Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 maj 2021 18:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 maj 2021 11:37
Indlæg: 5
Hej.

Jeg har en god kammerat der kæmper med et alkohol- og pillemisbrug og som følge af det også ofte depression.
Han har også tidligere kæmpet med et kokain misbrug som det har lykkedes ham at droppe, men alkohollen og pillerne kan han simpelthen ikke lægge.
Han kender vejen frem, er meget motivieret og villig til at prøve hvad som helst, men han har ikke kunnet ændre sine adfærdsmønstre. Psykolog og afvænning har ikke hjulpet og han er nu bekymret for der ikke er nogen vej ud af det.

Jeg har læst en masse om psykedelisk terapi, og mange rapporter fra folk det har hjulpet, og jeg er overbevist om at det kan hjælpe ham videre. Jeg har nævnt det for ham, og han er meget villig til at prøve om det kan gøre noget for ham.

Ville høre om der er nogen der har personlige erfaringer succesfulde eller ej, med lignende problemer. Og hvis det har virket, er LSD, psilocybin eller måske enda ibogain vejen frem?
Nogen der kender eller kan sætte mig i kontakt med nogen der laver denne slags "behandlinger", de kan anbefale? det behøver ikke nødvendigvis at være en "professionel" i form a psykiater eller psykolog, men gerne en der har erfarring med den her slags eller i hvert fald en kompetent guide.

Kan ikke finde så meget online, men ved i om det er lovligt eller i hvert fald en grå-zone, hvis det blot er en "sitter/guide" jeg søger, og selv kan skaffe svampene eller LSD?
Jeg ved der er nogle forsknings projekter, men det er mit indtryk det er meget svært at blive udtaget, og er ikke sikker på han har uendeligt meget tid at løbe på.

Han er også villig til eventuelt at rejse til udlandet hvis det er den eneste mulighed.

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, skriv eventuelt privat hvis det er bedre.

På forhånd mange tak
Mvh Sune


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2021 22:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 aug 2021 21:54
Indlæg: 1
Hej Sune,

Der er heldigvis flere steder i DK i Danmark og i udlandet, hvor de tilbyder plantemedicin ceremonier (fx ayahuasca og svampe). Healing rejser i dk er psykoterapeuter der facilitere det. Du kan købe svampe på nettet fra Holland, bare søg på Magicstore mushrooms. Men hvis I selv bevæger jer ud i det, vil jeg anbefale at have fokus på en intention. Fx at være clean og fri for afhængighed. Læs om det på dette, og det vil give jer en klar fordel. Jeg vil dog altid anbefale det i en cermoni hvor der er en shaman som holder space :)

Ellers er Peru, Mexico og Costa Rica (blandt andet) et godt sted for Ayahuasca, svampe og San Pedro. Jeg vil sige alle alle er healende, men Aya kan være meget hård og dermed god ;) Der er dog også en del forskning som har bevist at philosobin (fx svampe) har en god virkning for afhængigheder.

Håber din ven får prøvet det :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2021 19:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Denne her tråd har nogen paralleller til din. Her kan du læse min og Andrea holdning til psykedelisk terapi i dk: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 90&t=56910

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team