Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 20:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

GL med det, m8. :)

Titel:
Relativistisk båthorn

Mikkel skrev:
Nåeh ja, godt du siger det, Jel, for jeg havde da helt glemt, at det var regeringen, der fik manden likvideret. Jeg synes, det er en noget indsnævret synsvinkel at have.

Dog kan jeg ikke fornægte, at der er en sammenhæng mellem at markedet rykker fra Christiania og dette mord. Til dels har regeringens hårde hashpolitik noget at skulle have sagt, men skruppelløse og griske personer var dem, der trykkede på aftrækkeren.

Du ska' huske at se på _hvorfor_ mennesker bli'r skruppelløse. Det gør de jo fordi de risikerer repressalier fra magt-eliten (regeringen og policen i dette tilfælde)

Hvis regeringen ikke førte narko-krig, så ville der ikke være behov for kamp om markedet. Du ser jo ikke folk i legale erhverv gå rundt og nakke hinanden med maskin-pistoler hver dag, vel?

Så problemet's rod er regeringen's politik.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
JEL skrev:
Mikkel skrev:
Nåeh ja, godt du siger det, Jel, for jeg havde da helt glemt, at det var regeringen, der fik manden likvideret. Jeg synes, det er en noget indsnævret synsvinkel at have.

Dog kan jeg ikke fornægte, at der er en sammenhæng mellem at markedet rykker fra Christiania og dette mord. Til dels har regeringens hårde hashpolitik noget at skulle have sagt, men skruppelløse og griske personer var dem, der trykkede på aftrækkeren.

Du ska' huske at se på _hvorfor_ mennesker bli'r skruppelløse. Det gør de jo fordi de risikerer repressalier fra magt-eliten (regeringen og policen i dette tilfælde)

Hvis regeringen ikke førte narko-krig, så ville der ikke være behov for kamp om markedet. Du ser jo ikke folk i legale erhverv gå rundt og nakke hinanden med maskin-pistoler hver dag, vel?

Jeg finder den måde hvorpå du fralægger individet ethvert personligt ansvar kvalmende. Der var ingen der tvang manden til at blive morder. Han valgte selv at trykke på aftrækkeren og ende et andet menneskes liv. Vi kan let blive enige om at statens narkotikapolitik er helt hen i vejret, men at tillægge politikerne ansvaret for at et individ dræber et andet er simpelthen for tyndt. Vi er (næsten) alle udstyret med fornuft og en fri vilje. Den frie vilje sætter os i stand til at træffe et frit valg. For der er altid et valg.

/karma!

Titel:
Relativistisk båthorn

Jeg mener skam ikke at vedkommende er ansvars-løs. Angriber man et andet menneske, der bare passer sig selv, er man et svin, det er meget enkelt (forstået rent juridisk, og ikke filosofisk)
Jeg forsøger bare at forstå hvad der gør at mennesker kommer derud hvor de gør den slags sindssyge ting.

Jeg mener narko-miljøet, visse sider af det ihvertfald, er hårdt fordi det er forbudt. Og dermed er forbuddet med-ansvarlig for hård-heden.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Converge2pi skrev:
GL med det, m8. :)

Thanks! :)

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Halifaxxx skrev:
JEL skrev:
Mikkel skrev:

Jeg finder den måde hvorpå du fralægger individet ethvert personligt ansvar kvalmende. Der var ingen der tvang manden til at blive morder. Han valgte selv at trykke på aftrækkeren og ende et andet menneskes liv. Vi kan let blive enige om at statens narkotikapolitik er helt hen i vejret, men at tillægge politikerne ansvaret for at et individ dræber et andet er simpelthen for tyndt. Vi er (næsten) alle udstyret med fornuft og en fri vilje. Den frie vilje sætter os i stand til at træffe et frit valg. For der er altid et valg.

/karma!

Præcis, Halifaxxx.

Og ja, man skal huske, hvorfor mennesker bliver skruppelløse. I dette tilfælde var det penge - flere penge. Som i de fleste andre tilfælde.

Det er jo ikke fordi, der er nogen, der risikerer repressalier fra ordensmagtens side - det er ret langt ude at skrive faktisk. Jeg ville da sige, at hvis ikke ønskede repressalier fra ordensmagten, så skulle man nok lade være med at skyde en! Mord er da det første skridt mod repressalier.

Er det den nye hårde kurs overfor hash, du mener, er roden til problemet? For det er ikke første gang, der har været skyderi eller blevet begået mord på Christiania. Nærmere den 10. gang.

En legalisering og statsstyret salg af hash ville nok løse problemet, men hvilke nye problemer ville så opstå?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
DR-D skrev:
Godmachine>> hvad med bare at dyrke det selv eller købe det af en der gør så du slipper for at støtte vold, mord og alt det følger med den onsdags dummert?

Først og fremmest så gider jeg ikke dyrke det selv. "Gider" er måske et forkert udtryk, mere rigtigt er det nok at sige, at jeg ikke har hverken viden eller tid nok til at dyrke en god gang pot. En af mine venners venner dyrker i stor stil et sted ude på Djursland, og jeg får derigennem et par måneders ryger hvert år. Derudover passer en anden af mine venner hvert år en cannabis-mark for en af sine venner i Schweiz, og derfra bliver jeg beriget med yderligere 2-3 måneders god ryger. De sidste 7-8 måneders ryger må jeg så selv stå for at anskaffe, og det bliver som sagt ved køb hos min pusher. Jeg er ikke glad for, at dele af min SU, dele af min løn, går til HA'ere eller andre ligesindede, men det er nu engang et af de sure valg, jeg har truffet.

Titel:
Relativistisk båthorn

Mikkel skrev:
Det er jo ikke fordi, der er nogen, der risikerer repressalier fra ordensmagtens side - det er ret langt ude at skrive faktisk.

Ok, fortæl det til de CA-pushere der sad varetægts-fængslet i 1 helt år (sidder de der egentlig stadig? (mit tv er gået i stykker, så jeg ka' ikke se nyheder)). Men at komme i fængsel er måske ikke en repressalie efter din mening?

Mikkel skrev:
Jeg ville da sige, at hvis ikke ønskede repressalier fra ordensmagten, så skulle man nok lade være med at skyde en! Mord er da det første skridt mod repressalier.

Well, nu kom repressalierne mod hash-salget altså _før_ dette mord. Men jeg er da glad for at du er enig med mig i at mord altid er forkert :)

Mikkel skrev:
Er det den nye hårde kurs overfor hash, du mener, er roden til problemet? For det er ikke første gang, der har været skyderi eller blevet begået mord på Christiania. Nærmere den 10. gang.

Er det en undskyldning? "der har været mord derude før, så at vi sætter policen ind, og dermed risikerer flere mord, betyder ikke noget". Er det dét du si'r?

Mikkel skrev:
En legalisering og statsstyret salg af hash ville nok løse problemet, men hvilke nye problemer ville så opstå?

Jamen så ville der da sikkert opstå nogle andre problemer. AlQeida-terroristerne ville ikke ha' råd til lige så mange våben som nu, feks. Og bag-mændende ville ikke ha' råd til benzin til deres store biler. Det er selvfølgelig et alvorligt problem, men det ka' nok løses på andre måder :)
Og danske forretnings-mænd ville ku' starte legal virksomhed og betale en masse dejlige skatte-kroner til stats-kassen. Men det er selvfølgelig også et problem (ihvertfald hvis man er højre-orienteret og imod at betale skat ;) )

Ak ja, problemer problemer problemer. De er over det hele :)
(måske sku' vi bare indføre et total-forbud mod overhovedet at leve. Putte alle borgere i fængsel, eller under konstant overvågning. Så ville alle problemer være løst. Vi ku' gøre ligesom i aliens-filmen (#2) hvor indbyggerne har en chip ind-opereret i kroppen så de altid ka' spores. Vil _du_ gerne ha' det sådan?)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
JEL skrev:
Mikkel skrev:
Det er jo ikke fordi, der er nogen, der risikerer repressalier fra ordensmagtens side - det er ret langt ude at skrive faktisk.

Ok, fortæl det til de CA-pushere der sad varetægts-fængslet i 1 helt år (sidder de der egentlig stadig? (mit tv er gået i stykker, så jeg ka' ikke se nyheder)). Men at komme i fængsel er måske ikke en repressalie efter din mening?

Jeg mente, at han IKKE skød for at UNDGÅ repressalier, men netop for at tjene flere penge. Sådan er sagen er blevet udlagt for mig - dvs. i medierne. Jeg skal dog ikke kunne sige, om den myrdede var stikker... (Not likely.) Derfor giver det fuldstændig mening, det jeg skrev.

Det, du hentyder til, er for så vidt en anden sag.

JEL skrev:
Mikkel skrev:

Er det en undskyldning? "der har været mord derude før, så at vi sætter policen ind, og dermed risikerer flere mord, betyder ikke noget". Er det dét du si'r?

Så hvis terrorister tog nogle gidsler, dræbte en, og sagde "hvis politiet kommer, så dræber vi flere...", så skulle vi bare lade dem være?

Det er en noget uansvarlig holdning at have. Christiania kunne åbenbart ikke selv opretholde lov og orden, så er der jo nogle andre, der må gøre det for dem.

JEL skrev:
Mikkel skrev:

Jamen så ville der da sikkert opstå nogle andre problemer. AlQeida-terroristerne ville ikke ha' råd til lige så mange våben som nu, feks. Og bag-mændende ville ikke ha' råd til benzin til deres store biler. Det er selvfølgelig et alvorligt problem, men det ka' nok løses på andre måder :)
Og danske forretnings-mænd ville ku' starte legal virksomhed og betale en masse dejlige skatte-kroner til stats-kassen. Men det er selvfølgelig også et problem (ihvertfald hvis man er højre-orienteret og imod at betale skat ;) )

Måske, måske ikke - det ved hverken du eller jeg. Det eneste, der er rigtigt i det ovenstående, er, at det ville give penge i statskassen.

Jeg er sådan set for en legalisering, men jeg har bare set mange eksempler på, hvorfor det netop ikke er legalt at ryge hash i Danmark.

Titel:
Insane psychedelia user!

Billede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
eedeolla skrev:
http://www.dr.dk/nyheder/kriminalitet/article.jhtml?articleID=249318

http://www.dr.dk/nyheder/kriminalitet/a ... eID=249332
http://www.dr.dk/nyheder/kriminalitet/a ... eID=249347
http://www.dr.dk/nyheder/kriminalitet/a ... eID=249387

:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

De skulle fanme alle samme sendes til grønland og tvinges til hårdt slavearbejde i nogle guldminer resten af deres dage. Fuck jeg er træt af grådig, hjernedøde og voldige menesker der kun tænker på sig selv, og ikke over at deres handlinger kan ha store betydninger for mange mange andre menesker

Kan vi ikke bare alle samme være venner ?

Jeg giver dig fuldstændig ret, tænk at vi danskere ikke engang kan leve i vores eget land mere uden at frygt for anden generations indvandere

Aliaarhus er naturligvis ikke inregnet :p

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Flyt det her lortetopic til politisk, det er en fucking øjebæ!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]