Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 jan 2018 00:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jan 2018 21:04
Indlæg: 23
På opfordring vil jeg prøve at beskrive mine oplevelser og min rejse med psychedelia, som har taget en del år men som jeg i høj grad føler, endelig har fundet sin rette plads.

Jeg har altid benyttet mig af substanser af forskellig art til at dulme, feste og udvide min horisont - Tog personligt stilling til Jesus da jeg var ung - Kommer ikke fra en kristen familie og føler mig egentlig ikke nødvendigvis hjemme i konventionel kristen kultur - Værende det Luthersk mission, pinsekirken eller andet. Jeg har siden min ungdom dog været en del af flere forskellige kristne miljøer og har aldrig kunne flygte fra min overbevisning selv om jeg ofte følte mig malplaceret. Yes jeg er også ham tossen der beder hver dag og lytter til prædikerner i sin bil på vej til arbejde :-)

Jeg har stort set altid været draget af stimulanser og røg med på mephedron bølgen i en hård grad, Amf og MDMA har været to andre yndlings men ellers kan vi tage hele rækken fra heroin og nervemedicin til 2-CB - Dette har skabt visse udfordringer i mit liv grundet disse stoffers legale status og familie/venners holdning til disse - Den største del af mit liv har derfor været fyldt med løgn omkring disse emner - Enten skulle jeg lyve om at jeg synes det var forkert eller at jeg var clean - Det var nogle problematikker der var hjulpet delvist på vej af misbrug selfølgelig.

Nu mange år senere, en hel del klogere, ude af misbrug og fri af substanser, begyndte jeg en jagt på hvem jeg ønsker at være som mennesker. Derfor er min psykedeliske rejse startet på ny - Jeg har altid følt de psykedeliske stoffer kunne noget helt andet - Jeg var træt af at lyve overfor mig selv omkring at jeg synes det var forkert - Jeg ønskede at stå op for mig selv og have lov til at vælge hvem jeg ville være.

Jeg gik igang med en proces omkring at fortælle de nærmeste venner og familie hvad jeg havde tænkt mig og hvordan jeg ønskede at leve mit liv - Jeg fik en god opbakning og støtte - Jeg har et netværk der er en tæt del af mit liv i tilfælde af at jeg skulle skifte karakter til noget mere kedeligt, og mest af alt for ikke at skulle lyve på ny.

Jeg er en af disse sjove kristne der tror på hvert et ord fra Adam og Eva til Noas ark og Jesu jomfru fødsel og til Han kommer igen. Jeg kender alle de klassiske argumenter indenfor min tro i forhold til hvorfor man ikke skal bruge eller misbruge stoffer af forskellig karakter, og en del af disse kommer til kort når det kommer til svampe, som er mit primære outlet når det kommer til psykedeliske stoffer.

Jeg er optaget mit sinds grænser - Har kørt hårdt på som helt ung - Men som jeg er blevet ældre er det ikke længere bare fordi man kan men for at finde ud af hvad der gemmer sig i mig - Dybest inde og helt ude i grænselandet - Jeg lavede lidt hurtig youtube research og fandt ud af at forskere har fundet ud af at svampe var en naturlig del af munke og biskoppers trosliv hvis man skal tro på kunsten i kirker europa over (Psychedelic gospels) - Alt dette stoppede omkring 1400-tallet med heksebrændinger osv - Jeg ser helt sikkert ikke kristendom vs. resten af verden/frisind

Jeg tror inkvisitionen er en af grundene til, at vi ikke har data på hvad svampe har spillet af rolle i den tidlige katolske kirke - Det er ærgelig synes jeg, da det er et helt nyt narrativ indenfor kristendommen - Både indenfor og udenfor kirken.

At jeg tror på noget absolut er ikke mere lukket end folk der mener Trump repræsenterer noget dårligt - Vi værdisætter alle ting og ideologier højere end andre og på den måde udelukker vi syn på livet og verden, som værende mindre rigtige.

Jeg kom igang med min interesse indenfor dette felt da jeg samtidig lider af PTSD lignede symptomer - Samt en hel række af andre skavanker som jeg troede svampene kunne hjælpe på.

Fast forward - Jeg er kommet igang - Jeg føler mig ikke nødvendigvis tættere på Gud under oplevelserne men Han viser mig ting som er fuldstændig kontra det narrativ jeg har sunget med på de sidste mange år - Jeg føler mig mere fuld af energi, jeg føler mig tættere forbundet til mig selv, jeg har set at jeg er fuld af kærlighed, jeg har en større nåde overfor mig selv, mine PTSD symptomer er svundet ind med 500%, jeg er mindre rigid i mine tanke mønstre, jeg er mindre dømmende og mere nuanceret, jeg har fået en ny forståelse af at Jesus bor inde i mig og er med mig.

Det er ikke mit job at fortælle hvad folk skal tro eller ej - Men kan sagtens have en mening om absolutte sandheder uden at kærligheden ryger i svinget. Jeg kommer ikke til at frasige mig min tro fordi jeg har valgt at have psychedelia i mit liv. Alt det som Gud siger om mig igennem bibelen bliver bekræftet og forstørret igennem mine oplevelser.

Det mest kraftfulde oplevelse havde jeg sidste gang hvor jeg fik lov til at se min egen syn - Jeg fik lov til at se hvordan Gud ser på utålmodighed - Noget som vi alle kender til og kan undskylde med manglende søvn eller andet, Jeg fik lov at se hvilke ødelæggende konsekvenser det kan have hvordan at utålmodig kan sprænge et barns hjerte som en atombombe - Jeg havde oplevelsen af at dette var fortyndet 1:1.000.000 og det tog mig 2-3 dage at komme mig efter det.

Jeg stener masser af mckenna videoer, huxley og leary - Alle de klassiske triphoveder - Kan sagtens tåle at høre dem og deres nogen gange non-sense i mit hovedet - Men er fascineret af dem der gik først og turde satse noget - Jeg tror ikke psychedelia er svaret på alt - Tror stadig ikke at det kan give svaret på livet men ved jeg er kaldet til at leve dette liv sammen med det og Gud

Håber ikke dette blev alt for rodet - Stil endelig spørgsmål - Men kan vi ikke holde diskussionen om for og imod kristendom til en anden tråd - Jeg har bare et enormt stort behov for at dele - For ikke at føle mig alene, selv om mit netværk bakker op er der ingen der tager det jo - Findes der en herinde som også skulle være en af dem der tror på miraklerne så skriv en PM måske?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2018 10:26 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Tak fordi du giver os et indblik. Så de religiøse oplevelser du har haft under dine trips, har stadig været "inden for det kristne domæne"? Det er jo faktisk rigtig smukt og betryggende. De religiøst prægede tripoplevelser jeg har haft har peget i lidt forskellige retninger. Jeg har været kastet 2000 år tilbage i tiden og mødt Odin, som en enorm lysende figur og en anden gang mærkede jeg jorden trække vejret under mig og var i øjeblikket overbevist om at jorden var en stor levende organisme, og hvis det altid fungerer sådan så ville det måske virke afskrækkende at opsøge, hvis man i forvejen er troende og ikke vil bringes i tvivl.

Og det lyder som om du har fået meget af den samme selvindsigt i forhold til at forstå din egen rolle i tilværelsen, som mange andre også oplever.

Til sidst, så synes jeg det er fedt du selv har valgt den vej der føles rigtig for dig.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2018 13:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jan 2018 21:04
Indlæg: 23
Bubber skrev:
Tak fordi du giver os et indblik. Så de religiøse oplevelser du har haft under dine trips, har stadig været "inden for det kristne domæne"? Det er jo faktisk rigtig smukt og betryggende. De religiøst prægede tripoplevelser jeg har haft har peget i lidt forskellige retninger. Jeg har været kastet 2000 år tilbage i tiden og mødt Odin, som en enorm lysende figur og en anden gang mærkede jeg jorden trække vejret under mig og var i øjeblikket overbevist om at jorden var en stor levende organisme, og hvis det altid fungerer sådan så ville det måske virke afskrækkende at opsøge, hvis man i forvejen er troende og ikke vil bringes i tvivl.

Og det lyder som om du har fået meget af den samme selvindsigt i forhold til at forstå din egen rolle i tilværelsen, som mange andre også oplever.

Til sidst, så synes jeg det er fedt du selv har valgt den vej der føles rigtig for dig.



Tusinde tak - Min egne fordomme om "mit eget folk" var jo at de ville tage stærkt afstand fra psykedeliske stoffer - Men det har ikke været tilfældet med mit netværk . Men igen det er måske grunden til at de er en del af mit netværk haha - Men ville stadig helt sikkert gerne i kontakt med andre som mig, selvom jeg godt er klar over vi er få :-)

Alle mine oplevelser har været nogle der har forstærket mit trosgrundlag - Jeg er slet ikke bange for at tvivle eller blive bragt "ud af den" Det er på en måde hele ideen med disse oplevelser - Men er så stærkt overbevist om Guds eksistens at ingen tvivl gør mig utryg

Men den sidste oplevelse med synd og utålmodighed er jeg nok stadig ikke rigtig kommet mig over - Det var den klart stærkeste oplevelse - At se sig selv og de ødelæggende konsekvenser det har "bare at være til" var ret vildt - Også fordi jeg fik oplevelsen af at se det igennem Guds øjne - Det føles godt at stå op for sig selv og det man tror på også selv om det kan have konsekvenser - Jeg håber med tiden at flere som mig joiner herinde :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2018 17:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Kunne ikke lige læse det, men brugte du stoffer, før du fandt gud? Eller den anden vej?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2018 23:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jan 2018 21:04
Indlæg: 23
spaffeh skrev:
Kunne ikke lige læse det, men brugte du stoffer, før du fandt gud? Eller den anden vej?


Brugte det før, eskalerede efter (ikke pga ;-) )


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2018 21:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 feb 2018 19:49
Indlæg: 10
mega spændende indlæg, tror selv på gud, er ikke kristen, muslim buddist eller elers religios da jeg synes det fremmedgøre mig i forhold til andre, for eksempeler jeg kristen er jeg ikke muslim og er jeg muslim er jeg ikke jøde og så fremdeles og jeg tror sandheden ligger imellem flere religiøse og filosofiske meninger og holdninger. tror dog helt og holdent på gud og føler mig overens med de fleste af de holdninger og bud fra det nye testamente, men også nogen fra de gamle og nogen fra buddismen
mener absolut heller ikke at psychedelia eller stoffer genrelt er imod gud eller et kristent synspunkt eller udgangspunk
dog mener jeg at lyve omkring sit stofmisbrug er stik imod kristne og generelt spirituele overbevisninger, så jeg er glad for du slipper for at lyve om det nu
både lyver og deciever selv desværre en sjælden gang imellem, men er meget bevidst om det og prøver generelt også at lade være
psychedelia fik også mig tættere på gud og på min sandhed
held og lykke med din fortsatte rejse


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team