Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 17:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Kraftige psykedelia er vel alle psykedelia på nær THC for de flestes vedkommende...

Titel:
Medlem

Ved godt der findes mange forskellige opfattelser af dette, men i min verden er der en aldergrænse på 18 år, når det gælder psykedelika og stoffer (Hash og alkohol undtaget). Dette mener jeg af flere grunde:

1. Din hjerne og krop er stadig i udvikling, det er umuligt at forudse hvilke konsekvenser det vil have, at begynde at lege med stoffer inden du er færdigudviklet.

2. Det psykiske aspekt. Siger næsten sig selv, men i den alder sker der meget oven i knolden af sig, som nok ville være en god ide at lade falde på plads først.

I dit, sekstoi, specifikke tilfælde vil jeg endnu mere fraråde psykedelika og stoffer, da du åbenbart har en masse "skeletter" du skal have ryddet op i.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
stingray: skeletter? arh ved jeg nu ikk helt har heller ikke nævn hvad der skete sidste efterår og det røre mig ikke at det ene og det andet ikk er så fedt. Har hørt min mentalitet er ret underlig jeg smiler bare hivs det går dårligt for mig med nogle ting fordi jeg godt kan se det sjove i det

Titel:
Medlem

sekstoi skrev:
stingray: skeletter? arh ved jeg nu ikk helt har heller ikke nævn hvad der skete sidste efterår og det røre mig ikke at det ene og det andet ikk er så fedt. Har hørt min mentalitet er ret underlig jeg smiler bare hivs det går dårligt for mig med nogle ting fordi jeg godt kan se det sjove i det

At tingene ikke rører dig, er bestemt ikke grønt lys for psykedeliske stoffer. Tværtimod. Lyt til de andre og vent til du er blevet ældre og dermed har fået mere styr på din egen personlighed. På det punkt sker der nemlig en voldsom udvikling for de fleste i de sene teenage-år. Hvis du fortsætter kan du let brænde nallerne. Og det gør NAS!

Titel:
Dedikeret medlem

D|(@: lad mig sige det sådan her det bliver spændende hvis jeg en dag brænder nallerne fordi det bliver en udfordring og nu kan det godt ske i siger jeg kun siger det fordi jeg er teenager yeah right selv min far siger at ting bliver sjovere hvis det er udfordrende jeg mener dog ikke helt det samme

Titel:
Dedikeret medlem

D|(@: lad mig sige det sådan her det bliver spændende hvis jeg en dag brænder nallerne fordi det bliver en udfordring og nu kan det godt ske i siger jeg kun siger det fordi jeg er teenager yeah right selv min far siger at ting bliver sjovere hvis det er udfordrende jeg mener dog ikke helt det samme

Titel:
Junior medlem

hmm...
For mig virker det som om at du mangler opmærksomhed, fra din families side.

Du er 15 du tror at du kan klare hele verdenen, men det kan hurtigt ændre sig.

For mig virker det som om at du ikke har noget respekt for stofferne og dit eget liv.. Det er et problem, fordi du er slet ikke voksen / rustet nok til at kunne håntere et bad trip.

Går man ud fra din tekst, så sidder du jo ikke lige frem sammen med andre og tripper. Går det galt så går det seriøst galt.

folk her på siden vil dig ikke noget ondt tvært imod. De fleste snakker af personlige efaringer. for at beskytte dig imod bad trip og at du måske begår samme fejl som nogle af dem selv.

Imo så har du brug for at sætte nogle grænser holde pause et stykke tid som din mor ønsker. hjælp på hjemme fronten, fordi hvis du er så mental stærk som du sidder og fortæller os, hvorfor så ikke begynde med at få familie forholdet til at køre ?

Titel:
Dedikeret medlem

ICE-Cool: hvem siger egentlig jeg gider det med min mor? og ved folk ikke vil mig noget ondt,men hvordan vil du knække en person som ikke græder? jeg tror ikke man bare kan knække mig altså jeg står nærmest med grineflip til begravelser selvom jeg holdte af dem der døde

Titel:
Medlem

sekstoi skrev:
ICE-Cool: hvem siger egentlig jeg gider det med min mor? og ved folk ikke vil mig noget ondt,men hvordan vil du knække en person som ikke græder? jeg tror ikke man bare kan knække mig altså jeg står nærmest med grineflip til begravelser selvom jeg holdte af dem der døde

Ja så er det fordi du overhovedet ikke er i forbindelse med dine følelser. Du er faktisk af den perfekte støbning til at et badtrip ville gå RIGTIGT galt.

Det lyder meget på mig som om du er rimelig overfladisk og skubber dine følelser i baggrunden. Det behøves ikke være noget du gør med vilje men måske noget du gør helt ubevidst.

Ud fra alle dine svar i denne post lyder det som om du overhovedet ikke har en stærk psyke. Folk med en stærk psyke tager fat på deres problemer og har styrken til at se de værste ting i deres liv i øjnene. For mig at se flygter du mere fra det, og det kan man bare ikke under et stærkt svampetrip.

Jeg vil råde dig til at vente med svampene til du er blevet lidt ældre og er mere afklaret med dine føleleser og dig selv.

Til sidst vil jeg sige at jeg slet ikke kender dig irl så jeg kan jo tage helt fejl, men ud fra hvad du har skrevet herinde mener jeg at jeg med rimelig sikkerhed kan sige at jeg har ret.

Titel:
Medlem

Enig med troo_L_S. At man ikke græder, og ikke føler sorg, betyder ikke at man har en stærk psyke, nærmere tværtimod.

Ville bare gentage troo_l_s hvis jeg fortsatte, så læs hans post endnu engang, han har nogen rigtig gode pointér.

Titel:
Dedikeret medlem

troo_L_S: jeg flygter ikke fra dem og forsøger at se dem i øjnene,men det værste der er sket i mit liv ved jeg ikke hvad er. Syntes ikke der decideret er noget. Jeg tror du tar helt fejl angående min psyke når jeg sådan set holder sammen på stort set alt på min fars side af familien og mine venner og veninder's problemer tar jeg mig også af. Jeg ville ikke have noget imod et badtrip for så kan jeg muligvis få svaret på hvorfor jeg reagere sådan på forskellige ting

Titel:
Medlem

Det er også fint at ville lære noget mere om sig selv, burde vi alle gøre. Men enhver ting til sin tid. Du behøver ikke stoffer for at lære noget om dig selv, det kommer helt af sig selv i din alder (og alle andre aldre for den sags skyld, men specielt i teenage årene)

Titel:
Dedikeret medlem

stingray: hvis man tænker på hvem jeg er og hvad jeg har fået at vide af folk så har det ikke noget at gøre med jeg er blevet teenager

Titel:
Medlem

Læste du overhovedet hvad jeg skrev? Hvis du gjorde, så prøv en gang til.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Nu har jeg læst meget af det som Gaia har skrevet, og jeg vil mene at han helt sikkert har fat i den rigtige ende.
Hvis du ikke vil tage de råd du selv bér om, må du tage den straf du ikke vil have!

Jeg har selv før holdt pauser på flere måneder, endda en på flere år, men den vil jeg ikke selv mene kan regnes med i mit samlede løb, jeg blev smidt ud af en efterskole for at ryge hash, lad _være_ med at du dig, lyt og vær fornuftig, selv om det er svært i din alder. Det ved jeg ihvertfald det var for mig :?

Titel:
Junior medlem

Citat:

Det virker da for mig som du ikke gider at lystre efter hendes ønsker.

Jeg siger ikke at nogen skal knækkes men stoffer som svampe og lsd kan hurtigt knække en.

Jeg har også været kold, intet kunne få mig ned selv ikke dødsfald i familien. det skyldtes fordi jeg mistede min mor i en meget tidlig alder.

Nu er jeg ikke stærkere end en pind. Fordi pludselig kom alle problemerne 1 irriterende tanke blev til 40. Fordi jeg aldrig havde tænkt over min fortid og den har ikke været nem. lige nu er jeg ved at få styr på det ved hjælp af en meget god veninde, som betyder et og alt for mig.

Jeg respektere psy. stoffer mere end noget andet, fordi jeg ved at jeg ikke kan klare det mentalt. Hvis jeg havde taget psy. stoffer før jeg ændrede mig, ville jeg med garanti havde bukket under.

vente ? ja det kunne jeg godt med psy. stoffer. men jeg har mine grænser og har ikke lyst til at tage chanchen. fordi min respekt er stor for dens virkemåde. .

Beklager hvis jeg formulere mig lidt forkert.

Titel:
Dedikeret medlem

Kiliman: jeg får jo konsekvenser om så testen er postiv eller negativ og ja har da holdt 3 måneders pause med psychedeliske hvis ikke mere
ICE-Cool: jo jeg gider undtagen når hun viser sig som en svag voksen så nej

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
sekstoi skrev:
Kiliman: jeg får jo konsekvenser om så testen er postiv eller negativ og ja har da holdt 3 måneders pause med psychedeliske hvis ikke mere
ICE-Cool: jo jeg gider undtagen når hun viser sig som en svag voksen så nej

Hvad hjælper konsekvenser mod ligyldighed?

Stram dig på, ellers ødelægger du dem der holder af dig, og i sidste ende oxo dig selv!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
jeg tror ikke man bare kan knække mig altså jeg står nærmest med grineflip til begravelser selvom jeg holdte af dem der døde

Tro mig der findes dæmoner i os alle der netop er skabt af vores egne mørke sider som kan knække ALLE!

Hvilken overflade vil du læne dig op af når ingen eksistere og verdenen er så fremmede at du ikke kan finde hovede og hale i noget? Dine værste mareridt udspiller sig foran dine egne øjne samtidigt med at du er ude af stand til huske hvem du var for 1 minut siden... når alt der var varmt bliver koldt...

Tro mig ingen er sikret imod de grumme sider der findes i alles sind.

Titel:
Dedikeret medlem

Kiliman: det ved jeg ikke jeg laver jo ikke konsekvenserne. De skal bare lade mig være og lade mig vise jeg godt kan tage ansvar færdigt arbejde

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]