Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 apr 2011 19:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Substans/er: Øl og ketamin
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Nej
Erfaring: Ved en hel del efterhånden

Dosering og anden informaton om substanserne
600-800 mg ketamin i løbet af aftenen og en 8-10 øl

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Frisk mentalt.

Triprapporten
Vil ligge ud med at undskylde for stavefejl, og eventuelle komma punktum fejl. (ikke min stærke side)

Jeg havde fået noget ketamin, som jeg selvfølgelig glædede mig til at tage, da det er og vil nok altid være mit favorit stof. Så jeg tænkte jeg ville lave en festlig aften ud af det for mig selv, så hamrede ned i den nærmeste kiosk for at købe nogle bajere, da jeg godt kan lide blandingen mellem alkohol og ketamin.

Jeg kommer hjem, knapper en bajer op i højt humør da jeg er så skidespændt på endnu en tur i det magiske K-hole. Ligeså forsigtig starter jeg ud med en lille streg på 60 mg, da det var langtid siden sidst og jeg bedre kan lige at opbygge rusen ligeså langsomt. Der går cirka 5 minutter, så begynder virkningen ligeså stille at komme. Jeg genkender den dejlige dissociative følelse og bliver i endnu bedre humør, samt kan mærke at min energi begynder at stige.

Her beslutter jeg mig så på en ny streg på 70 mg, og så kører ketamin bussen ellers bare derud af. Masse af dejlige rutsjebaneturer igennem forskellige universer, med masse af smukt at se på. Det er smukt, men ikke noget som jeg ikke har prøvet før. Jeg forsætter med at tage ketamin og hører oldies musik som jeg har sat på, i en 4 timers tid, hvor jeg så kommer lidt til mig selv igen. Så beslutter mig for at stene lidt rundt på nettet, og høre oldies musik. Da jeg har gjort det i en halv times tid tænker jeg, at jeg lige skal have en lille en, før jeg skal have en lur. Jeg finder vægten frem, og liner en bane op på 140 mg op(på dette tidspunkt har jeg nok drukket 8 øl)

Jeg suger stregen, ligger mig ned i min sofa.

Der går omkring 2 minutter denne gang, og sofaen med mig på forsvinder i et sort hul. Jeg kan mærke en dejlig kildren i maven, da det føltes som et frit fald på 1000 meter. Men lige pludslig stopper sofaen og forvandler sig til en hospitalsseng som jeg er spændt fast i.
Jeg kan skimte ud af øjenkrogene, at der er en portør i helt hvidt der kører med mig. Gangen som jeg bliver kørt rundt i er steril og helt hvid.

Jeg kan mærke frygten stiger lige så stille i mig, og jeg begynder at råbe og skrige til manden, om at jeg ikke hører til der, og hvad fanden det er han laver. Nu kommer der så en anden hen til der hvor jeg bliver kørt rundt, hun siger at jeg bare skal tage det roligt, og at jeg altså have lagt der hele mit liv, og de prøvede alt for at gøre mig rask. Jeg bliver ekstrem panisk på dette tidspunkt, og de eneste tanker der er i mit hoved, er at hele mit liv har været en stor drøm, at alt som jeg nogensinde har sagt, gjort, alt det er kun sket oppe i mit hoved, og at jeg hele mit liv har været på et psykiatrisk hospital.
Jeg ser i små glimt mine forældre der græder, over at jeg nok aldrig bliver rask. Ubehaget er så stort at jeg virkelig kæmper mig hjem i den sofa jeg startede i.

Det lykkes til sidst, men jeg ved ikke hvor jeg er henne på det tidspunkt, jeg husker at tænke det er en andens lejlighed. Jeg fumler efter noget der ligner en tlf, da jeg tænker at jeg ikke klare den og jeg bliver nødt til at ringe til en ven. Da jeg for fat i telefonen smelter den i min hånd, jeg kan virkelig se den smelte mellem mine fingre. Jeg bliver mere og mere panisk nu, og med et er jeg tilbage i hospitalssengen igen, hvilket er det allersidste jeg kan huske før jeg vågner næste dag, heldigvis i min sofa!

Det var det mest intense trip, jeg nogensinde har haft. Alt det føltes som om det var virkeligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2011 23:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2011 12:17
Indlæg: 18
Lyder virkelig ubehageligt men samtidig et sindsygt trip!
God rapport og meget beskrivende.. Føles jo næsten som om det var én selv der sad og oplevede K-hole :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2011 16:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2010 01:39
Indlæg: 80
Geografisk sted: A spot within a spot
Satme godt beskrevet! Lyder som en ubehagelig oplevelse, men håber du fik noget du kan tage med dig :)

_________________
- Medlem af det hemmelige selskab


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2011 21:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2011 21:33
Indlæg: 87
Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Wow! lyder vildt! Men bestemt ikke rart. Fin rapport, meget interessant. Ville faktisk gerne have lidt mere historie, men det var nok bedst at du ikke kunne huske resten måske, skal jeg ikke kunne sige:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 dec 2011 03:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jun 2009 00:53
Indlæg: 130
Geografisk sted: byen
lol i et rimeligt hæftigt LSA trip troed en af mine venner at han var havnet på et hospital og hele smøren
det var så også sidste gang han tog 12 frø på engang XD anyway tror faktisk det var det sidste LSA trip :cheers:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2013 19:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Det er sgu sært, for jeg er næsten konsekvent udsat for de her "død-genfødsels" eller "matrix"-oplevelser når jeg vover mig ud i høj-dosis psykedelika. Det er oplevelsen af at have glemt hvor man startede, at man tog et 'stof' og nu er man vågnet op i den "virkelige virkelighed" da der har været et slør over ens bevidsthed hele ens liv. Har oplevet det med psilocybin, LSD og ketamin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2013 10:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2007 22:56
Indlæg: 867
Det er sgu sært, for jeg er næsten konsekvent udsat for de her "død-genfødsels" eller "matrix"-oplevelser når jeg vover mig ud i høj-dosis psykedelika. Det er oplevelsen af at have glemt hvor man startede, at man tog et 'stof' og nu er man vågnet op i den "virkelige virkelighed" da der har været et slør over ens bevidsthed hele ens liv. Har oplevet det med psilocybin, LSD og ketamin.

Har oplevet det samme. Det jeg har gået at tænkt lidt over, er det positivt eller negativt så? Hvis man nu i første omgang ikke havde indtaget diverse psykedeliske stoffer, og ikke have set "den virkelige virkelighed", ville man jo slet ikke kunne sætte sig ind i det, og leve "det lykkelige liv", i en uvirkelig verden. Håber ikke jeg fik mindfucket for meget rundt i det. Men når man kender "sandheden", hvad så? Gør det os til lykkeligere og bedre mennesker kontra dem som ikke har set "den virkelige verden"?
Det er blot nogle spørgsmål som har flagret rundt i mit hoved for nylig.

Trådstarter: God rapport, dejlig læsning!

_________________
lolton


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2013 12:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
^Det gør dig ikke nødvendigvis til et lykkeligere menneske, du skal også turde leve din personlige sandhed ud, ude i den virkelige verden, med alt hvad det indebærer, ellers har du jo set den forgæves... Det er mit syn på det i hvert fald, det er hverken positivt eller negativt, det er hvad du gør det til - de fleste mennesker forsøger jo så nok at gøre det til noget positivt :)

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2013 12:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Jeg synes ofte at de sandheder jeg støder på er kendetegnet ved at medføre effektiv tankegang eller ved at forbedre noget andet: at blive bevidst om et problem man ikke havde opdaget før f.eks. De 'sandheder' (jeg må vel hellere bruge ' for en god ordens skyld :) ) drejer sig som regel om menneskets psyke og oplevelsens natur og tit følger der med forståelsen også en række gode værktøjer med (eller ihvertfald et bedre grundlag at arbejde med problemerne ud fra).

F.eks. har underkendelsen af vores fjollede nedarvede ritualer og koncepter for hvordan man bør opføre sig medført en enorm følelse af frihed som videre har ført til forøget lykke.

Ofte har jeg i forbindelse med gode trips eller dybe meditative tilstande (dans!) haft en følelse af at være vågnet op af et tåget drøm. Som om at jeg var blevet alt for optaget af koncepterne vi forstår verden med, i stedet for at kigge på verden som jeg oplever den. Lige så langsomt - over måneder eller år - kan jeg synke ned i en sær tilstand hvor jeg tager vores kollektive sindssyge adfærd alt for alvorligt og som resultat render rundt og er lammende selvbevidst og desuden ulykkelig. Opnås et tilpas dybt og langvarigt afbræk fra denne mentalitet opnås denne følelse af at vågne op. Som at være ordenligt udhvilet for først gang i lang tid.

Opsummeret: Så er det måske ikke sandheden der gør os lykkelige, men det burde vel give et bedre grundlag for at søge lykken?

Hver eneste gang har det påvirket både mit humør og mine handlinger positivt.

Triprapporten lyder enormt skræmmende! Det virker nemmere at deale med urealistiske mareridt på gængse psykedelika (onde ansigter i mønstrene osv.) end en livagtigt konstrueret drømmeverden. Er det muligt at alkoholen har haft en finger med i spillet og f.eks. har gjort hjernen mere tilbøjelig til realistiske hallucinationer? Det har jo en ret divers virkningsmekanisme, så hvorfor egentligt ikke.. På et tidspunkt (ketamin og lattergas) oplevede jeg en "realistisk" loop oplevelse, den varede kun 10-15 sekunder hvor cirka et sekund blev loopet. Det var enormt skræmmende, men denne omgang lyder virkeligt slem i sammenligning! Alkohol og k-hole er lige blevet no-go for mig. Tak for advarslen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2013 18:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 apr 2010 18:10
Indlæg: 286
Det lyder godt nok som en hård tur det der.


er glad for du kom helskindet fra det :)<3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2013 19:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jun 2013 16:58
Indlæg: 113
Spændende trip-rapport! Lyder meget voldsomt, håber du kan komme dig 100%!

Det er sgu sært, for jeg er næsten konsekvent udsat for de her "død-genfødsels" eller "matrix"-oplevelser når jeg vover mig ud i høj-dosis psykedelika. Det er oplevelsen af at have glemt hvor man startede, at man tog et 'stof' og nu er man vågnet op i den "virkelige virkelighed" da der har været et slør over ens bevidsthed hele ens liv. Har oplevet det med psilocybin, LSD og ketamin.

Har oplevet det samme. Det jeg har gået at tænkt lidt over, er det positivt eller negativt så? Hvis man nu i første omgang ikke havde indtaget diverse psykedeliske stoffer, og ikke have set "den virkelige virkelighed", ville man jo slet ikke kunne sætte sig ind i det, og leve "det lykkelige liv", i en uvirkelig verden. Håber ikke jeg fik mindfucket for meget rundt i det. Men når man kender "sandheden", hvad så? Gør det os til lykkeligere og bedre mennesker kontra dem som ikke har set "den virkelige verden"?


Jeg mener bestemt at psycheliske stoffer kan være med til at opnå indsigt i os selv - at de kan være med til at ændre vores syn på verden. Når det så er sagt, mener jeg ikke at de "sandheder" man får i kraftige psychedeliske oplevelser har noget "matrix"-værdi. Med det mener jeg, at man ikke får indblik i en "sandere" verden - psychedeliske oplevelser gør i mine øjne ikke den normale verden til en uvirkelig verden. Jeg mener at disse oplevelser sagtens kan gøre os til lykkeligere mennesker (eller ulykkeligere), men ikke fordi vi har set en "sandhed" og kender en sand verden (à la matrix), men fordi vi kender os selv bedre.

_________________
Meld dig ind i Psychedelisk Folkeparti - fordi der er forskel på misbrug og forbrug


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2013 21:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
^ that

Jeg vil sidestille disse oplevelser med meget realistiske drømme, de kan fortælle os noget om vort sind og hjerne, om hvordan vi med vores bevidsthed sammenstykker et virkelighedsbillede men jeg vil ikke mene disse ekstreme midlertidige "eksistens-niveauer" skulle være mere virkelige end 'den almindelige baseline-bevidsthed', nærmere tvært i mod.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2013 18:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jun 2013 16:58
Indlæg: 113
^ God sammenligning, den kan jeg helt klart relatere til.

_________________
Meld dig ind i Psychedelisk Folkeparti - fordi der er forskel på misbrug og forbrug


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team