Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ok

Natrium og chlorid = natriumchlorid

(hvis jeg ikke tager fejl, som sædvanligt ;)

sammensat af to grundstoffer...

Chlor høre til fisk

Når jeg siger grundstof så er det på sin plads at jeg ikke i det her tilfælde mener det periodiske

men grund som jord-grund som noget der høre jordelementet til

salt høre til jorden

jomfru og fisk er begge tanke hvilket vil sige at de har en 90 x 2 = 180 graders aspekt i de seneste formelement trin dvs. vand/jord aksen og dens forbindelse på hver side til luft/ild de gir begge summen 5 altså 2+3 og 1+4 men deres husværdier 12/6 og 6/9

forøvrigt så er jeg ikke så meget inde i kemi på den måde som du er

(tag forbehold for fejl)

Min hypotese kan muligvis være skudt lidt ved siden af, for egentlig spekulere jeg rimelig meget over ting jeg ik altid har læst særlig meget om, men det er måske min fejl...

Håber vi kan vende debatten til noget mere positivt hvor det ik drejer sig om at være den klogeste eller noget, for du er den klogeste til kemi, ingen tivl om det

Men jeg lære

Jeg gik nu heller ik ud fra at du ikke var selvstuderende i kemi, det kan jeg jo sige mig selv med den viden

Men nu studere vi jo nok forskellige ting som ikke nødvendigvis har ret meget med hinanden at gøre, udover at alting jo aligevel hænger sammen, men der er den afgrund vi må passere, det ligger sådan set i det videnskabelige holdepunkt af idag som har sine rødder i modernismen, indistrualiseringen og beherskelsen af det døde element, men tiden vender, jeg er måske arrogant og affejer lidt for meget af naturvidenskabens resultater som jo er overvældende ikraft af deres kvantitetsmæssige og opfindelses-tekniske område, men der må også være plads til ikke kun at se det som noget helt mekanisk men udføre den opgave at brolægge den enorme dybdemæssige afgrund som ligger imellem lige præcis den type videnskab som jeg forsøge at definere, men det må ligge et sted imellem og det må være det som defineres som levende og det er så der vi skal finde et bindeled imellem de to ting som symboliseres som det øvre og nedre og så det rent ud sagt åndelige, for det ydre er jo netop den ydre side af det åndelige, det indre er jo formens indhold som altså er det der grundlæggende indeholdes og altså er bestemmende for selve formen, altså formkræfter, morphologiske felter, formskabende felter, videnskaben er begyndt at beskæftige sig med det, men det er stadig på et meget lavt plan, men det ligger fremtiden til, i den tid gælder det jo om netop ikke at være sin tid fremmed hverken at være forud eller bagud og da slet ikke begge dele som jeg måske kan være, da jeg ofte føler mig splittet imellem to verdener, det kan være ftrustrerende at erkende at man faktisk har svært ved at forbinde sig med denne (moderne)verden fordi man er kommet så langt der ud hvor jeg er, hvor mange føler at de ikke kan bunde, derfor føler jeg det beritiget at folk synes jeg er underlig eller skør ,for det er jeg også på mange måder ifølge de standarter som selvsamme moderne samfund operere med ikraft af sin begrænsende tidsfaktor, men det lyder skørt når jeg selv siger det, og det skal da absolut heller ikke forstås i nogen negativ betydning, men derimod som et varsel om at jeg nok ikke er hvad man kunne forvente af et normalt menneske med begge ben på jorden og det er nok også et af mine store problemer når vi aligevel nu ikke kan komme uden om dem, vi har vel alle mere eller mindre været der ude at skide hvor lokumet har brændt og brændvæsenet er blevet forsinket efter at en gruppe andengeneratioknsindvandrere har kastet molotovcocktails efter den for nu at kallde det noget nydansk for vi har måske nok ikke set det sidste billede af mange skøre samfundsfortolkninger som prøver at flette tingene ind på en for mange uoverskuelig måde for at sige flere budskaber på en gang som nok aligevel bliver misforstået af ikke en så måske mange som på den måde måske føler sig stødt over det som skrives, som altså ikke må forstås på nogen negativ måde, eftersom jeg ikke bryder mig om at være negativ imod nogen, men jeg laver sjov af alting inklusiv mig selv så man må altså lige frostå den galne humor jeg har (galnebær skal jeg måske til at tage nogen flere af frem for Brugmansia)

Mvh. "psykotiske"-AStral

Ps. Dex vil du ikke sende mig en kæmpe plakat med det periodiske system i dit næste brev ;)

Senest rettet af Astral 08 jun 2005 00:01, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Phosphorsyre virker bedre fordi det er knyttet til dyrekredsen "Bæveren", hvad er det i ikke forstår? Enhver ved at bæveren indeholder så meget spirituel energi at den kan straffe ethvert ayahuascatrip, især hvis man tager godt med melatonin og DHEA sammen med!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg håber virkeligt ikke at du taler lige så meget, som du skriver - for så burde du tale pænt fucking hurtigt! :P

Som jeg nævnte tidligere - ta' nogle enkeltfag på HF / VUC.
F.eks. Fysik/Kemi C og Biologi C - selvom du har haft det før, er det en god reminder om hvordan den materielle "døde" verden egentligt er bygget op... jeg har selv haft nogle flyvske år, men det har hjulpet på jordforbindelsen at læse igen.
Det er også meget nemmere at spekulere i forbindelsen mellem det materielle og spirituelle, når man først er godt sat ind i begge dele! ;)

Mvh
Dex

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hej Dex

Dex du har fuldstændig ret, jeg er et være snakke apparat ;)
Det tror jeg godt mine nærmeste kan skrive under på... ;)

Jeg må sige at du har ret med det at lære, man kan ikke afskrive den verden man lever i
Det nytter heller ik noget at flygte fra den for det ender med at man flygter fra sig selv

Jeg vil bestemt tage dit råd til mig, der er en masse der skal gennemtænkes der
Trænger nok til lidt af den diciplin det er at sq stå til regnskab for lektierne og ik være sin egen skolemester

Det har jeg ik haft så meget lyst efter jeg blev skoletræt, hele tiden efter mili har været en lang ferie

Pot og hash næsten fra morgen stunden hver eneste fucking dag
Har isoleret mig en del på det sidste
Og det er sq ikke sundt i længden

Det spirituelle går bare ikke uden det materielle bindeled hvis man vil blive forstået her på jorden, fremskridtet må bero på uddannelse, både den ene og den anden form.

Jeg kan vælge at sige bye bye til det moderne liv men på en måde er det bare ikke løsningen for noget

Tror jeg tager nogen aften timer eller noget og så se hvor det føre mig, tror sq nu os det vil komme til at være hyggeligt og tiltrængt, trænger til nogen forandringer i mit liv, at der sker noget nyt og møde med nye mennesker

Mvh. Astral goes to school

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
:D

Glæder mig at høre, jeg kan kun erklære mig 100% enig i dit sidste post!
Man må acceptere og forstå den verden man er født ind i.

Lidt ligesom at man ikke kan elske andre, før man elsker sig selv...

Bare sørg for ikke at isolere dig selv på enkeltfags-holdende, det er meget rart at have nogle at være i faste grupper med, skrive rapporter med, etc., uden at man behøver at blive bedste venner med dem.

God fornøjelse! :)

Mvh
Natteravnen Dex der læser op til Kemi B-eksamen ;)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Og så lukker vi den tråd! Alle er glad og enige og vi ved nu, at saltsyre skrives som HCl og ikke HCI, HCL eller hcl.

Moralen må være, at Google ikke er Gud!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]