Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Anjin-san skrev:
Jeg trippede E i weekenden, men fik ikke den samme virkning som de andre gange, jeg har prøvet stoffet. Det var første gang, jeg prøvede det under påvirkning af alkohol, og jeg blev ærlig talt lidt skuffet, fordi jeg ikke havde regnet med, at alkohol (hvis denne er den skyldige) ville lægge sådan en dæmper på opturen. Det var som om, lortet aldrig peakede.

Har det på samme måde med LSA.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Esbon skrev:
Thjaa.. det kan vel have noget at gøre med det alkoholen ligger i maven of forsinker optagelsen?

Det har du fået helt galt fat i. MDMA er opløseligt i alkohol, og eftersom alkohol bliver meget hurtigt optaget, vil det sandsynligvis fremskynde optagelsen af MDMA, og ikke forsinke den. Årsagen skal nok nærmere findes i de 2 substansers farmakologiske virkning.

Udover det, så forekommer det mig indlysende at alkohol modvirker MDMA's virkninger, selvom jeg aldrig har prøvet denne blanding. Alkohol lukker ned for psyken, mens MDMA åbner op, så jeg formoder at det omtrent svarer til at køre med både speeder og bremse i bund :P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Child skrev:
Udover det, så forekommer det mig indlysende at alkohol modvirker MDMA's virkninger, selvom jeg aldrig har prøvet denne blanding. Alkohol lukker ned for psyken, mens MDMA åbner op, så jeg formoder at det omtrent svarer til at køre med både speeder og bremse i bund :P

Det tror jeg nu ikke. For jeg kan UDEMÆRKET føle MDMA på alcohol - skulle jeg hilse og sige! :P
Så jeg vil mene det er noget med at kører med speeder i bund, bare med et par gear mere, eller 20! hvis vi nu ska bruge bil-metaforen :D

Titel:
Insane psychedelia user!

Anjin-san skrev:
Så vidt jeg husker, ved man ikke rigtigt, hvordan alkohol i det hele taget virker rent fysiologisk

Så husker du forkert. Hvis der ønskes en uddybelse kan jeg godt slå det op i Rusmidlernes biologi, eller Hjernens Kemi.

Child skrev:

Jeg kan bedre li CannaChems biokemiske forklaring, end den der tale i metaforer :P Jeg håber ikke at lyde for sur og kritisk, men det meget forsimplet, og jeg tror ikke at du biokemisk kan dokumentere at MDMA "åbner op" og "alkohol" lukker ned. Fra et observerende synspunkt kan der være noget om det, hvis ellers det er folk der bruger MDMA terapeutisk, hvis man tar en kexeklapper (hvor jeg hader det udtryk) og sammenligner ham med en stiv person af samme type som kexeklapperen, så vil jeg påstå at de er lige "åbne", hvis du kan følge mig. Men som jeg forstår det, tager du heller ikke selv din udtalelse 100% alvorligt (jævnfør :P)

Så jeg formoder at Child svarer til et svin :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Nej, rent biokemisk kan den analogi (ikke en metafor :P ) ikke anvendes. Men fra en psykologisk synsvinkel fejler den ikke noget. Folk under indflydelse af depressanter har generelt sværere ved komme i kontakt med deres følelser end folk under indflydelse af empatogener.

Titel:
Insane psychedelia user!

CannaChem skrev:
Forklaringen ligger måske i, at alkoholen binder sig til GABA-A receptorerne, som jo er hæmmende receptorer. Hermed indtræder der en hæmmende effekt i muskelkoordineringen, som måske også kan forklare den hæmmende eller overskyggende effekt af 5-HT2a og -b receptorerne???

Vh CC

GABA receptorerne befinder sig primært i de større dele af hjernen f.eks. lillehjernen, hjernebarken, hippocampus, det limbiske system osv., hvor 5-HT2A receptorerne findes i isselappen, den frontale cortex og tindingelapperne. Så den hæmmende effekt skal altså være ret stor før man ikke kan mærke noget. Det er klart at alkohol har en indvirkning på ens opmærksomhedsniveau, men at det ligefrem skulle udelukke en virkning lyder besynderligt.

Desuden påvirker MDMA ikke 5-HT2A receptorerne men 5-HT1B og 5-HT1A (primært).

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: aalborg/sønderjylland
bare en lille erfaring fra mit eget liv. alkohol ødelægger stort set altid den mendte efkekt det er måske bare mig men det bliver altid sådan noget fuckd noget hvis man vil det er det selvfølig også fint nok men alser det korte af det lange er
alkohol er nederen gør folk agresive og er pisse giftigt især når som nok alle hved ikke er halvverings tid på det lort det er sku det folk dør af

ryg en fed spørt og snif æd hvad i vil men alko er noget farligt pis

Dino

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]