Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:22


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 aug 2017 16:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Mikrodoseringsdagbog

Jeg vil med denne dagbog løbende forsøge at berette om mine erfaringer med mikrodosering af psilocybin svampe.
Formålet er primært at se potentialet for selvudvikling, problemløsning og spirituel oplysning.

Jeg har tænkt mig at holde en nogenlunde fast rutine, hvor jeg indtager en dosering hver 3. dag, hvor jeg i de efterfølgende to dage, holder mig til refleksioner. Jeg har dog ikke tænkt mig at indtage noget i perioder, hvor jeg ikke er hjemme i mine vanlige omgivelser. Doseringerne vil varierer mellem 300-500mg.

Til at starte med vil jeg blot beskrive uddrag fra de enkelte dage, hvor jeg har gjort mig nogle observationer, men senere komme med nogle mere overordnede observationer. Beskrivelserne vil varierer i længde og omfang alt efter overskud og tid.
Dagbogen er egentlig skrevet til mig selv og for min selvudviklings skyld, men synes alligevel jeg ville dele mine erfaringer, med jer som finder mikrodosering interessant.


D. 8/8 – 300mg

Første mikrodosering.
Om formiddagen ordner jeg nogle mindre ærinder uden for lejligheden. Mærker lidt mere til omgivelserne, men som dosen antyder på et sub-perceptuelt niveau. Om det er placebo ved jeg ikke, da jeg er ekstra opmærksomhed her første gang.
Senere på dagen hvor jeg står på banegården og venter, får jeg nogle tydelig vibes omkring det kognitive sammenspil mellem bevidstheden og underbevidstheden.


D. 11/8 – 400mg

Jeg indtager mikrodoseringen som noget af det første om morgenen, herefter laver jeg kaffe og morgenmad. Har planlagt at tage ned på en cafe og få arbejdet på noget brainstorm ang. jobmuligheder og få skrevet nogle mails. Inden jeg tager afsted mærker jeg en forøget energi fra kaffen, kombineret med et twist af motivation for at få noget ud af dagen. Nede på cafeen har jeg let ved at holde fokus på den opgave jeg er i gang med og har langt mindre tendens til at springe mellem forskellige opgaver. Jeg er mindre følelsesmæssigt involverede i det jeg skriver, da min perfektionisme og selvkritik om at tingene skal skrives på den ”rigtige” næsten er væk. Jeg får derfor lavet en masse på relativ kort tid og med større tilfredsstillelse jeg længe har oplevet.


D. 14/8 – 500mg

Mig og min kæreste står op kl. 05.15 for at cykle ud til stranden og nyde solopgangen.
Jeg indtager doseringen kort tid efter jeg er stået op.
Det er utrolig rart at nyde stilheden ved havet og føler en dejlig ro. Vi sidder der ca. 2 timer og jeg ryger en halv joint imens vi er der. Dette er skrevet 2 uger efter, så husker ikke konkret hvilke tanker og følelser jeg havde på det givne tidspunkt, men husker jeg havde let ved at sidde og nyde stilheden samt mærke naturen omkring mig. Fik nogle nogle svage vibes, som kunne genkendes fra et svampetrip 2 uger forinden og føler mig mere klarsynet. Jointen har helt sikker spillet en større rolle, men alt i alt havde det været en god start på dagen.


D. 25/8 – 500mg

Indtager doseringen kl. 09.00. Få min efter får jeg motivation til at udrette noget, så jeg begynder at rydde op i en køkkenskuffe og sætter en vask over. Dette må være ren placebo, da svampene endnu ikke er optaget i kroppen.
Efter 30-40 min kan jeg mærke de subtile effekter, så jeg sætter mig til at meditere. Siden mit meditationsstreak på 70 dage med mediationsappen Headspace blev brudt, har jeg ikke været i stand til at genoptage meditationen og når jeg har prøvet, har jeg kunne fastholde fokus i under 2 min, hvorefter jeg stoppede. I dag er en hel anden sag, jeg sætter sangen Halcyon Fields - Waves Of Hope på og fokuserer på min vejrtrækning. Med det samme smelter min krop sammen med musikken uden jeg anstrenger mig. Det føles befriende og som om en masse spændinger bliver frigivet. Derefter sætter jeg Cell – Audio Deepest Night på og oplever hvordan jeg uden anstrengelse, kan observere de tanker som kommer og går. Jeg stopper ca. Halvvejs inde i sangen, da jeg ikke længere har samme fokus. Selvom der kun er gået 10 min, må det ses som en klar forbedring i forhold til mange halvhjertede forsøg jeg har gjort mig siden mit lange streak.

Jeg beslutter mig for at lave et opkald omkring et muligt samarbejde ang. mit bachelorprojekt. Min angst for at tale i telefon er tydeligt forstærket, men samtidig har jeg overskuddet til at overvinde den. Personen tager ikke telefonen, men den forstærkede angst sidder stadig i mig og fører mig til at dykke ned i de foreliggende årsager og sammenhænge.
Jeg læser om voksne børn af alkoholfamilier og finder symptomer og personlighedsroller, som passer på min personlighed. Jeg ser tydelige sammenhænge fra min barndom og til min nuværende personlighed. Det er ikke ny information for mig, men min tilstand gør, at sammenhængende føles væsentlig forstærket. Det gør ondt at læse, men samtidig virker det terapeutisk. Jeg skriver nogle forskellige ting ned og forsøger at udtrykke min følelser på skrift, hvilket resulterer i en form for lettelse.

Hvad der planlagt skulle have været en session, i form af problemløsning og brainstorming omkring forskellige projekter, endte i stedet i følelsernes land.
Min største intention med mikrodoseringen er også selvudvikling, så at det tager denne drejning, viser på en måde bare de dybereliggende mekanismer, forstået på den måde, at svampene viser mig hvor der er bedst potentiale for udvikling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2017 19:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
D. 28/8 – 300mg

Det er første skoledag efter sommerferien. Dog skal jeg først møde kl. 12, så har nogle timer derhjemme. Står op kl. 8.30 og tager dosen på 300mg som noget af det første. Laver en grøntsags smoothie som jeg nyder i solens stråler på altanen. Det føles lettere at være afslappet i nuet og nyde solen og dens varme, det føles som om jeg er tættere på naturen. Herefter mediterer jeg, hvor jeg stadig har let ved at flyde med musikken og observere mine tanker, men kan også godt mærke at dosen på 500mg gjorde det endnu lettere. Efter meditationen laver jeg nogle Tai Chi inspirerede bevægelser, hvor jeg samtidig forsøger at visualisere mine kropsdeles positioner, retninger og former. Jeg har lettere ved at være tilstede i min krop og analysere den bevægelser, hvilket gør visualiseringerne mere tydelige end normalt.
Efterhånden har jeg erfaret at dosen tager ca. 30 min om at virke og derefter mærker jeg de subtile effekter i 2-3 timer, hvorefter de forsvinder. På en måde det er svært at forklare, føles det som om, at de 2-3 timer skaber et fundament, som jeg kan trække på resten af dagen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2017 12:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Update på dit projekt? :)

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2017 17:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Jeg skal gøre et forsøg :)

For det første har jeg droppet at skrive dagbog, da jeg har mistet motivationen for det. Effekterne i hverdagen er overordnet set de samme, selvfølgelig alt efter hvilken kontekst jeg er i, så beskrivelserne vil hurtigt blive de samme.

Jeg tager det stadig ca. hver 3. dag og i doserne 300-500mg. Har erfaret at 300mg fungerer bedre i sociale sammenhænge, hvor de 500mg fungerer bedre til mere kognitivbaserede opgaver, men overgangen er ret flydende og ens humør på dagen spiller også en rolle.

Selvom det er lidt tidligt at konkluderer på, så har jeg på fornemmelsen, at der foregår en kortvarig og langvarig process/påvirkning. Den kortvarige er baseret på den tid hvori svampene virker og den lange er en mere underliggende og langsom proces, som jeg føler ændre mit sind i relation til den korte proces. Sagt på en anden måde; de effekter jeg føler på selve dagen hvor jeg mikrodoserer, hænger på en måde ved, bare i svagere grad. Det vil kræve noget længere tid, før reelle forandringer kan konkluderes og mange andre ting som sker i hverdagen spiller også en større rolle for den langvarige udvikling. Men alt i alt er jeg positivt overrasket.

De mest fremtrædende effekter jeg lige kan komme på er:
- Det er langt lettere at mediterer og tager kun kort tid at komme i flow. Generelt føles afstanden, fra at krop og sind er i zen meget kortere og mindre anstrengende at opnå. Særligt de her Tai Chi bevægelser, gør at jeg næsten føler mig i ét med bevægelsen.

- I det sociale rum føles det lettere at aflæse folks signaler og følelser. Særligt folks usikkerhed synes jeg at observere, hvilket gør det lettere at agerer i forhold til de enkelte og nedsætter min egen usikkerhed.

- Jeg føler mig mere i kontakt med omgivelserne, når jeg fx. går ture udenfor, om det er i byen eller naturen. Jeg havde måske forventet at graden af connection med naturen havde været større. Måske der bare skal mere tid til at åbne op for det, men lidt er der sket.

- Når der opstår modstridende tanker eller bekymringer, er det blevet lettere at se det objektivt og derfor ikke ligge så mange følelser i dem.

- Hvis jeg læser studierelaterede stof, så er det lettere at komme i flow og holde fokus. Det er ikke noget jeg har praktiseret så meget på selve dagen, men har observeret et klart øget fokus generelt. Det er lettere at lukke omgivelserne ude.

Håber det gav et nogenlunde indblik ellers bare spørg løs :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2018 03:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 nov 2018 15:15
Indlæg: 1
Hejsa mange tak for din videns deling
Jeg skal selv til at starte på mikrodosering af svampe og kunne godt tænke mig at hører om du stadig mikrodosere og om du i så fald stadig oplever det samme eller hvad lang tids effekterne er ??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2018 20:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Jeg mikrodoserer ikke mere, så kan ikke sige så meget om langtidseffekterne. Efter som det er længe siden jeg stoppede, mærker jeg ikke effekterne fra den gang.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team