Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 aug 2025 20:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Ja så skal der snart til at stemmes. Husk nu at sætte krydset rigtigt :D
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=355573

Politikerne glæder sig
Statsminister bekræfter, at der er valg 8. februar, og fra alle sider i folketingssalen glæder politikerne sig til at gå igang med valgkampen. Partierne har flere trumfkort i baghånden, og de første er allerede ved at blive spillet ud.
Der lyder ingen sure meninger fra folketingspolitikerne over, at Anders Fogh Rasmussen (V) klokken 13 vil udskrive valg.

I en pressemeddelelse har statsministeren bekræftet, hvad alle vidste, nemlig at danskerne skal til stemmeurnerne den 8. februar.

Det er hensynet til kommunalreformen, der er statsminister Anders Fogh Rasmussens begrundelse for at udskrive folketingsvalg netop nu, oplyser beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen til Ritzau.

Socialdemokraternes formand Mogens Lykketoft er 'opmuntret', Pia Kjærsgaard kalder timingen 'fremragende' og for Marianne Jelved 'var der ingen vej tilbage'.

»Det er en lejlighed til at få trukket linjerne op og til at diskutere på lige fod med regeringen,« siger Mogens Lykketoft til Ritzau.

Venstre opprioriterer børnefamilierne
Og de respektive partier er godt forberedt på valget. Slogans og temaer til en tre uger lang valgkamp er klar, og de første trumfkort er allerede smidt på bordet.

TV2 erfarer, at Venstre som et af løfterne for en ny valgperiode vil hæve børnechecken for børn mellem 0 og 2 år og sænke prisen på daginstitutioner.

Klokken 14 vil Statsministeren præsentere hele Venstres valgprogram, og ifølge Rizaus oplysninger deriblandt fire-fem helt nye valgløfter.

Nye udspil fra oppositionen
Også de Radikale har også nye udspil klar. Ifølge partiets formand Marianne Jelved har man forberedt nogle endnu hemmeligholdte politiske budskaber til valgkampen.

Socialdemokraterne har allerede givet løfter om børnepasning, og præsenteret deres store plan 'Made in Denmark'.

Partiets politiske ordfører Frank Jensen siger, at fokus i valgkampen først og fremmest vil ligge på, hvordan der skabes flere arbejdspladser.

Herudover blæser Dansk Folkeparti på ny til kamp om indvandrerne, mens de Konservative vil forsøge at skærpe deres profil ved at tale om velfærdsreformer.

Politikere vil diskutere forskelligheder
Valgforsker ved Aalborg Universitet, Jørgen Goul Andersen, tror også, at der vil komme mange nye temaer og budskaber på banen.

»Socialdemokraterne har jo lagt frem, hvad de går til valg på. Det er først og fremmest planen 'Made in Denmark', maksimalt 1000 kroner for børnepasning og forslag om skattelettelser. Regeringen vil formentlig præsentere noget mere, men vi ved, at den blandt andet går til valg på skattestop og udlændinge«, siger Jørgen Goul Andersen til Ritzau.

Han forudsiger, at valgkampen vil blive præget af, at regeringen på den ene side har forsøgt at mindske indtrykket af forskelle mellem regeringen og oppositionen, når det kommer til velfærdsområdet.

Mens Socialdemokraterne på den anden side har forsøgt at mindske indtrykket af forskellene mellem de to fløje, når det kommer til skat og udlændingepolitikken.

Også lige lidt skægt
Venstres website under hackerangreb
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=355602

Titel:
Medlem

Sidder her og bander og svovler... Hvorfor lige 6 dage før jeg bliver 18?! For helvede Fogh...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
VOTE OR DIE, MOTHERFUCKER!

Jeg er endelig gammel nok til at stemme, men ved sgu ikke rigtig hvad jeg vil stemme på :\

Titel:
Medlem

Fenriz : Så gør som mig. Drop alle idealer, og hvad du ellers normalt mener, og stem på den der har størst chance for at vælte Fogh af pinden.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Haha, ej det tror jeg ikke liiiige....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt væk
Yeah....så er jeg sgu også blevet 18! :D
Så skal jeg jo bare til at finde ud af hvem der skal ha' krydset...hm...

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Fenriz : Vi smadrer dig hvis du ikke stemmer på socialdemokratiet.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
tarell/jespar skrev:

der i øvrigt har stort set samme politik som Venstre...

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Stort set, men ikke samme. Derudover har undertegnede en stærk fornemmelse af at hverdagen i Danmark bliver værre at leve i, hvis Anders Fogh og resten af hans rabiate lejesvende genvælges.

Det er ikke videre sagligt at sige, men det bekymrer mig heldigvis ikke :)

Titel:
Relativistisk båthorn

Go' valg-kamp og valg til jer der delta'r i det :) (og go' lur på sofa'en, eller hvilket alternativ i andre, jer der ikke stemmer, nu vælger)

Noget jeg længe har undret mig over vedrørende det danske system, modsat feks det amerikanske, er at vi altid har valg i Utide (Uanset hvilken side der sidder). Præsident-valgene i usa kommer altid når de ska' (og iøvrigt et stille tillykke til usa i anledning af præsident-indsættelsen i dag, og vel også lidt til bush fordi han trods alt vandt valget på lovlig vis, og et meget stort håb om at vi får en bedre og mere social anden halv-leg.), mens folketings-valg altid kommer inden valg-perioden er ovre. Hvordan ka' det egentlig være? Hvorfor har vi ikke også, som usa, en tradition for at man sidder sin tid ud, så vi ka' undgå alt det opinion's-styring af hvornår tiden er moden.

Nå, jeg ska' ud og grave noget mudder op (til når valg-kampen bli'r intens) :D
(det er iøvrigt derfor der burde sidde en kvinde på statsminister-posten, hehe (til mudder-kampen))

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Citat:
og vel også lidt til bush fordi han trods alt vandt valget på lovlig vis

Det er der vist lidt delte meninger om JEL....

Hvor mange herinde fra laver for i øvrigt valgkamp for et/en eller andet parti/kandidat...?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Meningerne kan simpelthen ikke blive mere detlte omkring det, og har aldrig været mere delte i noget tidligere valg i USA's historie.

I 2004 var det endda så sjusket, sat i forhold til 2000, at de korporate medier (deriblandt MSNBC) er begyndt direkte at bruge fy-ord som 'fraud' og lignende.

Titel:
Relativistisk båthorn

Magnum skrev:
Det er der vist lidt delte meninger om JEL....

+

Converge2pi skrev:
I 2004 var det endda så sjusket ...

Ja ok, det er da rigtigt at der har været historier om rod, og problemer med elektroniske valg-maskiner blaa. Men indtil der måske kom nogle beviser der pegede på kerry som vinder, tror jeg det er spild af tid fremover at se på bush som andet end præsidenten for de næste 4 år. Men kom der endelig nogle beviser frem, der viste at kerry faktisk havde fået flest stemmer, så er det klart at billedet skifter.

For mit eget vedkommende er præsident-valget dog en overstået affære nu (faktisk lidt allerede da det stod klart at wesley clark ikke blev kandidat. Han var min personlige favorit :) )

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Och, præsident-udvælgelsen er helt sikkert ovre, ingen tvivl om det, beviser uanset. Sålænge medierne ikke giver det fuld dækning, er beviserne ikke virkelige, trods de indikerer Kerry som vinder (samt iøvrigt at valgsystemet på ingen måde kan kontrolleres efter, selv hvis vi gerne vil...).

Jep, Clark var helt sikkert i den karismatiske ende.

Senest rettet af Converge 21 jan 2005 03:53, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Relativistisk båthorn

Converge2pi skrev:
Sålænge medierne ikke giver det fuld dækning, er beviserne ikke virkelige

Medierne tænker pragmatisk i vore dage, sikkert i erkendelse af at de er en magt-institution, og så vipper de næppe båden de selv sidder i :)
De vil jo næppe risikere at under-grave det politiske system, ved at fremvise det som Utroværdigt (og det ka' man så mene om hvad man vil. Men der står jo meget på spil; hele verdens-ordenen feks. Mere ævl og kævl er jo, om man så ka' li' bush eller ej, vand på eventuelle terrorister's mølle, og det gavner jo hverken demokrater eller republikanere. Så bush er nok bare en grum placebo-pille vi må æde)

Vi ska' bare holde ud til 2008, hehe (oh ve oh skræk det bli'r hårdt), og så håbe at valg-resultatet til den tid er mere klart og tydeligt end de 2 sidste gange.

Så jeg gi'r bush en ny chance. Det er jo ikke helt Umuligt at han har lært noget af de første 4 år, som gør at de næste 4 bli'r bedre. Man ska' jo leve i håbet si'r de 'kloge', så la' os gøre det :)

Titel:
Medlem

Hvad fanden sker der med mig? Får jeg papirerne tilsendt? (Bor i UK)

JEL, jeg må beundre din positive indstilling til fremtiden... Jeg har personligt svært ved at forestille mig, at Bush/Amerika får et liv og begynder at opføre sig ordentligt.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
dankdawg skrev:
tarell/jespar skrev:

der i øvrigt har stort set samme politik som Venstre...

Fuck da det, socialdemokraternes kvinder ser også meget bedre ud end venstres. For slet ikke at nævne deres støttepartier - Venstre og DF har generelt herre nederen og grimme kællinger med :D

FLERE GODE PATTER I FOLKETINGET, TAK!

Ej, jeg vil helst undgå at stemme, men jeg ser det nødvendigt at vælte de nuværende statsbøssister så vi slipper for at høre/se/føle/lugte dem.

Mere humanistisk politik, tak.

Anjin-san skrev:
JEL, jeg må beundre din positive indstilling til fremtiden... Jeg har personligt svært ved at forestille mig, at Bush/Amerika får et liv og begynder at opføre sig ordentligt.

The day will come :P Hvis de bliver ved med at jagte olien i Mellemøsten, så vil de udløse en 3. verdenskrig - og muligvis få et ordentligt nap over fingrene, når alle deres beskidte planer kommer frem i lyset. Vent og se.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Anjin-san skrev:
Hvad fanden sker der med mig? Får jeg papirerne tilsendt? (Bor i UK)

Henvend dig til den danske ambasade.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bush er en teleprompt-oplæsende nikkedukke.

Hans "personlige erfaringer", og personlighed i det hele taget, tror jeg har ret lidt med noget at gøre, han forstår ikke selv en tiendedel af hvad han der sker under hans regime. Og selv hvis personal improvement var videre vigtigt, tror jeg hans fortsatte sabel-raslen overfor Iran (jep, de har helt sikkert masseødelæggelsesvåben) taler sit eget sprog. Hvem her tror seriøst selv på, at det er idiot-barnet fra Texas, der selv får sine idéer?

Jeg beundrer dig dog for din positivisme, JEL. Jeg hælder dog selv mest mod Chomsky's "pessimism of the intellect, optimism of the soul" idé. Jeg venter (som jeg har sagt siden 2002) at vi imellem 2004 og 2008 vil se USA's næste, store økonomiske krak, og følgende depression.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Converge2pi skrev:
Jeg venter (som jeg har sagt siden 2002) at vi imellem 2004 og 2008 vil se USA's næste, store økonomiske krak, og følgende depression.

interessant. hvorfor?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]