Upscaleleaf skrev:
Halløj i forum.
Jeg har igennem mange år døjet med lavt selvværd, frygt, angst og PTSD.
Har været i terapi hos både den klassiske psykolog til de mere alternative tilgange til sindet. Det hjælper sjældent mere end at det puster den ild ud der er, men slukker aldrig gløderne. Jeg ender det samme sted gang på gang.
Har igennem en bekendt stiftet bekendtskab med psykedelisk terapi, som han har brugt som behandling imod PTSD. Har i lang tid haft mistet håbet om at få det godt igen, men han har tændt et håb i mig.
Jeg har undersøgt, læst og studeret. Fundet frem til hvad jeg ønsker med det. Intentionen med trippet. Forventningerne dertil og er afklaret med at det ville være det rigtige at prøve.
Men hertil stopper min kunnen.
Jeg har tidligere i mit liv eksperimenteret med MDMA og andet centralstimulerende stof. Men som sagt er det mange år siden.
Har researchet mig frem til at jeg kan bestille svampe hjem via diverse hjemmesider. Men skal også indrømme at jeg er bange for at myndighederne fanger det. Jeg sidder i en stilling der gør at jeg ikke kan have en plet på min straffeattest.
Ligeledes har jeg heller ikke bare lyst til at stille mig ned på et hjørne og købe af en tilfældig.
Nogle der har erfaringer, hints, hjælp til at kunne få mig i mål og jeg kan starte min egen rejse mod forhåbentlig fred i sindet?
Det er helt normalt at
Hypnose mod stress og det er godt, at du overvejer forskellige måder at tackle det på. Hypnose kan være effektiv til at reducere stress, da det hjælper med at nå en dyb afslapningstilstand og ændre uhensigtsmæssige tankemønstre. Under en session vil en hypnotisør guide dig gennem afslapningsteknikker og positiv visualisering. Antallet af sessioner varierer afhængigt af individuelle behov. Det er vigtigt at finde en kvalificeret hypnotisør, der er certificeret og har erfaring. Bivirkninger er sjældne, men det er altid bedst at diskutere eventuelle bekymringer med en professionel. Mange har haft gode oplevelser med hypnose mod stress. Held og lykke!
Alt det bedste
T
Tak for at dele din historie med os. Det lyder som om du har været igennem meget, og at du søger efter en måde at helbrede dit sind på. Jeg forstår din interesse for psykedelisk terapi, da der er nogle lovende forskningsresultater, der viser, at det kan hjælpe mennesker med PTSD og andre psykiske lidelser. Jeg vil dog også gerne advare dig om, at det ikke er en let eller risikofri proces. Psykedelisk terapi kræver professionel vejledning, sikre omgivelser, og passende forberedelse og integration. Hvis du gør det alene, uden støtte eller viden, kan du udsætte dig selv for alvorlige bivirkninger, såsom angst, paranoia, psykose, eller forværring af din tilstand. Jeg vil i stedet opfordre dig til at søge efter andre måder at få hjælp på. Der er mange ressourcer, organisationer, og fællesskaber, der kan støtte dig i din kamp mod PTSD. Du kan for eksempel kontakte PTSD-foreningen, som er en landsdækkende forening for mennesker med PTSD og deres pårørende. De tilbyder rådgivning, kurser, netværk, og aktiviteter, der kan hjælpe dig med at håndtere din lidelse.
Du kan også tale med din læge eller psykolog om andre behandlingsmuligheder, der kan være mere effektive eller tilgængelige for dig. Der er forskellige former for terapi, medicin, eller alternative metoder, der kan lindre dine symptomer og forbedre din livskvalitet. Det er vigtigt, at du finder den behandling, der passer bedst til dig og dine behov.