Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 maj 2012 13:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 maj 2012 11:26
Indlæg: 9
Substans/er: Ketamin
Setting: Hjemme eller hos ven
MODs installed: Nej
Erfaring: Begynder

Dosering og anden informaton om substanserne:
Jeg havde en pose med 4-500 mg ketamin som jeg fordelte udover 2 gange på 2½ time, insuffleret. Det er første gang i mit liv at jeg prøver stoffet sådan rigtigt. Tidligere på dagen havde jeg spildt/prøvet nogle konservative doser som var blevet eyeballet og varsomt prøvet an for at finde ud af hvor grænsen lå osv., så lidt tolerance må jeg have haft. Vejer desuden 91~ kg.

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm:
På mit værelse, let spændt og i godt humør da skolen er slut. Lyset er dæmpet og jeg hører rar musik. Jeg vælger altid at tage psykedeliske stoffer alene da jeg går meget op i at grave dybt ind i eget sind, lade filosofiske tanker blomstre og plante sig, en rejse ind i jeg'et. Jeg ved at man ofte plædere for en tripsitter, men ud af de 6 gange jeg har prøvet psykedelia (LSD og svampe) alene har jeg endnu ikke fået et bad trip, jeg regner med at fortsætte i samme stil indtil den dag jeg får et slag over fingrene.

Triprapporten
Jeg har, siden jeg var 15, altid haft en stor interesse for psykedelia. Når jeg så endelig får fat i det, prøver jeg altid at ramme loftet og gå all-in, for det er jo pisse fedt. Mit forhold til ketamin var ikke meget anderledes, men jeg havde dog i tankerne at der var en reel chance for at jeg kunne overdosere, eller ihverfald ligge bevidstløs og evt. blive kvalt i mit eget bræk. Da jeg skulle lave mine doser, besluttede jeg mig derfor for et mix af varsomhed og dumdristighed. Jeg havde ikke en brevvægt tilgængelig.

Første fase
Jeg sidder og chiller på mit værelse, klokken er 11 om aftenen og der er stadig en smule lyst udenfor. Sidder i korte shorts og en lidt løs t-shirt i min sofa, chatter på facebook og hører Massive Attack i et lækkert headset.
Jeg tager posen med det hvide pulver frem, hælder en lille bunke ud og laver den til to striber, bruger nok en 4-5 minutter yderligere på at justere størrelsen af disse da jeg ikke kan beslutte mig for om det er for meget eller lidt. Til sidst tænker jeg "fuck it" og prøver mig frem med en enkelt. 2 minutter senere tager jeg den sidste. Der går 3 minutter, og effekten glider blidt men hurtigt over krop og sind.
Excentriske tanker bobler frem, min mentalitet bliver langsomt mere og mere monoton, men også uhyrligt kompleks. Jeg tager mine hænder op til mit ansigt og mærker lidt på det, jeg kan knapt nok føle det. Her beslutter jeg at det må være en tilstrækkelig dosis, og eftersom der kun er gået nogle minutter burde effekten gerne intensiveres efter noget tid. Jeg læner mig tilbage, lukker øjnene og hører et nummer som bliver det længste og dybeste stykke musik jeg nogensinde har hørt. Storm Coming af Gnarls Barkley - http://www.youtube.com/watch?v=8FqpiP9gkSk

At høre musik på ketamin er FULDSTÆNDIGT anderledes, jeg opfatter det på helt anden vis end hvis jeg var ædru. Sangen blev mere til en monolog eller prædiken end musik. Det føles som hjernevask men med positive hensigter. Jeg begyndte at gøre mig mange tanker om Gnarls Barkley som person - var han på ketamin, sindssyg, et geni? Hvorfor havde han komponeret dette stykke musik, hvilken baggrund og hvilke tanker lå der bag? Havde han et budskab til mig? Senere begyndte jeg at betragte hans stemme som min egen underbevidsthed, det er ikke til at forklare, men det føles 100% realistisk og naturligt.

Efter der er gået hvad føles som ti minutter til et kvarter, slår jeg øjnene op og lægger mærke til der kun er gået 3 minutter. Jeg tager headsettet af og føler mig oplyst og klogere end før. Eufori og en ihærdig, naiv idé om at jeg har svaret på samtlige filosofiske problemstillinger og problemer i verden. Nye tanker, en ny sammenhæng. Jeg er meget chill på det her tidspunkt og føler mig afklaret med at jeg bare er påvirket af et drug og har det sjovt.

Fase 2
Som så ofte når jeg får en af disse små oplevelser får jeg en stærk lyst til at fortælle andre om det samtidig med at jeg er under the influence, hvilket irriterer mig lidt. Planlægger at ringe til en vilkårlig person, men først beslutter jeg mig for at gå udenfor. Tanken om at rejse sig virkelig uoverkommelig, men når først jeg har rejst mig flyver jeg så let op som ingenting, føler mig eksplosiv og massiv, men også let og skrøbelig. Jeg dingler lidt rundt mens jeg står op, men da jeg endelig begynder at gå, føles det som det nemmeste i verden. Når jeg lukker øjnene ser jeg glimt af formularer og regnestykker for hvert skridt jeg tager, jeg er ikke længere et menneske men en biomekanisk sjæl med tankeegenskaber. Alt forekommer firkantet og objektivt, men også dybt og analyserbart hvis jeg sætter mit fokus på det.
Pludselig er jeg udenfor, det var som om turen ud var planlagt og udført af et maskinelt jeg. Bevidsthed og underbevidsthed er som sort og hvidt, de har svært ved at kommunikere med, alligevel fungerer de uafhængigt af hinanden, forvirrende og dog betryggende. Tænder en cigaret, lægger nærmest ikke mærke til at den bliver røget, igen er det min underbevidsthed der agerer per automatik.
Mens jeg går udenfor betragter jeg den finde sommernat og glemmer helt hvorfor jeg var gået udenfor. Jeg bliver ved med at sætte ord på min tilstand og hvordan jeg har det. Til tider kyniske og kolde forestillinger. Jeg gav mig selv og menneskeheden simple labels. Jeg er et skelet med intelligens, en primat med simple behov. Hvad ville vi være uden verbal kommunikation, kunst, evne til at udtrykke os selv med tanker og følelser, og hvad med tal og fysiske formler.
Hvilket forhold ville du og jeg have til hinanden, hvis ikke vi besad disse egenskaber?
På dette tidspunkt følte jeg at jeg ville have nemmere ved at forklare hvad jeg følte med matematik, en objektiv form for kommunikation, fremfor den subjektive kommunikationsform: musik, digte og malerier. Det var en mærkelig idé som jeg aldrig fik gravet dybere i. Jeg ved ikke hvordan jeg skulle forklare nogen noget som helst ved hjælp af ligninger og formler.

Jeg ringer til en veninde, da jeg som førnævnt føler trang til at forklare hvad jeg har fundet ud af og hvordan nogle ting hænger sammen. Da hun tager telefonen er der en del baggrundsstøj fra et diskotek eller lignende. Indledningsvist fortæller jeg hende at jeg er på stoffer, hvortil hun forklarer at hun er fuld. Så griner jeg og taber min telefon ned på græsset, lægger mig ned og finder den på magisk vis uden at lede efter den. En anden pige ved navn Charlotte, som er ædru, tager telefonen og begynder at snakke casually til mig. Det er utrolig mærkeligt, for jeg føler mig bombet og fuldstændig ude af stand til at kommunikere, men jeg ender alligevel med at snakke med hende i hvad der føltes som 20 minutter. Ordene der flyver ud af min mund føles skarpe og uhåndterbare, flyver ud som små missiler og forsvinder ud i luften for evigt. Hun griner meget som jeg forklarer hende hvad jeg tænker på. Jeg beslutter mig for at finde en anden aktivitet og fortæller hende at jeg lægger på, men smider istedet min telefon på græsset og rejser mig op.

Jeg går op og ned af en grusvej i et stykke tid, simpelthen fordi det føles så sjovt at gå, igen var det min underbevidsthed der udførte arbejdet, som om jeg slet ikke havde noget at sige i den sammenhæng. I min tankebevidsthed begyndte jeg at stille spørgsmålstegn ved konceptet af bevægelse, og pludselig stopper jeg, sætter mig ned i lotus stilling og glor op på nogle skyer i natten. Senere går jeg ind og tager 3 striber mere, går udenfor igen og betragter igen naturen mens tingene langsomt og intenst bliver vendt fuldstændig på hovedet...

Fase 3
Jeg føler mig som en firkant. Alt hvad jeg kan se lige nu er formet i en firkant, og jeg er blot én blok af en større enhed. Et firkantsobjekt ud af de 50000 firkanter der er sat sammen i mit synsfelt. Al bevægelse er prædetermineret og på forhånd installeret i mit sind. Tid er ikke længere en fysisk lov men en følelse som jeg ikke kan beskrive. Hele mit liv og alle mine tanker bliver blandet sammen i en suppe nu, har jeg været på ketamin hele mit liv? Hvad med i dag hvor jeg gik på stranden, var jeg på ketamin der, var jeg overhoedet levende der, eller er det noget jeg har drømt for lang tid siden? Hvor går grænsen mellem drømme og realitet, ja, hvordan differentiere man fakta fra fortolkning? Fungerer begge koncepter i princippet ikke ens? De bliver smeltet sammen i ét, føler ikke at jeg er "in touch with reality" på dette tidspunkt.. Det ene sekund prøver jeg at samle de tusinder af indtryk og impulser jeg får, det andet fyrer det hele bare derudaf, så det opgav jeg hurtigt og lod mig rive med.

Resten er meget utydeligt. Jeg er ikke sikker på om hvad jeg oplevede var egodød, men det var intenst. Det der skete efter jeg havde redoset var fuldstændig vanvittigt, min hjerne blev tilberedt, stegt, krydret og serveret for mig på et sølvfad, for at bruge en metafor.

Opsummering
Ketamin er så absolut en af de vildeste psykedeliske oplevelser jeg nogensinde har haft so far. Trippet var behageligt og jeg følte altid jeg havde kontrol over det, hvis bare man har in mente at det er et drug og at det blot er fantasi og forestilling, så vil jeg mene at det er utrolig svært at lande i et bad trip. Ved man nogenlunde hvad man kan forvente, og har lyst til at det skal ske, så går det som en leg. Jeg var indrømmelsesvist lidt bange på et tidspunkt da jeg havde redoset, da det var en del mere end første dosis, som alligevel slog ret hårdt, men det gik jo. Ketamin er værd at prøve for enhver psykonaut, den tankevirksomhed der finder sted minder slet ikke om den man får på f.eks. svampe og syre, og så varer det langt fra lige så lang tid, selvom det kan føles sådan.

Desuden første gang jeg prøver at skrive en tripreport, det er helt sikkert noget jeg vil gøre i fremtiden. Det hjælper at få de forskellige tanker ned på skrift, og så går de ikke til spilde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2012 14:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg synes du forklarer rigtig godt, hvordan det føles at være på ketamin. Og god oplevelse, glad for at du havde det godt.
Har du læst om 'k-holes'?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2012 15:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 maj 2012 11:26
Indlæg: 9
tak skal du have! Jeg ser frem til at skrive flere rapporter i fremtiden. Er også glad for at det hele gik som det skulle, på trods af en reckless approach.
Ja, ikke super meget, men jeg kan forstå at det er når man bliver "fortabt" i sin ketaminrus, både på god og ond vis. Jeg vil ikke tro hvad jeg oplevede var et K-hole, jeg fik heller ikke deciderede visuals, men alt omkring mig tog en helt anden form og jeg havde et nyt, anderledes forhold til alt omkring mig som snarere var en fysisk følelse end noget mentalt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2012 12:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2011 17:46
Indlæg: 67
synes også du rammer hovedet på sømmet mht. følelsen af at være på ketamin og hvordan ens underlige tanker kan føles helt normale og naturlige. Jeg genkender også følelsen af at føle man har fundet svaret på universet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2012 16:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2011 21:44
Indlæg: 256
"har jeg været på ketamin hele mit liv?"
:D Hihi, den kender jeg så godt...
Super fed rapport! Kan virkelig genkende dine tankespor fra mine egne ketamin-oplevelser, og du får det formidlet virkelig godt.

_________________
When I die, since I'm a real skeptic, I'm gonna gripe to the lord and make sure I get back my original investment when I'm reincarnated (Batou)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team