Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 14:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Stor København
Jeg har i lang tid ville prøve svampe og nu skal det være.. Hvor meget skal jeg ca. ta?? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] Jeg har 2g islandske og 2g Amazon... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Nu ved jeg ikke hvor erfaren du er med andre psychedeliake stoffer, men start med 1g amazon svampe. Hvis du så senere på trippet syndes det skal være kraftigere eller længere spæder du op med lidt mere. ønsker du det kraftigere spis da lidt når du har trippet lidt (ca. en times tid efter de første effekter) Hvis du vil ha det til at vare længere spiser du lidt når du begynder at føgle at du tripper lidt ned af. (ca. en små 3 timer efter de første effekter) Du vil ikke kunne komme op og peake rigtigt som tidliger på trippet ved at forlænge det, men holde den melow afslappede føgelse i hele kroppen inden man tripper ned.

Dette er ca. ting som jeg har oplevet det. Vi er alle forskelige og de virker indeviduelt på alle. Så du skal tage det her med et gram salt.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS. Jeg håber du har brugt, det lange stykke tid. Mens du ventede på, at kunne til at prøve svampe. På at læse en masse op omkring svampe, så du har en ide om hvad det er. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Jylland
Jeg trippede svampe første gang her for lidt over en uge siden. Jeg startede med at spise ca. 1g Amazon, og da jeg begyndte at kunne mærke virkningen, følte jeg at det var en "god" påvirkning jeg fik, og at jeg godt kunne styre det - så jeg spiste de sidste 1½ g jeg havde også.

Jeg fik et rigtig fedt trip, hvor jeg syntes de mindste lyde var vildt morsomme (fniste over hvor sjovt det lød når min kæreste skrev med kuglepen på papir [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ), og lå længe og stirrede på sjove mønstre jeg så i loftet, og tog indimellem på "tankerejse" når jeg lukkede øjnene. Under trippet blev jeg overrasket over hvor blæst jeg var, men det var nu på en sjov og fed måde. Eneste irri var at mine øjne løb konstant i vand.

Nu har jeg kun prøvet svampe een gang, men jeg vil sige det lyder meget sandsynligt, at de kan virke RET forskelligt fra person til person. Så jeg skriver bare dette for at du kan se i hvert fald een førstehånds-oplevelse med amazon-svampe i ca. samme dosismængde som du har fremskaffet dig..

Apex

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg vil foreslå at du starter forsigtigt - hey, der er jo masser af tid til at udforske svampene i. Så kan du jo også se om de er noget for dig! Men som Piercer skrev, kommer det selvfølgelig an på om du tidligere har prøvet psychedeliske stoffer, som fx LSD, og på hvordan du evt. har reageret på disse. Og husk at omgivelserne har stor betydning for trippet! Hvis du er klar på at tage masser af tøj på, vil jeg klart foreslå dig at være udendørs, et natursmukt sted, hvor du (eller I) kan være alene uden andre mennesker, der pludselig skal blande sig. Tryghed er en vigtig faktor.

Held og lykke og et rigtigt godt trip herfra!

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Jeg tog 1½g amazone svampe sidste gang jeg trippede, og - Ja, du kan jo selv læse triprapporten! Men som Piercer siger, start med 1g Amazone, og byg det så op derfra..Det lyder fornuftigt!
Men hvordan.. Hvad er din erfaring med psykedeliske stofer?
/Masser af karma!
-MAthias.

Medlem

Geografisk sted: Gnyflandia
Det piercer siger er slet ikke så tosset! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Hillerød... ar ska li æde e´n kix...
DrEaM^TRiP
1g amazone til at starte med så kan du altid proppe 1 g amazone mere ned hvis du vil trippe lidt bedere og mere hvis du vil ha syge hallur! [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

off topic: Første gang jeg trippede svampe var der hjemme med 2 venner jeg spistee 2 g amazone på 20min og det var sku fint nok til mig...

Mvh batt

Medlem

Ps: sør for at du er sammen med min. 1 der har prøvet det før for en sikkerheds skyld...

off topic: sidst jeg trippede svampe var der hjemme jeg tog 2g hawaii og 6g amazone... <--- Jeg var så fucking lam at jeg måtte kravle på gulvet fordi loftet næsten faldt ned i hovedt på mig...

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
kan du dog ikke poste noget fornuftigt BATT? - plzzz

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af batt:

off topic: sidst jeg trippede svampe var der hjemme jeg tog 2g hawaii og 6g amazone... <--- Jeg var så fucking lam at jeg måtte kravle på gulvet fordi loftet næsten faldt ned i hovedt på mig...
<HR></BLOCKQUOTE>

[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Medlem

TurboTorben hvad er der galt i den post? Jeg skriver jow bare hvad han skal gøre er der et problem i det?

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af batt:
DrEaM^TRiP
1g amazone til at starte med så kan du altid proppe 1 g amazone mere ned hvis du vil trippe lidt bedere og mere hvis du vil ha syge hallur! [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
Mvh batt
<HR></BLOCKQUOTE>

hmmm det er jo faktis blever skrevet en del gange at folk syntes, at 1g er passende..
"og mere hvis du vil ha syge hallur!" - det er jo heller ikke ligefrem HR, "noget mere" kan jo være alt mellem himmel og jord, og desuden er det ikke tilrådeligt at en førstegangstripper rander rundt og er bange for at få loftet i hovedet.... Og posten nedenunder er sq da helt hen i vejert... skriv en (serriøs) triprapport om det, istedet for at poste det på den måde [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Batt Du bør nok ikke komme med gode råd til folk om at tage svampe, da du kun er 14 år gammel og slet ikke selv bør tage svampe.

Dream^Trip bare hold dig til at starte med 1 g Amazon svampe og se hvad der sker.

MVH
Piercer
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: danmark
hør her batt... nu skal du tage dig sammen og begynde at koncentrere dig om at sige noget fornuftigt... bare en gang i mellem.. der er jo ingen idé i at tage 9 gram svampe og så bagefter sige at det var for vildt og du var alt for lam, for så får man jo ikke det fede billede af svampe hvis man ikke har prøvet det før... det handler ikke om at være mest blæst det sted her.. det handler om at tage stoffer med stil og få nogle gode oplevelser. og hvis du ikke kan forstå det, så lad i det mindste være med at komme med flere af dine "gode råd".. for så gode er de sgu ikke.. peace-

og til dream trip: start med et gram og spis lidt flere efter et par timer hvis du syntes du har styr på trippet.. og hvis ikke så er der jo ingen der siger at du ikke kan trippe på resten en anden dag... det er bedre at chille end at fucke up.. der er altid en weekend mere. og et bad-trip på svampe er langt fra det sjoveste i verden.. been there.. men god tripper og hygge med projektet.
[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 16 Januar 2003: Besked ændret af: fonky ]

Dedikeret medlem

Batt du har da helt klart, i min mening, misset nogle af de helt elementære principper her på boardet..

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:

I hvillken sammenhæng hører det inde under det her topic ? Jeg ved godt du skrev "off-topic", men jeg syns' helt ærligt ikk at det er passende, at skrive som løs kommentar, til en som spørger som dose til et førstegangs-trip. DrEaM^TRiP kunne jo tolke det som om, at det er totalt fedt bare at hapse en stor dose amazona og en forholdsvis stor omgang hawaii, fordi man bliver så fucking lam, som du så flot skrev.

Post dog dine "kommentarer" inde under "Fuck, hvor er jeg blæst" forummet, hvor de hører hjemme. De har hvertfald ingen nytte under et forum, som skulle fremstå som væren Harm Reduction præget... [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Mine effaringer har været at en god startdosis er 2.5 - 3 G mexicanske svampe... Det skal dog siges at man skal kende sig selv rimeligt godt, for at overhovedet bevæge sig ud i psychedeliernes verden! 3 G mexi er en rimelig høj startdose, men det er efter min mening nemmere at styre et starttrip hvis man tydeligt kan mærke at man er påvirket. Næsten alle de badtrips jeg har oplevet hos begyndere er somregel, fordi at brugeren føler sig mærkelig fjern og vedsiden af sig selv. Det er somregel det værste hvis man ikke ved om man tripper el ej og om det blot er noget man bilder sig selv ind.

--------------------------------------------------------

DETTE ER MIN MENING, OG SKAL IKKE SAMMENLIGNES MED BATT'S KOMMENTARER [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Stor København
Tak alle sammen!! Jeg kan kun sige om mit første trip at det var vellykket..!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Tillykke med det! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Nu er jeg selvfølgelig lidt sent på den, men jeg ville anbefale at du skulle have spist 1g Psilocybe semilanceate [de Islandske] det er de samme som gror i Danmark! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 17 Januar 2003: Besked ændret af: mushroom ]

Medlem

Geografisk sted: syd for storstrømmen
jeg ved godt og beklager at dette ikke er vedrørende topic, men det er vist afsluttet.

- er det mig der har misforstået: jeg har desværre kun set islandske 2 gange og synes absolut ikke at de lignede spids nøgenhat.
er jeg langt ude i hampen [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] eller er det blot en familiær forbindelse el.lign.?

revolutionerende hilsner: -Z..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]