Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Godt ord igen, Astral, men hvis du mener det skal være i små mængder, hvorfor skrev du så ikke det til at starte med?

Og det med at droppe lykkepillerne, bør kun udføres hvis det rent faktisk fører til øget velvære.

-Psyko

Titel:
Medlem

Astral skrev:
Desuden så frigøre motionm fri radikaler :D
Så du mener altså at det er direkte skadeligt at dyrke motion? Jeg ville egentlig gerne se noget dokumentation på den påstand. Men motion frigør i hvert fald endorfiner, som kan betegnes som kroppens egne sunde antidepressiver. Desuden øger det selvværdet at være i god fysisk form.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
@Astral> At tage DMT sammen med syntetisk MAOi er ikke noget som bliver anbefalet, da det kan blive enormt voldsomme trip. Jeg har læst på erowid at det ikke er at anbefale, da det er nemt at overdosere. Derimod bør man hellere refferere til plantenavne som psykotria viridis og banisteriopsis capi hvis man taler om kombinationen DMT/MAOi.
Det er ikke altid let at forstå om om du taler om ren DMT i form af krystaller som ryges eller om du kun mener det i form af en ayahuasca bryg. At ryge DMT hører til en af de stærkeste psykedeliske oplevelser overhovedet, og bør kun tages af folk som har god psykedelisk erfaring!! Selvom det er et neurotransmitterstof er det altså også potent som en i helvede, og kan blæser bevidstheden helt ud til kanten af universet! Hvis man aldrig har haft en psykedelisk erfaring før, tror jeg det kan være meget svært at rumme sådan en oplevelse, og det vil højest sandsynligt udløse angst. Derfor synes jeg man skal passe meget på med at anbefale den slags som "hjælp" mod depression.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
HAHA der viste du dit ansigt hva Treasure!!!

Du er skide uinformeret og fuld af crap!!

Maoi er THE anti-depressiv !!!

Fuck SSRIer de sutter iforhold til maoi

Og desuden hva skal man bruge en syntetisk ssri til når der også findes SRI i Ayahuasca og SRI som findes i cannabis og SSRI som findes I Kanna, helt ærligt så fuck de "lykkepiller" Og æd nogen urter istedet!
+ combineret med Maoi

Bliv informeret

Og bli klogere!

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract

Citat:
Platelet serotonin uptake sites increased in drinkers of ayahuasca.

Callaway JC, Airaksinen MM, McKenna DJ, Brito GS, Grob CS.

Department of Pharmacology and Toxicology, University of Kuopio, Finland.

The binding of [3H]citalopram to the platelet 5-hydroxytryptamine (5-HT) transporter was measured in a group of healthy male drinkers of ayahuasca, a psychoactive sacrament indigenous to Amazonia, and a group healthy male controls. An increased number of binding sites (Bmax) in the platelets of ayahuasca drinkers was found, while the dissociation constant (Kd) remained the same for both groups. If indicative of neuronal 5-HT uptake activity, these results would suggest a decreased concentration of extracellular 5-HT, or a response to increased production and release of 5-HT. Such changes in 5-HT synaptic activity, in this case, should not be misinterpreted as an indication of developing neurological or psychiatric illness.

http://www.biopark.org/peru/udv-serotonin.html

Citat:
A controlled study conducted with 2 groups, the first composed of ayahuasca drinkers from the União do Vegetal (UDV), and a second control group was undertaken in Manaus, Brazil. The study included physical and psychological evaluations in addition to analysis of biological specimens.

Blood platelets were collected from UDV members who had used ayahuasca for at least 10 years, and who had not consumed the drink for at least one week. Ayahuasca is rarely consumed more frequently than every other week by most practitioners.

Blood platelets were also collected from the control group. 5-HT uptake activity was measured in platelets by displacing [3 H] citalopram with unlabelled paroxetine. A statistically significant (p= 0.006) difference was found between the two groups; the tea drinkers had a higher density (Bmax) of 5-HT uptake sites when compared to the control group and literature values, with an overall increased regulation of about 25% (Callaway et al.1994).

Increased regulation of 5-HT uptake is significant because of its implications regarding contemporary medical theory of depressive disorders. Increased serotonergic activity is exactly what current medications attempt to provide for depressive conditions. Inasmuch as this neurological change appears to be precipitated by ayahuasca, further studies are urgently needed to determine minimal effective dosage, onset time, and post-treatment effectiveness.

Should it be found that ayahuasca produces a normalization of the 5-HT (serotonin) uptake, then an important new treatment for depression disorders may be on the horizon which offers lasting benefit from occasional medication with virtually no negative side effects. Full and lasting remission from severe chronic depression has been frequently noted empirically from treatment with Ayahuasca but has not been documented scientifically due to inadequate research.

Desuden så snakker jeg jo nok ikke om syntetisk DMT vel !!!
Eftersom det for det første er forbudt og for det andet RIMELIGT svært at få fat på medmindre man er en rigtig lamfighter eller lignende

Nej jeg snakker HELLER ikke om syntetisk Maoi, for så snakkede jeg jo nok ikke om Ayahausca vel?

Ayahuasca ER en maoi hæmmer

Damn alle de forpulede fordomme man møder herinde....

Og lad os så lægge den elitære holdning til side, at DMT er KUN for EKSTREMT erfarne lamfightere etc. det kommer an på dosen

minus respekt til Treasure og hans elendige debat stil

Har han overhoved noget at sige?

Hahaha... hvor er det grineren så sure folk kan blive over deres egen mangel på information

Men altså lad være med at gøre idiot ud af manden....

.....

Seriøst SSRI er ofte noget være lort fuld med bivirkninger og giver folk med deppresion selvmords

Hvis folk ikke har noget at sige, så hold jeres sure mave opstød ude på toiltet

Foresten siger IKKE at det er skadeligt at dyrke motion, siger derimod at frie radikaler er skadelige!! der er RIMELIG store forskel, men antioxidanter beskytter iimod dem, sørgeligt som man bliver misforstået

Treasure jeg tror næppe du aner en flap om Ayahausca, du har måske enda ingengang prøvet og hvis du har så har du sikkert ikke fattet en skid om det, måske var det enda langt over hva du kan klare.... Hold dine elendige ligegyldige fordomme for dig selv

Mvh. Astral ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Astral, styr dit sprog ellers styrer jeg det for dig!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
sorry for det beskidte sprog, blev lige lidt frustreret - da den hellige Ayahuasca blev verbalt forulempet følte jeg at jeg måtte gribe til verbal genmæle ;)

Her er lidt mere interessant information:

Citat:
Therapeutic Potential of Ayahuasca: how it works
an overview of an extraordinary holistic medicine
by
Otorongo Blanco
Desde La Selva
Iquitos, Perú

Madre Ayahuasca

Ayahuasca presents at least three potentially beneficial therapeutic and personal growth applications. It is important to consider that most of what is known about Ayahuasca is drawn from anecdotal and empirical knowledge accumulated over millennia in the Amazon region of South America. Over the past twenty years, the socio-anthropological and popular contemporary literature has increasingly addressed the many dimensions of Ayahuasca use, culture, and spirituality.

It is interesting to note that Ayahuasca is among many "folk" medicines with a history of centuries of human use without apparent negative consequences so long as specific dietary and other preparatory guidelines are followed. Such a lengthy trial period with human subjects substantially exceeds the standards of contemporary drug approval studies conducted by the FDA and other regulatory agencies. In most Amazonian cultures even today, the majority see Ayahuasca as a beneficial holistic medicine when applied by those knowledgeable in its use and effects. Sadly, only limited scientific research has been conducted to date due to the western cultural stigma attached to substances producing visionary experiences.

It is often erroneously assumed that such experiences are undertaken primary for recreational or frivilous purposes and therefore lack redeeming value. As anyone who has taken Ayahuasca can attest, it is far from a recreational experience. The normal course is one of personal challenge and struggle punctuated by flashes of agony and ecstacy as one works through the process of purgation and renewal. Physical discomfort is common and one often is besieged by inescapable images and thoughts of matters and issues one would prefer to avoid. This forced confrontation brings catharsis, and eventually closure to many of the psychological burdens most of us carry with us in our lives. The character and rigors of the Ayahuasca experience are simply not amenable to the kind of abuse that has occurred with other so-called "psychedelic" substances.

Ayahuasca clearly occupies exalted status alongside such culturally-renowned plant healer-teachers as Peyote, San Pedro (Huachuma), Teonanacatl, and Iboga. Like these plants, when taken in traditional natural plant form, Ayahuasca imposes its own effective autonomic discipline upon those who approach her with disrespect or undue arrogance.

Those familiar with Ayahuasca know that the lasting benefits begin to unfold after the immediate and most profound effects of the drink have passed. For days, weeks and months afterward, the blessings of Ayahuasca will be received, one step at a time, if one is receptive and attentive to the life lessons revealed. These blessings manifest in many ways, specific to the varied human needs presented to the medicine.

Among the positive processes initiated by the Ayahuasca cleansing experience are:

Catharsis.Catharsis is precipitated on the physical level as a vehicle for cleansing and detoxification. Spiritual catharsis occurs at a deeper level as Ayahuasca purges negativity, toxins, personal "baggage" and "garbage" accumulated through one's lifetime. The pace and depth of this process depends greatly on the willingness of the individual to surrender ego and pride to achieve the blessings of cleansing and rebirth.

Abreaction.Abreaction is a process of regression back to the situation or source of a problem or trauma. This process allows one to relive the experience to gain new understanding and insights enabling resolution or closure. The frequent result is a liberation from guilt or fear or whatever psycho-spiritual forces might have bound the individual previously. The process often results in candid re-evaluation of one's life course with strong tendency and resolution to pursue positive changes to improve one's life with renewed purpose and mission.

Spiritual Realization. Most people who experience Ayahuasca in a positive and nurturing environment report some sort of spiritual experience. While these experiences certainly have a personalized aspect based on the individual's past experiences and attitude toward religion and spirituality, there is also a remarkably consistent nature and character to the Ayahuasca experience when undertaken in proper set and setting. The character of the experience, and especially the visionary icons encountered, are greatly influenced by the cultural context in which the experience occurs, and equally so by the specific plants used, regardless of their chemical composition.

The quintessential Ayahuasca experience probably cannot be fully realized outside the natural and cultural environment of Amazonia. The reason is simple...all the inherently natural organic and cultural links are present. Here the spiritual connection between the plants and the eco-cultural union which brought the unique brew into existence is strongest and most profound. That the Amazonian plants are endowed with a special magico-spiritual dimension in their natural habitat is evident to those who have experienced both in situ (in the natural habitat) and ex situ (outside the natural habitat) types of Ayahuasca experiences. This is not to say, of course, that highly beneficial personal results cannot be achieved using Ayahuasca in other circumstances.

Holistic Healing. Ayahuasca has the noted capability to accomplish often seemingly-miraculous healing of Mind, Body, and Spirit. Not every person comes to this medicine with the same needs. The magic of Ayahuasca rests in its ability to find, focus, diagnose and heal the causes of one's personal problems or illness as well as the symptoms. The cleansing and healing is deep, to the core, and is therefore likely to have a lasting positive effect on the patient.

MVh. Astral

Lys og kærlighed

Titel:
Medlem

Astral skrev:
Desuden så frigøre motionm fri radikaler :D

Astral skrev:
Foresten siger IKKE at det er skadeligt at dyrke motion, siger derimod at frie radikaler er skadelige!! der er RIMELIG store forskel, men antioxidanter beskytter iimod dem, sørgeligt som man bliver misforstået

Motion frigør frie radikaler. Frie radikaler er skadelige. Ergo siger du indirekte at motion er skadeligt. Kan ikke lige se hvad den første kommentar ellers skulle hentyde til, men du kan måske oplyse mig om hvad jeg har misforstået..?

Men jeg vil holde på at motion, og pause med hash vil kunne gøre underværker for Downward Spiral. Det er hårdt at give afkast på hashen, men det er dejligt når cannabinoidernes langtidseffekt i hjernen er aftaget. Når man er nået dertil, kan man bedre samle tankerne, og få noget afklaring på sine kriser. Og jeg er ikke sikker på at et psykedelisk trip lige vil være sagen lige pt., for man anbefaler jo generelt at humøret er nogenlunde i top, og at der ikke er alt for mange negative tanker i hovedet på en, inden man begiver sig ud på sådanne oplevelser.

Mvh

/edit: Nu har jeg ikke læst hele den teks du lige har postet, Astral. Men jeg går ud fra at det er noget med Ayahuascas positive virkninger. Jeg vil lige poientere at det under ingen omstændigheder er noget Downward Spiral skal ligge og rode med, uden en meget erfaren psykonaut/psykoterapeut ved sin side, pga. hans krise og hans (formodentligt) manglende erfaring med psykedelia.

Titel:
Insane psychedelia user!

Astral skrev:
HAHA der viste du dit ansigt hva Treasure!!!

Du er skide uinformeret og fuld af crap!!

Maoi er THE anti-depressiv !!!

Fuck SSRIer de sutter iforhold til maoi

Og desuden hva skal man bruge en syntetisk ssri til når der også findes SRI i Ayahuasca og SRI som findes i cannabis og SSRI som findes I Kanna, helt ærligt så fuck de "lykkepiller" Og æd nogen urter istedet!
+ combineret med Maoi

Bliv informeret

Og bli klogere!

Desuden så snakker jeg jo nok ikke om syntetisk DMT vel !!!
Eftersom det for det første er forbudt og for det andet RIMELIGT svært at få fat på medmindre man er en rigtig lamfighter eller lignende

Nej jeg snakker HELLER ikke om syntetisk Maoi, for så snakkede jeg jo nok ikke om Ayahausca vel?

Ayahuasca ER en maoi hæmmer

Damn alle de forpulede fordomme man møder herinde....

Og lad os så lægge den elitære holdning til side, at DMT er KUN for EKSTREMT erfarne lamfightere etc. det kommer an på dosen

minus respekt til Treasure og hans elendige debat stil

Har han overhoved noget at sige?

Hahaha... hvor er det grineren så sure folk kan blive over deres egen mangel på information

Men altså lad være med at gøre idiot ud af manden....

.....

Seriøst SSRI er ofte noget være lort fuld med bivirkninger og giver folk med deppresion selvmords

Hvis folk ikke har noget at sige, så hold jeres sure mave opstød ude på toiltet

Treasure jeg tror næppe du aner en flap om Ayahausca, du har måske enda ingengang prøvet og hvis du har så har du sikkert ikke fattet en skid om det, måske var det enda langt over hva du kan klare.... Hold dine elendige ligegyldige fordomme for dig selv

Mvh. Astral ;)

Jeg kan med garanti finde lige så mange sider der skriver hvor gode og fantastiske lykkepiller er - det handler jo bare om at lede de rigtige steder, men det ændrer stadig ikke på at det er helt hen i vejret at tage DMT eller en MAOI for depression. Jeg ved godt at diverse MAOI's bliver brugt som medicin til visse tilfælde, men det er nok ikke at foretrække i en sådan situation, da MAOIs generelt ikke er noget, der er specielt sundt at lege med.

I øvrigt tror jeg næppe du er særlig troværdig, selv om du poster nok så mange sider med dit og dat, hvis man har set alt det andet mundgejl du har forpestet boardet med.

Og drop så dit ayahuasca propaganda og vær venlig at hold en saglig tone fremover.

Kys kys

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Det er vanvittigt at opfordre folk med depressioner til at forkaste SSRI'er og begynde selv at sammensætte en højst tvivlsom menu af psykoaktive stoffer, som kan forandre bevidstheden i totalt uforudsigelige retninger. Den slags kan man da ikke anbefale folk før man kender meget mere til deres personlige historier og grunde til deres depressioner. Hvis man overhovedet kan anbefale det i nogen som helst situationer...

Og når det så i virkeligheden skyldes at man har et personligt ideologisk - og efter min mening meget naivt - projekt kørende, som Astral har, så nærmer det sig jo misbrug af andres dårligdomme til at fremme personlige synspunkter. Det jeg mere præcist sigter til er at Astral jo fylder siderne her på psychedelia med en masse snak, som ofte handler om at naturen er god og videnskaben er ond. Mere specifikt at naturlige produkter indeholder en eller anden særlig aura, som gør dem bedre end kemikalier, som er skræddersyet i et laboratorium. Derfor skal man ikke bruge de "onde" stoffer fra laboratorierne, men planter fra naturen, som indeholder "gode" stoffer.
Okay, den holdning kan man jo have, og jeg er, som det nok fremgår, fundamentalt uenig. Men der hvor kæden totalt hopper af for Astral er jo der hvor han forkaster alt hvad der foregår i videnskabens laboratorier, men samtidig omdanner sin egen hjerne til et "mad scientist"-laboratorium. Han indtager så vidt jeg har forstået en sindssyg menu af et hav af forskellige kosttilskud dagligt, hvoraf flere er psykedeliske stoffer i lave doser. Og at dømme på mandens skriverier her på sitet er det bestemt ikke noget, der gør hans hjerne mere velfungerende. Igen, fint nok selv at have den slags mere eller mindre vanvittige projekter kørende - det er da den slags folk, der gør verden til et mere underholdende sted at være. Men når man begynder at råde folk, som spørger om råd til at finde ud deres personlige situation, til også at begynde at omdanne deres egne hjerner til gakkede laboratorier for eksperimenter med ugennemprøvede diæter, som angiveligt skulle hjælpe på depression - så vil jeg sige at det bliver dybt uansvarligt og ikke burde finde sted i det omfang på et seriøst site.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tsk tsk!

Har i slet ikke forstået det?

Det er jer der er gale på den, Astral har set lyset, og den dag i tager lige så meget DMT som ham, vil i også se lyset, give ham ret i alle hans påstande om medicinalindustrien, og føle jer skamfulde fordi i engang svinede ham og den hellige drik Ayahuasca til.
Men ligesom Jesus vil han tilgive jer, thi DMT er ikke et stof - det er en neurotransmitter !!!!!!

...og så vil jeg forøvrigt meget gerne se en reference på at THC/Cannabis har SSRI-mekanisme.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg er fuldstændigt enig Syn|tese. Det undrer mig også, at Astral slår så meget ned på naturvidenskaben, og påstår at forskere tager fejl omkring alt, men når han påstår at LSD er skadeligt, så er forskningsresultater reele nok.

Filosofi + overtro + (pseudo)videnskab + lingvistisk show-off - sund fornuft = Indholdet af Astrals posts. Jeg opfordrer alle med benene på jorden, til at tage Astral's posts med et gran salt. Ikke fordi, at jeg er uenig med indholdet, men fordi de baserer sig på et unuanceret verdenssyn, der skruer alting sammen på en sådan måde, at det passer med Astral's verden, og alt der ikke passer med hans ideer betegnes, som usandt.

Lad nu vær med at slette mit indlæg, kære moderator, jeg holder en sober tone, jeg ved godt, at posten ikke har meget med diskussionen at gøre, men jeg har opgivet, at diskutere med Astral pr. PM, og håber bare, at folk vil tænke sig om, inden de kaster sig ud i hans foreslag.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Har selv lige lagt røgen på hylden efter at ha røget HVER dag i næsten fem år... Men så findes der jo benzoer og ghb som substitutter til "osteklokken" bliver løftet af hovedet efter en uge - 14 dage. Men som sagt, find en hobby, kom ud blandt mennesker, snak med folk du kender godt (INGEN rygervenner) osv osv osv...

gode råd kan altid bruges hehe. Nok tågesnak fra mig, hyg jer og pas på jeres helbred. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er på sin vis offtopic, alt dette om Astral. Men, på sin vis er det også ret ontopic, idet det vigtigste i velvilje overfor Spiral vel er at advare ham imod at gøre noget der måske er usundt for ham selv, såsom at følge Astrals uansvarlige råd.

Så, jeg må nok også erklære mig enig med Syn|tese. Samt iøvrigt spørge ham: hvor har du Astrals diæt fra?

Senest rettet af Converge 14 mar 2005 12:32, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Den mener jeg at kunne huske at han fortalte ret detaljeret om i en gammel tråd...har ikke lige link.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Syn|tese skrev:
Den mener jeg at kunne huske at han fortalte ret detaljeret om i en gammel tråd...har ikke lige link.

Here you go:

[url]
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... ght=daglig[/url]

Og så er jeg forøvrigt også helt enig i hvad du siger!

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
Det meste kunne jeg jo ha fortalt mig selv, jeg tror bare ikke der er noget jeg hellere vel... eller :wink: Hvis jeg stoppede så tror jeg at efter noget tid ville jeg begynde at ryge lide i weekenderne og så tror jeg sku at det ville blive til det samme igen. Jeg ved ikke helt hvad jeg prøver at sige, måske er jeg ikke klar til at sige farvel til MaryJane :wink:

http://www.theodoregray.com/PeriodicTab ... ies/011.2/

Titel:
Junior medlem

Jeg har godt leger lide med hallucinagener som svampe, BHWR og slavia. Men har ikke rigtigt haft lyst til at trippe efter depresseionen. Jeg tror faktisk at et svampetrip på 2.5g (cubensis) var med til at sætte det igang.
I trippet så jeg mig selv som jeg er til hverdag. Nogle sandheder som jeg ikke så før. Det var ca mit 6. svampetrip. Men der var ikke noget federe end at side uden på toiletttet og se flisegulvet bevæge sig og flisterne på vægen og fugen imellem der bevæger sig cirkulær mod hinanden :shock:

Men har I ikke et godt forslag til et stærkt hallucinationerne stof men md ikke så meget "mindfuck" som svampe?

Jeg har en 8 peyotes stående, men de er for hellige og søde til at jeg vil spilde dem på et selvsmord-trip :)

Er der andre som går og roder lide men kemi i fritiden?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvilke konsekvenser har opdagelsen af "sandhederne" fået for din dagligdag?

Titel:
Junior medlem

Halifaxxx skrev:
Hvilke konsekvenser har opdagelsen af "sandhederne" fået for din dagligdag?

At jeg ser mig selv som en kedelig og indadvendt person. At der er ikke rigtig nogen mening med livet. Det er altsammen ret svært at beskrive/udtrykke.

Er der ikke nogle som holder tripaftener? Der var engang hvor Jens (svenskeren med det store skæg) fra Soma holdte noget i en skov, kan ikke huske hvor. Ret sygeret har jeg hørt fra en ven.

Jeg ved godt at det er noget man skal forberede sig på og skabe en hyggelig/psychedelic steming. Men når alt det onde er indeni én?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvordan har du valgt at forholde dig til disse sandheder? Måske du skulle arbejde lidt med de ting du har indset inden du kaster dig ud i en ny psykedelisk oplevelse?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]