Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 08:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Enkelt oplevelse med melatonin

Citat:
My experiences with Melatonin
After I read a lot of stuff on the internet about melatonin, I thought I just had to try it. I took about ten over a ten-day period, taking each pill an hour or so before going to sleep. After a few days I noticed that I had a very slight ache in the middle of my head. I'm not sure what this was due to, but as I've heard that the pineal gland can start to underfunction as you get older, I hoped that it was the gland "waking up" again. To try to maximise effects, I concentrated on this point in my head to try to maximise blood-flow. Also at the same time I was trying a bit of inversion to maximise blood flow to the head as well.
It's a while ago now, but towards the end of the ten days, I did notice that my dreams were becoming much easier to remember. But the most interesting experience was that one night while sleeping I found myself walking around in a very dark room with dark wooden furniture. This was only a momentary impression, but the clarity of the furniture was so startling (in comparison to my usual dreaming) that I immediately thought "this is just way too clear for a dream" and promptly snapped out of it and found myself back in my bedroom - but paralysed inside my sleeping body. Anyone who has had this waking paralysis will know that it's not a very nice feeling. I could vaguely feel my discomfort as I lay in bed, but couldn't see or hear a thing. Luckily the alarm clock went off almost immediately, which woke me right up. But as far as the dream went I have never before or since had such a vivid dream.

http://www.geocities.com/richard_holmes ... atonin.htm

Her er et link der forklare lidt om hvorvidt serotin og melatonin hænger sammen med drømme: http://serendip.brynmawr.edu/biology/b1 ... elson.html

og om dette indlæg har en saglig korrekt udgang i melatonin vil jeg ikke skrive under på: http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =melatonin

Og hvad er det næste Nelson - vil du leve op til rollefiguren? - at jeg er for offtopic?

Titel:
Insane psychedelia user!

Tal pænt sorn. Jeg bad høfligt om at reglerne blev fulgt, og der blev ført en dokumenteret debat. Hvis du ikke er i stand til det, anbefaler jeg dig at du ikke poster. Hvis du vil lege rebel, så gør det pr. PM.

Jespar, jeg mener bare at det er tyndt at sige at "melatonin bruges når du ryger hash", også poste et link omkring melatonin, hvilket intet har med sammenhængen mellem melatonin og hash at gøre. Jeg siger ikke at der ikke er en sammenhæng, jeg siger bare at det kan vist ikke kaldes en forklaring på noget som helst, uden mere dokumentation. De neurologiske processor er relativt avancerede, derfor mener jeg at det er en forhastet konklussion.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Slet ikke... Jeg drømmer faktisk kun når jeg i perioder ikke ryger. Så de dage hvor jeg ryger (dvs. hver dag), drømmer jeg faktisk slet ikke.
-Ellers glemmer jeg bare hvad jeg drømmer!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
efter jeg holdte en længere pause med hash har jeg drømt nogle MEGET syge drømme, altså fuldstændig wicked med at jeg fx var ved en bro og skældte min far ud på den anden side og så løb jeg hen til en og slog ham og så smækkede han mig igennem noget glas, og det hele foregik i en tonyhawk/mario bane, og alle mulige... men får dem ikke mere, kan ihvertfald ikke huske dem når jeg vågner mere... men har aldrig haft mareridt af det(har kun haft mareridt meget få gange i mit liv)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg kan altid huske hvad jeg drømmer når jeg ryger. Det er nice mår jeg ligger mig ned i min seng totalt baske, og venter på at søvnen omfavner mig. Noget der, alt efter hvor meget jeg har røget, ikke plejer at tage lang tid. Utroligt livagtige, og ret sjovt.

I det seneste halve år med rygning og drømning, og jeg har prøvet at få mere og mere kontrol over mine drømme. Og det virker. Jeg kan nu drømme om ting jeg vil drømme om. Rigtig nice efter nogle pinde, bare ligge godt baske, og sove, og drømme lige præcis det man vil drømme, og vågne frisk og udhvilet, dog lidt træt i hovedet, om morgen med en forfærdelig fed fråder på. :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]