Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Jeg er snublet over nogle kix som indeholder dette stof.. Men kan ikk finde det på erowind.. Er der nogle af jer der ved hvordan der virker..? :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er sandsynligvis en stimulant som BZP og TFMPP

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvorfra ved du at der er Chlorphenylpiperazine i kixen?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Der er meget lidt kendskab til hvordan stoffet nedbrydes i kroppen, og hvilke bivirkninger der måtte være, så jeg ville råde dig til at passe godt på med det eller bare lade helt være.

Titel:
Insane psychedelia user!

"In studies, administration of mCPP (m-chlorphenylpiperazine, 5-HT1b/2c agonist) decreased appetite and cause weight loss. "

Det er altså en serotoninstimulerende agonist, i samme stil som MDMA og amfetamin.

Læs evt. dette link http://mdma.net/euphoria/comparisons.html

Titel:
Insane psychedelia user!

mCPP + TFMPP + BZP skulle nu være ganske underholdende!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
"In studies, administration of mCPP (m-chlorphenylpiperazine, 5-HT1b/2c agonist) decreased appetite and cause weight loss. "

Det er altså en serotoninstimulerende agonist, i samme stil som MDMA og amfetamin.

Læs evt. dette link http://mdma.net/euphoria/comparisons.html

MDMA er ikke en agonist, det er ret veldokumenteret. Ifølge dit link er mCPP heller ikke en agonist, og amfetamins primære effekt er på dopaminsystemet, ikke serotoninsystemet. Så jeg undrer mig over at du skriver at de alle er agonister, og at du mener at amfetamin kan bruges til at få en idé om den subjektive effekt af et stof der virker på serotoninsystemet.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg har heller ikke skrevet at MDMA er en agonist. Hvis det var det jeg mente, havde jeg skrevet det, men du læser måske dårligt? MDMA er serotoninstimulerende - det samme er amfetamin. MDMA stimulerer også dopamin, dog ikke lige så meget som amfetamin.

Jeg forstår i øvrigt ikke hvorfor du retter mig, for du ved jo godt at det ikke er fordi jeg ikke ved det, men du skal vel bare have noget at bitche over.

At jeg formulerede mig som jeg gjorde var nu kun for at gøre klar hvilken slags stof mCPP er, så han ikke sidder og tror det er et eller andet gift.

Behøver du absolut være en nar?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
Jeg har heller ikke skrevet at MDMA er en agonist. Hvis det var det jeg mente, havde jeg skrevet det, men du læser måske dårligt? MDMA er serotoninstimulerende - det samme er amfetamin. MDMA stimulerer også dopamin, dog ikke lige så meget som amfetamin.

Hvad mener du så at "Det er altså en serotoninstimulerende agonist, i samme stil som MDMA og amfetamin." betyder? Jeg læser det som du utvetydigt siger at alle 3 er agonister, hvilket er forkert.

Citat:
Jeg forstår i øvrigt ikke hvorfor du retter mig, for du ved jo godt at det ikke er fordi jeg ikke ved det, men du skal vel bare have noget at bitche over.

Jeg retter dig fordi du siger noget der er forkert, og fordi jeg er fucking træt af at du bruger en masse fine ord så du kommer til at lyde forbandet klog hvis ikke man kan gennemskue at du bare ikke ved hvad du snakker om. Og jeg tror ikke der er nogen der er i tvivl om hvem det er der bitcher her.

Citat:
At jeg formulerede mig som jeg gjorde var nu kun for at gøre klar hvilken slags stof mCPP er, så han ikke sidder og tror det er et eller andet gift.

Hvad så med at komme med en korrekt forklaring, i stedet for at fylde det op med fagudtryk som du tilsyneladende ikke selv kender betydningen af?

Citat:
Behøver du absolut være en nar?

Det spørgsmål taler vist for sig selv.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
nørd

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Deacon skrev:
nørd

lol :P

Psychedelic dancer >> hold dig heller til ren mdma.. det ved man hvad er.

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Senest rettet af Hr. Andersen 28 nov 2005 16:29, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
simpzon skrev:
tfmpp+mcpp er nu ganske ok :)

kan man få en videre beskrivelse

Titel:
Insane psychedelia user!

yeti skrev:
Hvad mener du så at "Det er altså en serotoninstimulerende agonist, i samme stil som MDMA og amfetamin." betyder? Jeg læser det som du utvetydigt siger at alle 3 er agonister, hvilket er forkert.

Okay, men så har du misforstået hvad jeg skrev. Hvad jeg mente er at det er et stof i samme klasse som MDMA og amfetamin, altså at det bl.a. virker stimulerende på serotoninsystemet. Det var en formulering for at sætte stoffet inde for en bestemt kategori, så han ved hvad det er for en type stof han har med at gøre.

Citat:
Jeg retter dig fordi du siger noget der er forkert, og fordi jeg er fucking træt af at du bruger en masse fine ord så du kommer til at lyde forbandet klog hvis ikke man kan gennemskue at du bare ikke ved hvad du snakker om. Og jeg tror ikke der er nogen der er i tvivl om hvem det er der bitcher her.

Jeg bruger skam ikke en masse fine ord, men for at forklare hvordan stoffer virker må man også vide lidt om biokemi og neurofysiologi. Ellers skulle jeg sidde og give en søforklaring for hvert enkelt udtryk jeg bruger og det gider jeg ærlig talt ikke. Hvis han ikke forstår hvad bl.a. udtrykket agonist betyder, så kunne jeg derefter forklare ham hvad det betyder. Og jo jeg ved godt hvad jeg snakker om, men du ville tilsyneladende gerne misforstå det, så du kunne have en grund til at headhunte mig, som du i øvrigt altid gør.

Citat:
Hvad så med at komme med en korrekt forklaring, i stedet for at fylde det op med fagudtryk som du tilsyneladende ikke selv kender betydningen af?

Hvis du er i tvivl om mit kendskab til de udtryk jeg gør brug af, så henviser jeg til opslaget "stoffernes virkningsmekanismer", som du kan finde øverst i dette forum.

Men hvis vi kan droppe den indbyrdes diskussion, som jeg ser ret formålsløs, og vende tilbage til topic, så er mCPP, en stimulans på lige fod med MDMA og amfetamin, selv om den umiddelbart ikke deler samme virkningsmekanismer. Jeg vil dog tro, uden at have noget belæg for det, at det er et relativt uskadeligt stof, i og med det er en agonist, der virker på nogenlunde de samme receptorer som de fleste stimulanser, herunder MDMA.

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Senest rettet af Hr. Andersen 28 nov 2005 16:29, rettet i alt 1 gang.

Titel: Hehe..
Junior medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Okay jeg tror bare jed lader de kix være så.. Hehe.. :D Holder mig bare til de gode gamle hænge ansigt kix.. Det er noget man ved havd er.. Eller ja nogengange.. Hehe.. I behøver ikk bide hovederen af hinanden for min skyld.. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]