning til vegetativ vækst ligger på ca. 10-10-10 og til blomst 10-20-20, jeg kan ikke huske de præcise tal men de her holder vist rimeligt godt.

Dedikeret medlem

Cool historie [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]=

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
@Guffe..
Godt at høre at frøene er blevet til planter. Jeg så du nævnte at nogle af bladene er blevet hvide, men ikke krøllede. Det lyder altså som eddderkoppe mider, som jeg selv har haft en del problemer med. Prøv at checke dine blade for små sorte pletter der bevæger sig..

Mvh

Ashoka

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
glædelig overraskelse at komme hjem fra Roskilde Festival.. på de 8 dage jeg har været væk er mine planter nærmest vokset til dobbelt størelse [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] tror sku min mor har "grønne" fingre.

Men hun brokkede sig lidt over at have slæbt 30 liter vand om i baghaven så godt som hver dag for at vande mine planter... og så er der ikke plads til dem der hvor hun havde stilt dem [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

men det mest fantastiske er nu min "mexicanske" plante... har aldrig set så store blade... lademanns leksikon er sku ikke stor nok til at tørre dem i *S*
Og bladstilkene har nok en diameter på 1 cm.

Dedikeret medlem

Nu ikke vande for meget Flash! Fed roskilde forøvrigt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]