Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Dextrose skrev:
Hvad fanden er det med MD(M)A-halluer og de fucking briller !? :D

Jeg har også selv haft fornøjelsen af at se en kammerats ansigt blive prydet af kridhvide hornbriller.
Det er ret mærkeligt, men går igen. Har også selv oplevet det med to venner. Vi sad i hver vores sofa/stol og pludselig udspørger vi hinanden hvorfor vi har briller på, og bliver ret overrasket over at de andre kan se at vi selv havde. Man skulle op til en meter tæt på folk før de så bare lidt normale ud :D

Fed sideeffekt ved MDA.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Personligt har jeg også haft mere foruroligende hallucinationer på MD(M)A af den mere deleriante slags.

Underligt nok forsaget af så lidt som 2 piller. (Som jeg den forgange weekend havde ædt en håndfuld af, uden synderlige visuelle effekter)

Der må være en eller anden faktor der til tider spiller ind og speeder metabolismen af MDMA op.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
nu er jeg ikke klog på emnet men da jeg ved at adrealin og MDMA begge er phenethylaminer kunne det så ikke være muligt at visuals på MDMA bliver tydligere hvis kroppen udskiller en god røvfuld adrealin?
Totalt syret teori, men synes lige jeg ville høre hvad kemihovederne herinde siger til den :P

/

Titel:
Insane psychedelia user!

Infected Cope skrev:
nu er jeg ikke klog på emnet men da jeg ved at adrealin og MDMA begge er phenethylaminer kunne det så ikke være muligt at visuals på MDMA bliver tydligere hvis kroppen udskiller en god røvfuld adrealin?
Totalt syret teori, men synes lige jeg ville høre hvad kemihovederne herinde siger til den :P

/

Serotonin og DMT er også begge tryptaminer, men derfor bliver du ikke fucked af at æde serotonin.

Der er bestemte serotonerge (og sandsynligvis også dopaminerge) receptorer, der mere eller mindre "styrer" visuals og hallucinationer. Hvis adrenalin havde affinitet til disse receptorer ville det, fra naturens side, ikke være særlig smart i en flugtsituation, hvor det måske gælder liv og død, at man pludselig begynder at se multifarvede nisser.

Så svaret til dit spørgsmål er nok nej, men indirekte kan et kraftigt adrenalinsus muligvis skabe en kædereaktion, der får en til at hallucinere kraftigere.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
@zachyon: Vil mene at det hovedsageligt er fordi i har røget joints under trippet.. Og hvis din ven fx ikke havde sovet så meget inden, kan det let gå hen og give hallucinationer..
Synes selv at jeg har oplevet det en del gange, men det plejer dog ikke at være så kraftige halluer der kommer, selvom det kan ske..
Har også mange gange set at andre, især uerfarne pille spisere, får helt virkligheds tro hallucinationer af ganske få kix..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
@spacey: Det lyder i hvert fald meget rimeligt det du siger der, vi var rimelig uerfarne, han havde prøvet 2 gange før vist nok, og det var første gang jeg prøvede det. Men han var egentlig også generelt meget blæst af de piller, han troede at han var en pandekage på et tidspunkt... hehe.. egentlig meget griner når jeg lige husker tilbage på det.

Mhv ZachyoN

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
ik for noget, men tror os' en del af det går ud på at lade somom de er monsterlamme.. ligesom små teenager lader somom de er pissestive selvom de i virkeligheden ik er det..

"så er man jo sej og med de andre" :roll:

(ik ment for at fornærme nogen, men er sikker på der er mange der er sådan desværre)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Confusion skrev:
ik for noget, men tror os' en del af det går ud på at lade somom de er monsterlamme.. ligesom små teenager lader somom de er pissestive selvom de i virkeligheden ik er det..

"så er man jo sej og med de andre" :roll:

(ik ment for at fornærme nogen, men er sikker på der er mange der er sådan desværre)

Jeg skal ikke kunne svare på om han legede ekstra lam for og være sej eller noget, men han var altså generelt MEGET lam, han lignede jeg ved ikke hvad i ansigtet, han så i hvert fald meget blæst ud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]