Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 dec 2017 02:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 dec 2017 20:44
Indlæg: 4
Jeg har i flere år overvejet Ayahuasca. Nu lader det til at jeg har fået muligheden for at afprøve det, men er i tvivl om hvad der kan ske i forhold til den medicin jeg tager.

Min oprindelige interesse for Ayahuasca var, at jeg har haft en ubehandlet kronisk depression, og hvor medicin tidligere ikke havde fungeret (nu synes det som om de piller jeg tager nu virker).

Umiddelbart handler det lidt om, om jeg kunne blive "renset ud" efter alle de år jeg har brugt med at sidde fast i de samme tanker og livstil.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2017 10:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Hvis den medicin du indtager er karakteriseret som en ssri-medicin, er det meget vigtigt at du bliver trappet helt ud af denne før du går videre med dit ønske.
Kombinationen af ssri og maoi-kilder er potentielt dødelig.

Har du nogen erfaring med psykedeliske stoffer? De har det med, i terapeutiske sammenhænge at fremme det inderste syn på et, måske, meget markant problem i ens tilværelse. Selve helbredelsen og bearbejdelsen af indsigten kan være ret krævende, så det er vigtigt at man har nogle omkring sig man kan være 100% ærlig overfor, og som man kan støtte sig lidt opad når tingene ikke lige går som man ønskede det.

Alt godt herfra


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2017 15:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 dec 2017 20:44
Indlæg: 4
Tak for svar:-)

Jeg tager Venlafaxin serotonin- og noradrenalingenoptagshæmmer (SNRI). Og Lamotrigin. Og det er først nu jeg er ved at vende snuden opad med den kombination. Så jeg ville ikke rokke båden nu og trappe ned, hvis det ikke kan sammen med Ayahuasca.

Har også overvejet svampe (spids nøgenhat/Hawaii), da jeg har bildt mig ind det nok var lidt blidere end Ayahuasca, selvom sådan fungere det nok ikke reelt. :-D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2017 18:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Ingen årsag =)

Det forstår jeg godt - vi er endnu ikke nået der til, desværre. Skulle man vende den om, og se lidt lysere på din situation, så har du alt den tid du skal bruge til at blive medicin fri.

Det tror jeg at du har ret i. Jeg er overbevist om at det afgørende i de mere subjektive klassificeringer af stoffer, har afsæt i fasciliteringen af ceremonien, og dermed ens erfaring, og ikke stoffets farmakologiske egenskaber. Det giver derfor, for mig, ikke rigtigt mening at sige at A er blidere end B.
De er alle sammen, i deres egen ret, lige intense, og det hele afhænger i sidste ende af set og setting.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2017 18:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 dec 2017 20:44
Indlæg: 4
Ja, jeg havde netop muligheden for den rigtige setting.

Men trods alt kan jeg være glad for at jeg har det bedre, og at jeg er rimelig psykedelisk i mig selv :-D :-D. Og jeg kan jo prøve noget shamanistisk uden der er nogen stoffer indblandet.

Men godt at få afklaret. :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 21:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2016 09:02
Indlæg: 91
Hvis du vil have en potentiel psycedelisk og åbenbarende oplevelse, så kan jeg anbefale breath work/holotropisk terapi. Her kan du komme i trance udelukkende vha. din vejrtrækning. Men igen, setting er altafgørende. Jeg var på ophold med healingrejser hvor der var to ayahuasca rejser og én session med breathwork (samt andre ting). 1. Det gik op for mig her HVOR vigtigt det er at føle sig tryg og snakke med nogen bagefter. Her skal healingrejser virkelig have top-karakter for deres guider og shaman. Men jeg oplevede også andre, der havde skræmmende oplevelser og ikke kunne vågne fra det og det virkede MEGET voldsomt. Derfor ville jeg aldrig råde nogen til at lege med aya uden de rigtige settings. Jeg havde ikke selv rigtig den store forløsning ved det og man skal ikke forvente det er en mirakelkur mod depression eller lign. Det kan gå begge veje.

Men pointen var, at ved breathwork havde jeg den mest forløsende oplevelse og trip. Det var meget vildere end hvad jeg havde ud af aya.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2018 00:38 
Alf'n skrev:
Det tror jeg at du har ret i. Jeg er overbevist om at det afgørende i de mere subjektive klassificeringer af stoffer, har afsæt i fasciliteringen af ceremonien, og dermed ens erfaring, og ikke stoffets farmakologiske egenskaber. Det giver derfor, for mig, ikke rigtigt mening at sige at A er blidere end B.
De er alle sammen, i deres egen ret, lige intense, og det hele afhænger i sidste ende af set og setting.


Hej Alf´n :)
Jeg er enig med dig i, at facilitering og erfaring er en afgørende faktor for intensiteten af rejsen. Men hvor meget struktureret erfaring har du med de forskellige substanser under supervision til, at du kan konkludere, at det ikke giver mening at sige at A er blidere end B? Mener du, at der altså slet ikke er forskel på forskellige stoffer?

Det er ret videnskabeligt, og stor enighed hos dem der er erfarne rejsende under supervision, at der er kæmpe forskel på intensiteten af A og B.

Nu forklarer jeg lige ret detaljeret, hvordan man finder ud af det. Det er ret simpelt. For at finde ud af, om der er forskel på intensiteten af oplevelsen på de forskellige substanser som er brugt i terapeutisk sammenhæng, kræver det, at man bruger så tæt på som muligt den samme setting hvergang og nogenlunde samme slags set. Derefter kræver det, at man laver gentagende forsøg med de forskellige substanser på maks dosering adskillige gange, for derefter at lave en gennemsnits vurdering bagefter. Grunden til at man bliver nød til at bruge maks dosis, er for at konkludere stoffets maksimale egenskab. Når man har lavet dette, på adskillige personer og finder en rød tråd i enigheden fra de forskellige brugere, kan man begynde at lave konklussioner. Konklussionen er for mig klar og tydelig. MDMA er mildere end Ketamin, Ketamin er mildere end Meskalin(sort of, den er svær), Meskalin er mildere end Ayahuasca, Ayahuasca er mildere end Psilocybin svampe, og Psilocybin er mildere end LSD. Og dette er der bred enighed om, imellem alle dem jeg kender, som har taget disse substanser i terapeutisk sammenhæng under supervision adskillige gange på maks dosis. Det skal dog siges, at jeg ikke kender så forfærdelig mange, som har gjort det. Men vi er nogle stykker alligevel. Det er ikke særlig udbredt, at trippe på maks dosis konsekvent :mrgreen: Man opdager det også, når man selv er facilitator/guide. Der er kæmpe forskel på, at være guide til en Ayahuasca session, også at være det til en LSD session. ER DU SINDSYG MAND, der er forskel. Der er kun en ting som er mere skræmmende, end at tage en højdosis LSD session, og det er at være guide til en. Ayahuasca er noget jeg drikker, for at få energi til at stå op om morgenen, eller hvis jeg er for doven til at meditere(det er selvfølgelig en joke, men I forstår nok, hvad jeg mener) :P

ChinaCat
Jeg har selv været guide hos Healingrejser et par gange, og de har nemlig en holotropi session inkluderet i deres Ayahuasca retreat på Strandgården, men ikke på dem der er i København. Ellers så afholder de også retreat´s som kun indeholder holotropi. De har et her den 22. i denne måned. Holotropi kan en hel masse, selv har jeg kun begrænset erfaring med det. Spørg endelig hvis der er andet, der interesserer dig. Jeg har vandret i det miljø i et stykke tid efterhånden :)


Top
  
 
Indlæg: 15 mar 2018 09:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Ø Tripperen! skrev:
Hej Alf´n :)
Jeg er enig med dig i, at facilitering og erfaring er en afgørende faktor for intensiteten af rejsen. Men hvor meget struktureret erfaring har du med de forskellige substanser under supervision til, at du kan konkludere, at det ikke giver mening at sige at A er blidere end B? Mener du, at der altså slet ikke er forskel på forskellige stoffer?

Det er ret videnskabeligt, og stor enighed hos dem der er erfarne rejsende under supervision, at der er kæmpe forskel på intensiteten af A og B.

Harrø :)

Nej, det er slet ikke det jeg mener.
Intensitet er et mål for styrken af et fænomen. Hvor det som jeg er overbevist om er, at man ved ækvivalente doseringer oplever tilsvarende tilstande, hvor jeg med intensiteten mener stoffets "fremtrædenhed" i bevidstheden. Altså som en udtryk for mætningen af receptorerne - og dermed ikke de subjektive konklusioner, som man gør sig baseret på sine rejser der afhænger af det gennemarbejdede eller fremskafne materiale. LSD er for mig saftevand, og psilocybin og DMT "Aqua Vitae". Dog mener jeg at de i deres egen ret er lige intense, fordi at de i deres effekter optager mig totalt - jeg kan med andre ord ikke aktivt modarbejde deres effekter, hvormed jeg må konkluddere at de er lige intense. Det varierer jo enormt hvad folk oplever - nogen går ud af kroppen, og nogen ind i den. Alkohol er også i sin egen ret ligeså intenst i sin rus som ethvert andet stof, men effekterne vidt forskellige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2018 14:43 
Alf'n skrev:
Harrø :)

Nej, det er slet ikke det jeg mener.
Intensitet er et mål for styrken af et fænomen. Hvor det som jeg er overbevist om er, at man ved ækvivalente doseringer oplever tilsvarende tilstande, hvor jeg med intensiteten mener stoffets "fremtrædenhed" i bevidstheden. Altså som en udtryk for mætningen af receptorerne - og dermed ikke de subjektive konklusioner, som man gør sig baseret på sine rejser der afhænger af det gennemarbejdede eller fremskafne materiale.


Du kan ikke skilne disse to, de afhænger af hinanden. Stoffets fremtrædenhed i bevidstheden er nemlig forskellig fra substans til substans. Man er ikke lige så optaget af oplevelsen af alle substanser. Det kan jeg argumentere for med, at de fleste erfarne rejsende har en mulighed for at kommunikere sprogligt med guiden under en Ayahuasca session uanset dosering(dette er dog ikke altid gældende men ofte), hvorimod stort set ingen er istand til at kommunikere sprogligt med guiden under en højdosis LSD session, og for så vidt heller ikke på Psilocybin. Man er med andre ord mere i kontakt med ens omgivelser, på MDMA, Meskalin og Ayahuasca og mindre optaget af oplevelsen/stoffets fremtrædenhed i bevidstheden, end man er på eksempelvis LSD, Psilocybin og freebase DMT. Det jeg fortæller om her, er selvfølgelig ikke altid gældende, der vil altid findes undtagelser på dette område, men det er gældende i de aller fleste tilfælde.

Alf'n skrev:
LSD er for mig saftevand, og psilocybin og DMT "Aqua Vitae". Dog mener jeg at de i deres egen ret er lige intense, fordi at de i deres effekter optager mig totalt - jeg kan med andre ord ikke aktivt modarbejde deres effekter, hvormed jeg må konkluddere at de er lige intense. Det varierer jo enormt hvad folk oplever - nogen går ud af kroppen, og nogen ind i den. Alkohol er også i sin egen ret ligeså intenst i sin rus som ethvert andet stof, men effekterne vidt forskellige.


LSD saftevand :mrgreen: Uden at lyde alt for arrogant, så kunne du prøve 500-600µg ren LSD25(ikke det der 1p pjat :P ), med en trænet LSD guide(der findes kun en i Danmark så vidt jeg ved), i et rum der er lavet til det, med live musik som er udviklet til formålet igennem de sidste 30 år. Normalprisen for sådan en tur er 4400kr plus stoffet. Der kan du også prøve Psilocybin og Ayahuasca i ækvivalente doser.
Du ved godt, hvad for et sted jeg snakker om, og du ved også, at jeg faktisk ikke anbefaler stedet, men der kunne du få muligheden for at opleve forskellen.

Det er ubevidst lykkedes mig at modarbejde effekten af enorme mængder af både LSD og Ayahuasca. 600µg af det fineste white fluff og ingen effekt, og 340mg DMT i Aya te´en uden noget nævneværdig effekt. Men der er ingen tvivl om, at der er flere folk der formår at modarbejde effekten af Ayahuasca, end der er der formår at modarbejde effekten af LSD, det er ren statistik og ikke til diskussion. Der er mange, der slet ingen effekt får af lav-moderat dosis Aya ca 50-100mg DMT pga at de formår at modarbejde processen, men der er ikke særlig mange, der slet ikke opnår nogen effekt overhovedet, af 100-200µg LSD, og derimod uhyggeligt få, der formår at gøre det på på højdosis LSD. Her skal man enten være dybt neurotisk, eller også være oppe imod meget smertefuld fysiologisk materiale som f.eks en skade og/eller en operation, og det sidste er gældende i mit tilfælde. Det var derimod ikke gældende, da jeg ikke fik effekt af 340mg DMT. Jeg har aldrig hørt om nogen, der formår at modarbejde effekten af af ren freebase DMT, røget på et ordentligt instrument(The machine, vaporgenie eller på spand), på høje doser.
Som jeg sagde før, så kan man ikke kun bruge sig selv som målestok for, hvad for nogle substanser er mest intense, men man bliver nød til at lave en gennemsnits vurdering af flere forskellige personer.
Når du siger, at det varierer jo enorm fra person til person hvad man oplever - nogen får ud af kroppen oplevelser og indre går ind i kroppen, er det kun delvist rigtigt. Selvfølgelig oplever ingen præcis det samme, men alle, og når jeg siger alle, mener jeg ikke 100% af befolkningen men mere ca. 97%, vil opleve både ud af kroppen oplevelser og oplevelser med tilstedeværelser i kroppen, hvis de gør det ofte nok på høje nok doser i en terapeutisk setting. Der vil faktisk være en slående lighed imellem mange af oplevelserne, fra person til person. Det kan du læse alt om i Grof´s bøger "Den indre rejse 1,2,3", det er ren videnskab.

Jeg synes det er upassende, at blande alkohol ind i billedet her. Vil du så også sige, at Panodil eller modafinil er lige så kraftigt bevidstehedsændrende?

Selvfølgelig vil der altid være enkle der opnår en vild intens oplevelse på Meskalin, MDMA eller 2c-b. For det første er det relativt. Jeg havde Fanny på besøg her for kort tid siden, hvor hun fortalte om den mest kraftfulde og transformerende oplevelse hun har haft på Meskalin. Men hun har aldrig prøvet 500µg LSD, eller 8-9g Spids, gad vide hvordan det ville påvirke hende. Det andet er, at folk kan undtagelsesvis få kraftfulde oplevelser på alt muligt(meditation, yoga, fastning, vision quest, kaffe, what ever), eller bare ud af den blå luft. Men generelt er det ikke sådan.

Jeg har også haft en kraftfuld oplevelse på 400mg Meskalin hcl, som er en moderat dosis(jeg indtog så også både 100mg MDMA, en håndfuld SN, røg 60mg DMT og sugede Ketamin halvejs, da jeg syntes, det gik for langsomt), men min mentale tilstand var heller ikke på toppen på det tidspunkt, og oveni havde jeg heller ikke prøvet højdosis LSD og Psilocybin under supervision dengang. Førstegang jeg prøvede Meskalin, tog jeg 280mg og syntes, det var intenst. Jeg er sikker på, at hvis jeg havde de samme oplevelser i dag, ville det være peanuts, da jeg nu er erfaren med langt langt mere ekstreme bevidsthedstilstande. Sidst jeg indtog Meskalin, indtog jeg 900mg som er mætningspunktet og syntes det var røvsygt, selvom jeg blev til en brølende jaguar, en knurrende ulv og en hvæsende slange. Dette var efter, at jeg havde prøvet højdosis Psilocybin og LSD under supervision.
Jeg har også haft en enkel sindsyg kraftig oplevelse på Cannabis alene, men det er ikke "normalt".
Alt er relativt på disse kanter :D
Hvis man vil havde det syyyygeligt kraftigt, kan man vælge at supplere med ca 125-300mg Ketamin oveni ca 400-600µg LSD, deeeet sparker røv!

Og ja jeg er sikkert gået off-topic for lang tid siden, jeg bliver ivrig, når vi snakker ekstreme bevidsthedstilstande...

Btw. så er jeg enig med dig i, at DMT og Psilocybin er livets vand :wink:

Så skal det siges, at alt det jeg fortæller om her, ikke er for nybegyndere. Stay safe og hav altid en helst to trænede guides, hvis I bevæger jer op i disse doser.


Top
  
 
Indlæg: 15 mar 2018 14:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Alf'n skrev:
(...) jeg kan med andre ord ikke aktivt modarbejde deres effekter, hvormed jeg må konkluddere at de er lige intense.


Forstår ikke hvordan du vil/kan 'modarbejde' en substans du har indtaget i din krop. Mener du at man fx kan løbe en tur eller drikke sig ædru i vand ...eller hvad mener du alf'n??.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2018 15:01 
Bo Dega skrev:
Alf'n skrev:
(...) jeg kan med andre ord ikke aktivt modarbejde deres effekter, hvormed jeg må konkluddere at de er lige intense.


Forstår ikke hvordan du vil/kan 'modarbejde' en substans du har indtaget i din krop. Mener du at man fx kan løbe en tur eller drikke sig ædru i vand ...eller hvad mener du alf'n??.


Det er muligt, at modarbejde effekten af psykedeliske substanser både bevidst, men mest af alt ubevidst psykisk. Det er hovedsageligt fordi der kommer meget ubehageligt materiale op fra det ubevidste, som man ikke er klar til at konfrontere. Dette ubehagelige materiale er, hvad folk kalder badtrips og psykedeliske psykoser. Psykedeliske substanser skal betragtes som en katalysator for psykiske processer, og ikke nødvendigvis som Alice in wonderland.

EDIT: Det kan også være fordi man er dybt neurotisk, altså har stærke trangstanker om, at stoffet ikke virker, også virker det ikke. Det lyder skørt, men det er sandt. Derfor er det også muligt, at gøre dette bevidst, ved hele tiden at prøve at tvinge sig selv ud af tilstanden. Det er selvfølgelig tåbeligt, at indtage en substans, for derefter at prøve at modarbejde effekten. Men muligt er det.
Derudover er der også en eller anden grund til at man er så neurotisk, som igen bunder i nogle ubehagelige uforløste ubevidste processer, som man prøver at undvige. I forhold til Stanislav Grof, kan stort set alt i sidste ende komprimeres ned til psykologiske processer, og der findes groft sagt stort set ikke psykiske sygdomme, som en neurologisk fejl der kræver medicinering. Psykiske sygdomme er uforløste psykiske processer. Ja han går så langt, at han mener også at en stor del af de fysiske sygdomme, vi døjer med er rent psykologiske. Der er mange eksempler i hans bøger, der understøtter dette.
Men der vil altid være enkle undtagelser, eller i hvert fald tilfælde, vi endnu ikke forstår. Personligt hælder jeg mere til det sidste.


Top
  
 
Indlæg: 15 mar 2018 20:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Bo Dega skrev:
Alf'n skrev:
(...) jeg kan med andre ord ikke aktivt modarbejde deres effekter, hvormed jeg må konkluddere at de er lige intense.


Forstår ikke hvordan du vil/kan 'modarbejde' en substans du har indtaget i din krop. Mener du at man fx kan løbe en tur eller drikke sig ædru i vand ...eller hvad mener du alf'n??.

Hvad jeg mener når jeg siger at jeg ikke kan modarbejde effekterne er, at jeg ikke er i stand til at afværge eller undlade at gå ind i de centrale processer som jeg bearbejder i situationen. Jeg er altså opslugt af effekterne, hvorfor de for mig, er lige intense ved ækvivalent dosering.
Tilsvarende er gældende ved alle andre stoffer (for mit vedkommende). Jeg bliver ikke mindre skæv af at tænke det - jeg kan modificere mit stadie af bevidsthed ved tilførelsen af andre stoffer, men så går vi udenfor kategori. Man kan helt sikkert flygte, men det er ikke det jeg advokere - altså er min konklusion måske lidt, at jeg, end ikke ubevidst, kan modarbejde effekterne af det jeg indtager, eller de sammenhænge jeg udtrykker mig i (undtagelsesvist har jeg oplevet det enkelt gang, og bruger det som et eksempel længere nede). Jeg er ikke i stand til at lukke af når først jeg har åbnet op for mig selv i mit indre.

Ø Tripperen! skrev:
Du kan ikke skilne disse to, de afhænger af hinanden. Stoffets fremtrædenhed i bevidstheden er nemlig forskellig fra substans til substans. Man er ikke lige så optaget af oplevelsen af alle substanser. Det kan jeg argumentere for med, at de fleste erfarne rejsende har en mulighed for at kommunikere sprogligt med guiden under en Ayahuasca session uanset dosering(dette er dog ikke altid gældende men ofte), hvorimod stort set ingen er istand til at kommunikere sprogligt med guiden under en højdosis LSD session, og for så vidt heller ikke på Psilocybin. Man er med andre ord mere i kontakt med ens omgivelser, på MDMA, Meskalin og Ayahuasca og mindre optaget af oplevelsen/stoffets fremtrædenhed i bevidstheden, end man er på eksempelvis LSD, Psilocybin og freebase DMT. Det jeg fortæller om her, er selvfølgelig ikke altid gældende, der vil altid findes undtagelser på dette område, men det er gældende i de aller fleste tilfælde.


Lad os tage udgangspunkt i lyd. To stykker musik med forskellig tonekomposition vil opleves HELT anderledes ved samme lydintensitet. Altså er lydintensiteten identisk, men musikken forskellig. Man danser til den ene type musik, og græder snot til den anden, og næste gang man hører sangene er det måske lige omvendt (selvom set og setting er så nært identisk som muligt, som ved den foregående gangs session).
Det er dette jeg mener, med at stofferne i deres egen ret er lige intense (ved ækvivalent dosering). Mere har jeg ikke rigtigt at sige til det.
Jeg synes ikke man kan bruge kommunikationsevner som et mål for intensitet.

Ø Tripperen! skrev:
LSD saftevand :mrgreen: Uden at lyde alt for arrogant, så kunne du prøve 500-600µg ren LSD25(ikke det der 1p pjat :P ), med en trænet LSD guide(der findes kun en i Danmark så vidt jeg ved), i et rum der er lavet til det, med live musik som er udviklet til formålet igennem de sidste 30 år. Normalprisen for sådan en tur er 4400kr plus stoffet. Der kan du også prøve Psilocybin og Ayahuasca i ækvivalente doser.
Du ved godt, hvad for et sted jeg snakker om, og du ved også, at jeg faktisk ikke anbefaler stedet, men der kunne du få muligheden for at opleve forskellen.

Ja jeg er helt med, og har da også haft overvejet det, men af en eller anden årsag er der noget i mit indre der har afholdt mig fra at tage kontakt, selvom jeg har følt mig velkommen, ja nærmest indbudt. Jeg tog på mit andet LSD trip, 600 µg LSD-25, men det er helt sandt at det ikke var med en trænet LSD guide.
Jeg hverken har eller vil smide 20k efter det på nuværende tidspunkt. Jeg har hele Grofs bibliografi og en så intens oplevelse af kosmisk bevidsthed at jeg nærmest synes at det er en fornærmelse, et maskebal næsten. Selvfølgelig har jeg ikke samme erfaring, og jeg har stor respekt for alle de som er tilknyttet virket osv. og er generelt meget imponeret og fascineret over stedet, og har da også i sinde en dag at prøve at tage kontakt, men lige nu er min opfattelse meget stærkt farvet af din oplevelse, og den føler jeg ikke byder værterne ret, og dog.
På en lidt anden note, så føler jeg for tiden en større trang til svampe og bål.

Ø Tripperen! skrev:
Jeg har aldrig hørt om nogen, der formår at modarbejde effekten af af ren freebase DMT, røget på et ordentligt instrument(The machine, vaporgenie eller på spand), på høje doser.

Altså første gang jeg røg DMT, røg jeg 400 mg fordi jeg aflæste min vægt helt forkert :oops: - uden anden effekt end umiddelbar tomhed, eller enhed, der skete intet - det forandrede sig da jeg røg 40 mg 1½ time efter - altså der flåede jeg mig selv ud af nakken og ruskede, råbte og belærte mig om samhørighed, hengivenhed og fællesskab i et virvar af orbiterende fraktaler og i et klarsyn på mit værelse, altså jeg så mig selv gennem øjnene på mig selv... eller min ånd.
Det blev røget på et instrument af samme princip som vaporgenie (altså et kammer med et net og en lavasten)
Til sammenligning er jeg med en ven på 500 µg 1P-LSD taget på stranden ved højlys dag - hele vejen fra Albertslund til Amager Strand - det var ikke nært så intens en oplevelse (på nogen måde - det var virkelig sjovt) som ovenstående eksempel, men stoffernes intensitet vil jeg mene var nært identiske, deres respektive effekter taget i betragtning - jeg var ikke et sekund i tvivl om at jeg "trippede".
Vores oplevelser er helt ubeskriveligt intense i dem selv - men det er her hvor jeg tror vi taler forbi hinanden, for jeg forsøger at anvende og begrebsliggøre ordet intenstitet, som altså er nært beslægtet med instensiv og intens, men som begge er afledte adjektiver der slutteligt beskriver noget substansielt - intensitet er substanstielt i sig selv. Det mangler måske lidt i mine tidligere indlæg, men det er essentielt dette der er min pointe.


Ø Tripperen! skrev:
Selvfølgelig oplever ingen præcis det samme, men alle, og når jeg siger alle, mener jeg ikke 100% af befolkningen men mere ca. 97%, vil opleve både ud af kroppen oplevelser og oplevelser med tilstedeværelser i kroppen, hvis de gør det ofte nok på høje nok doser i en terapeutisk setting.

Ja naturligvis - det var heller ikke ment som at ingen kun oplever det ene, men det skal da ikke udelukkes. Tror ikke settingen behøver at være terapeutisk, tror det forekommer helt af sig selv. Set og setting. Alene cannabis belyser dette enormt godt; Nogen gange bliver man glad og snakkesagelig andre gange er man nær ved at rive hovedet af sig selv fordi man er sådan et udueligt fjols osv. :)

Ø Tripperen! skrev:
Jeg synes det er upassende, at blande alkohol ind i billedet her. Vil du så også sige, at Panodil eller modafinil er lige så kraftigt bevidstehedsændrende?

Jeg inddrager alkohol for at generalisere min pointe. At du så ikke gider at forholde dig til den og blander tingene sammen og fordrejer mine ord ud fra en eller anden obskur syllogisme er jeg sådan set lidt ligeglad med (beklager hvis jeg har formuleret mig dårligt, men sig det i stedet) -- for det jeg siger er, at de ikke efterligner hinanden i deres effekter, men at de ved ækvivalent dosering må betragtes lige intense da de altså har en betydelig mærkbar indvirkning på ens umiddelbare bevidsthed. :)
Altså stofferne virker forskelligt, ingen tvivl, men jeg synes ikke at man kan sige at svampe har højere intensitet end benzoer. De er langt mere udfordrende, ja, men igen ser jeg altså mere intensitet som et udtryk for tilstedeværelsen af et fænomen end betydningen af de oplevede følelser under indflydelsen. Ingen tvivl om at oplevelsen er intens, men den falder lidt uden for sammenligning.


Ø Tripperen! skrev:
Selvfølgelig vil der altid være enkle der opnår en vild intens oplevelse på Meskalin, MDMA eller 2c-b. For det første er det relativt. Jeg havde Fanny på besøg her for kort tid siden, hvor hun fortalte om den mest kraftfulde og transformerende oplevelse hun har haft på Meskalin. Men hun har aldrig prøvet 500µg LSD, eller 8-9g Spids, gad vide hvordan det ville påvirke hende. Det andet er, at folk kan undtagelsesvis få kraftfulde oplevelser på alt muligt(meditation, yoga, fastning, vision quest, kaffe, what ever), eller bare ud af den blå luft. Men generelt er det ikke sådan.

Jeg tror faktisk at langt de fleste menneksers mest intense oplevelser er opstået ud af det blå - du ved, de der helt simple indsigter man nogen gange opnår på sin vante færd, eller måske hvis man træder uden for rammen, og indser et eller andet fundamentalt i en eller anden relation. Det kan jo både være negativ og positiv viden man udleder af sine indsigter, og som oftest er det et eller andet sted begge.

Ja - LSD og ketamin gør sig godt, specielt på comedown, men hvis ikke det tages på comedown synes jeg at det forplumre resten af trippet (det samme med svampe og keta), eller i hvert fald indtil det er aftaget, men det kommer nok mest af alt an på set og setting - men min erfaring er i hvert fald ovenstående.

Men ja, alt er relativt :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2018 20:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Ok, det forstår jeg. Misfortolkede vist ordet 'modarbejde'. Går ud alf'n mente 'undertrykke'.

Nu hvor vi er ved de undertrykte følelser (det fortrængte/undertrykkte). Så skrev du, Ø tripperen, i en anden tråd at overdrevne kæbespændinger (ifm mdma indtag) kunne være tegn på noget undertrykt. Kan sige noget om netop dét. Det er ikke fordi jeg er uenig. Jeg kan godt se ''logikken' i det. Jeg har bare ikke hørt eller læst om det før.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2018 23:49 
Okey jeg vil gøre det kort nu. Jeg trækker ordet intensitet tilbage, hvis du ikke kan lide det. Hvad nu hvis jeg bruger ord som kraftfulde, overvældende, potente, transformerende oplevelser eller enda bare meget at integrere, hvad siger du så? Jeg gider ikke at diskutere bare for at diskutere, men for at finde frem til en sandhed. Og når jeg ser noget som interesserer mig og ikke er sandt, protesterer jeg selvfølgelig.

Jeg sammenligner stoffer, som har nogenlunde samme virkningsmekanisme og terapeutiske værdig(det var jo det, trådstarter var interesseret i fra start), derfor giver det ikke mening for mig at snakke om benzoer, alkohol og andet i denne sammenhæng.

Der er stor forskel hvor kraftfulde oplevelser man som regel får, på de forskellige psykedeliske stoffer, hvor overvældende de kan være, og hvor meget der kan være at integrere. Det gider jeg ikke at diskutere videre. Spørgsmålet udsprang jo fra, at trådstarter havde en forestilling om, at svampe var mildere end Ayahuasca, hvor du derimod siger, at det ikke giver mening at sige, at A er mildere end B og det er forkert. Det korte og absolutte svar fra min side på det er, at Ayahuasca er som regel mildere end Svampe, og at det giver god mening at sige at A er mildere end B!
Det du siger, at der slet ikke er forskel på de her ting, modstrider direkte hvad Terence Mckenna, Timothy leary, DMTurner, Jørgen Lumbye, Kilindi Lye, Jacob Moth ja enda mig selv har oplevet. Alle disse mænd har indtaget sindsyge mængder psykedelika absurd ofte.

Jeg er ret overbevist om, at du ikke har fået dampet og inhaleret DMT´n ordentligt, hvis du kun oplevede svag effekt af 400mg førstegang. Det er også en teknik at ryge DMT, og den mestrer man ikke førstegang. Eller også er du den første jeg har hørt om, der formår at modarbejde effekten af freebase DMT, hvilket jeg heller ikke vil udelukke.

Nu sammenligner du rygning af DMT med 500µg 1p LSD, hvor du hygger ude på en strand. Det er da klart, at freebase DMT giver ligeså overvældende oplevelser, som LSD gør hvis ikke kraftigere. Det tror jeg ikke, at der er nogen, der er uenig med dig i. Jeg har også haft hygge oplevelser på 500-700µg ude i naturen og på golfbaner. Men der modarbejder man automatisk lidt processen, og hvis ikke hele dosen bliver indtaget på engang, mister LSD´n sin absolutte kraft.

Der hvor jeg henviste til, at man kunne supplere LSD med Ketamin, hvis man søgte en sygeligt kraftig oplevelse, mente jeg, at det skulle indtages under come up, ca 1,5 time efter indtagelse af LSD´n, sådan at man får en sindsygt kraftig peak effekt. Og selvfølgelig forplumrer det oplevelsen, det er hvad død/genfødsels oplevelsen går ud på. Jo større egotab, jo mere materiale kan man potentielt få gennemarbejdet pr. session. Man er altid totalt forplumret under en vild kraftig egodøds process, that´s how it works :)
Men det er selvfølgelig totalt smag og behag hvad man synes er behageligt, men det er ikke nødvendigvis meningen med egodøds processen, eller psykedelisk terapi som helhed. Det er ofte vildt ubehageligt, it´s a part of the game. På den anden side får man også lov til at opleve de vildeste kosmiske tilstande, fra tid til anden.

Igen ikke for at være arrogant, men du er forkert på den her Alf´n, eller også flueknepper du bare mit sprogbrug. Du ved at dansk ikke er mit modersprog.

Jeg har desværre ikke tid til at gå mere i dybden af dette lige nu, da jeg nemlig har en session under supervision i morgen, så jeg skal pakke osv. da vi starter tidligt. Denne gang bliver det Psilocybin plus maoi/Peganum Harmala.

Bo Dega
Det er heller ikke så forfærdelig mange, der har erfaring eller teoretisk viden på det felt, så det er forståeligt. Selv havde jeg ikke overskudt til at fortsætte dialogen i den tråd på daværende tidspunkt, da det virkede til at være irrelevant for trådstarter alligevel. Jeg føler nogle gange, det er ret energi krævende at føre disse diskussioner :P Men det er mit special område indenfor stof-verdenen, jeg har stort set læst hvad filosofien, psykiatrien og psykonauten har skrevet på dette felt, og derudover har jeg praktiseret det meget intenst i 5 år. Ja jeg har stort set ikke lavet andet. For 2,5 år siden fik jeg et psykologisk sammenbrudt under heftigt brug af psykedelika, og det trang mig til at sætte mig ind i, hvordan fanden det her hænger sammen. Jeg føler dog ikke, at jeg er kommet særlig langt, jeg har stadig masser at lære, da det er et vildt kompliceret område. Men ingen tvivl om, at jeg ved lidt mere end den gennemsnitlige befolkning, på dette felt.
Og det var lige præcis hvad jeg mente, med overdrevne kæbespændinger :)

Jeg håber ikke, at jeg træder nogen voldsomt over tæerne. Jeg prøver bare at slå de ting fast, som jeg ved med 99% sikkerhed, da jeg brænder for det, og er engageret i det.

Kærlig energi til alle.


Top
  
 
Indlæg: 16 mar 2018 10:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Kæreste Ø - jeg flueknepper ikke dit sprogbrug.
Du kan ikke bare erklære det du ikke forstår for usandt. Jeg føler ikke at min pointe på nogen som helst måde er modstridende med den opfattelse du sværger ved. Jeg beklager hvis ikke mit ordvalg er tilstrækkeligt, men du er ikke den eneste der føler sig begrænset af det danske sprog.

Citat:
Terence McKenna, another connoisseur of the highest order, once remarked how life is like a gigantic mandala, each substance propelling you into different coordinates within the mandala - each place is filled with different manifestations and aspects of great show of life.


Død/genfødselsprocessen går absolut ikke ud på at forplumre oplevelsen - det må være en fortalelse af dimensioner. Død/genfødselsprocessen (egodøden) er den komplette overgivelse af sig selv til sin indre transition, det er ophøret af tilknytningen til egocenteret, omvæltningen af karaktermasken og tilbagevenden til det oprindelige eksistentielle selv - men ja, det er en omtumlende process, der kan aktiveres gennem stort set alt.

Du er ikke alene.

Ps. God rejse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2018 01:33 
Nej det gør du nok ikke, det tager jeg i mig igen.
Det kan jeg egentlig godt, det er der ikke noget i vejen for. Men efter du har gjort mig opmærksom på det, kan jeg sagtens se det ikke er konstruktivt og nok heller ikke så rationelt, da jeg faktisk ikke kan bevise, at du har forkert, og derfor må jeg i forhold til logikken trække det tilbage. Det er herved gjort :) Men nu vender jeg den lige om, bare for at høre hvad du har at sige til det. Er det ikke muligt, at du ikke selv forstår min pointe, og derfor postulerer noget som du muligvis ikke selv forstår modargumenterne for?
Sproget ja, her må jeg igen give dig ret. Jeg har nok tendens til at alt for nemt at smide mig selv i offer rollen, og i dette tilfælde bruge sproget som undskyldning. Egentlig er jeg blevet så godt til det danske sprog, at jeg formår at formulere mig sådan nogenlunde som gennemsnit. Og du har en pointe i, at det ikke er mig der har et problem med sproget, men at sproget i sig selv er en kæmpe udfordring, da det er så forsimplet og uudviklet. Det er nærmest en krig, bare at skulle købe en flæskestegs sandwich, hvis ikke man formår at kommunikere på det nonverbale plan.

I forhold til LSD/Ketamin kombinationen, død/genfødselsprocessen og forplumringen, har du igen ret. Du er en fornuftig mand på mange punkter. Man har kraften fra LSD´n og mystikken fra Ketamin´n, hvilket resulterer i en bizar oplevelse, men jeg er ligeglad eller måske enda bare mere glad, da jeg bare vil have så meget power på som muligt, når jeg går ind i de dimensioner. Men ja det var mere selve processen der rent faktisk er forplumrende, som jeg nærmere mente. God du fik mig på sporet :wink:

Så vi er enige om, at du ikke synes der er forskel på intensiteten. Så vidt jeg forstår, mener du heller ikke der er forskel i hvor kraftfulde oplevelser de forskellige substanser giver, heller ikke hvor overvældende de er og hvor stort transformations potentialet er på dem pr. omgang. Så kan du fortælle mig, hvad mener du er forskellen på de forskellige substanser, udover hvordan de føles at være på/ eufori, energi og åndelighed?

Jo tak Alf, det var en fantastisk rejse, med en kæmpe indsigt omkring kommunikation. Det havde jeg brug for, det har ikke været min stærke side. Derudover en masse fysisk helbredelse, både i arm og ben hvor skaden er fra ulykken oppe hos Jacob, og en del udrensning af negativ ophobet energi. Opkast, urinering osv. Dosis var 4,5g tørret Spids Nøgenhat + 5g Peganum Harmala og det skulle efter sigende svare til minimum 9g nok nærmere 13,5 hvilket var en passende dosis til mig på dagen. Det var ikke overvældende/overvældende men heller ikke for lidt. Jeg fik, hvad jeg havde brug for. 1,5 time med rigtig meget power på hvor det umulige blev muliggjort. Jeg fatter ikke, at det kan lade sig gøre. Det er egentlig meget simpelt, princippet er sådanset bare, at man bevarer processen internaliseret, også indtager man en gigantisk mængde psykedelika og opnår psykisk og fysisk helbredelse med lynets hastighed. Det er for sygt, magi uden lige.


Top
  
 
Indlæg: 21 mar 2018 17:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Ø Tripperen! skrev:
Men nu vender jeg den lige om, bare for at høre hvad du har at sige til det. Er det ikke muligt, at du ikke selv forstår min pointe, og derfor postulerer noget som du muligvis ikke selv forstår modargumenterne for?

Nej.

Ø Tripperen! skrev:
Så vi er enige om, at du ikke synes der er forskel på intensiteten.

- Ved ækvivalent dosering.
Korrekt.

Ø Tripperen! skrev:
Så vidt jeg forstår, mener du heller ikke der er forskel i hvor kraftfulde oplevelser de forskellige substanser giver, heller ikke hvor overvældende de er og hvor stort transformations potentialet er på dem pr. omgang.

På hvad baserer du dog det?
At en oplevelse i det efterfølgende kan betragtes meningsgivende er en subjektiv vurdering af hændelsens forløb, og har altså intet afsæt i intensiteten af stoffet.

Ø Tripperen! skrev:
Så kan du fortælle mig, hvad mener du er forskellen på de forskellige substanser, udover hvordan de føles at være på/ eufori, energi og åndelighed?

Deres effekter; opbygning og egenskaber, hvis de vel og mærke doseres ækvivalent. Hvis ikke dette besvarer din forespørgsel, forstår jeg ikke dit spørgsmål.

Slutteligt, og kun for dril;
Ø Tripperen! skrev:
Det er nærmest en krig, bare at skulle købe en flæskestegs sandwich, hvis ikke man formår at kommunikere på det nonverbale plan.

Så altså med sprog? :lol: :hjerte:

Ø Tripperen! skrev:
Jo tak Alf, det var en fantastisk rejse, med en kæmpe indsigt omkring kommunikation. Det havde jeg brug for, det har ikke været min stærke side. Derudover en masse fysisk helbredelse, både i arm og ben hvor skaden er fra ulykken oppe hos Jacob, og en del udrensning af negativ ophobet energi. Opkast, urinering osv. Dosis var 4,5g tørret Spids Nøgenhat + 5g Peganum Harmala og det skulle efter sigende svare til minimum 9g nok nærmere 13,5 hvilket var en passende dosis til mig på dagen. Det var ikke overvældende/overvældende men heller ikke for lidt. Jeg fik, hvad jeg havde brug for. 1,5 time med rigtig meget power på hvor det umulige blev muliggjort. Jeg fatter ikke, at det kan lade sig gøre.

Godt at høre - håber at du kan bruge det i det fremmadrettede.

Ø Tripperen! skrev:
Det er egentlig meget simpelt, princippet er sådanset bare, at man bevarer processen internaliseret, også indtager man en gigantisk mængde psykedelika og opnår psykisk og fysisk helbredelse med lynets hastighed. Det er for sygt, magi uden lige.

Tja - tricket er vel egentligt bare at tage sig tid til at lytte efter, og mærke sig selv.
Man er jo ikke sikret en forløsende oplevelse alene ved indtaget af psykedelika.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2018 21:15 
1. Okey. Jeg er uenig og føler ikke, det du siger giver mening.

2. Så simpelt er det ikke. Hvis man gennemfører det eksperiment, som jeg før beskrev, vil det gennemsnitlige resultat ikke stemme overens med din konklusion. Om eksperimentet så er tilfredsstillende, må man gøre op med sig selv. Selv føler jeg, det er bedste måde at måle det på. Jeg ved også, at både Jørgen Lumbye og Jacob Moth er uenige med dig, og de har gjort noget mere i dette hver i sær(og langt mest indenfor Danmarks grænser på høje doser og samme setting), end os to har sammenlagt. Dog ved jeg også, at det ikke nødvendigvis betyder, at de har ret.
Det er også lidt kryptisk, det der med ækvivalent dosering. Det er her jeg mener, det ikke er muligt for nogle substanser at følge med andre, når man kommer helt op i dosis. Altså der er mere i det, end bare ækvivalent dosering, så simpelt er det ikke. Ligesom når man snakker om stærke stimulanser og svage stimulanser. Ginseng f.eks. stimulerer ikke helt så kraftigt i min optik, som Methamfetamin kan gøre.
Men vi er enige om, at på ækvivalent dosering, er alt det samme. Men men men...

3. Det var bare sådan jeg forstod din formulering. Jeg misforstod dig sikker, hvilket jeg beklager. Jeg føler ikke altid, at du er lige klar i sproget. For mig formulerer du dig meget meget smukt, og jeg elsker at læse dine post´s. Men for mig er det ikke altid så klart, hvilket måske også er meningen. Jeg forstår heller ikke, hvorfor du skriver meningsgivende nu, det beretter jeg ikke noget om, men fred være med det.

4. Det besvarer tildels. Men der mangler noget, og det er intensiteten på mætningspunktet. Så vidt jeg ved, har du ikke prøvet mætningspunktet på de forskellige substanser tilstrækkeligt ofte i samme setting, til at have samme indsigt på området, som jeg har.

5. Ja præcis med sproget, det er, som du kan se, noget bøvl for mig :D :hjerte:

6. Selvfølgelig. For mig er andet ikke muligt, men tak Alf :)

7. Det er vigtigt ja. Og det er man selvfølgelig ikke, men princippet er stadig det samme og for mig ret fascinerende og magisk. Men det er selvfølgelig subjektivt.

Slutteligt må jeg sige, at jeg føler, vi er kommet i mål. Jeg kan se, hvor det er, vi går hver vores vej og er uenige, hvilket er tilfredsstillende for mig. Hvad føler du, omkring det?


Top
  
 
Indlæg: 21 mar 2018 21:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Nå, det er jeg ked af.
Jeg er ikke uenig med dig, for jeg forstår hvad du siger, men jeg snakker om hvor meget stoffet påvirker en, og ikke i hvilken retning. Jeg snakker ikke om oplevelserne de genererer, og sætter ikke effekterne lig hinanden. Altså ginseng =|= meth osv. Som sagt bruger jeg intensitet som et mål for stoffets fremtrædenhed og ikke effekten eller hvor kraftfuld indvirkning oplevelsen har på livet i det fremadrettede. Alt det har jo afsæt i meget andet. Tillige siger jeg heller ej at tilstandende er identiske, men tilsvarende - altså lige langt ude i hver deres egen udfoldelse :lol:

Jeg føler at du delvist har fanget min pointe, og at den i sin egen natur bærer en sandhed der ikke kan bestrides med meninger. Dertil føler jeg at det er en virkelig fjollet diskussion, men som jeg desværre
nok må indrømme at du ikke har hørt det sidste fra endnu :D
Men ja - det er langt mere komplekst end som så.

Magi - hvad er ikke? :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2018 22:45 
Jeg snakker ikke om retning, men hvor kraftfuldt det påvirker en.
Og jeg mener, at de er ikke lige langt ude i deres egen udfoldelse.

Hvis jeg bruger et koordinat system, til at illustrere hvad det er, jeg mener, så peger vektoren i samme retning for alle de klassiske psykedelika, men hvor langt op de går af X-aksen er forskelligt. LSD en 10er, Psilocybin 8,5, Ayahuasca 7 og Meskalin 5,5. Sådan ca.

Du kan selvfølgelig vide, hvad det er, jeg skriver. Men du kan ikke med sikkerhed vide, hvad det er, jeg forstår ved det :) Og jeg ved godt, at det også er gældende den anden vej rundt.
Jeg føler ikke, at det giver mening at bruge ordet fremtrædenhed i forbindelse med intensitet, når vi snakker stoffer som indtages og er psykoaktive. Selvfølgelig er fremtrædenheden den samme, alt vi oplever, bliver farvet af den substans som påvirker os. Men hvor intenst det bliver farvet, er der forskel på. Derfor er det to forskellige ting. Det er noget andet, når vi snakker objektive objekter. Her kan man givetvis sammenflette fremtrædenhed og intensitet. "Det fremtræder meget kraftigt nu", det er altså intenst at kigge på.

Jeg føler, det er en dialog som giver meget mening, nemlig fordi det er mit store interessefelt. Og jeg føler, det er af stor betydning, at folk bliver informerede om, at intensiteten på oplevelserne man kan få på de forskellige substanser, er forskellig. De kan jo være meget meget meget destruerende, hvis ikke man er bevidst om det. Men jeg føler ikke, at vi kommer så meget tættere på hinanden :)

Magi ja, du har ret. Men for mig bliver det mere magisk, jo højere et energi felt man bevæger sig op i :hjerte: :D
Den massive og tunge sten/jern bevidsthedstilstand, er knap så interessant for mig. Det er dog lang tid siden, jeg har været helt dernede :eyes:


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team