Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: DK
Jeg så lige inde på din mor i dag at de har fået en slagt urt. Den hedder drømmeurt, og den skla ryges for at få en virkning Så ville jeg bare lige spørge om der er nogle som har prøvet denne plante.
Hvordan er det at være på drømmeurt og hvor meget skal der til?

Junior medlem

http://www.erowid.org/plants/calea_zacatechichi/calea_zacatechichi.shtml

Skal fremtvinge såkalte lucid/conscious dreams. Les triprapportene på urlen over...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej har prøvet Dream Herb - og det virker faktisk! Som galar ryger forsvinder drømmene, men jeg har faktisk drømt en del siden jeg begyndte at eksperimentere med c.z.
Jeg vil dog ikke tildele mine drømme nogen større betydning, men de er tilstede og jeg kan huske dem - hvilket i sig selv må betyde at det har en virkning.

(RygerSmiley)

Medlem

Geografisk sted: Between the 2nd and 4th star
Hvor meget skal man ryge, og hvor lang tid holder effekten???

[ 15 Juni 2001: Besked ændret af: [_-=*Pelle Gris*=-_] ]

Insane psychedelia user!

Så svar da manden for helvede, det er sgu da synd på lille Pelle.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg er også begyndt at eksperimenter lidt med drømme urt og må da også indrømmer det virker, det er især fedt når ham har hede drømme *GG*
Men jeg synes også at man har det som om man ikke er sovet nok næste dag, som om man har svært ved logiske opgaver osv. tror det har noget at gøre med at man ikke får nok REM søvn eller noet.

men prøv det,hvis ik det var for den forfærdelige smag ville jeg ryge det hver dag.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
...det er nok omvendt... REM-søvnen er drømmestadiet!

Medlem

Geografisk sted: Between the 2nd and 4th star
@Bøh: Hvor meget røg du? Holdte det kun en nat, eller hvad? Men det var fed var det ikke?

Junior medlem

Geografisk sted: Lidt over det hele
Fedt lyder det ihvertfald, jeg må prøve den urt på et tidspunkt. Iøvrigt plejer jeg at få nogle ret heftige drømme når jeg har røget salvia, sådan nogle jeg kan huske længe efter jeg er vågnet igen. og som lader til at have en forbindelse til hvad jeg går rundt og oplever ude i virkeligheden. Hmm...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er korrekt at smagen er ekstemt bitter, men der findes en urt "Ilex guayusa" der fjerner den bitre smag i f.eks. the. Denne urt benyttes også i visse ayahuasca analoger. Jeg har endnu ikke prøvet, men jeg leder efter en forhandler.
Personligt har jeg ingen eftervirkninger efter jeg har røget - heller ikke dagen efter.

(RygerSmiley)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg købte 10 g nede fra Soma og fik fortalt at man skulle drikke the på 8 g og ryge det sidste, men pga den forfærdelige smag er det ikke lykkedes mig at ryge mere end 1 eller 2 piber på en aften. og Theen er totalt udelukket jeg nægter at drikke noget der smager sådan ! og dog så kan jeg stadig mærke en stor virkning på 1 pibehoved hver aften før jeg går i seng.

om det er fordi jeg er meget reaktiv overfor det eller der bare skal så lidt til ved jeg ikke, men det er da hvertfald mere økonomisk *GG*

Men, drømmene kommer også med en pris, når jeg har røget det så kan jeg mærke at der kommer koncentrations forstyrrelser og jeg har en dårlig indlæring, personligt så vil jeg gå så vidt at sige at når jeg har røget dreamgrass så lærer jeg dårligere end når jeg har røget hash, selvfølgelig har det fortaget sig dagen efter men er der stadig.

angående drømmene så ser det også ud til at man har en vis kontrol over HVAD man vil drømme, i går var jeg stærkt besluttet på at jeg ville prøve at drømme at jeg fløj, og minsandten ik om jeg gjorde det, men det var bare ikke ligeså fedt når det kommer til en i et mareridt om alskens ondskab osv, men mareridtet tror jeg var helt naturligt har jo også haft drømme der var fede nok.

kan ikke sige andet end.... PRØV DET!!, men ryg det ik når i ved i skal bruge hjernen de næste par dage.

Junior medlem

Kan jeg så bare ryge en joint inden jeg går i seng og få de vildeste drømme?? er det korekt forstået??

Titel:
Psychedelia Sponsor

Ja, sådan fungerer det. Jeg har oplevet at det har været en meget urolig søvn og drømmene er meget underlige og levende. -Altså ikke nødvendigvis en fed oplevelse, men snarere interessant, hvis man interesserer sig for planter og drømme. Hvis du bare vil være skæv, så find en mere egnet urt.

Titel:
Junior medlem

harnz skrev:
Ja, sådan fungerer det. Jeg har oplevet at det har været en meget urolig søvn og drømmene er meget underlige og levende. -Altså ikke nødvendigvis en fed oplevelse, men snarere interessant, hvis man interesserer sig for planter og drømme. Hvis du bare vil være skæv, så find en mere egnet urt.

Okay.. Men skal jeg blande det med tobak eller skal jeg rulle en joint kun med drømmeurt.. jeg har pose liggende af det..

Titel:
Psychedelia Sponsor

Jeg har røget det rent med god effekt, men det kan være svært at rulle en joint med det pga stængler. Det lyder som en god ide med lidt tobak i.

Prøv dig frem og meld tilbage

Titel:
Junior medlem

harnz skrev:
Jeg har røget det rent med god effekt, men det kan være svært at rulle en joint med det pga stængler. Det lyder som en god ide med lidt tobak i.

Prøv dig frem og meld tilbage

okay cool nok (: Det tager vel også den´åbenbart`meget klamme smag hvis man blander det op.

tak for det

Titel:
Junior medlem

så har jeg rulet et par uden tobak(jeg havde desværre intet) og prøver at ryge en nu og melder tilbage i morgen og fortæller om mine våde drømme :lol: :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
En noget aldrende tråd at hive frem, men anygays. De bedste resultater kommer først efter 8-10 dages brug, synes jeg, men det gør bestemt drømmene mere levende. Prøv at søge på nettet, det er muligt at finde ekstrakter, så du ikke behøver at ryge 1½-2 joints med drømmeurt hver aften inden sengetid.

Titel:
Medlem

Jeg har nu de sidste tre dage røget lidt drømmeurt, men der er ikke sket en daddel. Af og til kan jeg godt drømme lidt og også ofte erindre det svagt, men de sidste par dage er der bare intet at huske når jeg vågner.

Torsdag røg jeg en hel joint med drømmeurt, fredag røg jeg en halv og i går en halv før sengetid.

Tror jeg må finde det som ekstrakt istedet for at ryge det for er ikke-ryger og det smager ikke fantastisk at ryge :D

Titel:
Medlem

Det er anbefalelsesværdigt at lave the på det og evt. ryge en joint (uden hash) til. Dette skal gøres hver dag i en til to uger, og så burde det faktisk virke.

Moderer dit hashforbrug samtidig, da det kan få en til at glemme drømmene. Cannabis er i sig selv en drømmeforstærker, men har også den egenskab, at det er utrolig godt til at slå hukommelsen ud af funktion.

God rejse i drømmeland :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]