Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 22:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
jeg sturgte en bio kemi studerende om hvordan man gør, og han sagde at det var ret inviklet og krævede et laboratorie, noget meg et koncentrere stoffet og sende der igennem noget væske og nogle rør, og se hvor hurtigt det bevæger sig.

der dar osse den gamle apoteker metode, men er der ikke noget midtimellem. ? vh. doeneg

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
syre/base-ekstrakt!

Vi har haft noget lignende om bestemmelse af renheden i gade-kokain, prøv at søg i syntetiske druqs.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dex > Jeg tror ikke hans ven snakker om a/b-ekstrakt. Nok nærmere en form for kromatografi, men det lyder ikke umiddelbart som noget jeg kender til.

Et syrebase-ekstrakt vil ikke være dig til særlig megen nytte tror jeg, det er alt for upræcist til at du kan få nogen fornuftige tal, medmindre du har adgang til et lab.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ja, Fenriz har formodentligt ret. Det lyder som om der er tale om en søjlekromatografi, dvs et glasrør på ca 50cm (kan variere meget) der er fyldt med et porøst materiale. Efter at have lavet et fuldt ekstrakt fra en plante (kan gøres via forskellige metoder) køres hele opløsningen ned igennem søjlen. I bunden af søjlen sidder der en sensor af en art, feks en UV-stråle, der så kan måle når et nyt stof bevæger sig forbi.
Når der så er udslag kan man opsamle prøven i et lille glas og alt efter hvor rent det er, kan man køre denne prøve på en såkaldt NMR-maskine.
Dvs et apparat, der gør at man kan finde strukturen af et molekyle.

MEN dette er naturligvis ikke noget man lige kan gøre derhjemme, og selvom man er laboratorievant, så kan det stadig være enormt svært at løse samtlige alkaloidstrukturer i en plante.

Håber det hjalp lidt...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jaja, bøsser! :P

Men manden spurgte om der fandtes en metode midt i mellem, og til det formål vil jeg vove at påstå at et s/b-ekstrakt er en udemærket hjemme-metode til at lave et overslag over det samlede alkaloide-indhold.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]