Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 12:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hash???
Medlem

Geografisk sted: Between the 2nd and 4th star
Jeg kom lige til at tænke på hvordan man egentlig laver hash! Er der nogen af jer der har nogle gode måder? Og hvilke planter er gode? Men hvad er det bedste at ryge?...

Dedikeret medlem

der findes et hav af metoder, som bruges af hash-producenter, nogle bedre end andre. her er en god metode:

du tager nogle flotte topskud, som er godt belagt med krystaller, så tager du en MEGET FIN MASKET SI og ryster topskudende til du har en bunke Lysebrunt, beige el. lysegråt pulver tilbage, det er krystallerne, herfra vælger du selv hvordan du vil behandle dit "ryst", alt efter hvilken slags hash du vil fremstille, men du kan jo bare sætte dig til at presse det i hånden, eller med en skruetvinge, eller noget. og så har du fremstillet hash.

det hash du får på denne måde er langt stærkere end det standdart der sælges i DK, standdart er ikke ryst igennem en finmasket si, men dårligetopskud, og 2. el. 3. generationsryst fra en anden hash-produktion, ofte presset og behandlet med tilsætningsstoffer for at fremme aroma og stabilitet (så det ikke rasler fra hinanden, grundet den dårligekvalitet).

Medlem

Det kan godt være at det lyder dumt, men mig og jensus har en diskussion om nogle ting. Så hvis i lige gider at hjælpe med at svare på nogle spørgsmål, så bli'r jeg glad. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Hvad hedder det man har når man har groet en plante (er det så en hash eller en hamp plante eller hvad?)

Hvad er det man skal ryge fra planten? Topskud og/eller bladene

Når man høster har man så hash, skunk, pot eller hamp?
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 15 Juni 2001: Besked ændret af: [_-=*Pelle Gris*=-_] ]

Insane psychedelia user!

Tsk tsk tsk. Du bliver aldrig klogere pelle. Officielt så hedder Cannabis planter hamp, men det er jo en plante der giver hash.

Topskuddene er det bedste ved planten men der er altså også andre dele af den man ryger (hvorfor tror du det er så populært med billeder af bladene?)

Hvad man høster kommer an på racen og behandlingen af ens høst. I den sidste ende thc indholdet.

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af --+JENSUS+--:
Tsk tsk tsk. Du bliver aldrig klogere pelle. Officielt så hedder Cannabis planter hamp, men det er jo en plante der giver hash.

Topskuddene er det bedste ved planten men der er altså også andre dele af den man ryger (hvorfor tror du det er så populært med billeder af bladene?)

<HR></BLOCKQUOTE>

1. Du blev ved med at sige at det hed en hash plante, altså havde jeg ret da jeg sagde at det var forkert. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

2. Fordi at det er lidt nemmere at lave fx hals kæder, med noget der ligner et blad. Prøv at forestil dig en halskæde med noget der skulle ligne et topskud. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

3. Og du er også dum. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

[ 15 Juni 2001: Besked ændret af: [_-=*Pelle Gris*=-_] ]

Insane psychedelia user!

Spasserrøv, du havde godt af det ovre ved KoRn [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Gufanden får man hash fra en hamp plante, derfor kan man godt kalde det for en hashplante, det er ihvertfald ikke katteurt.

2. Når man høster tørrer man BLADENE ved en lille procces (løs smurf3000s guide)

Mongolrøv!!!!

Medlem

Geografisk sted: Denmark
Min kendskab:

1: Alle cannabisplanter er hamp. Alle hampplanter er ikke hashplanter.Jf. indholdet af THC.

2: Jeg ville aldrig blot tænke på at tørre de store blade på en plante!

3: Direkte fra planten, kan man få skunk eller pot. Skunk er faktisk bare pot fra meget ledere planter. Hash skal først forarbejdes. Man kan vel godt sige at pot er hamp,,,så der har du ret!!

Medlem

Hashet får man jo først når man har bearbejdet TOPSKUDENE

Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Det er bestemt topskudene der er mest potente, og det eneste der rigtig er værd at ryge for bladene smager sku ikke så godt, når man tænker på hvor meget man skal ryge for at blive skæv.
Men der er mange der laver hash af de mindre blade, og de blade man trimmer fra når man høster.
Den hash man for det meste køber er marrokansk kif, den er fremstillet evd at planterne rystes eller bankes ovenpå et silke-eller metal-lærred, hvorefter harpiks-støvet der falder igennem presses.
Som Smurf sagde.. hvis man køber standard kan man ikke være sikker på hvad det er man får, somme tider kan man være heldig, men andre gange er det sku bare en gang pulveriseret rester fra hash-produktion der er limet sammen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sådan som jeg har forstået det,er hamp,den slags cannabis,der gror vildt,såsom Ruderalis,og mange landsorter,der efter mange generationer,er blevet tandløse.F.eks.den slags,der bliver brugt til at lave reb,og olie,o.s.v.
Gonz

Insane psychedelia user!

Pelle du fatter ikke en skid og "du går bare helt vildt op i det" [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

@ADB: Alt der kommer fra Cannabis Sativa eller indica har vel et højt thc indhold, eller hvad???

Dedikeret medlem

nopes nogle planter er jo fremavlet, og andre har bare haft bedre forhold i natruen end andre,,,

så det kan du ikke sige, men alligevel har Sativa ogINdica væsentlig højere indhold af THC end Ruderalis-....

Bladene falder nogle gange af optil høsten, med de er alligevel ofte intet værd at ryge, det er jo kun de dele af planten der er dækket med krystaller, der er værd at ryge , så som topskuddene og evt. bladene lige omkring.

Medlem

Jænsi: Det var da vist mig der havde mest ret hva' [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]? Og man kan da heller ikke gå og kalde bomulds planter for fx bluse planter vel? Eller Don vito underbuksepkanter

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 17 Juni 2001: Besked ændret af: [_-=*Pelle Gris*=-_] ]

Insane psychedelia user!

Svans. Du har ikke en skid mere ret end jeg har. Jeg sagde at man kan ryge bladene, det kan man sgu da også godt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Desuden har jeg aldrig sagt at alle hamp planter er hash planter, dem med et godt thc indhold er hash planter, de andre er stofplanter, til at lave underbukser.

Medlem

Geografisk sted: RØDOVRE
hmmmm lamt

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jensus og Pelle Gris - Hold nu kæft, Kloge-Åger!

Ta' den diskussion over telefonen i stedet for at spilde vores andres tid i forummet...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]