Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 21 feb 2021 04:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 dec 2019 14:55
Indlæg: 67
Jeg er ikke enig i, at LSD er mindre tilbøjeligt til at give en "spirituel oplevelse", hvis det er korrekt forstået. Livet er en spirituel oplevelse i sig selv. Jeg forstår, at der menes de oplevelser, der ligger udenfor hverdagsbevidstheden, og som opleveren selv ville klassificere som "spirituel, hellig, mystisk" eller lignende. Men det er netop det jeg mener. Jeg får ofte den efterhånden genkendelige følelse af noget helligt, mystisk, eller den spontane følelse af uendelighed, hvis blot jeg går en tur i skoven, eller tager på stranden. Det er en dybfølt følelse af vidunder og fascination over eksistensen. Fidusen med psykedeliske stoffer er, at de forstærker det foreliggende materiale. De gør i og for sig det samme, selvom der er materiel forskel på dem (se deres molekylære strukturer), og derfor forskel på den måde, de gør det på.

Så, som jeg ser det, er grunden til at de fleste i deres hverdagsliv ikke har disse følelser blot indoktrination. Som min ven og i en periode læremester sagde, så er den psykedeliske proces ikke en læringsproces men en aflæringsproces! Man aflærer altså alle sine indoktrinerede mønstre, der forvrænger ens opfattelse af virkeligheden, indtil man ser alt lige som det er. Ser man alt som det er, er det uundgåeligt at føle vidunder, uanset om man kigger på stjernehimlen, sig selv, et blad eller et gråt stykke A4 papir!

Lidt off-topic. Lidt OP: Jeg vil sige, lad være med at låse dig fast på én substans, eller på én teknik. Søg med hele dit væsen uden at søge noget specifikt, og identificer dig udelukkende med dét, du IKKE ved, og så vil dét, du skal bruge, dukke op på en eller anden måde.

Alt godt.

_________________
ओं


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2021 16:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 feb 2021 00:03
Indlæg: 10
M - skrev:
Jeg er ikke enig i, at LSD er mindre tilbøjeligt til at give en "spirituel oplevelse", hvis det er korrekt forstået. Livet er en spirituel oplevelse i sig selv. Jeg forstår, at der menes de oplevelser, der ligger udenfor hverdagsbevidstheden, og som opleveren selv ville klassificere som "spirituel, hellig, mystisk" eller lignende. Men det er netop det jeg mener. Jeg får ofte den efterhånden genkendelige følelse af noget helligt, mystisk, eller den spontane følelse af uendelighed, hvis blot jeg går en tur i skoven, eller tager på stranden. Det er en dybfølt følelse af vidunder og fascination over eksistensen. Fidusen med psykedeliske stoffer er, at de forstærker det foreliggende materiale. De gør i og for sig det samme, selvom der er materiel forskel på dem (se deres molekylære strukturer), og derfor forskel på den måde, de gør det på.

Så, som jeg ser det, er grunden til at de fleste i deres hverdagsliv ikke har disse følelser blot indoktrination. Som min ven og i en periode læremester sagde, så er den psykedeliske proces ikke en læringsproces men en aflæringsproces! Man aflærer altså alle sine indoktrinerede mønstre, der forvrænger ens opfattelse af virkeligheden, indtil man ser alt lige som det er. Ser man alt som det er, er det uundgåeligt at føle vidunder, uanset om man kigger på stjernehimlen, sig selv, et blad eller et gråt stykke A4 papir!

Lidt off-topic. Lidt OP: Jeg vil sige, lad være med at låse dig fast på én substans, eller på én teknik. Søg med hele dit væsen uden at søge noget specifikt, og identificer dig udelukkende med dét, du IKKE ved, og så vil dét, du skal bruge, dukke op på en eller anden måde.

Alt godt.


Da jeg ingen erfaring med psychedelics har, så tænker jeg, at et langt trip, som LSD giver, måske er for voldsom en førstegangsting. Og da trøfler er for svage, så må det blive svampe :) Jeg er ikke så forhippet på en enkelt substans, udover at jeg nok var og fortsat er meget fascineret af DMT og ayahuasca, men kan også godt forstå argumentet, at det er en god ide at prøve andet inden man kaster sig ud i så stærke sager.

Jeg vil meget gerne være åben og søge bredt, men på et eller andet tidspunkt skal man jo også handle, og da stoffer ikke er noget, der naturligt ville dukke op i min omgangskreds, er jeg nødt til selv at opsøge det. Og i så fald er det nødvendigt at vide, hvad man ønsker :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2021 17:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 feb 2021 00:03
Indlæg: 10
Fso skrev:
Skriv når du har fundet ud af hva slags du ender ud med at have.


Hej igen Fso - jeg tænker jeg prøver med cubensis og tænkte at i omegnen af 2,5-3 g tørrede svampe ville give et godt trip i en mellem intensitet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2021 21:17 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det lyder som en rigtig fornuftig dosis :) din tripsitter er et glad og positivt væsen? For så er det kun at sige ha en rigtig dejlig oplevelse.
Lav gerne en trip rapport bagefter - både for efterrationaliseringer og indprentningen af mindet, men også lidt for os andre skyld, det er altid hygsomt at læse den slags, hvis du altså føler for det ellers gør det for din egen skyld og lad den blive i skuffen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2021 22:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 feb 2021 00:03
Indlæg: 10
Fso skrev:
Det lyder som en rigtig fornuftig dosis :) din tripsitter er et glad og positivt væsen? For så er det kun at sige ha en rigtig dejlig oplevelse.
Lav gerne en trip rapport bagefter - både for efterrationaliseringer og indprentningen af mindet, men også lidt for os andre skyld, det er altid hygsomt at læse den slags, hvis du altså føler for det ellers gør det for din egen skyld og lad den blive i skuffen.


Fedt! Ja, udover at jeg nu har udskiftet min tripsetter med en god ven i stedet for den veninde, jeg egentlig havde tænkt mig. Men han er glad, omsorgsfuld og mere erfaren end mig (dog ikke svampe), så føler mig tryg ved ham. Vi har talt lidt om det og han er med på at være upåvirket og vi har talt om hvad han kan gøre, hvis jeg ender i et bad trip. Det bliver nok til påske, når det er mere forårsagtigt :) Glæder mig meget og skriver meget gerne en triprapport! :)
Tak for hjælpen til jer alle - er glad for at jeg rakte ud og at jeg ikke bare kastede mig ud i ayahuascaen selvom jeg havde kigget på det så længe!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team