Jeg takker for jeres svar. Men jeg mangler endnu en vigtig faktor, og det er hvor stor en dosis alkohol man normalt indtager, men den er jo totalt umulig at svare på. Men der må da findes en eller anden nørd der har lavet en formel sådan at man ved hjælp af info om en nyskærrig persons kropsmål og vægt kan regne ud hvor meget han/hun ca. skal indtage for at dø af det. Jeg mener.. Der er sku mange rundt omkring der er døde af alkohol forgiftning.
Men det skal jo egentligt være en rå-vild formel for oplysninger om diæt, psyke, tollerence, osv. skal jo også indgå, så det er stort set umuligt at lave en formel for.
RedZenTerrorist skrev:
mener at have læst, at man som 70kg menneske skal spise opimod 6kg af (friske) cubensis for at nærme sig LD50. Samt at der endnu aldrig er blevet dokumenteret en dødelig dosis i mennesker.
Men hvis man i mit tilfælde (mht. svampene) siger:
Vægt: 74 kilogram.
Så vil min dødelige dosis ca. være...
280 mg./kg. x 74 kg. så bliver det til 20720 mg. altså
20,72 gramhvis man så dividerer 20720 mg. med den normale psilocybin dosis vil det sige at jeg er...
20720/14 = 1480.
altså 1/1480 fra at dø hver gang jeg er på et normalt svampe trip.
dvs. at hvis jeg spiser 20 gram friske cubensis så får jeg ca. de ønskede 14 mg. psilocybin.
Så skal jeg personligt spise...:
20 gram friske x 1480 = 29,6 kg. friske Psilocybe cubensis .... for at dø af det pga. en psilocybin forgiftning.
Derved kan man også sige at min mave skal fyldes med en mængde der ikke er mulig for at dø af det.
Samtidig skal jeg ekstrem sindsyg og have alt alt for mange penge og en sygelig lyst til at dø på en vildt mærkelig måde.
Nu mangler jeg bare at lave samme regnestykke med alkohol selvom et regnestykke i alkoholens tilfælde vil være nærmest umulig, men jeg stadig bede om folks opmærksomhed omkring dette, for nogle få regnestykker kan give os et ekstra kort på hånden når vi skal argumentere mod dem der bare har en smule fornuft tilbage i hovedet.
Jeg plejer at argumentere sådan her:
Jeg skal (mht. Stropharia cubensis) spise over tusinde gange den effektive dosis for at dø af det.
Du (personen jeg argumentere overfor) skal ca. drikke 5-10 gange så meget som du plejer for at være tæt på at dø af det. hvis ikke en mindre dosis alkohol endda kan gøre det. Hvordan kan man så sige at svampe er farlige.. For det kan man ikke hvis man tænker på det fysiske ihvertfald!
Men så kommer vi jo så til det psykiske som svampene er berygtede for.... (og så kommer argumenterne via. snakken om set & setting)
Og så kigger i på indlægstidspunktet og tænker.. hmm han burde da vist sove nu og tænke på noget andet.. så det gør jeg så.
Godnat psychedelia
/Cope