Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 dec 2018 20:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Hej alle

Jeg har holdt mig væk fra stoffer i nogle år efterhånden. Det er bare sket helt naturligt - jeg har været et sted i mit liv, hvor trips og den slags ikke lige passede ind. Til gengæld er jeg blevet glad for meditation, som jeg dyrker dagligt, og det har vendt meget op og ned på mit liv - på den gode måde.

Men nu står jeg alligevel i en situation, hvor jeg godt kunne bruge at "skære ind til kernen" med en form for trip. Jeg tror nemlig, jeg har nogle følelser dybt inde, der sidder lidt "i klemme". Jeg har først overvejet et mildt svampetrip, men jeg føler alligevel, at jeg har været for langt væk fra narkoens verden, til at jeg vil hoppe direkte ind i det. Særligt fordi, jeg ikke har nogen personer, jeg er tryg ved at gøre det med - så det skal foregå alene.

Jeg tænker at tage en alene-aften herhjemme, hvor jeg dykker lidt ind i sindet med en lille dosis MDMA - omkring 90-100 mg. Evt. krydret med meditation, hvis man da ikke er alt for stimuleret til det på MDMA.

Derefter vil jeg prøve at følge Shulgins råd om at tage en gang 2cb i enden af trippet - han siger jo, det skulle være godt til at cementere de opdagelser, man gør sig på MDMA, hvis jeg ikke husker helt galt. Samtidig er det jo et mildere psykedelika, der burde kunne håndteres af en grøn bruger som mig.

Jeg kan opsummere det i tre spørgsmål:

1. Har I erfaring med at tage MDMA i en terapeutisk sammenhæng alene? Hvordan gør man det bedst - hvordan når man længst ind? Er det bind for øjnene, meditation, andet? Hvad med dosis? Hvad kan det give?

2. Har I prøvet den her shulgin MDMA-2cb kombi - er det godt terapeutisk? Hvad giver 2cb'en sådan rent terapeutisk? Jeg ved jo godt, det primært er et visuelt trip

3. Hvad synes I om idéen sådan helt overordnet? Er der nogenlangvarig terapeutisk effekt at komme efter med den her kombo? -

Jeg føler som sagt, jeg har nogle ting i klemme, der spænder ben for mig i min hverdag. Jeg har svært ved at åbne op overfor folk og overfor mig selv nogle gange - og jeg har simpelthen nogle ting indeni, som gør lidt ondt at konfrontere og som godt kunne bruge forløsning.

Glæder mig til at høre fra nogle erfarne trippere

Mvh lykkeli


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2018 23:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har ikke selv den store erfaring med terapeutiske trips. Men kan anbefale at læse denne tråd: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 90&t=53642

Jeg har en eller anden idé om at MDMA terapi giver bedst mening sammen med en tripsitter. Man kan sikkert godt finde ud af noget alene. Men tror at MDMAens terapeutiske egenskab ligger i at man kan åbne op omkring sine problemer og det tror jeg man bedst integrere hvis man får de problemer ud ved at snakke med en.

Jeg tror næsten svampe er mere effektive, når der blot er tale om nogle blokader. Du behøves jo ikke starte ud med en heroic dose. Du kan nemmere "træne" dig op med svampe end MDMA. For MDMA der skal du vente 2-3 måneder mellem hver session også selvom du tager mindre doser. Ved svampe kan du godt tage 0,5 g også 1 g to uger senere. Det begynder jo først at blive overvældende ved 1,5-2,5 g+ (alt efter person og svampenes potens).

Det hele kommer selvfølgelig an på hvad du vil forløse. Du siger det både er i dig selv og med andre mennesker du spænder ben. Tænker du skal vælge en af problemerne først og fokusere på det. Jeg tror generelt man får det nemmere med andre mennesker, hvis man har fået det godt med sig selv.

Tror umiddelbart at 2-cbs terapeutiske egenskab er begrænset, men har ikke prøvet det sammen med MDMA. Det skulle tage en del af crashet og forlænge euforien en smule.

Uanset hvad du vælger så held og lykke med det. Tror generelt man er på rette vej ligeså snart man begynder at overveje at gøre noget ved det.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 00:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
MDMA og 2c-b er klart en af mine yndlings kombinationer. At tage 2c-b i slutningen af et MDMA trip er så perfekt. Sidst jeg gjorde det, endte mig og min bedsteven med at ligge i flere timer og have mega dybe, filosofiske og spirituelle samtaler. Tror faktisk det var en af mine bedste oplevelser med rusmidler i hele mit liv.
Jeg vil anbefale at indtage en lille - medium dose 2c-b nasalt når du er på vej ned fra MDMA'en.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 02:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Buttkraken skrev:
MDMA og 2c-b er klart en af mine yndlings kombinationer. At tage 2c-b i slutningen af et MDMA trip er så perfekt. Sidst jeg gjorde det, endte mig og min bedsteven med at ligge i flere timer og have mega dybe, filosofiske og spirituelle samtaler. Tror faktisk det var en af mine bedste oplevelser med rusmidler i hele mit liv.
Jeg vil anbefale at indtage en lille - medium dose 2c-b nasalt når du er på vej ned fra MDMA'en.


Hvad er fidusen ved at tage det i slutningen af mdma trippet? :?:

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 11:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det bliver ikke så rodetog forvirrende, som hvis du tager det mens du peaker på mdma, hvilket i min optik gør at man får langt mere ud af begge stoffer. Udover det, så sparker 2c-b'en og godt gang i euforien fra MDMA'en igen. Vil mene at det er den ultimative måde at slutte en MDMA tur af på.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 11:43 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Hej Lykkeli
Jeg tog for et par uger siden et medium MDMA trip (80mg.) med øjet for at afslutte en terapeutisk process. Det var en god, men hård oplevelse hvor jeg kom i god kontakt med mit sår og kunne lave terapeutiske samtaler med de indre negligerede børn i mig. Jeg havde en sitter med.

Jeg har ikke prøvet Nexus flip, men jeg har prøvet MDMA og 2CB hver for sig i forskellife doser.

MDMA er et super godt terapeutisk stof (det er faktisk ikke andet end terapeutisk for mig) Når du tager det i mindre doser og ikke bliver helt skudt af har jeg oplevet at det er nemmere at integrere. sagt på en anden måde kan du stå med det ene ben i MDMA verdenen og det andet ben i dit sobre jeg. I.f.t. spørgsmål 1, så afhænger det meget af hvor du er i din process.
Du skriver noget om at der sidder nogle følelser i klemme, fint at have for øje, hvad vil du gøre hvis du tager nexus flippet og de følelser lige pludselig kommer ud og overmander dig, mens du er alene?

2CB er et ægte psykedelikum og kan katylisere din bevidsthed i alle retninger.

Ud fra et harm reduction perspektiv vil jeg ikke anbefale kombinationen af forskellige stoffer grundet synergi effekterne og at du er alene. men holde dig til en medium dosis MDMA med mulighed for at komme i kontakt med en ven, evt. på tlf.

Har du overvejet at finde en dygtig psykoterapeut?

Schrooms.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 11:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Nu er 2c-b jo et ekstremt overfladisk psykedelika generelt. Det smarte ved denne kombination er også at MDMA'en tager sig af angsten og de negative tanker. Vil mene at der er ligeså stor chance for at følelserne skulle overmande ham om han tager både 2c-b og MDMA eller kun MDMA. Udover det så er her jo tale om en lav dose 2c-b nasalt. Vi snakker ikke +50mg 2c-b oralt, som varer flere timer. 5-10mg 2c-b nasalt er jo overstået på ingen tid.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 15:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Det eneste jeg kan byde ind med her er at 90-100 mg MDMA ikke er en lille dosis hvis dit stof er nogenlunde rent, medmindre du har erfaring for at din tolerance overfor det er stor.

Jeg vil kalde det en helt normal dosis, men hvis du ønsker en lille dosis skal du vel ned omkring 60mg.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 17:30 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Når vi snakker MDMA terapi, vil jeg mene at 100mg er en lille dose. Så vidt jeg husker, plejer terapeutiske doser at være semi høje

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2018 00:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Buttkraken skrev:
Når vi snakker MDMA terapi, vil jeg mene at 100mg er en lille dose. Så vidt jeg husker, plejer terapeutiske doser at være semi høje


Ok tak for info. Jeg troede en terapeutisk does var som en “normal” dose. Det er en god dag når man har lært noget nyt :)

Hilsen Bluepill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2018 00:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Er helt enig i at 2C-B er den optimale måde at afslutte et MDMA trip på. Man undgår den skarpe og skuffende kontrast fra drømmeland til normalitet og kan derved bedre integrere sin oplevelse i sin virkelighed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2018 01:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Lille Rødhætte skrev:
Er helt enig i at 2C-B er den optimale måde at afslutte et MDMA trip på. Man undgår den skarpe og skuffende kontrast fra drømmeland til normalitet og kan derved bedre integrere sin oplevelse i sin virkelighed.

præcis! og da mdma er så kraftigt et empatogen og 2c-b både er et mildt psykedelika og også relativt stimulerende empatogen, er det virkeligt en oplagt kombo. man er virkeligt åben når man er på mdma og det fungerer efter min mening og erfaring ekstremt godt til et par semi lave doser 2c-b. Man kan virkeligt nå dybt i den stituation, men uden at det er overvældende og for meget. Og så giver 2c-b’en også nogle dejlige og hyggelige visuals til at slutte aftenen af med.
den måde jeg ville gøre det på er at tage 150mg MDMA oralt, også lige oveni eller kort efter peaket ville jeg redosere med 50mg MDMA nasalt og når man så er på vej ned fra det ville jeg alt efter erfaring og situationen tage 5-10mg 2c-b nasalt og hvis man så føler for det og kan overskue det ville jeg redosere med 5-10mg nasalt igen efter 30-60 minutter.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team