Som sagt er det ikke aktuelt før sikkert om et års tid, og jeg ville egentlig bare her i første omgang høre, om det overhovedet havde nogen interesse for nogen. Eftersom det ligger en del ude i fremtiden, så er det ikke noget, jeg som sådan har gjort mig en helvedes masse tanker om rent praktisk endnu, men jeg kan da lige give lidt info om, i hvilken forbindelse, det ville være:
Jeg læser lingvistik, og det ville skulle være ifm. en eksamensopgave på mit studium, at det skulle foregå. Der vil være en del praktiske omstændigheder, som jeg skal forholde mig til, og som sagt er det endnu kun på et idéplan, og derfor kan jeg ikke rigtig sige noget om det; om det overhovedet er muligt for mig, fx. Min idé er, at jeg vil observere psykedelias påvirkning af sproget hos den påvirkede - altså
mens man er påvirket; ikke påvirkningen af dagligdags sprogbrug eller sådan. Pointen med det vil være at forsøge via disse observationer at registrere (og tolke) en ændring (eller ej) af virkelighedsopfattelsen. Det vil så ske på baggrund af et teoretisk materiale, som jeg til den tid nok skal vende tilbage til, hvis det bliver aktuelt.
Hvordan det rent faktisk vil kunne foregå, må jeg se på, men det bliver uden instrumenter påsat kroppen. Det vil optimalt set skulle kunne foregå sådan, at en flok på formodentlig 3-4 mennesker indtager noget psykedelia, og så får de lov til at trippe på det, mens jeg gør mig mine notater - evt. optager det.
Anonymiteten er slet ikke et spørgsmål: for min skyld kan I sågar forblive anonyme over for mig.
Grunden til at jeg retter forespøgsel om det herinde er, at det ikke ville være optimalt at lave det med deltagelse af nogen, jeg kender. Forholdet mellem mig og de, der skal ha' det sjovt, skal helst være så anonymt som muligt.
Håber det var en lille smule opklarende, ellers er det bare at spørge videre.
Mht. en offentliggørelse af opgaven, så vil jeg selvfølgelig stille den til rådighed for interesserede og evt. offentliggøre den helt, hvis det er et ønske.