Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 aug 2018 11:37 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2018 10:30
Indlæg: 7
Geografisk sted: København
Jeg har igennem de sidste tyve år arbejdet med egen personlig udvikling. Blandt andet qua et seks-årigt psykoanalytisk forløb, utallige Holotropi-sessioner, flere krops- og psykoterapautiske metoder, gentagne spirituelle retreats, Peyote-ritualer i udlandet, magic mushrooms-sessioner, LSD-terapi og flere ayahuasca-ritualer med velrenommerede og kompetente shamaner.

Herudover har jeg af akademiske årsager - og selvsagt ud fra egen personlig interesse - sat mig grundigt ind i emne-området i relation til afvikling af psykedeliske terapisessioner. Dette blandt andet via gennemlæsning af afhandlinger og rapporter udarbejdet af forskere (Stanislav Grof o.m.a.) i forbindelse med LSD og på det seneste i forhold til bl.a. MAPS-forskningen på området generelt.
Endvidere har jeg gjort særlig meget ud af på forhånd at sætte mig ind i de enkeltes kompetencer på området. Primært for at sikre mig så stor en ansvarsbevidsthed som muligt. Både i forhold til Set & Setting og i forhold til respektfuldheden og graden af alvor og modenhed.

Efter denne korte introduktion er jeg nået frem til mit egentlige formål med dette indlæg, nemlig min stigende interesse for MDMA og dermed andres erfaringer med samme. Primært, idet der åbenbart er tale om et stof der tilsyneladende byder på et stort terapeutisk potentiale og som således allerede under de indledende kliniske forsøgsfaser i udlandet, synes at indikere en yderst effektiv og positiv effekt på (i hvert fald) PTSD - Post Traumatisk Stress Disorder. (Efter hvad jeg har hørt, skulle der i øvrigt spire en lignende forskning på Rigshospitalet. Måske er der andre her der kan informere yderligere?)

Min egen personlige erfaring med MDMA begrænser sig til en enkelt dobbelt-session (det dobbelte ligger i et efterfølgende boost cirka to timer efter den initierende dosis). Da jeg cirka tre måneder senere forsøgte at følge op på denne session, var MDMA'en i mellemtiden blevet utilgængelig (både kvalitetsmæssigt og i det hele taget), mens min sitter og med-psykonaut var rejst til udlandet.

Uden at gå for meget i detaljen qua stoffets ikke-legalitet i offentligheden, kunne det ikke desto mindre være interessant at høre, hvordan andre har grebet denne problemstilling an.
Hvordan er I selv kommet videre med MDMA i terapeutisk sammenhæng? Og er der andre der mon deler denne oplevelse af ikke at kunne finde hverken præparat eller passende setting?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2018 12:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det kunne være rart at høre lidt om, hvilke personlige problemer du arbejder med. Så kunne vi måske svare på, om MDMA vil kunne hjælpe dig.

Det undrer mig meget at du har svært ved at skaffe MDMA, og at du føler at kvaliteten er faldende. Det er det mest populære stof i Danmark, sammen med kokain, og meget let at skaffe. Desuden har kvaliteten været stigende igennem en årrække. Det man kan købe idag er meget rent.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2018 20:47 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2018 10:30
Indlæg: 7
Geografisk sted: København
@Enspænderen

Jeg skal beklage min måske lettere misvisende titel. Der burde nok have stået "MDMA spirituelt arbejde" ...

Min tilgang til psykedeliske stoffer er i dag udelukkende af spirituel karakter (både egen og andres), og hvor især MDMA - når det bruges rigtigt og forsvarligt - synes at være et særdeles virksomt værktøj til blandt andet at sænke ego-tærsklen og dermed skabe plads til en større og dybere åbning på det indre plan...
I relation til tilgængeligheden af MDMA (med rent indhold >85%), er dette ikke til at købe i de kredse jeg bevæger mig i.
Da jeg endvidere - og så vidt muligt - undgår de kriminelle miljøer og i hvert fald konsekvent går uden om Ectascy-piller af enhver art, må jeg sige, at jeg nu på andet år ikke har været i stand til at skaffe den kvalitet jeg går efter.
Hvad andre gør og eventuelt kan nøjes med, blander jeg mig ikke i. Hvis der derimod skal dyrkes empirisk forskning på dette her område, er præparaterne imidlertid nødt til at have den fornødne renhed og kvalitet, alt imens Set & Setting på samme måde nødvendigvis må leve op til de sæt af etiske spilleregler der for længst er skabt konsensus omkring i de seriøse terapeutiske og forskningsmæssige miljøer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2018 01:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg tror det er svært at arbejde spirituelt med MDMA. Stoffet åbner hjertet, og gør én til et kærligt og lykkeligt menneske, men kun sålænge virkningen varer. Bagefter er man tilbage hvor man plejer at være. Jeg har taget MDMA omkring 20 gange, og jeg ved ikke om det egentlig har gjort mig til et bedre menneske. Lidt måske, men ikke ret meget.

Ecstasy-piller er ofte så rene, stærke, og billige i dag, at overdosering er blevet et problem. Rent MDMA-pulver eller krystaller er også let tilgængeligt. I vinters var der en 15-årig dreng, der døde af en overdosis af ren MDMA. Det undrer mig virkelig at det ikke er nået frem til de kredse, du færdes i. Jeg køber selv MDMA-pulver eller krystaller på darknet. Det er rent og billigt, og der er masser at vælge imellem.


Senest rettet af Enspænderen 12 aug 2018 13:25, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2018 13:03 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Bare lige for at få det sagt, MDMA er mere eller mindre så rent som det bliver ved omkring de 84%.
Der er nogle andre klogere hoveder som har den specifikke forklaring hvorfor, men det er sådan det forholder sig.

Har personligt både haft fat i helt krystal klart MDMA som gav udslag som havende maksimal renhed på test kits, ligeså vel som jeg har haft brunligt/guligt MDMA som igen har slået ud med den maksimale renhed de her test kits kan give. Mener deres margin er +75%.

Generelt er MDMA meget rent nu om dage, særligt hvis du køber det på Darkweb hvor det ikke først har været igennem flere led hvor det muligvis kunne være cuttet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2018 14:58 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2018 10:30
Indlæg: 7
Geografisk sted: København
Sammenligner du Sundhedsstyrelsens rapporter fra henholdsvis 2012 og 2017 er der tale om et kvalitetsfald på 6 %. (Renhedsintervallet var faldet fra 15-90 % i 2012 til intervallet 13-85 % i 2017).

Herudover lå selve MDMA-indholdet i de undersøgte pulvere på cirka 46 % i 2012, mens et tilsvarende indhold for MDMA i 2017 var faldet til 33 %. Altså et samlet fald i MDMA-indhold på 13 %.

Endnu mere tydeligt bliver det ved gennemlæsning af Sundhedsstyrelsens rapport "Narkotika på Gadeplan 2017", hvori det fremgår, at MDMA blot udgør 1 % af de beslaglagte stoffer - een procent! - mens kokain eksempelvis topper med 75 %.

Når mennesker i øvrigt, uden et fornødent kendskab til stoffers indhold, blot indtager det for at have en sjov aften, kan det nemt gå rigtig, rigtig galt. Uanset om det så end måtte dreje sig om MDMA eller andet. Hvis man derfor indtager et helt gram MDMA, så er man allerede godt på vej ud i det fatale - her i øvrigt aldeles uafhængig af renhed, idet MDMA doseringer måles i mg - med et anbefalet max indtag på 120 mg.

Endelig er jeg ganske bekendt med DarkNet og DeepWeb - lige som myndighederne er det. De gange jeg har forsøgt mig, er præparatet i hvert fald blevet konfiskeret :|

Jeg vil måske gerne i retning af en samtale om hvordan man eventuelt kan udvikle et fællesskab, hvor omgangen med disse præparater (herunder psilosybin) bliver gjort med både omtanke og opmærksomhed og hvor der er enighed om, at brugen ikke skal være af rekreativ karakter, men derimod til at undersøge Bevidsthedsfeltet.
I samme forbindelse tænker jeg, det måske kræver en vis modenhed og et tilpas velintegreret jeg, for ikke at der opstår alt for mange unødige forstyrrelser fra ens egen personlige historie undervejs i sessionerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2018 15:28 
Det undrer mig bare lidt, at du sagtens kan få fat i LSD, men ikke MDMA. MDMA er et meget udbredt stof i krystal form i forholdsvis god kvalitet, uanset hvad sundhedsstyrelsens rapporter siger. Det kan nemt blive lidt misvisende, da fokuset omkring de forskellige substanser er forskellig, pga den varierende kriminalitet der er omkring dem. Her er Kokain en af dem politiet har størst fokus på, da det stimulerer noget mere ballade end MDMA gør.

Kvaliteten er i hvert fald god nok til terapeutisk spirituelt arbejde.

Ostrakon skrev:
Jeg vil måske gerne i retning af en samtale om hvordan man eventuelt kan udvikle et fællesskab, hvor omgangen med disse præparater (herunder psilosybin) bliver gjort med både omtanke og opmærksomhed og hvor der er enighed om, at brugen ikke skal være af rekreativ karakter, men derimod til at undersøge Bevidsthedsfeltet.
I samme forbindelse tænker jeg, det måske kræver en vis modenhed og et tilpas velintegreret jeg, for ikke at der opstår alt for mange unødige forstyrrelser fra ens egen personlige historie undervejs i sessionerne.


Hvordan vil du lave seriøst dybt bevidstheds arbejde, uden at der dukker meget op fra ens egen personlige historie undervejs. Vil du arrangere religiøse/spirituelle fællesrejser mere end selvransagelse, eller hvad står der egentlig her?

MDMA har nogle interessante egenskaber på det mellemmenneskelige plan, da det åbner en meget op og er godt til at bearbejde forskellig angst. Men det er en uinterressant substans til selvudvikling, set i forhold til kandidaterne som LSD, Psilocybin, Ayahuasca og Meskalin.


Top
  
 
Indlæg: 12 aug 2018 15:59 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2018 10:30
Indlæg: 7
Geografisk sted: København
Jeg er helt med på, at du ikke selv kan kontrollere indholdet af det der måtte dukke op undervejs i en session. Dog er det sikkert sundt, hvis du i forvejen skaber en klar intention om, hvad du gerne vil i kontakt med.
Herudover vil sitteren - al den tid han eller hun er tilstrækkelig kompetent - være i stand til at hjælpe dig endnu dybere ind i det aspekt, du gerne vil se nærmere på.
Og som jeg også selv skriver, kræver det nok en vis form for afklarethed i forhold til ens egen personlige historie, hvis denne ikke skal fylde for meget og overtage retningen i sessionen. (Selv om ... så er det jo blot det, man arbejder med).

Det er med andre ord nok ikke for hvem-som-helst at give sig i kast med udforskningen af de dybere lag af Bevidstheden, før man har brugt tid på at få bearbejdet og bevidstgjort sit eget skygge-materiale og fået integreret sine eventuelle personlige traumer.

MDMA (og LSD, psilocybin, ibogain, peyote og mescalin etc.) er, efter min erfaring, alle stoffer der både kan virke konkret terapeutisk (og dermed healende) på det personlige plan OG på samme tid virke bevidsthedstransformerende, alt afhængig af omstændigheder (Set & Setting) og intention.
Og igen ... det kræver folk der ved, hvad de har med at gøre. Folk, der bl.a. har sat sig ind i litteraturen på området og måske gået noget af vejen selv og folk der oprigtigt deler interessen. Både for feltet generelt og for andre menneskers udvikling i al almindelighed - på det personlige plan som på det transpersonlige.
Ved at være åben og modtagende/accepterende overfor det der så end måtte dukke op, og ved at turde at gå ind i det, uden berøringsangst, er jeg overbevist om, at flere af disse såkaldte psykedeliske stoffer kan være et særdeles effektivt hjælpemiddel for rigtigt mange mennesker. Terapeutisk som spirituelt.


Senest rettet af Ostrakon 12 aug 2018 20:42, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2018 16:35 
Lad os nu bare få dig til at prøve MDMA i sådan en kontekst, før du udtaler dig om effekten :wink:

Uanset hvor velbearbejdet man er, vil der altid dukke et eller andet op fra ens historie, hvis man går dybt nok. Det er i sidste ende derfor vi gør det.
Alt det der med at stifte et fællesskab, hvor der er en standard for at være med andet end intentionen, er intet andet end en kæmpe egoinflation. Alle mennesker på denne planet er igang med den samme rejse, nemlig at leve livet. Vi er alle lige velegnede til den indre rejse, så længe interesseren er der.

De dybere lag af bevidstheden er dine skyggesider og traumer, uanset om vi snakker om det psykodynamiske lag, de perinetale matricer eller transpersonelle.

Og man kan ikke skilne imellem terapeutisk og spirituelt, når man arbejder med psykedelika i sådan en sammenhæng. Lad os lige få grundbegreberne på plads som en start.

Jeg ved godt hvordan de sessioner og ceremonier forløber, dem har jeg lavet en del af efter hånden :)

EDIT: Sorry jeg havde overset, at du har prøvet MDMA. Men på den anden side er en enkelt session ikke særlig meget, når man snakker om erfaring og viden om substansen. Den er ok til at tage overflade materiale, specielt fordi den er så blid, men er samtidig meget begrænset i forhold til kandidaterne.


Top
  
 
Indlæg: 12 aug 2018 19:56 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2018 10:30
Indlæg: 7
Geografisk sted: København

@ Ø Tripperen!

Vi deler vist ikke helt den samme forståelse af det her område, fornemmer jeg.
God vind og fortsat held og lykke med din proces.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2018 20:33 
Det var dog en mærkelig måde at afslutte dialogen på. Hvorfor svarer du ikke på mine spørgsmål? Det er vel okey, at "jeg´et" bliver udfordret lidt.

Hvis du er interesseret i det her, må det vel også være oplagt, at snakke de forskellige syns vinkler igennem.

Der er en masse forskelligt du skriver, som jeg synes er interessant. F.eks. hvordan du på forhånd har formået at sætte dig ind i de enkeltes kompetencer på området. Det er noget nær umuligt, før man har sat sig grundigt ind i det. Som en start må man læse, hvad der er at læse omkring det. Derefter må man prøve, hvad der er at prøve for at forstå teorien i praksis. Det kommer i takt med at man prøver, og ikke som sådan på forhånd.

Jeg synes det er en interessant tråd, du har oprettet, og jeg deler den samme interesse for emnet som dig. Hvis du læser lidt rundt på boardet, kan du hurtigt se, at jeg har skrevet en hel del om Grof, psykolytisk terapi, psykedelisk terapi, shamanisme osv.

Du spørger efter folk der har sat sig ind i litteraturen, og har gået noget af vejen selv. Og her har du mig, som har gjort begge dele i vidt udstrækning, så jeg forstår ikke, at det jeg skriver er uinteressant set i den kontekst. Der florerer ikke ligefrem med mennesker i dette land, som har gravet ligeså dybt, som jeg har på dette felt.

Du må gerne fortælle mig lidt om din forståelse for det her område, jeg er interesseret.


Top
  
 
Indlæg: 12 aug 2018 21:30 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2018 10:30
Indlæg: 7
Geografisk sted: København
@ Ø Tripperen!

Du beder om en uddybelse. Den kommer jeg gerne med:

Ø Tripperen! skrev:
Lad os nu bare få dig til at prøve MDMA i sådan en kontekst, før du udtaler dig om effekten :wink:


Hvis du læser indledningen af mit første indlæg, vil du kunne læse om min praktiske erfaring med psykedeliske stoffer ...

Ø Tripperen! skrev:
Uanset hvor velbearbejdet man er, vil der altid dukke et eller andet op fra ens historie, hvis man går dybt nok. Det er i sidste ende derfor vi gør det.


I ovenstående citat er jeg for så vidt enig med første del.
Når der derimod postuleres, at det er "derfor vi gør det", stopper enigheden, i og med at jeg hører dig udtale dig på andres vegne. Det bryder jeg mig ikke om.

Ø Tripperen! skrev:
Alt det der med at stifte et fællesskab, hvor der er en standard for at være med andet end intentionen, er intet andet end en kæmpe egoinflation. Alle mennesker på denne planet er igang med den samme rejse, nemlig at leve livet. Vi er alle lige velegnede til den indre rejse, så længe interesseren er der.


Igen er der tale om postulater (og denne gang måske ligefrem med en vis nedladenhed), hvor jeg oplever, du taler på andres vegne. Ja, ligefrem på hele verdens vegne.
En forudsætning for konstruktive dialoger, kræver at man forbliver på sin egen banehalvdel efter min mening. Og nej, der behøver nødvendigvis ikke at være tale om "en kæmpe egoinflation", men derimod blot tale om en klar og tydelig ramme for sessionen.

Ø Tripperen! skrev:
De dybere lag af bevidstheden er dine skyggesider og traumer, uanset om vi snakker om det psykodynamiske lag, de perinetale matricer eller transpersonelle.


Igen en påstand der kan diskuteres og ikke blot bestemmes af dig (eller S. Grof for så vidt, som jeg tænker, du måske har hentet inspiration fra).
Uanset hvor meget du så end måtte have sat dig ind i området eller forsøgt dig med psykedeliske stoffer, er det du fremkommer med blot en holdning eller en mening som ikke nødvendigvis deles af andre eller alle og kan som sådan derfor heller aldrig ophøjes til universel sandhed.

Ø Tripperen! skrev:
Og man kan ikke skilne imellem terapeutisk og spirituelt, når man arbejder med psykedelika i sådan en sammenhæng. Lad os lige få grundbegreberne på plads som en start.


I ovenstående refererer du til grundbegreber. Hvilke grundbegreber? Igen er der tale om påstande der blot hentes ned og forsøges ophøjet til endegyldig sandhed. Hvem er du, der synes at have alle disse endegyldige sandheder?
Og jo, jeg mener netop godt, at man kan skelne mellem det spirituelle (transpersonlige) og det terapeutiske (personlige niveau). Ja, faktisk mener jeg, at det er et problem, hvis man ikke kan - eller vil.

Ø Tripperen! skrev:
Jeg ved godt hvordan de sessioner og ceremonier forløber, dem har jeg lavet en del af efter hånden :)


Hvorfor har du brug for at informere mig om, at du godt ved hvordan sessioner og ceremonier forløber?

Ø Tripperen! skrev:
EDIT: Sorry jeg havde overset, at du har prøvet MDMA. Men på den anden side er en enkelt session ikke særlig meget, når man snakker om erfaring og viden om substansen. Den er ok til at tage overflade materiale, specielt fordi den er så blid, men er samtidig meget begrænset i forhold til kandidaterne.


Enhver oplever på sin egen måde, tænker jeg. Og blot i øvrigt at generalisere og affejende tale om "overflade-materiale", oplever jeg som både respektløst og igen meget postulerende.

Det var på den baggrund, at jeg sagde, at vi tilsyneladende ikke delte den samme forståelse af området.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2018 22:36 
1. Der står jo, at du kun har prøvet det engang. Men fred være med det.

2. Hvorfor gør du det så? Jeg er enig med dig i, at der er meget forskelligt at hente. Men det viser sig igennem forskning, at det er de mest traumatiske lag, som har den største negative indflydelse på vores dagligdag. Derfor er det en absolut vigtig faktor at få bearbejdet, hvis man vil være fri og i stor stil en nødvendighed, hvis man vil opleve de helt ekstatiske tilstande rene.

3. Jeg ved godt, at jeg postulerer og udtaler mig om mine egne holdninge, men hvad er problemet med det? De er baseret på den erfaring og teoretiske viden jeg har. En klar og tydelig ramme for sessionerne skabes ikke af, at man har fået bearbejdet sin historie, det ved jeg er noget vrøvl. Det er et postulat fra din side af. Jeg har været med til sessioner, hvor folkene jeg arbejdede med kun havde skrabet overfladen, og det gik udmærket. Jeg har også været med til sessioner og ceremonier med folk der virkelig har prøvet at finde ud af, "how far the rabbit hole goes", og det gik ad helvedes til og omvendt. Det er altså ikke en forudsætning for, en klar og tydelig ramme.

4. Det ved jeg godt, men det er min holdning. Jeg er, og under al sandsynlighed også Grof godt bevidst om, at det bare er et system, for at kunne navigere i bevidsthedens uendeligt mange lag, og ikke noget faststøbt korrekt over det. Men at mene, at Grof er forkert på den, ville svare til at sige at differential regning ikke er holdbart. Grof´s forskning er den mest banebrydende og veldokumenterede på området, så det ville i min verden være galskab og en kæmpe egoopblæsthed, at feje de resultater han fik af vejen.

5. Jeg er bare mig. Jeg har ret til, at snakke/skrive som jeg har lyst til. Jeg påstår ikke, at det er universelle eller endegyldige sandheder. Men jeg synes selvfølgelig, at det jeg synes er meget holdbart, så længe der ikke er logiske og rationelle argumenter for noget andet. Ellers ville jeg skifte holdning.
Der kan sagtens ligge en masse personligt eller individuelt materiale ude på det transpersonlige felt, og egentlig viser al forskning, at de transpersonlige processer har en kæmpe terapeutisk værdi. Mange terapeutiske udfordringer viser sig at være åndelige konflikter, derfor mener jeg ikke, man bør skelne. Hvilket også er en ting, stort set al moderne transpersonel psykologi prøver at forholder sig til.
Faktisk mener jeg det er vigtigt med nogle grundbegreber, hvis man skal arbejde med disse energitilstande, i fællesskab med andre. Det bliver hurtigt problematisk og et kaos, hvis alt bliver forsøgt holdt på et subjektivt plan, et spindelvæv. Det viser sig igennem forskning, at vi mennesker har nogle helt generelle bevidsthedslag, og dem er der ingen grund til at subjektivisere. Vi har andre, som er ganske individuelle og subjektive :)

6. Det fatter jeg slet ikke. Hvorfor er det respektløst? Der er intet nedladende i det overhovedet. Der er noget materiale som ligger på overfladen eller lige nedenunder og presser på. Mens andet ligger meget dybt, og kan kræve mere heftige teknikker end MDMA, for at få et gennembrudt. Det er der intet postulerende i, og det ved alle jeg kender, som har arbejdet med høje doser psykedeliske stoffer. Prøv selv og fyr 200mg MDMA til en internaliseret session, kontra f.eks 500µg LSD og se forskellen. Det er sådan ca mætningspunktet for begge substanser. I hvert fald i forhold til terapeutisk/psykospirituel værdi.

Sidst vil jeg lige sige, at jeg ikke vil gøre Grof til diktator på området. Han er ingen profet. Men verdens mest dybdegående dokumenterede forskning på området, vil jeg gerne forholde mig til.

Det undrer mig lidt, hvorfor du bliver så stødt af min måde, at formulere mig på. Jeg prøver ikke at være nedladende eller opsøge en konflikt. Det er ikke min hensigt. :hjerte:


Top
  
 
Indlæg: 12 aug 2018 23:47 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Ostrakon skrev:
Sammenligner du Sundhedsstyrelsens rapporter fra henholdsvis 2012 og 2017 er der tale om et kvalitetsfald på 6 %. (Renhedsintervallet var faldet fra 15-90 % i 2012 til intervallet 13-85 % i 2017).

Herudover lå selve MDMA-indholdet i de undersøgte pulvere på cirka 46 % i 2012, mens et tilsvarende indhold for MDMA i 2017 var faldet til 33 %. Altså et samlet fald i MDMA-indhold på 13 %.

I årsrapporten side 7 står der: "Renheden af MDMA pulver og krystaller ligger i intervallet 13-85 %, med et gennemsnit for alle sager på 69 %." Jeg synes at en renhed på 69 % i gennemsnit er meget pænt. MDMA er meget renere end andre stoffer, der sælges som pulver.

Ostrakon skrev:
Endnu mere tydeligt bliver det ved gennemlæsning af Sundhedsstyrelsens rapport "Narkotika på Gadeplan 2017", hvori det fremgår, at MDMA blot udgør 1 % af de beslaglagte stoffer - een procent! - mens kokain eksempelvis topper med 75 %.

Af en eller anden grund er det hovedsagelig kokain, der sælges på gaden. Derfor er det også hovedsagelig kokain, der optræder i Sundhedsstyrelsens prøver. MDMA sælges via diskoteker, skoler, venner, Facebook, darknet, og andre steder, hvor politiet har sværere ved at komme til fadet. Ifølge Global Drug Survey er MDMA verdens mest benyttede ulovlige stof, bortset fra cannabis: http://www.globaldrugsurvey.com/gds-2018. Danmark skiller sig næppe ud fra den statistik.

Ostrakon skrev:
Når mennesker i øvrigt, uden et fornødent kendskab til stoffers indhold, blot indtager det for at have en sjov aften, kan det nemt gå rigtig, rigtig galt. Uanset om det så end måtte dreje sig om MDMA eller andet. Hvis man derfor indtager et helt gram MDMA, så er man allerede godt på vej ud i det fatale - her i øvrigt aldeles uafhængig af renhed, idet MDMA doseringer måles i mg - med et anbefalet max indtag på 120 mg.

Politiet fandt frem til ham, der havde solgt MDMA til den 15-årige dreng, som døde af en overdosis. De undersøgte det han solgte, og fandt frem til at det var rent MDMA.

Ostrakon skrev:
Endelig er jeg ganske bekendt med DarkNet og DeepWeb - lige som myndighederne er det. De gange jeg har forsøgt mig, er præparatet i hvert fald blevet konfiskeret :|

Så har du været uheldig. Du har vel ikke købt det fra hollandske sælgere? Holland er et højrisikoland, og derfor har tolderne særlig fokus på breve fra Holland: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 82&t=54246. Køb aldrig ulovlige stoffer fra Holland!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2018 01:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Enspænderen skrev:
Ifølge Global Drug Survey er MDMA verdens mest benyttede ulovlige stof, bortset fra cannabis: http://www.globaldrugsurvey.com/gds-2018. Danmark skiller sig næppe ud fra den statistik.


Jeg er ikke ude på at starte nogen diskussion her, jeg er oprigtig nysgerrig. Hvor står der, at MDMA er det mest benyttede ulovlige stof? (Jeg kunne ikke lige selv finde det på siden med ctrl+F)
Det undrer mig i den grad, hvis det er sandt. Medmindre det er i forhold til, hvor mange der har prøvet stoffet og ikke hvor meget der bliver taget på verdensplan.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2018 13:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Du blader frem til side 18. Overskriften er: "12-month drug use in the GDS2018".


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2018 16:56 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2018 10:30
Indlæg: 7
Geografisk sted: København
@ Ø Tripperen!

Jeg tænker, at de skrevne ord sommetider læses anderledes end tilsigtet. Tænker, at vi måske havde været enige om endnu flere ting, hvis vi havde talt sammen face-to-face.

@ Enspænderen

Så vidt jeg er orienteret, indtog den 15-årige et helt gram MDMA. Hvis det er tilfældet, har der helt klart været tale om en massiv overdosis som sandsynligvis havde været fatal uanset renhedsgrad. Hvorom alting er var der i hvert fald tale om et yderst trist og sørgeligt tilfælde, efter min mening. Et yderst beklageligt dødsfald som muligvis kunne have været undgået, hvis der havde været flere offentlige kampagner og dermed mere information på området.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2018 17:11 
Ostrakon skrev:
@ Ø Tripperen!

Jeg tænker, at de skrevne ord sommetider læses anderledes end tilsigtet. Tænker, at vi måske havde været enige om endnu flere ting, hvis vi havde talt sammen face-to-face.


Det tror jeg godt, du har ret i. Vi ville i hvert fald have nemmere ved at finde ud af, hvor vi er uenige.

Jeg håber, du finder, hvad du søger her på siden. Her er en hel del information om MDMA, også brugt psykoterapeutisk/spirituelt :)


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team