Anjin-san skrev:
Så vidt jeg husker, ved man ikke rigtigt, hvordan alkohol i det hele taget virker rent fysiologisk
Så husker du forkert. Hvis der ønskes en uddybelse kan jeg godt slå det op i Rusmidlernes biologi, eller Hjernens Kemi.
Child skrev:
Udover det, så forekommer det mig indlysende at alkohol modvirker MDMA's virkninger, selvom jeg aldrig har prøvet denne blanding. Alkohol lukker ned for psyken, mens MDMA åbner op, så jeg formoder at det omtrent svarer til at køre med både speeder og bremse i bund

Jeg kan bedre li CannaChems biokemiske forklaring, end den der tale i metaforer

Jeg håber ikke at lyde for sur og kritisk, men det meget forsimplet, og jeg tror ikke at du biokemisk kan dokumentere at MDMA "åbner op" og "alkohol" lukker ned. Fra et observerende synspunkt kan der være noget om det, hvis ellers det er folk der bruger MDMA terapeutisk, hvis man tar en kexeklapper (hvor jeg hader det udtryk) og sammenligner ham med en stiv person af samme type som kexeklapperen, så vil jeg påstå at de er lige "åbne", hvis du kan følge mig. Men som jeg forstår det, tager du heller ikke selv din udtalelse 100% alvorligt (jævnfør

)
Så jeg formoder at Child svarer til et svin