Jeg har fået opgivet at ét Morning Glory frø indeholder det der omtrentligt svarer til 1 mikrogram LSD.
Et almindeligt LSD trip indeholder ca. 200 mikrogram, så kan man selv regne ud.
Der er dog nogle ting man skal tænke på:
For det første kan frøene man køber i havecentrerne være behandlet med
giftige antisvampemidler, hvilket kan resultere i en forgiftning / slem maveonde hvis ikke værre.
For det andet indeholder snerlefrøene flere andre stoffer med bivirkninger der kan give symptomer som svimmelhed mavepine og andet. Nogle indianske stammer der bruger frøene anvender vist udvaskningsteknikker til at slippe af med de uheldige bivirkninger. På nettet har jeg også set opskrifter på hvordan man udvasker de skadelige stoffer.
Hvis man vil forsøge sig med frøene, så brug ikke frø fra frøposer, men dyrk planten selv, hvilket nemt kan lade sig gøre og giver et meget stort frøudbytte. Dyrkningen skal dog begynde tids nok til at frøene kan nå at udvikle sig helt og modne, hvilket kan tage temmelig lang tid. De kan også fint dyrkes inden døre.
Prismæssigt bliver det også et forholdsvis dyrt trip at spise frø direkte fra poserne, da et almindeligt LSD trip kun koster ca. 50 kr., og en frøpose indeholder et ret begrænset antal frø.
I det hele taget er det langt mere sikkert at spise rigtig LSD og vil helt sikkert ikke give direkte fysiske bivirkninger som hovedpine (indsnævring af blodkar i hjernen), maveonde osv.
LSD trip er forholdsvis sikre (fysisk set) fordi de frimærker der sælges stort set ikke kan indeholde andet end LSD, da de fleste andre stoffer skal indtages i kvanta der regnes i milligram (til forskel fra mikrogram) og således fylder langt mere end der kan opsuges i det lille stykke trækpapir.
Snakken om "speed i trippene" er for frimærkernes vedkommende da også en skrøne, da en lille dosis amfetamin trods alt også fylder for meget til det kan være i et frimærke. (fornemmelsen af "speed i trippene" som jeg før i tiden har hørt mange folk snakke om er da også en psykisk projektion).
Jeg er så udmærket bekendt med virkningen af både amfetamin og LSD at jeg nemt ville kunne mærke hvis der skulle være amf i et trip.
Det har jeg ikke oplevet de sidste 25 år hvor jeg lejlighedsvis har taget LSD, ikke en gang med de gammeldags piller hvor det fysisk set ville have været muligt.
I virkeligheden vil (og her mener jeg LIDT) lidt amfetamin sammen med LSD gøre trippet lidt mere "sikkert", da det faktisk giver mere ro og fysisk velvære. Det er faktisk med til at holde en (lidt) ned på jorden, hvilket er godt hvis det er det man ønsker. Timothy Leary foreslår da også for nogle personer indtagelse af lidt amfetamin for at skabe en afslappet stemning. (
http://tibet.t35.com/Hallucinogener-Og-Dosering.php)
Min egen erfaring er da også at det kan være meget fint med en smule amfetamin lige inden/under trippet; på den anden side kan amfetaminen være medvirkende til at stimulere kropsbevidsthed / erotisk - fysiske fornemmelser, hvorved trippet også kan udvikle sig i en mere fysisk / erotisk præget retning.
Det er fint med romantikken omkring naturlige stoffer, og der er da også en del naturlige psykedelika der er udmærkede, men når alt kommer til alt er LSD noget af det mest (fysisk) sikre, mens en del naturlige psykedelika alligevel har utilsigtede bivirkninger.
LSD