Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ensom...
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Jeg har en underlig sygdom der gør at jeg er kraftigt deprimeret, og samtidig ikke kan tåle medicin... Får angstanfald/psykose bare af at æde en panodil.... Men det er også en alt for lang og for kedelig historie, pointen er at jeg begyndte at ryge hash og droppede ud af skolen... Jeg er nu lige flyttet hjemmefra, og bor med en kammerat... Udover ham, hans tre nærmeste venner og min kæreste, ser jeg næsten ingen mennesker... Efter to års moderat forbrug, og et års konstant skævert er der ikke mange venner jeg har tilbage, og jeg keder mig helt frygteligt meget...

...og så var det jeg tænkte:
Hvis nogen herfra er interesseret i en ny rygekammerat/kammerat, har det lidt på samme måde, synes det er synd for mig, eller bare synes jeg er en idiot, vil i så ikke skrive en email? Har ikke fået mail i lang tid..

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Senest rettet af Hr. Andersen 28 nov 2005 17:03, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hvad mener du simpson? Du proever da heller ikke ligefrem at hjaelpe og du bor tilmed i aarhus.

Jeg bor i odense og smutter sgu ikke til aarhus for at blive venner med en jeg ingen anelse har om hvem er.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Senest rettet af Hr. Andersen 28 nov 2005 17:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jugg skrev:
Hvad mener du simpson? Du proever da heller ikke ligefrem at hjaelpe og du bor tilmed i aarhus.

Jeg bor i odense og smutter sgu ikke til aarhus for at blive venner med en jeg ingen anelse har om hvem er.

Nej, du giver bare din adresse til svenskere du ikke kender :P

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

haha nej ali gjorde jeg faktisk ikke :D Men de fik min adresse ud fra mit telefonnummer.

Kæft hvor jeg blev bange for dem. At de skulle sende de SMS'er og sige de var på vej for at slagte mig.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
bor i århus i hverdagene, du kan da bare skrive en pm :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Du skriver at du ikke har mange venner tilbage, og jeg læser det som at det skyldes "et års konstant skævert" - hvorfor så ikke stoppe med hashen, opsøge dine gamle venner og opleve verden på en positiv måde?!

>>Redigeret!<<

Senest rettet af Karma 06 maj 2005 15:01, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Jeg er selv fra Århus.. så du kan bare skrive en PM

ellers er der også http://www.ventilen.dk/ var måske værd at overveje.

Og ja.... en konstant hashtåge hjælper aldrig på ens problemer.

Titel:
hejsa hmm lyder som om du vil have godt af og tage en slappe med stoffen og komme ud i verden og møde nogen ligestille mennesker og få det godt . du får ikke nogen venner på den måde og det blive kun være med din depri :)

har selv være hele turen igennem .og nu sider jeg med 6 ½ månde clean og på den tid har jeg fået alt og mere igen :)

håber det lykkes for dig

knus her fra :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Verden er sgu så stor og vildt grineren. Der er så mange ting man bare SKAL opleve... Man bliver nød til at vende alt til det positive, for alt KAN blive positivt, det handler blot om at åbne øjnene lidt mere... :D

Titel: JaaaH
Junior medlem

Dit trip er , hvad du selv gør det til :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Johndeere skrev:
Du skriver at du ikke har mange venner tilbage, og jeg læser det som at det skyldes "et års konstant skævert" - hvorfor så ikke stoppe med hashen, opsøge dine gamle venner og opleve verden på en positiv måde?!

>>Redigeret!<<

Taler her af erfaring og siger at det ikke er helt nemt.. dog har personen heldigvis ikke så mange års misbrug bag sig....

Har selv siddet i det samme problem, og fik pga. det konstateret en kraftig deprission.. Har sendt et brev til ham, for det er det rene helvede, og når man sidder i denne bås er det virkelig svært at finde vejen ud igen.. Kedsomhed er en del af afhængigheden, fordi man via hash kan flygte fra ensomheden.. og det svære er nemlig at få brikkerne lagt rigtigt i sin hverdag.. især hvis man ikke har noget at stå op til...

Hash er et af de hårdeste stoffer der findes, da det påvirker din tankegang og dine sociale egenskaber utrolig meget, i forhold til heroin og andre ting...

Titel:
som jeg ser det så er det grov sagt ... lidt deprission jeg må hele ryge nåde hash. så trække jeg mig tilbage/ind i mig selv fordi jeg ikke kan finde ud af de tanke jeg får på hash. så begynder jeg og kede mig og blive ensom og isoleret..også blive det en kraftig deprission og meget mere hash for jeg ikke kan holde det ud .....

det er en ond cirkle.og den blive kun brudt ved og gøre nåde meget radikalt for mit ved komme ...

trold... :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg vil give dig et delvis accept på dette trold, men problemet er at ensomheden er opstået ved at ryge for meget hash.. Jeg syntes selv at det først blev rigtig slemt da jeg stoppede med at ryge.. For ryger du flygter du bare fra virkeligheden igen.. Og når man har gjort dette i en tilstrækkelig periode, så forsvinder netværket. Uanset hvad så er der noget som er gået tabt.. om man så igen sætter sig ned og ryger eller ej så har man med sin fortid allerede isoleret sig selv.. Hyppig Hashmisbrug danner i øvrigt kontaktbesvær for de fleste.. Du ved hvilket netværk det er du vil søge, men ved ikke hvor og hvordan.. NA er et godt udgangspunkt til at lære nye mennesker at kende.. ingen siger at man behøver at være enige med alt i deres koncept

Titel:
ja det har du ret i ... men det enste man skal være enige i NA er den rakke prencippe der har gjordt bedring mulig...og man skal ikke have en bestemt tro..bare en tro på det er muligt og få det godt igen.. igennem anders efaring :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

:wink: ønsker man bedring kan man ikke være uenig i disse principper.. Det fede ved NA er at det ikke handler om at overgive sig til noget udover det at være clean..

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Senest rettet af Hr. Andersen 28 nov 2005 17:05, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

simpzon skrev:
Det kan nu også være en udfordring i sig selv :wink:

Ja det er i hvert fald mit livs største udfordring... Jeg dyrker ikke længere stoffer, men dyrker det at være clean--- før ku jeg finde på at være clean en enkelt dag.. nu kan jeg finde på at tage stoffer en enkelt dag :P

(dog oftest mod min egen vilje :roll: )

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Vil lige starte med at undskylde overfor de mennesker der skrev til mig som jeg ikke svarede... Fandt et uoverskueligt på det tidspunkt, og pludselig var der gået for lang tid, syntes jeg selv...
Er nu holdt op med hashen, takket være jer, og er "clean" på næsten 2. måned...
Det kræver VIRKELIGT at tage sig sammen, specielt når man som mig ikke har lyst til NA, selvom jeg idag godt kan se at det ikke havde skadet...
En uheldig drejning for mit vedkomne er at min kæreste, på ca. samme tid som jeg valgte at stoppe, slog op med mig... Dette gjorde det ikke just lettere, men er alligevel kommet så langt nu, at jeg betragter mig selv som ikke-hashryger... Og hjulpet? Det har det fandme... Er nu igang med at genopbygge mit gamle netværk, og det går IMO strålende...
For en måneds tid siden valgte jeg så også at stoppe med lykkepillerne, og det er ligeledes gået fint nok...
Så psychedelia.dk og alle på boardet, tak for hjælpen...
Tak for al den viden omkring mine, såvel som andres fejl, i har givet mig...
Tak for indsigten i jeres problemer, som har været en stor hjælp til at komme ud af mine egne...
Har ikke været særlig aktiv på psy endnu, men ser frem til nu også at dele ud af min egen erfaring(er)...
Ved nogen måske betragter mig som et 'lammehoved efter nogle af mine "pilleposter", og det skal i bare have lov til, håber alligevel vi kan (nej, ikke som mange troede min post nr 1 handlede om, drugs) udveksle nogle gode ting...

Peace...

Ed: Glemte lige et STORT tak til Nihilius, A.Mus og Funk_of_the_punk for jeres ret beskrivende PM's... Igen, jeg svarede ikke, og det er jeg ret træt af idag, men jeres erfaringer/historier/venlighed har VIRKELIG hjulpet mig... Tusind tusind tak... Det vil jeg højest sandsynligt aldrig glemme...
Og Tjille, uden at vide det har du også hjulpet en del... Har sku hygget mig med at 'tjatte med dig de sene nattetimer...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]