Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Billede

Symfoni for kirke-orgel og kirke-kor.

"Church & Choir" / længde: 27:51

Lyt her!

--------------------------------------------

Jeg har leget lidt med temaet fra min "Hey Spaceman" sang, og endte til sidst med en 30-minutter dyster og mørk katedral-symfoni (sådan ka' det jo gå :) )

Forestil dig du sidder i en domkirke eller katedral med højt til loftet.
Oppe foran står et stort kor klædt i sort, og over dem tårner de blanke orgel-piber op. Placeret lidt længere nede, i midten, sidder symfoni-orkestret.

Dirigenten løfter armene...

...og musikken begynder.

Lyden slår imod marmor-stenene og efterklangen fylder med ét alt. Koret's individuelle stemmer smelter sammen med hinanden og de øvrige instrumenter, og det samlede lyd-billede er pludselig med til at danne og farve selve rummet.

Efter noget tid er verden en helt anden.

Sådan ska' denne melodi helst opleves, men det kræver du selv vil. Hver sats ska' som en dragende elver-pige forføre dig dybere og dybere ind, men det kræver at du tør overgi' dig og rejse med.

Enjoy :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
:D Det lyder fedt, desvære kunne jeg ikke holde ud at høre særligt meget af det, og leve mig ind i det p.g.a en ireterende highpichet digital overstyring, der lå og støjede konstant i baggrunden.... :(
Er det meningen? :?

Titel:
Relativistisk båthorn

Hmm, 'high-pitchet overstyring'...
Altså melodien er komprimeret ret kraftigt for at ku' være på websiden, så lyden er selvfølgelig presset enormt (og det gi'r lidt af den der digitale kvantiserede lyd der er. Den er ikke med på den Upakkede version). Men det er meningen at lyden ska' være meget mørk og lyde som noget fra forrige århundrede (det ska' lyde ligesom billedet ser ud), og der er et cut-off filter sat in omkring 3-4 kilo-hertz (jeg har ikke sat det til at ta' alt der ligger over, men bare til at dæmpe det kraftigt). Det er muligt det er det der gi'r den effekt du tænker på. Der er nogle steder hvor resonanserne får det til at lyde lidt i stil med når en mikrofon går i selv-sving (tilbage-kobling), men det _er_ meningen. Ka' det være dét du tænker på?

Og det er rigtigt, den er nok lidt tung at komme igennem hvis man ikke er tilstrækkeligt skæv, hehe ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Unskyld! Det var mig der havde skruet alt for højt op. :oops:

Jeg nåede heller ikke igennem det denne gang, men det er fandme smukt og dystert :)

Titel:
Relativistisk båthorn

Laver du selv musik?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, jeg har spillet i bands en del år, mest bas, men også lidt guitar.
I øjeblikket spiller jeg bas i et dansksproget eksperimenterende rockband, men da vi stadigt er i skabelsesprocessen har jeg ikke rigtigt noget du kan høre.
Jeg laver også selv musik, men desvære er det takket være min fantastiske selvdeciplin ikke blevet til andet end skitser.

Hvis du vil høre noget af det musik jeg har været med til at lave og spille så se det her topic: Musik http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=10084

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Jeg også det lyder temmeligt fedt, ret dyster, og har goe effekter i.. den ryger helt klart på en dag når der skal fyres.
Men lidt syndt det kradser lidt / nok det i snakkede om, ved ikke om det kvaliteten, eller meningen.. eller om det bare er mine højtalere. Det minder om noget af det rigtigt gamle Mortiis/Vond.. som jeg selv er glad for.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]