Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Verden
Mig og en klassekammerat står i den situation at vi skal lave et biologiforsøg med henblik på rusmidlers påvirkning af hjernen.

Vi spurgte vores lærer hvad det indebar af forsøg, og hun sagde at vi selvf. ikke måtte arbejde med ulovlige stoffer, men at alt lovligt var okay.

Vi fortalte hende om meskalinkaktussen, og hvorden kødet, og dermed den nedkogte juice er lovlige at besidde og indtage i danmark, og spurgte hende om vi måtte lave et forsøg med det.

"Det må i godt." svarede hun :D "Så længe det er lovligt"

Så her er mit spørgsmål: Ville det overhovedet være klogt at drage noget så autoritært som skolen, som jo næsten er en forlængelse af staten ind i psykedelikaens verden.

Kunne forestille mig at det ikke ville se så godt ud hvis ekstra bladet fik det drejet til at HTX-elever trippede meskalin i biologitimerne.

Hvis i anbefaler at vi går videre med at lave et forsøg, kunne i så give nogle idéer til hvordan man kunne få udarbejdet en rapport over et trip på en saglig måde således at det kan præsenteres som en gymnasieopgave.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis dit spørgsmål handler om hvorvidt det er en god idé at trippe i klassen, er jeg ikke i tvivl om at det er det ikke. Faktisk tror jeg også at det er ulovligt at indtage kaktus for virkningens skyld, men er dog ikke sikker.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mescalin er et ulovligt stof - og hvis i begynder at nedkoge kaktusser i skolens biologilokaler så arbejder i rent teknisk med ulovlige stoffer.
Hvad med at benytte planter der indeholder aktiver der ikke er ulovlige - f.eks Kratom, Kanna etc.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Vi har selvf. ikke tænkt os at trippe i klassen, men at gøre det som "hjemmearbejde".

Rent juridisk, er der nogen der kan be- eller afkræfte zionboy's udtalelse omkring selve hensigten bag at trippe er ulovlig.

Tørret kaktuskød er jo ikke en ulovlig substans, meskalin er kun ulovligt i den rene ekstraherede/syntetiske form.

og så længe man ikke arbejder med illegale substanser, men det er det nedkogte kaktusjuice måske?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Lyder umiddelbart som en meget dum ide..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja jeg tror sgu heller ikke det er for klogt at gøre. Vær hellere på den sikre side. Men du har alligevel ret i at det ikk er ulovligt at indtage meskalincactuskød, i skal bare ikke ekstrahere stoffet ud.

Det lyder helt sikkert som et spændende projekt og hvis I inddrager at indianere og andre stammer har gjort rituelt brug af meskalin, vil der sikkert blive set lidt lettere på det. Så det ikk er "Ja her har vi noget der hedder 2C-B. Det blev fremstillet på et laboritorium af én mand der synes det kunne være fedt at tage". Get my point? :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Indkogning af kaktuskød betragtes som en forarbejdning af meskalinholdigt materiale og er således ulovligt.

/karma!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Gaia skrev:
Ja jeg tror sgu heller ikke det er for klogt at gøre. Vær hellere på den sikre side. Men du har alligevel ret i at det ikk er ulovligt at indtage meskalincactuskød, i skal bare ikke ekstrahere stoffet ud.

Det lyder helt sikkert som et spændende projekt og hvis I inddrager at indianere og andre stammer har gjort rituelt brug af meskalin, vil der sikkert blive set lidt lettere på det. Så det ikk er "Ja her har vi noget der hedder 2C-B. Det blev fremstillet på et laboritorium af én mand der synes det kunne være fedt at tage". Get my point? :wink:

Nåååårhja... Vi skal bare sige "Ameneeeh, Indianerne gjorde det." Så må man gøre alt... eller hvad?
Tror skam ikke det hjælper noget, tror du ikke at folk ville se lettere på det allerede så? Der er en del bøger ude hvor der står beskrevet at Indianerne gjorde det, det har ikke virket til at hjælpe så skide-meget... tværtimod er det begyndt at lyde som en dårlig kliché undskylning for at indtage psykoaktiver.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
Indkogning af kaktuskød betragtes som en forarbejdning af meskalinholdigt materiale og er således ulovligt.

/karma!

Okay ligesom med tørring af svamp?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Kommer det desuden ikke til at stille jer i et dårligt lys på skolen? Hvis i nu kommer og siger: "Vi har indtaget et psykedelisk stof derhjmme". Er det så ikke indirekte at sige: "Vi tager også stoffer i resten af vores fritid"? Jeg tror nemt der kunne komme en masse problemer ud af det og at de konstant ville mistænke jer for at sælge stoffer på skolen osv. IMO lyder det ikke som verdens bedste idé.

Men ellers et interessant projekt :) Hvis jeg var lærer ville jeg ikke se nogle problemer i det, men nu er det nok de færreste lærer der har en så liberal holdning til stoffer som mig :)

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg mener ikke det er lovligt at beside en mescalinholdig kaktus, med henblik på at intage den i nogen som helst form.

Mht. at lave eksperimentielt arbejde med mescalin, kommer det selvfølgelig meget an på jeres lærer. Hvis hun eller andre ikke ligefrem anmelder jeres forsøg til politiet, vil der vel ikke ske så meget ved det.

Skal opgaven være eksperimentiel, eller kan i nøjes med at skrive den teoretisk? For i så tilfælde, vil i jo sagtens kunne skrive om indianerne osv. og som skjult hjemmearbejde kan i så prøve stadset, så I har større forståelse for hvad I skriver om. I kan bare ikke nævne jeres in vito forsøg i raporten. :wink:

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Iodjini skrev:
Kommer det desuden ikke til at stille jer i et dårligt lys på skolen? Hvis i nu kommer og siger: "Vi har indtaget et psykedelisk stof derhjmme". Er det så ikke indirekte at sige: "Vi tager også stoffer i resten af vores fritid"? Jeg tror nemt der kunne komme en masse problemer ud af det og at de konstant ville mistænke jer for at sælge stoffer på skolen osv. IMO lyder det ikke som verdens bedste idé.

Hvis du spørger mig er det ikke at betragte som en del af problemet. Hvis det hér udtrykte er din holdning til entheogener, synes jeg seriøst du burde overveje at stoppe dit forbrug. Hvis du ikke mener, at hvad du foretager dig med psykedelika er 100% forsvarligt, korrekt og et evangelium som resten af verden burde have muligheden for at opleve, hvorfor så gøre det?
Når det kommer til narkotikadebatten, kan du i 99.9% af alle situationer gå ud fra at den generelle population tager fejl og at du med en (forhåbentlig) stor, teoretisk og praktisk erfaring inden for området har ret. Derfor skal de selvfølgelig illumineres og, i tilfælde af at dette fejler, svines til for deres ignorance!
Dette inkluderer også klassekammerater og lærere. Det kan godt være at du bliver mistænkt og "stillet i et dårligt lys", men hvem ønsker også anerkendelse fra dårer? Du har ret. Stå dog ved det!
Guderne skal vide at jeg i min gymnasietid kørte SSP-konsulenten i jorden ved mere end én samtale.

/karma!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg er sådan set enig med Halifaxxx, men jeg håber da ikke det er den sprogbrug du bruger i en seriøs debat.
Det lyder meget som religiøs fanatisme at fremstille det på den måde. Og det tror jeg ikke man kommer særlig langt med.

Og jeg vil mene som samfundet er indrettet nu, er det måske en god ide for nogle mennesker at skjule lidt hvad de går og indtager i hverdagen. Indtil de evt. har overstået en gymnasieperiode eller hvad det nu kunne være.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Odden skrev:
Det lyder meget som religiøs fanatisme at fremstille det på den måde. Og det tror jeg ikke man kommer særlig langt med.

Der er intet religiøst over det...

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Hvis du spørger mig er det ikke at betragte som en del af problemet. Hvis det hér udtrykte er din holdning til entheogener, synes jeg seriøst du burde overveje at stoppe dit forbrug. Hvis du ikke mener, at hvad du foretager dig med psykedelika er 100% forsvarligt, korrekt og et evangelium som resten af verden burde have muligheden for at opleve, hvorfor så gøre det?
Når det kommer til narkotikadebatten, kan du i 99.9% af alle situationer gå ud fra at den generelle population tager fejl og at du med en (forhåbentlig) stor, teoretisk og praktisk erfaring inden for området har ret. Derfor skal de selvfølgelig illumineres og, i tilfælde af at dette fejler, svines til for deres ignorance!
Dette inkluderer også klassekammerater og lærere. Det kan godt være at du bliver mistænkt og "stillet i et dårligt lys", men hvem ønsker også anerkendelse fra dårer? Du har ret. Stå dog ved det!
Guderne skal vide at jeg i min gymnasietid kørte SSP-konsulenten i jorden ved mere end én samtale.

Selvfølgelig skal folk oplyses om emnet osv. Men man har jo også en uddannelse at tænke på. Måske kan de ikke direkte bevise noget, men jeg ville personligt have det skidt med at have den status på skolen. Alle lærere ser dig som en socialt udsat som tager stoffer hele tiden. Det er ærgeligt at så mange har sådan et syn på stoffer, men det er jo stadig en kendsgerning at det forholder sig sådan (ihvertfald efter min erfaring).

Måske kommer det i sidste ende an på om man har lyst til at have sådan et "rygte" blandt lærerne. Jeg siger jo bare at log skal passe lidt på for når lærerne først tænker sådan så kan man måske få problemer på sin uddannelsesinstitution.

Det kan godt være at mange ser det som at stikke halen mellem benene, men IMO er der stadig langt fra en diskussion om stoffer til rent faktisk at sige at man har indtaget stoffer i sin fritid.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Citat:
Hvis du ikke mener, at hvad du foretager dig med psykedelika er 100% forsvarligt, korrekt og et evangelium ...

Citat:
forhåbentlig) stor, teoretisk og praktisk erfaring inden for området har ret. Derfor skal de selvfølgelig illumineres og, i tilfælde af at dette fejler, svines til for deres ignorance! ...

Jeg sagde heller ikke det var, men at det lød som det.. Illuminere og Evangelium er to religiøst ladede ord og de er i denne sammenhæng ovenikøbet brugt på en måde der får det til at lyde som at folk enten illumineres ellers skal de opleve en straf, en tilsvining for deres manglende overbevisning på et højst omdiskuteret emne..
Og dette lyder for mig som man vil presse et dogme ned over folk, og det er en religiøs eller fundamental praksis jeg ikke helt kan stå inde for.
Jeg vil gerne debattere dette område med folk på en sober måde, om de er overbevist eller ej, kan jeg ikke gøre noget ved... Det eneste jeg som sådan vil have folk til at indse er, at jeg ønsker at praktisere visse ting, og derfor burde have lov, hvad de gør med deres krop og psyke vedgør som sådan ikke mig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
[

Jeg giver dig ret lige udover den ene ting. Jeg tror helt klart ikke at stoffer er for alle.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Gør som mig: Bombarder din dansk, engelsk og historie-lærer med afleveringer om stoffer :P Sørg for at du ikke kan modargumenteres, og kom med gode grunde til det du gør og hvad du får ud af det.

Så skal de lærere sgu nok holde deres kæft. Jeg har i hvertfald fået bred opbakning fra især min engelsk-lærer, og også min dansklærer, som jeg forresten ikke helt har sat hende i det jeg går og laver i samme grad som min engelsk-lærer.

Min historie-lærer is next :D To come: Biologi og geografi.

Information, information og mere information. Og hvis nogen tager fat i dig eller mener at du er socialt udsat, så er det med at bruge kæften som informationsvåben.

I min omgangskreds er jeg i hvertfald kendt for at være personen man ikke skal diskutere stoffer med - for vinderen af diskussionen kendes på forhånd, takket være Erowid og Psychedelia... og den dejlige narko der føler sig godt tilpas i min mund :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Gaia* Jeg skrev heller ikke at "stoffer var for alle", men at alle burde have muligheden for at opleve dem.

/karma!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Odden* Der er ikke tale om en "straf" på baggrund af deres overbevisning, men derimod en verbal kindhest for deres mangel på saglig information. Overbevisning er i denne sammenhæng ikke aktuel, idet farmakologien (som, ifølge mit indtryk, er det område hvor folk lægger deres tungeste argumenter) eller naturvidenskaben som sådan ikke bygger på overbevisninger, men derimod empiriske forsøgsrækker som teorier og modeller konstrueres ud fra. Det er netop dette der adskiller diskussionen fra en religiøs debat.
Udover seriøst genetiske eller sociale defekter er der ingen undskyldning for uvidenhed!

Et modargument ville naturligvis være at det almene befolkningsmedlem, er ude af stand til at danne sig et realistisk verdensbillede gennem pressen og derfor ikke kan klandres for manglende viden indenfor området. Igen vil jeg mene at det er individets eget ansvar at uddanne sig så grundigt som muligt, og i det mindste bare have grundbegreberne på plads inden der skamløst lukkes op for kritikken af en anden persons levemåde.

They shall all learn of our peaceful ways... -By force! :wink:

/karma!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]