Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 aug 2017 19:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2013 14:59
Indlæg: 16
Hej. Dette er rettet mod de af jer der har læst Stanislav Grof. Jeg er lige selv kommet ud af min første uforløste rejse, og har på Ø Tripperens anmodning, fundet håb i Stanislav Grofs bøger og den vej fundet frem til oplevelsen af de pernatale matricer, der har vist sig som en præcis afspejling af min oplevelse da jeg i Maj indtog 15 gram P. Cubensis alene på en strand.

Min oplevelse er identisk med Grofs eksemplificering af BPM II, altså den anden matrice, som også kaldes Cosmic Engulfment and No Exit.

Både beskrivelsen af stadiet, og de konsekvenser det har haft, er identisk med min situation, og jeg håber ved gud nogen kan enten give mig nogle beskrivelser af en måde jeg kan få bearbejdet det uforløste materiale, eller henvisning til en bog der kunne hjælpe mig eller beskrive det. Jeg har haft suicidal-tanker og anfald af Panikangst, der har været så heftige at jeg føler det som et rent held at jeg har kunnet udholde dem. Og jeg håber inderligt at der er en mulighed for at kunne bearbejde det uden igen at skulle indtage en psykoaktiv-substans.

Løsningen må gerne være både hård og langvarig, så længe der er håb for bedring. Jeg kan absolut ikke se mig selv indtage nogen psykoaktiv-substans pga. oplevelsens ubærlige dimension. Skulle der dog ikke være andre muligheder, skal jeg prøve at se om jeg kan åbne mig for tanken om en totalt sikret psykedelisk-sesssion, med erfarne vejledere..

Alt held og lykke til alle jer andre derude der kæmper kampen.

Vh Umbra


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2017 23:07 
Hey Umbra. Godt at snakke med dig igen og høre, at du stadig er derude :hjerte: :)

Det er nu 1 år og 8 måneder siden jeg havde min til dags dato mest intense og forfærdelige helvedes oplevelse. En klassisk BPM ll oplevelse.

Min måde at bearbejde den tilstand jeg kom ind i på, var igennem flere kraftige psykedeliske sessioner kombineret med meditation, yoga og andre teknikker jeg lærte af andre og udviklede undervejs.
Meditation er godt til at afstresse vores sind, og yoga er godt til fysiske spændinger i vores krop, som der som regel opstår en masse af, efter uforløste sessioner. Jeg plejer også at faste engang imellem. Det åbner også op for nogle ínteressante energi tilstande, uden at være ligeså overvældende som højdosis psykedelika. Prøv som en start 4 dage kun med grøntsags juice og meditation. Men husk hele tiden at mærke efter, hvordan du har det.

Hvis det er forvirring der opstår, så prøv at snakke med nogle, om det der forvirrer dig. Det skal ikke bare være en ven, din mor eller andre der ikke har været rejsen igennem. Det skal være nogle der har været BPM ll igennem, som kan sætte sig ind i, hvad det er du gennemgår. Det er jo ud over fatte evnen, hvis ikke man har været det igennem. Det nytter ikke så meget bare at have læst Grof, man skal også have prøvet det.

Hvis det er vrede og aggression der opstår, så spark og slå på nogle puder, indtil du er træt og falder om. Eller tag et bat og hamr til et træ, indtil du ikke kan mere. Bare gå til den og vær ikke bange for at gå ind i vreden. Det skal til for at få den forløst. Du kan også løbe en lang tur for at afvikle noget energi.

Hvis det er sorg, svigt og ensomhed, så bare vær ked at det. Bare græd igennem, det er forløsende i sig selv. Det er en del af rejsen, at åbne op for disse følelser, da vi som mennesker har en tendens til, at flygte fra dem. Men tager man højdosis sessioner, er der ingen vej udenom, så skal man ind i dem.

Man processer også ved at lave noget kunst. Tegn, mal, skriv, musik osv. I starten begrænsede jeg mig selv ved at sige, "jeg er ikke kunstner, det kan jeg ikke finde ud af". Men det er bare en flugt, vi er alle kunstnere fra natur, det handler bare om, hvad vi vælger at dyrke. Vær ikke bange for at udvide dine kreative horisonter. Jeg omdannede på et tidspunkt mit bord på værelset til en tegneplade. Jeg tegnede alverden krydseduller, one liners, Svampe, molekyler, mønstre og symboler jeg havde set på mine rejser osv. Både ædru og på lave/moderate doser psykedelika, og på comedown fra højdosis. Det blev også lidt en manifestation for, at "jeg accepterer, at jeg er i process".
Jeg skrev/skriver også en del. Både skøre/sjove tanker/filosofier, drømme og sessions rapporter. Jeg oprettede også en mappe på min computer der hed "Status", hvor jeg egentlig bare skrev, hvordan jeg havde det, på det givne tidspunkt. En slags dag bog, som jeg dog ikke skrev i hver dag.

Husk på, at alt er tilladt så længe du kan få det bedre af det, og det ikke går ud over andre mennesker. Der er ingen grænser for, hvordan man kan processe. Gør hvad du føler for, og følg kroppens iboende visdom. Vær ikke bange for at lave noget forkert, det lærer man også af.

Sidst er der Holotropi, som nok er den mest effektive metode, uden brug af substancer. Jeg har selv kun begrænset erfaring med det, men alligevel meget positiv.

Det var hvad jeg lige hurtigt kunne komme i tanke om, men vær ikke bange for at tage kontakt, hvis du føler behov for det.

Det er godt at høre, du er ved mod, og tør at tage kampen op. Du kommer igennem det, så længe du tror på det, og har tillid til processen. Det lover jeg dig, og det bliver det hele værd. Det kræver mod at tage kampen op med det perinatale og at gå ind i ens dæmoner, for at få dem forløste. Det er heltens rejse.

Der findes folk i Danmark, der kalder sig Shamaner, selvom de ikke har været disse stadier igennem, eller fået dem bearbejdet. Så vær opmærksom på, hvem du allierer dig med. Det går som regel galt, når ægget vil lære hønen, hvordan det fungerer.

15g Cubensis er også en pæn dosering, helt på højde med det, jeg selv plejer at indtage. Det kræver også sin mand, at så kraftigt spørge ind til universets dybeste mystikker, og man kan nemt blive blæst i stykker, når man førstegang bliver inviteret ind i de høje dimensioner. Så respekt for det!

Det du har oplevet, er hvad man i hippie og narko miljøet kalder for et badtrip, i psykiatrien en psykose, men efter Grof modellen bare en klassisk BPM ll, som du selv ved.

Hold hovedet koldt og skruen i vandet. Det skal nok forløse sig :)

Peace & love :hjerte:

Ø Tripperen!


Top
  
 
Indlæg: 21 aug 2017 20:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Anfaldene du har oplevet bagefter har været en del af bearbejdelsen, så frygt ikke, den er allerede startet. Det værste kommer først, så nu bliver det kun bedre fra nu af :) Det er en god ide at vente LANG tid med at trippe igen. Måske med undtagelse af decideret mikrodoser - altså doser som er så svage at du ikke kan lægge mærke til at du tripper.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2017 11:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 14:07
Indlæg: 34
Føler selv at de simple løsninger virker bedst når jeg får lidt BPMII-noia en gang imellem. Jeg plejer at gå en tur og se mig omkring, rydde op / bringe orden i noget, måske tage et glas vin.

Sagen er at du er her i dag, så du kom igennem. Det er bare efterdønninger af noget der allerede er overstået du oplever. Det gør selvfølgelig ikke oplevelsen mindre traumatisk, men vejen frem er ikke at "gruble sig igennem oplevelsen" men at få opmærksomheden ud og komme videre med livet.

Jeg tror den type oplevelser sidder dybt i os og man bliver måske aldrig helt fri. Jeg kan i hvertfald selv stadig få koldsved når jeg ser scener som i filmen "En verden udenfor" hvor Tim Robbins må kravle igennem et flere hundrede meter langt og smalt kloakrør for at undslippe uden at vide om det ender ved et gitter i den anden ende eller en dokumentar hvor de viste en celle fra et libysk Gadifi fænglsel (for lille til at ligge ned) og interviede en der havde siddet isolation derinde i månedsvis.

Jeg tror desværre ikke at tripping har gjort det bedre. Faktisk tror jeg at den slags bekymrede mig mindre før jeg begyndte at tage psychedelia. Sikkert fordi jeg mere levende kan sætte mig ind i deres situation nu. Det kan selvfølgelig være der er nogen sekvenser jeg stadig skal gennemleve for at kaste angsten fra mig, men min fornemmelse er egentlig at mekanismen er naturlig nok, at der ikke er noget sygeligt i at føle et element af indespærring eller at have ingen udvej fra tid til anden og at kæmpe imod / prøve at finde en vej frem. Det er en drivkraft som så meget andet tror jeg mod målet som er at blive fri.

Så når det klemmer så går jeg som regel en tur og kigger på husene og træerne og folkene og hvad der ellers er medens jeg prøver at fokusere på hvordan jeg bedst kan åbne op nye muligheder for mig selv og dem omkring mig. Måske det lavpraktisk bare at få vasket tøj eller fikset noget der har trængt længe, det kan også være at få noget uddanelse eller at få læst på noget, hvad jeg kan gøre for at give mig selv flere valgmuligheder og alternative veje frem, hvilket i sidste ende er den bedste kur mod at sidde fast og et, synes jeg, mere tilfredstillende fokus at have.

Jeg prøver normalt at vente med nye trips til jeg føler mig ovenpå og nogenlunde afklaret med dem der kom før.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2017 21:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Umbra skrev:
Hej. Dette er rettet mod de af jer der har læst Stanislav Grof. Jeg er lige selv kommet ud af min første uforløste rejse, og har på Ø Tripperens anmodning, fundet håb i Stanislav Grofs bøger og den vej fundet frem til oplevelsen af de pernatale matricer, der har vist sig som en præcis afspejling af min oplevelse da jeg i Maj indtog 15 gram P. Cubensis alene på en strand.

Min oplevelse er identisk med Grofs eksemplificering af BPM II, altså den anden matrice, som også kaldes Cosmic Engulfment and No Exit.

Både beskrivelsen af stadiet, og de konsekvenser det har haft, er identisk med min situation, og jeg håber ved gud nogen kan enten give mig nogle beskrivelser af en måde jeg kan få bearbejdet det uforløste materiale, eller henvisning til en bog der kunne hjælpe mig eller beskrive det. Jeg har haft suicidal-tanker og anfald af Panikangst, der har været så heftige at jeg føler det som et rent held at jeg har kunnet udholde dem. Og jeg håber inderligt at der er en mulighed for at kunne bearbejde det uden igen at skulle indtage en psykoaktiv-substans.

Løsningen må gerne være både hård og langvarig, så længe der er håb for bedring. Jeg kan absolut ikke se mig selv indtage nogen psykoaktiv-substans pga. oplevelsens ubærlige dimension. Skulle der dog ikke være andre muligheder, skal jeg prøve at se om jeg kan åbne mig for tanken om en totalt sikret psykedelisk-sesssion, med erfarne vejledere..

Alt held og lykke til alle jer andre derude der kæmper kampen.

Vh Umbra


Jeg har oplevet BPM 2 en håndfuld gange efterhånden. Så sent som i lørdags var jeg igennem det psykologiske felt nogle gange for det ikke skal være løgn hehe.. Det var i øvrigt første gang jeg var i stand til at håndtere det ordentligt.

Vejen igennem det var for mig at acceptere jeg ingen, eller meget lille kontrol har over mine egne følelser og tanker når det kommer til stykket. Jeg indså at det var meningsløst for mig at modstride tilstanden, for den var alligevel ude af min kontrol. Man bliver nød til at gøre det man mindst har lyst til, nemlig at acceptere ens virkelighed som den er, at dykke dybere ind i den, og prøve at acceptere at man intet kan gøre ved det. At tingene er som de er... Så vejen ud af helvede for mig er at blive opslugt at demonerne, og acceptere at det måske er permanent.

Hele BPM 2 er som jeg ser det bygget op omkring kontrol dilemmaet - frygten for kontrol tab plus evigheds komplekset. Det er altså derfor ved at give 100% slip på kontrollen og acceptere hvad er, at matricen kan blive afsluttet, og processen kan fortsætte. Lektien er: giv slip, for du har ingen kontrol alligevel , og accepter at dette måske er for evigt..
Nogen gange kan man godt føle at man giver slip, og undre sig over hvorfor man stadig bliver voldtaget, men så kan det være fordi man måske ikke giver helt slip alligevel, eller ikke har givet slip permanent endnu.

Så du skal altså tage et nyt trip, og prøve at give slip hvis du kommer ind i bpm 2 igen - hvilket ikke er sikkert du vil.

Udover det er meditation i hverdagen et absolut must imo! Det bliver såå meget lettere at give slip hvis man meditere hver eller hver anden dag.

Og så husk på at mod altid bliver belønnet. Hvis du trodser din frygt vil du blive belønnet, og du vil komme igennem denne tilstand du er i!

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team