Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 07 okt 2016 13:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
QuaZ skrev:
...

Jeg vil ikke om det er imod board reglerne at henvise til en terapeut, men ellers så må du prøve at kontakte mig igennem pm.

Til mods: hvis det er imod nogle regler, så giv mig lige en heads up !

Jeg fik tanken i går, at man burde lave en portal/database hvor terapeuter og psykedeiske-trapi-søgende kan komme i kontakt med hinanden. Det kunne sagtens laves anonymt, og med en form for review/rating system, og case stories. Derved kunne man opnå et større tryghed for både patient og behandler.
Jeg tror endda det kunne laves under eksisterende lovgivning.

Jeg er softwareudvikler, og kunne godt have lyst til at kaste energi efter sådan et projekt. Det ville være et projekt der vil give stor mening for mig, hvis det kan hjælpe folk.

Måske psychedelia.dk's forum rammeværk kunne løfte funktionaliteten. Men det vil nok være at strække den lidt.

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2016 13:45 
Enspænderen skrev:
Jeg er ikke for stolt til at benytte mig af en sitter eller terapeut. Jeg har været i traditionelle former for terapi adskillige gange. Men først skal jeg finde et stof, der passer mig. Jeg kan ikke se det konstruktive ved et stof, som ikke giver mig noget materiale at arbejde med. Jeg skal bruge nogle billeder eller former. Mine trip er alt for formløse.

LSD og svampe fungerer åbenbart godt for jer, og derfor har I ikke forståelse for at der kan være mange forskellige komplikationer med dem. Nogle får fysiske belastninger (body load). Nogle bliver angst. Nogle skal have meget større doser end normalt. Nogle bliver psykotiske. ... Det kan ske selv om man gør alt det rigtige. Vi mennesker er nu engang forskellige.


Kære Enspænderen jeg forstår udmærket hvad du siger, men jeg kan godt fortælle dig, at det holder ikke i virkeligheden. Jeg har selv været udsat for alle de komplikationer du nævner, men det har intet med stoffet at gøre, det har været ubearbejdet materiale, der har ligget dybt i min bevidsthed/underbevidsthed. Jeg har taget absurde doseringer(i forhold til, hvad er acceptabelt at snakke om på dette board), under strukturerede forhold, og det har givet afkast hvergang. Man bliver ikke psykotisk, hvis forholdene er 100%, som de skal være. Det er ikke min erfaring, og heller ikke min terapeuts. Han har over 30 års intensiv erfaring, og hans hjælper har omkring 60 års erfaring.

Det er meningen, at man skal blive angst, hvis det er angsten man skal arbejde med. Det siger sig selv, sådan er psykedelisk terapi. Bagefter kommer integrationen, der er mindst lige så vigtig, som selve forløbet. Du finder intet stof, der bare serverer dig et fantastisk liv.

Ellers har QuaZ vidst sagt, hvad jeg manglede at nævne :)

Held og lykke endnu engang, find en hammer dygtig terapeut, og lad ham bestemme stoffet for dig. Han har både erfaringen, og indeholder visdommen som skal til, hvis han er dygtig nok :hjerte:


Top
  
 
Indlæg: 07 okt 2016 13:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Har I læst Jacob Moths bog "Natsommerfuglens land"? Han fungerede i en årrække som sitter og terapeut for sin gode ven George (hvilket er et pseudonym) under indtagelse af LSD. Men terapien mislykkedes. Det ville bare ikke lykkes for ham, trods meget ihærdige anstrengelser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2016 14:12 
Jeg har læst bogen ja, og det du hentyder til, passer overhovedet ikke.

George havde været udsat for nogle forløb, der var gået galt fordi, at han havde haft nogle sittere, der ikke var mere erfarne end ham selv. På daværende tidspunkt, var det svært at finde en terapeut i DK, der var mere erfaren end George. Derefter mistede George tilliden til processen, der gjorde, at processen aldrig kom igang igen, på en hensigtsmæssig måde.

George turde heller ikke, under en ny LSD session, da han havde opbygget, en angst overfor stoffet. Han forsøgte sig så med MDMA og Ketamin, men hvis man crasher på LSD, bliver man nød til, at få tingene forløst igen med LSD, eller et andet psykedelisk stof i samme klasse, altså Meskalin, Psilocybin eller DMT. MDMA og Ketamin er pænt sagt ikke kraftige nok, i sådan en situation.

Jeg har selv prøvet, at crashe i den psykedeliske verden. Men jeg har også formået, at forløse tingene igen.

Det understøtter også det, som jeg sagde før med, at LSD er mere risikofyldt at arbejde med, end f.eks. Meskalin, Psilocybin og DMT.

Men hvis det er den tillid, du har til processen, som du udstråler her, er det måske bedst, hvis du holder dig fra denne terapiform. Jakob understreger også klart og tydeligt i bogen, at tilliden til processen er altafgørende.

Læs bogen engang mere ven :)


Top
  
 
Indlæg: 08 okt 2016 12:41 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg synes ikke at det du siger, strider imod det jeg siger. Hovedsagen er at terapien mislykkedes, uanset hvad grunden til det var. Hvis du ikke kan huske, at Jacob fungerede som sitter og terapeut for George, så skulle du læse bogen igen.

Jeg er ikke negativt indstillet overfor psykedelisk terapi, men jeg har tilfældigvis dårlige erfaringer med LSD og svampe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2016 13:08 
Min søde ven, jeg ved godt at Jakob fungerede som sitter for George, men jakob var nærmest en teenager på det tidspunkt, og havde sine egne problemstillinger at arbejde med. Derfor fungerede terapien fint den anden vej. Fordi at George var mere erfaren end Jakob. Det jeg prøver at sige er, at det er vigtigt, at sitteren er mere erfaren end patienten. Og at man har tillid til processen, hverken af delene var gældende for George desværre.
Det er af kæmpe betydning hvorfor terapien mislykkedes. Det er jo det, der gør, om man kan undslippe sådan et tilfælde fremover, hvis man tager sine forholdsregler, overfor det.

Men den diskussion gider jeg ikke at føre videre, jeg har læst bogen, og fået en bekræftelse fra Jakob selv face to face, at jeg har forstået den. Har selv været igennem mere end 2/3 af det, han beskriver i bogen.

Som jeg sagde før, forstår jeg godt, at du har dårlige erfaringer med Svampe og LSD, du har ikke engang, haft en terapeut, ved din side. Igen er det ikke for at snakke ned til dig, prøver bare at slå fast hvordan psykedelisk terapi fungerer. Der er sikkert mange måder at gøre det på, men de forholdsregler, jeg har beskrevet, her i tråden, er dem, jeg har erfaring med, og som har fungeret udmærket.
Håber du finder en vej, der fungerer for dig :hjerte:


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team