Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 09:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
f: Magnus Falko, miljøaktivst

20.12.04

Først vil jeg erklære min enighed med Pernille Frahm (13.12.04) om, at vi ikke skal overlade den globale scene til USA alene. Spørgsmålene skal stilles allerede i idéfasen, vi er derfor nødt til at debattere, hvordan vi på en sund måde praktiserer et internationalt samarbejde fremover. Bare at lade Javier Solana & co. suse forbi os borgere med en færdig pakkeløsning går slet ikke. Pernille har gode betragtninger og stiller et par centrale spørgsmål om sagen set i forhold til forfatningen. Akja, Pernille; vi venter stadig på svar fra Ja-siden ...som med så mange andre spørgsmål (se f.eks. mit indlæg fra 13.12.04). - Endvidere anbefaler jeg artiklerne 'Fire år mere med Bush - Euronationalismen er ikke svaret' af docent Thomas Wallgren, NOTAT nr. 1137, 3. dec. 2004 og 'Hvad nu, hvis Kerry havde vundet?' af Drude Dahlerup, Information, 13. dec. 2004. Begge skribenterne mener, at forfatningstraktaten ikke kræver FN-mandat til militære aktioner.

Som beskrevet 17.12.04 er min hensigt med denne serie om EU vs. USA ikke at pacificere, men at afdække skjulte motiver og delvist skjulte processer, som ikke hører hjemme i en reelt demokratisk verden. Det er rasende svært at kæmpe mod skjulte motiver. Derfor må de frem i lyset så meget, vi overhovedet kan. Dette er en basal forudsætning for konstruktivt at kunne ændre tingenes tilstand...

Går man ind i en bank og køber en dollarseddel - hvilket kræver et gebyr på omkring 30,- kroner - så kan man opdage noget interessant, hvis man man kigger lidt på den. Jeg skal understrege kraftigt, at selv om følgende kan tolkes i mystiske og måske flyvske retninger, så er dette absolut ikke undertegnedes ærinde. Jeg ser alene på det rent strukturelt-praktiske, som symbolet indikerer.

- Man ser i venstre side en pyramide. Toppen af pyramiden er skåret af. Det er et historisk faktum, at symbolet er et klassisk broderskabssymbol og går helt tilbage til Antikken. Så langt er jeg med, men derudover skal jeg som antydet ikke gøre mig klog på sagen. - Symbolets betydning er virkelig og helt central. Over pyramiden ses Det Altseende Øje, som det kaldes. (Betydningen af den magtstruktur, som pyramiden symboliserer, vender vi tilbage til sidst i indlægget.)

Rundt om pyramiden står den latinske inskription ”Annuit Coeptis - Novus Ordo Seclorum”. Jeg har spurgt en kandidat i klassisk filologi på Københavns Universitet om den mest korrekte oversættelse. Den er: ”Bifalder (nogle oversætter dog Annuit som ”annoncerer / bekendtgører”) det, som er påbegyndt - Tidsalderens Nye Orden”. Til højre er et andet segl, en ørn med følgende inskription, skrevet med småt: ”E Pluribus Unum”; ”Mange er blevet til eet”. Dét er præcis den verdensorden, der er påbegyndt: Mange skal blive til eet. Som mange nok husker, talte Skull and Bones-medlem Bush Senior netop om ”a new world order” under sit præsidentembede.

Hvad enten vi taler om overvågning, GMO'er, undervisning og uddannelse, økonomi m.m., så er EU og USA stille og roligt ved at nærme sig hinanden. I fh.t. gensplejsning tænker jeg primært på EU-Kommissionens ønsker og føjen sig efter WTO og USA; der er stærke kræfter igang for at nedbryde Europas forsigtigere holdning til GMO'er. Sidst på efteråret her i 2004 sad et WTO-panel på kun tre personer i al hemmelighed og vurderede den handelstvist, der har kørt i WTO siden USA, Argentina og Canada anlagde sag mod EU i 2003. En endelig afgørelse ventes i 2005. Det økonomisk-monetære felt er et andet eksempel, som kræver sin egen gennemgang, især fordi mine ord jo kan lyde ulogiske, da man netop har skabt en Euro, der står over for (bl.a.) dollaren. Forsker man i feltet, hvad jeg bifalder, så vil man se, at alt dette har tråde langt bagud i historien. Det kræver en (her kortfattet og forenklet) gennemgang, som for en del må blive historisk. Gennemgangen bekræfter, at der i en hvilken som helst sag altid er tale om individers, ikke instansers, interesser. Vi taler om konkrete mennesker, hvis slægtninge stadig er centrale figurer på den globale arena.

ROTSCHILD

OG MONETERNE

Mayer Amschel Bauer (senere Rotschild) blev født i 1743 i Frankfurt, Tyskland. Han skulle blive en faderfigur i Rotschild-dynastiet. Historikeren John Reeves skildrer Rotschild-familiens magt over de europæiske pengemarkeder i bogen 'The Rotschilds', side 104-5. Reeves nævner, hvordan denne magt gjorde dynastiet til herrer over krig og fred. Rotschild'ernes medindflydelse er - i det store og hele - intakt endnu i dette øjeblik. Og ikke mindst deres idéer lever i ”bedste” velgående. Imperiet og en væsentlig del af dets betydning blev ridset kongenialt op af Mayer, da han sagde:

”Giv mig kontrol over et lands møntfod, da vil det ikke rage mig, hvem der laver dets love.”

Man aner skyggen af Mayers ord i citaterne fra mit spørgsmål #1 til Holger K. Nielsen 30.11.04. To af de citerede, Prodi og Duisenburg - centrale herrer i EU's Økonomisk-Monetære Union, ØMU'en - er med i Bilderberg. En tredje nøgleperson i ØMU'en er Otmar Issing, cheføkonom i Den Europæiske Centralbank, ECB. Også han er Bilderberg'er. Otmar Issing har udtalt: ”Der er ingen historiske eksempler på en varig monetær union, som ikke var knyttet til en nation.” - Bemærkede De entalsformen? Man kan ikke tale om ”medlemsskab” af Bilderberg-klubben, men man kan efter invitation være deltager på dens møder. Flere har dog siddet i dens styrekomité i mange år. Romano Prodi sad der i midtfirserne og deltog bl.a. i dens møde i Portugal, juni 1999.

Tysklands udenrigsminister, Joschka Fischer, sagde det sådan: Med introduktionen af Euro'en den 1. januar 1999 blev en vigtig del af den nationale selvstændighed, i dette tilfælde den monetære selvstændighed, overdraget til en EU-institution... Den politiske union bør være vores ledestjerne fra nu af: Det er den logiske følge af den Økonomiske Monetære Union.” - Tysklands Forbundskansler, Gerhard Schröder, sagde det samme på denne måde: ”Naturligvis vil der fortsat være en risiko, særligt hvis vi ikke følger op på de modige skridt, der førte til den fælles valuta, og tager nye modige skridt mod politisk integration.”

...De elitære transatlantiske klubber skabte et globalt banknetværk med centralbanker i hvert land. Dette blev siden koordineret fra Bank of International Settlements i Basel, Schweiz, og en eliteforsamling på 13 mand i International Banking Commission i Geneve. Netop Schweiz går fri hver gang, Europa går i krig. Dette er grunden. Det er den globale Elites finanscenter. Denne elite virkede i samspil med andre elementer inden for broderskabssystemet.

Familierne Rotschild og Schiff var to alen af et stykke og delte hus i Frankfurt på Mayers tid. Jacob Schiff blev født i dette hus og drog til USA, hvor han blev en central del af bankfirmaet Kuhn, Loeb & Co. sammen med Rotschild. Rotschild var hånd i handske med Rockefeller'ne, eller Rockenfelder som det retteligen staves. De skal have finansieret den stadig i dag indflydelsesrige Chase Manhattan Bank. Deres magt blev siden global og fik flere forgreninger og figurer på rollelisten, herunder den tyske professor Adam Weishaupt (dennes Elite-gren er kendt som the Bavarian Illuminati) og senere den engelske rigmand Cecil Rhodes, som blev omtalt i del V.

Ruskin havde muligvis visse gode intentioner, men var i så fald frygteligt dårligt vejledt. Hans idéer inspirerede for øvrigt Marx og Engels. Man arbejdede støt og roligt på at infiltrere Europas magtsæder. Lige som Adolf Hitler formåede at vende enorme dele af Tysklands befolkning imod jøderne(!), blev folkeopstande og krige manipuleret frem. Reelt var og er der tale om at udskifte udemokratiske monarkier med udemokratiske ”folkestyre-parlamenter”. (Undertegnede går ind for demokrati, men reelt, sundt demokrati.) Den Franske Revolution menes at være et coup d'état fra Illuminatis side. Illuminati er ikke bare noget fra en Hollywood-film med dejlige Angelina Jolie...

Nuvel: Allerede på Napoleons tid skete der afgørende forandringer i Europas økonomiske struktur. Velstand måltes ikke mere på jord, afgrøder, dyrebestande og mineraler, men som McNair Wilson skriver i 'The life of Napoleon': ”a form of money to which the name 'credit' had been given.”

Endnu i dag ses kreditsystemet anvendt af mere kendte Elite-sæder såsom Verdensbanken og IMF til at udbytte u-lande og gøre dem afhængige af agrokemi og andre påhit fra den multi- og transnationale storindustri. Den kemi, som de vestlige firmaers ”vidunderfrø” kræver, gensplejsede eller ej, sætter mange i bundløs gæld. Tusinder af indiske bønder har ifølge The Guardian og den indiske miljøforkømper Vandana Shiva begået selvmord i desperation over dette forhold. De danske medier fortæller intet. - Pengene går lige i lommerne på disse selskaber, der igen støtter præsidentkandidater og præsidenter i USA. Der er højtplacerede i den amerikanske agrokemi-, frø- og GMO-koncern Monsanto, som er blevet ansat i den instans under Det hvide Hus, der skal godkende GMO-produkter. - En fuldendt cirkel! Også i Europa er GMO-branchen indfedtet i EU-systemet og i regeringsrådgivende komitéer i bl.a. England, og journalister lobbyes.

Det er i øvrigt mere end interessant, at du for få år siden kunne tjene 900 kr. på 1000 kr., der ikke fandtes. Der var nemlig kun dækning for 10% af transaktionerne i verden. Nu er tallet nede på 4%! Det har en bankmand i Nordea Bank fortalt en af mine bekendte. Elitens økonomiske liv lever og ånder i høj grad, men ikke udelukkende, via verdens største emotions-central; Wall Street. For Eliten (eller rettere de helt, helt få i toppen af Eliten) er penge ikke et mål, men ene og alene et redskab til at kontrollere mennesker og lande og deres naturresurser - og via dem igen mennesker.

Kuriosum: Præsident Abraham Lincoln lod trykke interessefri penge, såkaldte 'Greenbacks', for at reducere den gæld, hans regering stod overfor. Elitens bankfolk manipulerede med stadigt større indflydelse verden over. De var involverede i den amerikanske borgerkrig, i hvilken de finansierede begge sider. London-Rotschild'erne finansierede Nord, og Paris-Rotschild'erne finansierede Syd. Lincoln's greenbacks indebar en potentiel katastrofe for bankerne. Havde denne frigøren fra Eliten fortsat efter krigen og spredt sig til andre lande, ville bankerne og Eliten have mistet deres magt. Lincoln blev ifølge enkelte forskere snigmyrdet af John Wilkes Booth, en agent fra the House of Rotschild. Under alle omstændigheder ophørte trykningen af greenbacks efter Lincoln's død(!).

Eliten har gennem generationerne skabt nationale centralbanker for, bid for bid, at samle magten og kontrollen. I EU er den økonomiske magt nu koncentreret med den Europæiske Centralbank, ECB. Magtcentrene bliver, for nu at bruge EF- og EU-traktaternes (også forfatningstraktatens) ord om ”fællesskabet” og Unionen, ”stadig tættere”. Den Europæiske Union er ikke - som man kunne tro - et værn mod USA, men vejen til en global sammensmeltning med De Forenede Stater. Man havde næppe kunnet gennemføre den forestående sammensmeltning direkte fra begyndelsen. Dettte havde borgerne og store dele af de nationale politikere aldrig accepteret. Det måtte ske skridt for skridt og - som beskrevet i OSS/CIA-dokumenterne omtalt i del III - tilstræbt på en sådan vis, at når der skulle ”tages stilling”, ville der ikke være nogen vej tilbage. Handlede foreningen så blot om reel frihed, åbenhed, inspiration og sundt samarbejde, så var det fint. Men det gør den ikke.

Man kan i Samuel P. Huntingtons bog 'The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order' se et verdensatlas, som i store træk anviser, hvad det er, der er i støbeskeen. Nordamerika og Europa er om jeg så må sige smeltet sammen (det blå område). At der overhovedet er andre farver/ områder, skyldes alene strategiske og administrative årsager - det er mit synspunkt. De er underlagt det blå, transatlantiske område. Jeg har endnu ikke læst bogen, så jeg ved ikke, om jeg står inde for al tekst i den. Men kortet kan ses her: http://www.net4you.com/jandl/clash-bild.jpg - Det er, som det ses, fra en temmelig kritisk omtale af bogen. Man må her huske, at dét at Huntington skildrer nogle fænomener ikke nødvendigvis er det samme som at han forherliger dem. Man vil næppe påstå, at undertegnede forherliger de hemmelige magtklubber, blot fordi jeg skriver om dem.

TOPPEN OG BUNDEN

I del V blev Elite-insideren Carroll Quigley nævnt. Han brød ud og ville ikke være med i spillet mere. I sin bog 'The Anglo-American Establishment' skriver han følgende (oversat af mig):

”Billedet er forfærdende, fordi en sådan magt, mod hvilket mål den end er rettet, er for meget til at kunne blive overladt sikkert til nogen gruppe. ...Intet land, der påskønner sin sikkerhed, skulle tillade, hvad Milner-gruppen udrettede - at et lille antal mænd ville være i stand til at udøve en sådan magt i administration og politik, skulle blive givet næsten total kontrol over publiceringen af dokumenter i forbindelse med deres handlinger, skulle kunne udøve en sådan indflydelse på de informationsveje der skaber den offentlige mening/opinion - og så fuldkomment skulle monopolisere skrivningen og undervisningen udi deres egen tids historie.”

Milner-gruppen var en del af Round Table, som også Cecil Rhodes var med i, se del V. De familiedynastier og ”kammerater”, jeg omtaler, tæller individer på hver deres side af Atlanten. Det, som de hele tiden har arbejdet på og er forholdsmæssigt tæt på at opnå, er een verdensregering, een verdenscentralbank, een møntfod (som med tiden skal være rent elektronisk), een verdenshær, eet system for uddannelse & undervisning, een verdensdomstol og eet GFTA (Global Free Trade Area).

Førnævnte pyramidesymbol viser strukturen kongenialt: De mange i bunden ved ikke, hvad der reelt foregår. Toppen (Eliten) er afskåret fra de øvrige, men det er heroppe, at Det Altseende Øje er. Dér ved man, hvad planerne er - mon øjet skuer denne viden og indsigten i hvordan mennesker kan snøres?? Selv inden for eliteklubberne er der en pyramidestruktur, hvor kun de få i toppen ved, hvad der virkeligt sker. Bilderberg'eren Olof Palme tror jeg f.eks. gerne har haft gode motiver. Det mente visse andre ikke... Ser man den overskårne pyramide, hvorover Det Altseende Øje er, i seglet på dollarsedlerne, har man som antydet et billede på denne magt- og arbejdsstruktur. Denne struktur er en af faktorerne bag, at det hele overhovedet kan ”få lov” at ske. Vi ser den på talrige områder af samfundet, såsom på undervisnings- og uddannelsesområdet - bl.a. tilskyndet af tidligere formand for EU-Kommissionen, Bilderberg'eren Jacques Delors. Dette vil blive dokumenteret i næste del.

Indtil da kan man studere hjemmesiden http://www.robertmuller.org/ . Muller er en af de centrale personer i skabelsen af den nye verdensorden med een centralmagt, og det er primært ham, der står bag de senere års idéer om læreplaner på yngre og yngre alderstrin, 'Livslang Læring' m.v. Mange af hans ord lyder smukke som en traktat-præambel, men det skal man ikke lade sig snyde af.
http://www.sf.dk/eu/index.php?article=6954

Et af de fundamentale problemer ved den pyramidale magtstruktur er, at den overordentlig kraftigt besværliggør, at vi kan stå frit oplevende over for det, der præsenteres for os. Vi skal kunne stille os frit oplevende over for en tanke, ellers kommer vi under dens tyranni. Dette gælder over for Javier Solanas, José Barrosos, mine, naboens, Foghs og Holger K.'s tanker. Toppen i disse klubber er fuldkommen ligeglade med - og i en vis forstand uafhængige af - alt, hvad der hedder ideologier, økonomi, videnskab, religion, politik o.s.v. - alt dette er blot redskaber. Vi andre ses som børn, der (endnu) ikke er parate til at forvalte den frihed, vi i realiteten har(!). Vi må ikke definere vores eget frihedsrum. Disse betragtninger vil yderligere og helt konkret blive eksemplificeret i del VII. Det er essentielt også at se på det forløbsmæssige i projektet, når vi bedømmer forfatningen for Unionen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hej Anima! Trylletrylletrylle!

//Edit: Topic låst

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]